Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
vierailijavierailija kirjoitti:
Kaveri ei huollata autoaan, kunnes taas kerran auton korjaaminen maksaisi niin paljon, ettei kannata korjata.
Tietyssä vaiheessa ei halpoja autoja todellakaan kannata huoltaa muuta kuin korkeintaan vaihtaa moottoriöljyt itse. Loppuvaiheessa sitä autoa ei myöskään enää tankata täyteen, että menee mahdollisimman vähän bensaa romiksen kyytiin. Tämä tapa on halvin tapa autoilla, jos on rahaa säästössä sen verran että saa ostettua seuraavan viidensadan tai tonnin auton. Minulla on yhtenä käyttöautona 350 € ostohintainen romu - sitä ei liikoja hoideta, toisin kuin klassikkoautojani.
Vierailija kirjoitti:
Jos vessapytty on ammeen vieressä niin että suihkuletku ylettää siihen, niin pytty kannattaa putsata sillä suihkuletkulla eikä vessaharjalla. Päästää vain oikein kunnolla painetta suoraan pyttyyn niin kaikki jarrujäljet lähtee kyllä. Saa lämmintä vettäkin jos haluaa. WC-ankka tms ovat turhia.
Ei tarvi niin usein vaihtaa harjaakaan.
Juu,sieltä ne kaikki pöpöt sit iloisesti leijailee mm.peilin edessä hyllyllä oleviin hammasharjoihin. Hyi yök.682
Sukulainen kertoi ostaneensa uuden rannekellon, joka maksoi yli 10 000 euroa. Mutta hän kieltäytyi maksamasta velkaansa (120 euroa) jonka oli minulta ottanut useita vuosia aiemmin. Sukulainen on siis "rahamies" jolla riittää rahaa vain oman kulissielämän rakentamiseen. Työsuhdeauto, omistusasunto (velkainen), arvokelloja (velaksi ostettu). Ja sitten itkee kun pitäisi maksaa 120 euroa takaisin. Hän myös haukkui minut saidaksi ja rahanahneeksi, koska minä en suostu olemaan "avokätinen" häntä kohtaan. Avokätisyys tarkoittaa hänen mielestään sitä, että sukulaisille ja kavereille ei tarvitse maksaa velkoja takaisin. Mutta itse hän vaatii minua maksamaan kaikki velat (oikeat ja keksityt) joista hän jankuttaa minulle.
Sukulainen on narsisti, joten hän elää omassa mielikuvitusmaailmassaan eikä halua herätä todellisuuteen. Hän on ikisinkku (incel) joten saa viedä rahansa mukanaan hautaan. Perijöitä hänellä ei ole, vain etäisiä sukulaisia (serkut ja pikkuserkut) joita ei lainsäädännön mukaan edes huomioida perinnönjaossa. Incel-mies joutuu siis tekemään testamentin, koska muuten hänen omaisuutensa menee valtiolle.
Perttu 44kemi kirjoitti:
Työkaverini, reilu viiskymppinen mies jolla on rahaa kuin rosvopäälliköllä, ajaa autolla silleen että vain hipaisee kaasupoljinta jatkuvasti eikä paina sitä tasaisesti.
Tästä johtuen ajo on nykivää ja levotonta, mutta ilmeisesti se on säästöä jokainen sekunti mitä et paina kaasupoljinta.
Oletko varma, että on reilu mies?
Ei leipäjonoissa jaeta vanhentuneita elintarvikkeita. Tietenkään. Sen takiahan se päivämäärä siinä on.
Eräs tuttava pariskunta elää niin että asuvat miehen talossa ja mies maksaa kaiken mitä asumiseen tulee, siis edelleen vaikka asuminen kallistuu kovaa vauhtia. Nainen käyttää kayttää kaiken palkan itseensä, hemmottelee itseään koko ajan uusilla vaatteilla, kynsillä, ripsillä jne. Mies joutuu pärjäämään sillä mitä laskujen jälkeen jää, kaiken huippu kun tämä nainen sanoo että miehensä on nuuka kun ei raaski ostaa uusia vaatteita, pakko kai se on olla nuuka että selviää kaikista laskuista. Onko teidän mielestä oikein että maksat pienestä palkasta kaiken ja saat vielä v***tuilut päälle? Näyttäisittekö tuollaiselle naiselle ovea?
Vierailija kirjoitti:
Ei leipäjonoissa jaeta vanhentuneita elintarvikkeita. Tietenkään. Sen takiahan se päivämäärä siinä on.
Ollaan jouduttu joskus hakemaan ja kyllä sieltä saa vanhoja tuotteita. HeViosasasto usein ihan mätiä. Jotain hilloja ja jauhoja vanhaa, mutta kyllähän niitä voi syödä.
Eri asia pystyykö kaikki ja jos tuleekin ruokamyrkytys, niin se saattaa aiheuttaa rahanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies.
Meillä on omat rahat ja mies rikkaana ei kyllä tarjoa edes kahveja ilman että tekee siitä jutun.
Liittomme natisee tämän teeman vuoksi.
Ps. Mieluummin köyhä mies ja yhteiset rahat, joita hyvässä hengessä YHDESSÄ voidaan säästää tai valita käyttää.
Vrt. kahden todellisuuden perhe.
Vrt. taloudellinen väkivalta.
Joskus 80-luvulla äitipuoli otti kauppojen roskiksista muovipusseja, pesi ja kuivasi ne. En muista oliko pullonpalautusautomaatteja silloin vai tonkiko muita roskiksia. Pienistä puroista ja silleen. On se kyllä varakas nainen nyt. Ehkä sen pihiyden tähden muissakin asioissa.
Mieheni saa käyttää naapurin rouvan römpsää jotta omat lakanat ei sotkeennu eikä tarvii joka päivä laittaa pesuun ja säästyy pesuainetta.
Terv. kätevä emäntä
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla äitipuoli otti kauppojen roskiksista muovipusseja, pesi ja kuivasi ne. En muista oliko pullonpalautusautomaatteja silloin vai tonkiko muita roskiksia. Pienistä puroista ja silleen. On se kyllä varakas nainen nyt. Ehkä sen pihiyden tähden muissakin asioissa.
Edit: Viime viikolla oli pullonpalautusautomaatin viereen jätetty tyhjänä ehjän näköinen mustavalkoinen Muumi-kestokassi. Pesua se olisi kaivannut ja teki mieli ottaa, mutta en kehdannut.
Se kun ei anna, vaikkei olisi hyvää syytä, tai ettei niele jos sattuu imuttamaan.
Meillä Laihian maamiesseurassa on yhteinen kontoomi ja se on perujaan isoisän Tunturi Exportin vm. 64 mopon sisärenkaasta. On ollut niin ahkerassa käytössä että joka lainauksesta kun piti vetää ruksi puukolla ladon seinää niin siitä ei ole jäljellä kuin kattopellit ja ovi aukko.
Vierailija kirjoitti:
Se kun ei anna, vaikkei olisi hyvää syytä, tai ettei niele jos sattuu imuttamaan.
Aina. Siis AINA tulee näitä onnenkerjäläisiä ruikuttamaan!
Eräs jo vähän vanhemman puoleinen sukulainen sanoo, että hänestä on kamalaa heittää ruokaa roskiin ja siksi hän mieluummin syö vaikka vähän vanhentunutta ja pilaantunuttakin ruokaa ja kärsii sitten vatsavaivoista kuin heittää sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ottavat oman kahvinkeittimen laivalle ettei tarvitse ostaa kallista kahvilan kahvia.
Pääsin vasta tähän asti ja ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava on laittanut joulukortin joskus josta huomasin että postimerkki oli irrotettu toisesta ja liimattu kiinni sekä vanha kortti pohja johon sitten liimaillut tarroja muista korteista mitä itse varmaan saanut eli lähetetty kortti ei maksanut mitään. Ehkä muutkin huomasi kun muutaman vuoden ei ole korttia tullut. Nyt soittaa pika puhelun sanoo että akku tyhjä ja laittaa puhelimen kiinni joten olen soittanut perään eihän minulla kun on rajaton liittymä hänellä taitaa olla pribeid 🤔. Rahasta hänellä ei ole kiinni ainoa lapsi perinyt vanhempansa ja muutaman tädin mutta todella nuuka. Erään kerran vuosia sitten tulivat kesällä käymään olivat viikon ja kahvi paketti riitti ei tullut mieleenkään kysyä ruoka puolta kun söi monta kertaa päivässä kävi jääkaapilla kunnes totesin ettei tämä ole mikään hotelli sen jälkeen ei ole näkynyt. Puhelut olen harventanut vain Tapanin päivän puheluun hän puhuu vain omia asioitaan vaikka kuusi tuntia eli yksinpuhelua. Mutta jos ei hyödy jostain niin ei pidä yhteyttä niihin ihmisiin. Eli katson että aito ystävyys on molemmin puolin välittämistä eikä niin että käyttää toista hyväksi. No nyt meni asian vierestä mutta alku kumminkin johtaa tähän loppujen lopuksi.
Mikä on "pribeid"?
No sateenkaarikulkue tietenkin
Voi olla myös keskonen, ennen aikojaan syntynyt vauva.
Minun tuttuni otti laivalle mukaan omat lihapullat, paahtoleivät ja levitteet, söi hytissä, meni ravintolaan oman siideritölkkinsä kanssa, no tarjoilija vei tölkin pois! Tuttuni oli saita, nuuka, itara ja pihi! Ssi laivalle lippuja ilmaiseksi/ puoli-ilmaiseksi (en muista, mistä). Juhlimaan piti päästä, vaikkei rahaa ollutkaan - eikä se syöminen mitään mutta juoda piti ja paljon ja ainahan nätille tytölle tarjoilua riitti!!!Nuuka setäni taas ei antanut pitää wc:ssä valoja, koska eteisen valolla näki ihan hyvin!
Ja autossa piti istua kahden ihmisen tarkasti renkaiden päällä, jotta kuluvat tasaisesti! Nyyttikesteissä unohti tuomisensa autoon, rikas oli - ei lapsia, kuoli ja kiitos setä - äitini peri 15000 e.
Pihi-itsra kirjoitti:
Minun tuttuni otti laivalle mukaan omat lihapullat, paahtoleivät ja levitteet, söi hytissä, meni ravintolaan oman siideritölkkinsä kanssa, no tarjoilija vei tölkin pois! Tuttuni oli saita, nuuka, itara ja pihi! Ssi laivalle lippuja ilmaiseksi/ puoli-ilmaiseksi (en muista, mistä). Juhlimaan piti päästä, vaikkei rahaa ollutkaan - eikä se syöminen mitään mutta juoda piti ja paljon ja ainahan nätille tytölle tarjoilua riitti!!!Nuuka setäni taas ei antanut pitää wc:ssä valoja, koska eteisen valolla näki ihan hyvin!
Ja autossa piti istua kahden ihmisen tarkasti renkaiden päällä, jotta kuluvat tasaisesti! Nyyttikesteissä unohti tuomisensa autoon, rikas oli - ei lapsia, kuoli ja kiitos setä - äitini peri 15000 e.
Joitain ei ole osannut kuvitellakaan. Tuo taloudellinen ajo on yksi.
Sukulainen ja minä saimme perintöä sen aikaista rahaa 30 tuhatta markkaa, hän ei suostunut maksamaan miehensä kahvia samana päivänä, että hävetti.