Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3241/3893 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa joku punnitsi banaanitertun ja laittoi sitten pussiin. Ei tarvinnut pussista maksaa banaanin hintaa. Painaakohan pussi gramman vai 2?

Mäkin teen joskus noin, en pihiyttäni, vaan yleensä ostan ilman pussia, mutta välillä tarviin sen pussin, jos ei ole kauppakassia mukana, on mukavampi kantaa mukana

Vierailija
3242/3893 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pitää samaa terveyssidettä koko päivän.

Jos nyt puhutaan pikkuhousunsuojista, niin eipä tuo eroa juuri siitä, että sinä ja minä käytämme päivän samoja alushousuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/3893 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ei pihiys oikeuta varastamaan, oli kyseessä sitten 2 senttiä, 20 senttiä, euro tai pari euroa, suuremmista summista puhumattakaan. On sillä väliä, vaikka olisi lähes mitätön asia, kyse on periaatteesta. Kaupan kassallahan alle 5 senttiä ei vaikuta mitään, mutta silti. t. Tarkka toisen omasta, mutta ei niin pihi

Vierailija
3244/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monestikin tulee banaanit tai joku kaali punnittua ilman pussia jollei pussia ole tullut ensin otettua käteen. Tuo nyt ei liiity siihen että pussia ei punnittaisi jolloin se ei maksaisi vaan siihen ettei pussi nyt sattunut käteen ennen tuotetta. Monesti myös tulee ostettua ilman pussia yksittäiskappaleet.

Vierailija
3245/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pihistelee pimperoa, vaikka eihän se kulu ollenkaan ja olisi ilmaista huvia.

Vierailija
3246/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden kaveriporukassani yksi miespuolinen frendini otti aina baariin taskumatin josta lirautteli illanmittaan lasiinsa. Lompakkoa en hänellä koskaan nähnyt, vain sellaisen minikokoisen kolikkokukkaron. Ne lirautettavat viinat tietty haettiin tallinnasta.

Tuttua silloin kun oli nuori ja rahaton, mutta sosialistumaan halusi silti baareihin mennä ja tuttuja tavata. Otin itse tosin muutaman siiderin laukkuun, ja join niitä vessassa tai kaadoin ravintolan pöydän alla tuoppiin. Noin säästi muutaman kympin.

Vierailija
3247/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.

Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?

Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?

Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.

Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.

Vai onko jotain mitä en ymmärrä?

Pissa pyyhitään paperiin ja kakkapylly pyyhitään omaan pyyhkeeseen. Tällainen löytyy kotoa ja muualla ollessa pyyhitään paperiin.

Äh, pieleen meni nololla tavalla tämä selostus. 😄 Anteeksi, olen väsynyt. Siis kakkapylly pestään bideellä puhtaaksi ja sitten vasta pyyhitään erilliseen pyyhkeeseen. Kädet pestään huolellisesti saippualla.

Käsiähän just ei tarvi pestä kakkelin jälkeen, kun silloin ei koske mihinkään muuhun kuin vesihanaan ja suihkunvarteen ja puhtaaseen pyyhkeeseen.

Vierailija
3248/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin ostamasta kaupoista hiuslenkkejä kadonneiden tilalle. Aloin tehdä niitä itse käyttämättä jääneiden kertakäyttöisten koronamaskien korvien taakse laitettavista nyöreistä. Niksi-Pirkassa ilmestyi tällainen niksi. Minulle itselleni ei olisi tullut tällainen idea mieleen, vaikka tarvitsenkin koko ajan hiuslenkkejä. Hiuslenkeistä tulee sopivan joustavia, ja ne ovat myös hellävaraisia hiuksille. Ja kotoa vielä löytyville koronamaskeillekin löytyi näin uusi käyttötarkoitus...

Vierailija
3249/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?

Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?

Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.

Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.

Vai onko jotain mitä en ymmärrä?

🤣🤣🤣🤣

Mitenhän tää voi edes ajatella että pihiä kiinnostelisi että hän käyttää TOISEN paperia? Ei tietenkään kiinnosta, pihiys koskee vain sitä ettei ITSE tarvitse maksaa, ja täten vieraisilla aivan hyvin tietenkin käytetään paperia minkä sielu sietää. Jotenkin vähän jännää että luulit että kuljetaan märkä rätti repussa :D :D :D

Vierailija
3250/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden kaveriporukassani yksi miespuolinen frendini otti aina baariin taskumatin josta lirautteli illanmittaan lasiinsa. Lompakkoa en hänellä koskaan nähnyt, vain sellaisen minikokoisen kolikkokukkaron. Ne lirautettavat viinat tietty haettiin tallinnasta.

Tuttua silloin kun oli nuori ja rahaton, mutta sosialistumaan halusi silti baareihin mennä ja tuttuja tavata. Otin itse tosin muutaman siiderin laukkuun, ja join niitä vessassa tai kaadoin ravintolan pöydän alla tuoppiin. Noin säästi muutaman kympin.

Näinpä, liittyykin yleensä rahattomuuteen/köyhyyteen eikä pihiyteen. Nämähän ovat kaksi eri asiaa. Pihi voi olla vaikka olisi miten rikas.

Vierailija
3251/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa, se vie enemmän sähköä jos jatkuvasti räpää katkaisijaa suuntaan ja toiseen.

Melko paljon näyttää olevan porukkaa täällä, jotka eivät ymmärrä perus fysiikasta yhtään mitään :D ei todellakaan vie enempää sähköä. Sähkövalo ei ole mikään polttomoottori.

Vierailija
3252/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, liittyykin yleensä rahattomuuteen/köyhyyteen eikä pihiyteen. Nämähän ovat kaksi eri asiaa. Pihi voi olla vaikka olisi miten rikas.

Rahattomuus/köyhyys ei oikeuta epärehelliseen käytökseen. Olen itse vähävarainen, mutta olen silti rehellinen enkä riko sääntöjä. Jos minulla ei esimerkiksi ole rahaa tilata juomia baarissa, ehdotan tutuille tapaamista jossain muualla tai juon pelkkää vettä, en vie salaa omia alkoholijuomia ravintolaan.

Vierailija
3253/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukko kerää sankkoihin sadevettä jotka heittää sitten vessanpönttöön kun on tarvis. minusta kuitenkin viisaasti tehty että säästyy vettä.

itse joskus pesin perseen vaan vedellä enkä ostanut vessapaperia.

jotkut kerää leipäpusseista nipsuja jos tarvii niin käyttää uudestaan esim. pakastaessa.

Vierailija
3254/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kaveri kun kutsui kylään, hän tarjosi 1 kupin kahvia ja vähän ruokaa vain minulle ja itselleen silläaikaa kun lapsemme leikkivät. Ei siis tarjonnut lapsille mitään. (Minä siis kestitsin heitä useammin runsaalla kahvipöydällä ja tarjosin usein ruokaakin KAIKILLE).

Ekalla kerralla ihmettelin, mutta olin varannut omalle piltille evästä, kuten pussipuuroja ja pillimehuja, jotka sitten jaoin näille. Sitten rupesin aina tuomaan jotain pullapitkoa mukana mistä emäntä raaski siis vähän tarjota kaikille.

Kaveri valehteli, että heillä on taloudellisesti todella tiukkaa ja pyyteli milloin mitäkin hintavaa lahjaa lapsilleen synttäreitä ja jouluna, koska muuten jäisivät ilman. Uskoin, koska ruoka oli niukkaa, ei voinut ostaa edes uutena vaatteita lapselle ja puolitti kaikki talouspaperitkin ym.

Sitten osti miehensä kanssa kalliin uuden omakotitalon ja kun kerran tämän jälkeen juttelin miehensä kanssa, selvisi että nämä pihit eivät missään vaikeuksissa ole ja tulotkin lähemmäs 6000e kuussa. Itsehän olen pienituloinen. Jäi todella vastenmielinen kuva tästä ihmisestä. No, hän oli suomenruotsalainen joten voiko muuta odottaakkaan.

Vierailija
3255/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksattaa yhteisellä mökkilomalla toisilla ruuat, kahvit yms. Ei tuo koskaan esim kahvipakettia mukanaan. En taida enää lähteä mukaan kun ärsyttää tämä muita hyväksikäyttävä ihminen.

Vierailija
3256/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pitää samaa terveyssidettä koko päivän.

Jos nyt puhutaan pikkuhousunsuojista, niin eipä tuo eroa juuri siitä, että sinä ja minä käytämme päivän samoja alushousuja.

pikkuhousunsuojat saa kiinnitettyä leipäpussin sulkijoilla.

Vierailija
3257/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs  on niin nuuka ettei käytä töissä lainkaan sukkia. Kysyin kerran että mistä tämä perin omintakeinen tapa johtuu. Tyrmistyin kun hän tokas. Minä en omia sukkia työaikana kuluta. Sit käytän jos talo tarjoaa. Tämä on muuten ihan tosi juttu!

Sairasta.

Vierailija
3258/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksattaa yhteisellä mökkilomalla toisilla ruuat, kahvit yms. Ei tuo koskaan esim kahvipakettia mukanaan. En taida enää lähteä mukaan kun ärsyttää tämä muita hyväksikäyttävä ihminen.

Tämä on tuttua. Aiemmin lomailtiin meidän mökillä näin yhden tutun pariskunnan kanssa ja kun hyö tulivat meidän mökille niin harvoin jos silloinkaan toivat kahvipaketin että saivat itse kahvinsa juotua me kun itse olemme teen juojia. Kolme - neljä päivää riitti sitten sanoin että pitää käydä kaupassa kun pakastinta jo olin ruoista tyhjentynyt ja maito, leipä jne tarvittiin. Hyö siihen että odottavat sen aikaa mökillä kun käymme kaupassa ( mie varuksi jäin mökille) ja isäntä kävi kaupassa niin hyö vaan lekotteli laiturilla ja kyselivät kauanko menee. Me oltiin muutama vuosi liian kilttejä ja tarjottiin mökki loma ruokineen, mutta sitten riitti. Mikä me ollaan maksamaan toisten lomat kun oma loma meni siten passaamiseen ja töihin takaisin kaupunkiin. Sitten kun se loppui niin ollaan sanottu aina ketkä tulee vierailulle että olisi saunan lämmitystä, ruokakaupassa pitää käydä ja halkoja olisi pino pinottava varastoon talven varaksi ei tämä mikään lepokoti ole yhdessä pittää tehdä ja yhdessä ostaa/ auttaa ruokapuoli ym. Ei pienituloisten eläkeläisten rahapussissa ole varaa elättää monta ihmistä viikoksi vaikka kuinka on mukavaa tuttavia sukulaisia nähdä kohtuus se pitää olla. Kaikki maksaa tänä päivänä ja kallistuu. Tämä samainen pariskunta on perinyt lapsettomia sukulaisiaan rahaa on millä mällätä, mutta pihiys on todella pihiys ja muita käyttää hyväksi. Meillä se loppui ja hyvän päivän tuttuja ollaan kerran vuodessa kun soittavat pika puhelun tai kortin laittaa johon on liimattu muualta postimerkki ja paperi ei ostettu kaupasta kunhan jotenki väsätty mihin ei rahaa mene. No tämmöisiä on matkan varrella nähty 😵💫eli mitä enemmän rahaa sitä pihimpi 😏

Vierailija
3259/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava ei koskaan imuroi koska (imurin, pölypussien tms lisäksi) sähkö maksaa. Yöaikaan käyttää jatkojohtoa siihen että ottaa rappukäytävässä olevasta pistokkeesta sähkön kämppään jääkaapille ja valoille.

Ei omista harjaa tai muitakaan siivoisvälineitä (koska ne maksavat), eikä myöskään harjaa tai pyyhi lattioita koska lattia kuluu. Kävelee sisällä villasukissa, ja on eivan ehdotonta että kengät jätetään rappukäytävään.

Pesee astiat samalla vedellä, ja vaihtaa parin päivän välein vadissa olevan veden ja käyttää pesuvettä vessan huuhteluun. 

Omistaa mm. viinikellarin jossa noin neljännesmiljoonan edestä viinipulloja, sijoituksena.

Tekee kaikkea muutakin vastaavaa...

Vierailija
3260/3893 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin kahdenkymmenen vuoden ajan pari kertaa vuodessa kylässä yhdellä tutulla. Hän pyytää siis käymään piipahtamassa. Koskaan ei ole tarjottu yhtään mitään, ei edes vesilasillista. Ei mitään. No, jokainen tyylillään, juon kahvit sitten kotona. Kyseessä varakas henkilö.