Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3201/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kummisetä eli äitini veli on lääkäri ja saan aina synttäri- ja joululahjaksi lääkefirmojen mainostuotteita. Osa on ihan vanhoja koska ko lääkettä ei enää ole olemadsakaan. Osa firmoistakin jo lopettanut kuten joku Ciba tai Leiras. Tavarat ovat käyttämättömiä.

Lahjoina on kynäsettejä, T-paitoja, muovisekotteisia kasseja, ns stressipalloja ja vihkoja.

Voisi joskus ostaa jotain.

Enosi täytyy olla kyllä TODELLA pihi. Näitä mainostuotteita eivät ole Suomessa lääkefirmat saaneet jakaa lääkäreille enää vuosikausiin. N. 17 vuotta sitten se kiellettiin ja sai jakaa enää lääkärin työhön liittyviä (esim. kyniä, mutta ei T-paitoja) ja n. 9-10 vuoteen ei enää yhtään mitään (esim. ei muistilappuja eikä kyniä). Eli enolla täytyy olla kotonaan valtava varasto niitä takavuosilta, jos ne ovat noin pitkään lahjoiksi riittäneet.

Ei mikän ihme. Kyllä kaapin perällä ja varastossa saattaa hyvin olla 20-30 vuottakin vanhaa tavaraa. Minulla ainakin on. Jopa 50 vuoden vanhaa.  Joillakin saattaa olla jo vanhuus ja niukkuusarvoakin keräilijöille. Kokeilkaa laittaa nettiin myyntiin.

Ystävälläni, joka oli Soneran palveluksessa, joku silloinen aluejohtaja tms, on kesämökin komerot vielä täynnä Sonera -tavaraa ja mökillä päällä Soneran paitoja ja takkia jne.

Hyvä vaan etteivät menneet kaatikselle firman nimen vaihduttua, vaan ovat käytössä. Eli kyllä tavarat voi säilyä parikymmentä vuotta helposti käytössä

Vierailija
3202/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella oli varmasti vanhempien hankkimia tavaroita, kännykät, tietsikat, astioita, petivaatteet, kodin erilaisia tarvikkeita. Saattoipa olla polkupyörät tai jopa autotkin. Ajokortin olivat varmasti kustantaneet vanhemmat.

Tuskin ostitte itse omilla rahoilla kaikki huonekalut samalla kun muutitte. Entä kahvinkeittimet, mikrot, pesukoneet, imurit jne.

Kuka rahaton nuori ostaa kaikki nämä heti itse ilman vanhempiensa apua?

Tai sitten saitte kunnolla rahaa tilillenne alkupääomaksi.

...

On kauhean helppoa sanoa, että en saanut mukaani kotoa mitään, mutta todellisuudessa jokainen on jotain saanut. Lisäksi vanhemmat on yleensä auttaneet asunnon saamisessa ja auttaneet vuokranmaksussakin alussa.

...Mutta ei ihan 18-vuotiaana ole tapahtunut sitten se pois muuttaminen ilman vanhempien apua.

Voi h... En tiedä pitäisikö olla enemmän vihainen vai huvittunut tästä naiiviudesta.

Voi kuule on paljonkin vanhempia jotka todellakin eivät auta millään lailla!! Ihan itseni esimerkkinä, itse hommasin 17-vuotiaana asunnon (90 luvulla ei ilmeisesti ollut pikkukaupungissa niin tarkkaa olla täysi-ikäinen), itse maksoin ajokortin, itse selvitin ja ostin kaiken mitä tarvitsin. Rahoilla jotka olin säästänyt lapsilisistä jotka sain itselleni noin 15 vuotiaasta alkaen (ja joilla maksoin myös aivan kaikki omat kuluni, vaatteista koulutarvikkeisiin, bussilippuun ja lääkkeisiin). Ei todellakaan ollut mitään kahvinkeitinta, mikroa tai imuria pitkään aikaan, pyykit pesin taloyhtiön pesulassa. Budjetti muuttoon oli ihan muutamia satoja MARKKOJA, mutta kyllä sillä vähän jotain sai kirpputorilta.

Vanhemmat eivät edes käyneet kylässä, saatika muuten auttaneet. Jos kyläilin heillä, ostin omat ruoat ja maksoin oman bussi/junalipun. Itse maksoin aivan kaiken opintorahalla ja -lainalla.

Olisi nyt herätyksen paikka sulla todellisuuteen, sieltä hattaraunelmamaailmasta!

Sait kuitenkin muutaman vuoden lapsilisät itsellesi.  

Muutitko siis tyhjään asuntoon, nukuit paljaalla lattialla ja söit käsistäsi kun ei ollut astioita?

Budjettisi oli muutamia satasia, mutta täällä väitetään, että ei yhtään mitään, ei edes niitä satasia.

90-luku oli vielä niitä ns vanhoja hyviä aikoja, jolloin rahallakin vielä jotain sai.  Kännyköitäkään ei heti vuosikymmenen alussa ollut kellään.  Nykyään sellainen on joka ikisellä iikalla lapsesta lähtien, ja sitä ei lapsi itse itselleen osta.  

En elä hattaramaailmassa,  tiedän nuorien elävän vähillä rahoilla ja tt-tukien ja opintolainojen varassa, mutta en tiedä yhtään nuorta, joka olisi lähtenyt kotoa pelkkä vaatekassi mukanaan.  Kyllä kotoa on varusteltu, hankittu asioita jo etukäteenkin. 

Vähänpä tiedät.

Itseä eivät vanhemmat auttaneet mitenkään missään.

Puhelinliittymän hankkivat asuntooni, se oli ainoa heidän kontribuutionsa.

Kaikki ekat kämppäni hommasin täysin yksin ja itse, sekä myös kalustin.

Lähdin isäni luota 16-vuotiaana serkkujen luo asumaan. 17-vuotiaana muutin omilleni opiskelija-asuntolaan, ja siitä sitten itse hain kaupungin kämppään.

Kyllä meitä on useita, jotka ovat ihan kaiken itse joutuneet hankkimaan. Mä en saanut edes edellä mainittuja lapsilisiä mukaani.

Opiskelukämppään ostin patjan lattialle. Isäni kauhisteli, että miten voit nukkua lattialla, mutta ei tarjoutunut ostamaan sänkyä, koska kyllähän nyt sänkyyn rahat täytyy itsellä riittää.

Lapsieni kanssa aion toimia toisin ja annan ihan kaiken mitä vaan voin.

Minäkään en saanut yhtään mitään kotoani kun lähdin. Menin töihin 16-vuotiaana ja asuin lapsuuskotonani vielä 18-vuotiaaksi. Ensimmäisestä palkastani alkaen maksoin kotiin ruokarahaa. En muista summaa, mutta olisiko ollut n.10% tuloistani. Omaa huonetta ei ollut vaan jaoin sen 5v nuoremman siskon kanssa.

Kun muutin omilleni (80-luvulla) niin ostin välttämättömät tavarat säästöilläni ja sitten pikku hiljaa muuta kun palkasta sain säästettyä. Iankaikkisen vanhan laverisohvan sain mummulta ja naapurilta ostin keittiöön käytetyn pöydän ja pari tuolia.

Ajokortin maksoin myös itse.

Omille lapsilleni olen antanut astioita itseltäni, joille ei ole itsellä ollut käyttöä esim. turhia kattiloita ja leivontakulhoja. Ennen heidän muuttoaan olen ostanut heille kirppiksiltä/Torista huonekaluja ja verhoja, joista ovat pitäneet. Huonekalut ovat olleet meillä ennen muuttoa kylmässä varastossa, jotta mahdolliset matkalaiset ehtivät kuolla. Sängyn ja vuodevaatteita olemme ostaneet mieheni kanssa tuparilahjaksi uutena. Muuttaessaan lapset ovat saaneet viedä huoneestaan mitä haluavat ja ovatkin aika hyvin ne tyhjentäneet.

Se, joka sanoi, että vielä 90-luvulla "rahalla vielä sai" niin tiedoksi, että palkatkin olivat vielä silloin tosi pieniä. 

Minä taas olen ollut samassa työpaikassa 80-luvun alusta lähtien ja palkka oli itse asiassa suurempi kuin nyt, tai sanotaanko se niin että silloin palkka vielä riitti hyvin. Olin tavallinen kuntaryöntekijä, nyt jäin eläkkeelle. Ikinä ei palkat nousseet siitä alkupalkasta kuin sen pienen hitusen mitä laki määräsi ja todella saatiin huomata, että enemmän sillä palkalla sai 80-90 -luvulla, vielä 2000-luvullakin.

Eli sanoisin kyllä niin, että hinnat oli kohtuullisempia ja kaikki muutkin maksut. Paremmin silloin tuli palkallaan toimeen. Ja vuokratkin oli kohtuullisempia eikä kaikkia samoja maksuja ollut mitä nyt.

Mitenhän tuo on mahdollista kun tulotaso on noussut koko ajan?

Palkan ostovoima on eri asia kuin euromäärä palkkakuitissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3203/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsanpidätysvaivainen anoppisamoja käyttää pissavaippoja useaan kertaan. Pesee ne jotenkin välillä. Anoppilassa lehahtaakin aina virtsanhaju, joskus pistäväkin. Emme käy usein. Enemmän kesällä, jolloin voi olla ulkona.

Tämä nyt kuuluu muistisairauteen. Omakin sukulainen näin teki, vaikka kunta kustansi ilmaiset vaipat. Vanhat vaipat kuivumassa patterin päällä.

Onneksi kotihoito loppui, ja pääsi hoitokotiin.

Vierailija
3204/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin puolivuosisataa sitten hommissa eräässä suuressa elektroniikkayrityksessä. Siellä oli yksi kaveri aina hienoissa puvuissa, joita tuntui riittävän. Kysyttiin mistä pukimosta hän hankki niitä. Hän sanoi hankkivansa niitä Pelastusarmeijan myymälöistä. Teki hienoja löytöjä.

Tämähän on vain erittäin järkevää ja ekologista eikä mitään pihiyttä.

Vierailija
3205/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella oli varmasti vanhempien hankkimia tavaroita, kännykät, tietsikat, astioita, petivaatteet, kodin erilaisia tarvikkeita. Saattoipa olla polkupyörät tai jopa autotkin. Ajokortin olivat varmasti kustantaneet vanhemmat.

Tuskin ostitte itse omilla rahoilla kaikki huonekalut samalla kun muutitte. Entä kahvinkeittimet, mikrot, pesukoneet, imurit jne.

...

On kauhean helppoa sanoa, että en saanut mukaani kotoa mitään, mutta todellisuudessa jokainen on jotain saanut. Lisäksi vanhemmat on yleensä auttaneet asunnon saamisessa ja auttaneet vuokranmaksussakin alussa.

...Mutta ei ihan 18-vuotiaana ole tapahtunut sitten se pois muuttaminen ilman vanhempien apua.

Voi h... En tiedä pitäisikö olla enemmän vihainen vai huvittunut tästä naiiviudesta.

Voi kuule on paljonkin vanhempia jotka todellakin eivät auta millään lailla!! Ihan itseni esimerkkinä, itse hommasin 17-vuotiaana asunnon (90 luvulla ei ilmeisesti ollut pikkukaupungissa niin tarkkaa olla täysi-ikäinen), itse maksoin ajokortin, itse selvitin ja ostin kaiken mitä tarvitsin. Rahoilla jotka olin säästänyt lapsilisistä jotka sain itselleni noin 15 vuotiaasta alkaen (ja joilla maksoin myös aivan kaikki omat kuluni, vaatteista koulutarvikkeisiin, bussilippuun ja lääkkeisiin). Ei todellakaan ollut mitään kahvinkeitinta, mikroa tai imuria pitkään aikaan, pyykit pesin taloyhtiön pesulassa. Budjetti muuttoon oli ihan muutamia satoja MARKKOJA, mutta kyllä sillä vähän jotain sai kirpputorilta.

Vanhemmat eivät edes käyneet kylässä, saatika muuten auttaneet. Jos kyläilin heillä, ostin omat ruoat ja maksoin oman bussi/junalipun. Itse maksoin aivan kaiken opintorahalla ja -lainalla.

Olisi nyt herätyksen paikka sulla todellisuuteen, sieltä hattaraunelmamaailmasta!

Muutitko siis tyhjään asuntoon, nukuit paljaalla lattialla ja söit käsistäsi kun ei ollut astioita?

Budjettisi oli muutamia satasia, mutta täällä väitetään, että ei yhtään mitään, ei edes niitä satasia.

90-luku oli vielä niitä ns vanhoja hyviä aikoja, jolloin rahallakin vielä jotain sai.  Kännyköitäkään ei heti vuosikymmenen alussa ollut kellään.  Nykyään sellainen on joka ikisellä iikalla lapsesta lähtien, ja sitä ei lapsi itse itselleen osta.  

En elä hattaramaailmassa,  tiedän nuorien elävän vähillä rahoilla ja tt-tukien ja opintolainojen varassa, mutta en tiedä yhtään nuorta, joka olisi lähtenyt kotoa pelkkä vaatekassi mukanaan.  Kyllä kotoa on varusteltu, hankittu asioita jo etukäteenkin. 

Vähänpä tiedät.

Lähdin isäni luota 16-vuotiaana serkkujen luo asumaan. 17-vuotiaana muutin omilleni opiskelija-asuntolaan, ja siitä sitten itse hain kaupungin kämppään.

Kyllä meitä on useita, jotka ovat ihan kaiken itse joutuneet hankkimaan. Mä en saanut edes edellä mainittuja lapsilisiä mukaani.

Opiskelukämppään ostin patjan lattialle. Isäni kauhisteli, että miten voit nukkua lattialla, mutta ei tarjoutunut ostamaan sänkyä, koska kyllähän nyt sänkyyn rahat täytyy itsellä riittää.

Minäkään en saanut yhtään mitään kotoani kun lähdin. Menin töihin 16-vuotiaana ja asuin lapsuuskotonani vielä 18-vuotiaaksi. Ensimmäisestä palkastani alkaen maksoin kotiin ruokarahaa. En muista summaa, mutta olisiko ollut n.10% tuloistani. Omaa huonetta ei ollut vaan jaoin sen 5v nuoremman siskon kanssa.

Kun muutin omilleni (80-luvulla) niin ostin välttämättömät tavarat säästöilläni ja sitten pikku hiljaa muuta kun palkasta sain säästettyä. Iankaikkisen vanhan laverisohvan sain mummulta ja naapurilta ostin keittiöön käytetyn pöydän ja pari tuolia.

Ajokortin maksoin myös itse.

Omille lapsilleni olen antanut astioita itseltäni, joille ei ole itsellä ollut käyttöä esim. turhia kattiloita ja leivontakulhoja. Ennen heidän muuttoaan olen ostanut heille kirppiksiltä/Torista huonekaluja ja verhoja, joista ovat pitäneet. Huonekalut ovat olleet meillä ennen muuttoa kylmässä varastossa, jotta mahdolliset matkalaiset ehtivät kuolla. Sängyn ja vuodevaatteita olemme ostaneet mieheni kanssa tuparilahjaksi uutena. Muuttaessaan lapset ovat saaneet viedä huoneestaan mitä haluavat ja ovatkin aika hyvin ne tyhjentäneet.

Se, joka sanoi, että vielä 90-luvulla "rahalla vielä sai" niin tiedoksi, että palkatkin olivat vielä silloin tosi pieniä. 

Minä taas olen ollut samassa työpaikassa 80-luvun alusta lähtien ja palkka oli itse asiassa suurempi kuin nyt, tai sanotaanko se niin että silloin palkka vielä riitti hyvin. Olin tavallinen kuntaryöntekijä, nyt jäin eläkkeelle. Ikinä ei palkat nousseet siitä alkupalkasta kuin sen pienen hitusen mitä laki määräsi ja todella saatiin huomata, että enemmän sillä palkalla sai 80-90 -luvulla, vielä 2000-luvullakin.

Eli sanoisin kyllä niin, että hinnat oli kohtuullisempia ja kaikki muutkin maksut. Paremmin silloin tuli palkallaan toimeen. Ja vuokratkin oli kohtuullisempia eikä kaikkia samoja maksuja ollut mitä nyt.

Mitenhän tuo on mahdollista kun tulotaso on noussut koko ajan?

Palkan ostovoima on eri asia kuin euromäärä palkkakuitissa.

Tulotaso taitaa tarkoittaa jonkinlaista keskiarvoa, joka puolestaan tarkoittaa sitä, että toisilla palkka on noussut enemmän kuin toisilla - ja tästähän on ollut viime aikoina puhetta, kun esim. kunta-alan työntekijät ovat valittaneet jääneensä jälkeen tulokehityksessä.

Vierailija
3206/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suostu maksamaan onlyfanssista, vaan katselee sisältöä ilmaissivustoilta. Viisasta, mutta pihiä.

Kyllähän me vanhat sedät ollaan opittu, mistä ilmaiset sivut löytyy. Itseasiassa nämä käyttämäni ilmaiset näytteet ovat olleet käytössä vuodesta 2000. Saman nettiosoite vieläkin. Riittänyt hyvin omiin tarpeisiin.

Toki, jos joskus keksittäisiin aidon tuntuinen virtuaalitodellisuus, niin voisin maksaakin jotain.

Vierailija
3207/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivierailu appivanhemmilla. Appiukko kertoi, että "heillä saa vetää vessan useammankin kerran päivässä".

Vierailija
3208/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀

Mitä ihmettä se erikoiskahvi oikein on? Omistatko oman kahviplantaasin tai oman kahvipensaan? Tai olman paahtimon, tai paahdetaanko juuri sinulle erikoiserä? Minä keitin eilen kaksi 3dl pannullista taliassa paahdettua espressoa, puoliso juo sen kylmänä ilman sokeria, minä kylmänä kahviin sekoitettuna. Kerralla tehdään sen verran, että riittää 2-3 päivää. Mutta ei se siis mitään erikoiskahvia ole, ihan tavallista tunnetin italialaispaahtimon espressoa. Tai voihan se kenties suomilaisille olla, jotka ovat tottuneen laimennettuun tiskiveteen.

Vierailija
3209/3893 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.

Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?

Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?

Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.

Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.

Vai onko jotain mitä en ymmärrä?

Muinaisessa Roomassa käytettiin jonkinlaista pesusientä, joka oli yleisessä vessassa. Se virutettiin ja oli sitten taas käytettävissä. Voisi ottaa nykymaailmassakin mallia. Säästyisi vessapaperia.

Katselin siitä dokkarin. Aika ällöä kyllä. Mutta silloin ei noita bakteereja ja viruksia tunnettu.

Vierailija
3210/3893 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Vähänpä tiedät.

Mulla ei ollut varaa puhelinliittymään.

Osake maksoi jotain, mutta käyttö oli puolet halvempaa.

Soitin sunnuntaisin yleisrstä kolikkopuhelimella.

Vierailija
3211/3893 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa olla äärimmäisen pihi, varmistaa aina lisäksi että kaikki maksetaan aina puoliksi, ettei hän vaan koskaan maksa vahingossakaan enemmän kuin minä. Jouduin sairaalaan vakavan sairauden vuoksi ja mies tuli lasten (3v ja 7v) kanssa katsomaan minua sinne.

Yhdellä kerralla nuorimmaiselle tuli jano ja mies kipaisi ostamaan kahvilasta lapselle pillimehun. Hinta 2e. Rupesi vaatimaan minulta samantien yhtä euroa tuosta kun pääsi takaisin luokseni. Kuuluihan minun maksaa kaikesta puolet. Ihan sama vaikka makasin silloin parhaillaan ties missä laitteissa ja mittareissa kiinni sairaalapedissä kovassa kuumeessa ja kivuissa. Kyllä miehen piti saada rahansa takaisin. Joo-o. Ei ymmärtänyt ollenkaan että olisi ollut jotenkin epäsopivaa. Vanhempansa kyllä sanoivat muutaman valitun sanan hänelle kun kuulivat asiasta.

Miksi olet tuollaisen kanssa yhdessä?? Jotenkin törkeää että joku euro on niin tärkeä vaikka toinen makaa vakavasti sairaana.

Vierailija
3212/3893 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kutsui luokseen salaatille. Pyysi mua tuomaan fetajuuston & kastikkeen. No salaatissa oli sitten itse noiden lisäksi salaatinlehtiä sekä kaksi (2) puolitettua kirsikkatomaattia. Nam.

3213/3893 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mitä ihmettä se erikoiskahvi oikein on? Omistatko oman kahviplantaasin tai oman kahvipensaan? Tai olman paahtimon, tai paahdetaanko juuri sinulle erikoiserä? Minä keitin eilen kaksi 3dl pannullista taliassa paahdettua espressoa, puoliso juo sen kylmänä ilman sokeria, minä kylmänä kahviin sekoitettuna. Kerralla tehdään sen verran, että riittää 2-3 päivää. Mutta ei se siis mitään erikoiskahvia ole, ihan tavallista tunnetin italialaispaahtimon espressoa. Tai voihan se kenties suomilaisille olla, jotka ovat tottuneen laimennettuun tiskiveteen.

Miten ihmeessä joku voi juoda jotain kofeiinijuomia. Ihan sairasta.

Vierailija
3214/3893 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Mun mielestä se kuka pyytää treffeille tarjoaa kahvin.

Vierailija
3215/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.

Se auton siirtely kuluttaa jo sen bensan mitä mittareissa olisi.

Vierailija
3216/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo porukoille ku käymää meen nii siel ne on kynttilän valossa ja ottalamput otalla .

Ja kun kynttilät ja paristot tulevat vielä merkittävästi kalliimmiksi kuin sähkövalojen käyttö. Jos on pihi, luulisi laskeneen tämän tarkkaan.

Vierailija
3217/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri, joka ei osallistu alueen yhteiseen ilotulitteiden ostoon, koska muka paukkuherkkä ja tulee silti ulos katsomaan showta.

Se on viisas!  

Tulee katsomaan kun te hullut viskelette rahojanne ilmaan.  Niin minäkin teen.  En ole eläessäni ostanut yhtäkään ilotulitetta.  

Meitä on paljon jotka katselevat kun muut heittävät rahaa ilmaan. Plus että Valtiohan saa näistäkin kaipaamiaan alv rahoja. Kannattaa jatkaa minä katselen

Siis ei kai ketään voi haitata, jos joku "ilmaiseksi" katselee ilotulitteita? Eikös ilotulitteiden koko idea ole, että halutaan ilonpidon näkyvän mahdollisimman hyvin ja kauas? Jos joku ärsyyntyy siitä, että toinen "hyötyy" toisen ilotulitteista tällä tavoin, saattaa tarinan saituri löytyä lähempää kuin aavistaakaan..

Vierailija
3218/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Vierailija
3219/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri kutsui luokseen salaatille. Pyysi mua tuomaan fetajuuston & kastikkeen. No salaatissa oli sitten itse noiden lisäksi salaatinlehtiä sekä kaksi (2) puolitettua kirsikkatomaattia. Nam.

Kuulostaa mun kaverilta. Toimii aina näin ja alkanut vaikuttaa jo suhteeseen.

Vierailija
3220/3893 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?

Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?

Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.

Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.

Vai onko jotain mitä en ymmärrä?

🤣🤣🤣🤣