Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
3161/3893 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana erikoistumisvaiheessa vein vastaanotolta puisia spatuloita (tikku) joita käytin kotona aterimina ja mehujäätä jäädytellessä. Yhä edelleen vien pumpulipuikkopusseja ja nestesaippuaa. En ole koskaan ostanut käsisaippuaa kotiin. Vien myös vastaanotolta lehtiä. Tämä on vain piintynyt tapa.

Ei se ole mikään piintynyt tapa, se on varastamista. Sinä olet varas.

No en nyt ihan siksi kutsuisi; harmiton pieni säästökeino, josta tulee hyvä mieli.

tuo ns. piintynyt tapa voi maksaa sinulle työpaikan, joten mieli ei silloin enää ole hyvä. Mun entisessä työpaikassa työkaveri nuukaili vähän vastaavalla tavalla, yhtä sun toista tavaraa hävisi, ja valvontakamerasta sitten selvisi miksi.  Työsuhde purettiin. 

Lääkärille riittää onneksi työtä.

Lääkärit ne vasta hilpeää porukkaa on. Yksi tappaa vaimonsa, toinen varastaa.

Vierailija
3162/3893 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs  on niin nuuka ettei käytä töissä lainkaan sukkia. Kysyin kerran että mistä tämä perin omintakeinen tapa johtuu. Tyrmistyin kun hän tokas. Minä en omia sukkia työaikana kuluta. Sit käytän jos talo tarjoaa. Tämä on muuten ihan tosi juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3163/3893 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs  on niin nuuka ettei käytä töissä lainkaan sukkia. Kysyin kerran että mistä tämä perin omintakeinen tapa johtuu. Tyrmistyin kun hän tokas. Minä en omia sukkia työaikana kuluta. Sit käytän jos talo tarjoaa. Tämä on muuten ihan tosi juttu!

Onhan se varmaan työstä kiinni, itsekin vähän nostaisin kulmiani jos työpaikalta saisi esim kengät ja työvaatteet, mutta ei sukkia.

Vierailija
3164/3893 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28807 kirjoitti:

1.Sain yhdeltä saidalta kollegaltaltamme joulukortin. Töissä oli puhetta tästä erikoisesta teosta. Sitten lisäsin, että kortti oli ns maksuttomia taidetta ilman käsiä - kortteja ja sitä paitsi lähetetty ilman postimerkkiä. Ja se oli onnistunut!

2. Toinen kollega lähti aina ruokatunnilla keskustan kaupoille. Tuli kertoen, mitä maistajaisia oli sinä päivänä 2 ruokakaupassa. Mainitsi, että viikon makkarat oli tullut syödyiksi.

Tämä sama kollega käräytettiin joulun alla leikkaamasta työpaikalle tulleista suklaarasia-, kortti- tai kukkatervehdyksistä ns puhtaat osat. Sanoi käyttävänsä niitä perheen joulupaketteihin.

Molemmat harrastivat osakesijoittamista.

Itse asiassa korttien tarkoitus oli saada lahjoituksia, joten useimman kohdalla ne "maksuttomat" kortit oli niitä kalliimpia, mutta eihän niitä kehdannut lähettää, koska kaikki ajattelivat niiden olevan ilmaisia.

Itsellänikin on pinot näitä kortteja kaapissa. Olen maksanut niistä mutten siltikään kehtaa niitä lähettää. Mitä niille pitäisi tehdä?

Lähetä vaan, hyvään tarkoitukseen menee hinta. Voihan halutessaan vähän koristella niitä, kulmat voi pyöristää ja panna vaikka nauha kortin selkämykseen ja printata tietokoneesta nätti teksti omalle paperille jonka liimaa kortin sisälle. Nättejä tarroja voi panna pari ja jos kuori vaikuttaa tylsältä, niin siihenkin joku tarra vaikka Punaiselta ristiltä.

Monet niiden käsivammaisten taiteilijoiden työt on todella kauniiita ja ilahduttavia, ei niiden lähettämistä tarvitse hävetä.

Vierailija
3165/3893 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NaurajaLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh kirjoitti:

Thaimaahan hölmö! Maa on ThaiMAA. Et kai sano:

Uusimaaseen on luvattu.... Vaan Uusimaahan. Ei kai tarvii

rautalangasta vääntää enempää.

Vain hölmö tosiaan nykyään Thaimaahan matkustaa, tai muuhunkaan epähygieeniseen kaukomaahan.

Mieluummin matkustan kaukomaihin kuin annan rahani ahneille kotimaisille yrittäjille ketkä haluavat työttömistä ilmaistatyövoimaa ties minkä aktiivimallien verukkeella... yrittäjien ahdinko naurattaa.

Meinaatko, että ne duunarit saa parempaa palkka ja paremmat etuudet siellä T(h)aivaassa? Työntekijöitä kohdellaan paremmin jne.

Kokeileppa joskus yrittäjyyttä tai edes vuokrakämpän omistusta tai käy edes kuuntelemassa joku ilmaisluento siitä mitä kaikkia velvollisuuksia ja lakisääteisiä menoja niissä hommissa on. Jos vuokraat joltain asunnon ja maksat sille vuokranantajalle siitä 800€ kuukaudessa vuokraa, niin se asunnon omistaja ei todellakaan saa 800€ itselleen. Siellä on aika monta pakollista maksua, jotka se joutuu siitä maksamaan. Se saa vain pienen siivu siitä summasta.

Tympii tuo ajatus, että yrittäjä = 100% riistoporvari. Niitä yrittäjiä on muitakin kuin suurten firmojen omistajat. Myös se pientä pajaa yksinään pystyssäpitävä rasvamikko on yrittäjä, kuten se yhden naisen kampaamon pyörittäjä.

Noin juuri. Minusta kaikkien yksityisyrittäjien "rikkaudesta" valittavien pitäisi lukea pakollisesti Kari Hotakaisen romaani Ihmisen osa. Siinä vanhempi pari oli pitänyt lankakauppaa tai vastaavaa eikä todellakaan elänyt leveästi.

Itselläkin oli firma muutaman vuoden ja täytyy sanoa että oli kyllä hvetisti maksuja, eläkemaksuja en pystynyt keräämään lainkaan kun meni veroihin niin paljon (pakko maksaa vaikkei tuloja olisi ollut). Täytyi lopettaa kun niitä tuloja ei tosiaan ollut paljon mitään, raadoin lähinnä noiden verojen takia. Ei paljon huvittanut. Luulin minäkin ennen että yksityisyrittäjä sitten päättää omasta elämästään kun ei ole ketään pomoa, mutta en tiennyt, mikä rääkki siitä syntyisi.

Vierailija
3166/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvitti se kahvipöydän vartiointi ahneilta lääkäreiltä,mutta se ei naurata yhtään,että ylilääkäri (tai johtava lääkäri. En tiedä titteliä) käyttää julkisen sairaala-työnantajansa luottokorttia omiin lounaisiin ja päivällisiin jatkuvasti.Henkilö on tavoistaan tunnettu alueella.Olen töissä ravintolassa ja yllätysyllätys: ei tippiä eikä sen paremmin kiitosta heru ! Tavat kuin porsaalla konsanaan ! Miten se menikäänsika silkissä🐷

Olen muuten täysin samaa mieltä, paitsi tuosta tippaamisesta. Suomessa ei tarvitse antaa tippiä vaikka asiakas olisi miljonääri, eikä se tee hänestä pihiä tai huonoa asiakasta.

Vierailija
3167/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä pussien säästö, ja uudelleen käyttö. Ovat yleensä niin huono laatuisia, että mieluummin heitän pois, ja ostan kunnon rullan pusseja.

Vierailija
3168/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sillä autolla ajeltaisiin vapaalla ne alamäet? Silloinhan menee tyhjäkäynnin verran polttoainetta moottoriin koko ajan. Miksi ei mieluummin mentäisi vaihde päällä ja annettaisi renkaiden pyörittää moottoria nollakulutuksella? Kun ei siinä alamäessä kuitenkaan voi ajaa suurempaa nopeutta kuin tasaisella tai ylämäessä, niin se pieni moottorijarrutus tarvitaan nopeuden pitämiseksi vakiona.

Jos taas ei välitetä nopeusrajoituksista eikä liikenteen sujuvuudesta, niin silloin taloudellisinta on ajaa jatkuvasti samalla kaasulla ylä- ja alamäistä välittämättä. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan aja niin.

Kaasarilla ajellaan vaihde vapaalla ja säästetään, ruiskulla nostetaan jalka kaasulta ja säästetään.

Vierailija
3169/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä ei varmaan ollut alusvaatteitakaan ettei ne vaan kulu työaikana.

Vierailija
3170/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käydään sitä mieluummin työpaikalla isommalla asialla, niin kuluu kotona vähemmän vettä ja vessapaperia. Ja ilma ei pilaannu kotona.

Vierailija
3171/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien keskuudessa on enemmän kuin tavallista ruuan varastaminen sairaalassa. Tämä koskee kuulemma potilasruokaa mutta eritoten kaikkia mahdollisia kahvitarjoiluja. Olin hallinnossa sihteerinä ja jouduin käskettynä vahtimaan kahvitarjoilupöytiä ennen tilaisuutta, koska lääkärit kävivät syömässä pöydät tyhjiksi, vaikka oli lappu tietona siitä, että tarjoiluihin ei saa koskea.

Lääkärit ovat hyvin röyhkeitä eivätkä säännöistä piittaa. Pihejä myös, koska mm. lahjakeräyksiin heiltä tuli aina pienin summa jos ollenkaan. Läksiäiskahvit / juhlatarjoilut kyllä maistuivat aina. Törkeää.

Tällaisiahan ne usein on, ne "paremmat ihmiset", muut ovat vain heitä varten.

Nauratti tuo mielikuva kahvipöydän vahtimusesta :,D Itse olin aikoinaan siivoojana terveyskeskuksessa ja lääkäris(miesten) jäljiltä löytyi vetämättömiä vessoja, roskia pukuhuoneen lattioilla vaikka roskasanko oli ihan vieressä ym. Kai ovat liian tärkeitä edes omat paskat huuhdellakseen.

Olivat ilmeisesti paskantärkeitä.

Vierailija
3172/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.

Kertokaa nyt ymmärtämättömälle, että miten tuo homma toimii ja miten siinä säästää rahaa?

Jos peset bideellä etkä käytä paperia, alapää on märkä ja pitää kuivata. Onko sinulla tähän tarkoitukseen erityinen alapääpyyhe, jota myös kuljetat kaikkialle mukanasi? Onko jokaisella perheenjäsenellä oma alapääpyyhkeensä? Onko vieraita varten varattu paperia vai omat alapääpyyhkeet?

Jos käyt vessassa normaalin noin 5 kertaa päivässä, oletan että vähintään yksi alapääpyyhe on päivässä niin sanotusti sisäänajettu. Pyyhkeitä tulee siis nelihenkisessä perheessä pyykkiin vähintään 4 päivässä. Nämä pyyhkeet toivottavasti pestään 90 asteen pesussa hygieniasyistä.

Että mitä ihmettä tällä nyt säästää? Kulkee märkä persrätti repussa... Ei kovinkaan hienostunutta.

Vai onko jotain mitä en ymmärrä?

Muinaisessa Roomassa käytettiin jonkinlaista pesusientä, joka oli yleisessä vessassa. Se virutettiin ja oli sitten taas käytettävissä. Voisi ottaa nykymaailmassakin mallia. Säästyisi vessapaperia.

Vierailija
3173/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään lounaaksi pitkästä aikaa perunat ja kastikkeen Saarikosken tapaan.

Ei tullut kalliiksi. On hyvää.

Vierailija
3174/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsanpidätysvaivainen anoppisamoja käyttää pissavaippoja useaan kertaan. Pesee ne jotenkin välillä. Anoppilassa lehahtaakin aina virtsanhaju, joskus pistäväkin. Emme käy usein. Enemmän kesällä, jolloin voi olla ulkona.

Vierailija
3175/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella oli varmasti vanhempien hankkimia tavaroita, kännykät, tietsikat, astioita, petivaatteet, kodin erilaisia tarvikkeita. Saattoipa olla polkupyörät tai jopa autotkin. Ajokortin olivat varmasti kustantaneet vanhemmat.

Tuskin ostitte itse omilla rahoilla kaikki huonekalut samalla kun muutitte. Entä kahvinkeittimet, mikrot, pesukoneet, imurit jne.

Kuka rahaton nuori ostaa kaikki nämä heti itse ilman vanhempiensa apua?

Tai sitten saitte kunnolla rahaa tilillenne alkupääomaksi.

...

On kauhean helppoa sanoa, että en saanut mukaani kotoa mitään, mutta todellisuudessa jokainen on jotain saanut. Lisäksi vanhemmat on yleensä auttaneet asunnon saamisessa ja auttaneet vuokranmaksussakin alussa.

...Mutta ei ihan 18-vuotiaana ole tapahtunut sitten se pois muuttaminen ilman vanhempien apua.

Voi h... En tiedä pitäisikö olla enemmän vihainen vai huvittunut tästä naiiviudesta.

Voi kuule on paljonkin vanhempia jotka todellakin eivät auta millään lailla!! Ihan itseni esimerkkinä, itse hommasin 17-vuotiaana asunnon (90 luvulla ei ilmeisesti ollut pikkukaupungissa niin tarkkaa olla täysi-ikäinen), itse maksoin ajokortin, itse selvitin ja ostin kaiken mitä tarvitsin. Rahoilla jotka olin säästänyt lapsilisistä jotka sain itselleni noin 15 vuotiaasta alkaen (ja joilla maksoin myös aivan kaikki omat kuluni, vaatteista koulutarvikkeisiin, bussilippuun ja lääkkeisiin). Ei todellakaan ollut mitään kahvinkeitinta, mikroa tai imuria pitkään aikaan, pyykit pesin taloyhtiön pesulassa. Budjetti muuttoon oli ihan muutamia satoja MARKKOJA, mutta kyllä sillä vähän jotain sai kirpputorilta.

Vanhemmat eivät edes käyneet kylässä, saatika muuten auttaneet. Jos kyläilin heillä, ostin omat ruoat ja maksoin oman bussi/junalipun. Itse maksoin aivan kaiken opintorahalla ja -lainalla.

Olisi nyt herätyksen paikka sulla todellisuuteen, sieltä hattaraunelmamaailmasta!

Sait kuitenkin muutaman vuoden lapsilisät itsellesi.  

Muutitko siis tyhjään asuntoon, nukuit paljaalla lattialla ja söit käsistäsi kun ei ollut astioita?

Budjettisi oli muutamia satasia, mutta täällä väitetään, että ei yhtään mitään, ei edes niitä satasia.

90-luku oli vielä niitä ns vanhoja hyviä aikoja, jolloin rahallakin vielä jotain sai.  Kännyköitäkään ei heti vuosikymmenen alussa ollut kellään.  Nykyään sellainen on joka ikisellä iikalla lapsesta lähtien, ja sitä ei lapsi itse itselleen osta.  

En elä hattaramaailmassa,  tiedän nuorien elävän vähillä rahoilla ja tt-tukien ja opintolainojen varassa, mutta en tiedä yhtään nuorta, joka olisi lähtenyt kotoa pelkkä vaatekassi mukanaan.  Kyllä kotoa on varusteltu, hankittu asioita jo etukäteenkin. 

Vähänpä tiedät.

Itseä eivät vanhemmat auttaneet mitenkään missään.

Puhelinliittymän hankkivat asuntooni, se oli ainoa heidän kontribuutionsa.

Kaikki ekat kämppäni hommasin täysin yksin ja itse, sekä myös kalustin.

Lähdin isäni luota 16-vuotiaana serkkujen luo asumaan. 17-vuotiaana muutin omilleni opiskelija-asuntolaan, ja siitä sitten itse hain kaupungin kämppään.

3176/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä työpaikalta varastelleista tulikin mieleen tämä.

Täällä eräs jo eläkkeellä oleva koulun johtaja tilasi koululle puutavaraa ja sillä sitten on jos nyt ei ihan rakennettu niin ainakin isosti korjattu puuvenettä.

Aika jännää ettei kukaan ihmettele mitä ala-astelaiset tekee tai onko pakko oikeasti tilata metreittän tiikkiä...

No en kyllä mitään jännää siinä näe.

Vierailija
3177/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä pussien säästö, ja uudelleen käyttö. Ovat yleensä niin huono laatuisia, että mieluummin heitän pois, ja ostan kunnon rullan pusseja.

Yhdyssanat, ne saakelin yhdyssanat!

Vierailija
3178/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirätin käyttö sen sata kertaa. Huonot ohkaset rätit ei Kone pesua kestä, ja samaa käytetään että haisee limaisena myttynä sen puoli vuotta, ja huono kohta vaan leikataan irti. Sama olisi uusi pkt ostaa tilalle, tai panostaa kunnollisiin.

Vierailija
3179/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pihtailee järjenkäyttöä. Minusta se jos joku on järjetöntä.

Moni on ulkoistanut oman järkensä käytön äly[ttömyys]puhelimeen - kuningasajatuksena ilmeisesti "säästää" omien aivojen käytössä.

Se tiedetään, miten aivoille käy kun niitä ei käytä...

Vierailija
3180/3893 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella oli varmasti vanhempien hankkimia tavaroita, kännykät, tietsikat, astioita, petivaatteet, kodin erilaisia tarvikkeita. Saattoipa olla polkupyörät tai jopa autotkin. Ajokortin olivat varmasti kustantaneet vanhemmat.

Tuskin ostitte itse omilla rahoilla kaikki huonekalut samalla kun muutitte. Entä kahvinkeittimet, mikrot, pesukoneet, imurit jne.

Kuka rahaton nuori ostaa kaikki nämä heti itse ilman vanhempiensa apua?

Tai sitten saitte kunnolla rahaa tilillenne alkupääomaksi.

...

On kauhean helppoa sanoa, että en saanut mukaani kotoa mitään, mutta todellisuudessa jokainen on jotain saanut. Lisäksi vanhemmat on yleensä auttaneet asunnon saamisessa ja auttaneet vuokranmaksussakin alussa.

...Mutta ei ihan 18-vuotiaana ole tapahtunut sitten se pois muuttaminen ilman vanhempien apua.

Voi h... En tiedä pitäisikö olla enemmän vihainen vai huvittunut tästä naiiviudesta.

Voi kuule on paljonkin vanhempia jotka todellakin eivät auta millään lailla!! Ihan itseni esimerkkinä, itse hommasin 17-vuotiaana asunnon (90 luvulla ei ilmeisesti ollut pikkukaupungissa niin tarkkaa olla täysi-ikäinen), itse maksoin ajokortin, itse selvitin ja ostin kaiken mitä tarvitsin. Rahoilla jotka olin säästänyt lapsilisistä jotka sain itselleni noin 15 vuotiaasta alkaen (ja joilla maksoin myös aivan kaikki omat kuluni, vaatteista koulutarvikkeisiin, bussilippuun ja lääkkeisiin). Ei todellakaan ollut mitään kahvinkeitinta, mikroa tai imuria pitkään aikaan, pyykit pesin taloyhtiön pesulassa. Budjetti muuttoon oli ihan muutamia satoja MARKKOJA, mutta kyllä sillä vähän jotain sai kirpputorilta.

Vanhemmat eivät edes käyneet kylässä, saatika muuten auttaneet. Jos kyläilin heillä, ostin omat ruoat ja maksoin oman bussi/junalipun. Itse maksoin aivan kaiken opintorahalla ja -lainalla.

Olisi nyt herätyksen paikka sulla todellisuuteen, sieltä hattaraunelmamaailmasta!

Sait kuitenkin muutaman vuoden lapsilisät itsellesi.  

Muutitko siis tyhjään asuntoon, nukuit paljaalla lattialla ja söit käsistäsi kun ei ollut astioita?

Budjettisi oli muutamia satasia, mutta täällä väitetään, että ei yhtään mitään, ei edes niitä satasia.

90-luku oli vielä niitä ns vanhoja hyviä aikoja, jolloin rahallakin vielä jotain sai.  Kännyköitäkään ei heti vuosikymmenen alussa ollut kellään.  Nykyään sellainen on joka ikisellä iikalla lapsesta lähtien, ja sitä ei lapsi itse itselleen osta.  

En elä hattaramaailmassa,  tiedän nuorien elävän vähillä rahoilla ja tt-tukien ja opintolainojen varassa, mutta en tiedä yhtään nuorta, joka olisi lähtenyt kotoa pelkkä vaatekassi mukanaan.  Kyllä kotoa on varusteltu, hankittu asioita jo etukäteenkin. 

Vähänpä tiedät.

Itseä eivät vanhemmat auttaneet mitenkään missään.

Puhelinliittymän hankkivat asuntooni, se oli ainoa heidän kontribuutionsa.

Kaikki ekat kämppäni hommasin täysin yksin ja itse, sekä myös kalustin.

Lähdin isäni luota 16-vuotiaana serkkujen luo asumaan. 17-vuotiaana muutin omilleni opiskelija-asuntolaan, ja siitä sitten itse hain kaupungin kämppään.

Kyllä meitä on useita, jotka ovat ihan kaiken itse joutuneet hankkimaan. Mä en saanut edes edellä mainittuja lapsilisiä mukaani.

Opiskelukämppään ostin patjan lattialle. Isäni kauhisteli, että miten voit nukkua lattialla, mutta ei tarjoutunut ostamaan sänkyä, koska kyllähän nyt sänkyyn rahat täytyy itsellä riittää.

Lapsieni kanssa aion toimia toisin ja annan ihan kaiken mitä vaan voin.