Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2841/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni on erittäin hyvin toimeentulevia henkilöitä. Tienaavat noin 5000-8000e/kk.

Heidän yksi harrastuksena on käydä kiertämässä nämä kaikki ilta-alet, jotta saavat hamstarttua edullista ruokaa. Yksi näistä myös kerää ulkona aina kaikki pullot, siis ihan lähtee varta vasten näitä keräämään.

Yksi tapa miten säästää, niin hamstraa onnibussin 1euron matkoja. (siis varaavat niitä, vaikkei ei tiedä edes matkustaako.) Voi olla, että myyvät sitten jossain faceryhmässä näitä kalliimmalla. 

Ei nämä ehkä pahimmasta päästä ole, mutta kun ei heillä rahasta siis puutetta ole. Ei ole puolisoa eikä lapsia vaikka 40 vuotiaita ovat. Tuskin edes saavat... mihin nuo kaikki säästetyt rahat sitten menee?

Vierailija
2842/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys alkaa vasta sitten kun laskee housunsa kinttuihin aina istuessaan ettei housunpersaukset kulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehen joka kehuskelee oikein sillä, ettei osta joululahjoja sukulaisilleen mutta käy kyllä loisimassa joulupöydässä aina siskollaan. Eräs joulu vei yhteislahjaksi 5 henkilölle yhden Pandan Juhlapöydän konvehtirasian, ja valitti siitä rahanmenosta seuraavat 2 kk.

Tsiisus, ei yhtään tainnut ajatella paljon hänen ruokkimisensa maksaa per joulu.

Vierailija
2844/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme silloisen avopuolison kanssa elokuvissa. Minulla oli töistä ostamiani sarjalippuja käyttämättä, joten tarjosin leffaliput. Puoliso tarjoutui ostamaan meille limut leffaan. Leukani meinasi pudota Etelämantereelle asti, kun hän totesi, että voin laittaa hänelle MobilePaylla limusta 3 euroa. Eli minä tarjosin hänelle arviolta kolme kertaa kalliimman leffalipun, mutta limu olisi pitänyt maksaa sentilleen takaisin. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
2845/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Herrasmies tekee näin. Varsinkin ensitteffeillä.

Tasa arvon aikana jokainen maksaa oman kahvinsa, enää ei ole miehiä tai naisia, on vaan henkilöitä. Unohtakaa siis kohteliaisuudet jotka koskevat miehiä naisia kohtaan ja sama toisinpäin. Itse en ensitreffeillä maksaisi toisen kahvia, siinä selviäisi samalla tuo toisen maksukyky ja ajatusmaailma, lokki kyllä osaa lokkeilla jos sille mahdollisuuden antaa.

Vierailija
2846/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitsasakka kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on erittäin hyvin toimeentulevia henkilöitä. Tienaavat noin 5000-8000e/kk.

Heidän yksi harrastuksena on käydä kiertämässä nämä kaikki ilta-alet, jotta saavat hamstarttua edullista ruokaa. Yksi näistä myös kerää ulkona aina kaikki pullot, siis ihan lähtee varta vasten näitä keräämään.

Yksi tapa miten säästää, niin hamstraa onnibussin 1euron matkoja. (siis varaavat niitä, vaikkei ei tiedä edes matkustaako.) Voi olla, että myyvät sitten jossain faceryhmässä näitä kalliimmalla. 

Ei nämä ehkä pahimmasta päästä ole, mutta kun ei heillä rahasta siis puutetta ole. Ei ole puolisoa eikä lapsia vaikka 40 vuotiaita ovat. Tuskin edes saavat... mihin nuo kaikki säästetyt rahat sitten menee?

Fiksuja tyyppejä.

Mikä estää sinuakin noin toimimasta?!

Vierailija
2847/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitsasakka kirjoitti:

Et taida tietää, että tuommoisesta palkkatulosta menee veroa jo vähintään nelisenkymmentä prosenttia, kenties enemmänkin, eli ota tuosta melkein puolet pois ja kadehdi vasta sitten. Kaikilla suurituloisilla on Suomessa hurja veroprosentti, hipoo maailman kärkiprosentteja.. Itselläkin on kolmannes palkasta veroa, vaikka tienaan paljon vähemmän.

Vierailija
2848/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttava on laittanut joulukortin joskus josta huomasin että postimerkki oli irrotettu toisesta ja liimattu kiinni sekä vanha kortti pohja johon sitten liimaillut tarroja muista korteista mitä itse varmaan saanut eli lähetetty kortti ei maksanut mitään. Ehkä muutkin huomasi kun muutaman vuoden ei ole korttia tullut. Nyt soittaa pika puhelun sanoo että akku tyhjä ja laittaa puhelimen kiinni joten olen soittanut perään eihän minulla kun on rajaton liittymä hänellä taitaa olla pribeid 🤔. Rahasta hänellä ei ole kiinni ainoa lapsi perinyt vanhempansa ja muutaman tädin mutta todella nuuka. Erään kerran vuosia sitten tulivat kesällä käymään olivat viikon ja kahvi paketti riitti ei tullut mieleenkään kysyä ruoka puolta kun söi monta kertaa päivässä kävi jääkaapilla kunnes totesin ettei tämä ole mikään hotelli sen jälkeen ei ole näkynyt. Puhelut olen harventanut vain Tapanin päivän puheluun hän puhuu vain omia asioitaan vaikka kuusi tuntia eli yksinpuhelua. Mutta jos ei hyödy jostain niin ei pidä yhteyttä niihin ihmisiin. Eli katson että aito ystävyys on molemmin puolin välittämistä eikä niin että käyttää toista hyväksi. No nyt meni asian vierestä mutta alku kumminkin johtaa tähän loppujen lopuksi.

Mikä on "pribeid"?

Ihan oikeastiko et ymmärrä?

Minäkään en ymmärrä. Miksi oletat, että jonkun pitää ymmärtää väärin kirjoitetut sanat? Oikeinkirjoitustaito kannattaa opetella, se kuuluu yleissivistykseen.

Vierailija
2849/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihiys alkaa vasta sitten kun laskee housunsa kinttuihin aina istuessaan ettei housunpersaukset kulu.

Tai pieree sisäänpäin

Vierailija
2850/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni säästää kinkun rasvat ja paistaa siinä sitten perunoita tai mitä paistaakaan. No, rasva kuin rasva, mutta silti 🤮.

On erinomainen lisäke ja paistinrasva. Itse pakastan pieninä annoksina ja käytän lihaliemikuutioiden ja fondien sijasta.

Yök.

Vierailija
2851/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea outoa nähnyt kirjoitti:

Itsellä on ympärillä jonkun verran noita pihejä ihmisiä. Olen huomannut sen, että usein taustalla on köyhä lapsuus tai malli vanhemmista, jotka ovat syntyneet sodan aikoihin. Itselläni oli aiemmin tapana ostaa mahdollisimman halpoja vaatteita, johtuen äitini antamasta mallista. Päätin, että minulla rahat riittävät kaikkeen, mitä tarvitsen ja hyvin ovat riittäneet. Kyse on siis uskomus malleista esim. raha on tärkeintä elämässä tai raha on maanpäällinen jumala, olen arvokas tai parempi ihminen, kun minulla on rahaa, olet hyvä ihminen, kun olet erittäin säästäväinen, rumat ne vaatteilla koreilee, olet onnellinen, kun sinulla on rahaa. Kannattaa pohtia näitä asioita ja varsinkin kyseenalaistaa omia uskomuksia, valitettavasti toista ei muuttaa, vain itseä.

Itselläni on rikkaita sukulaisia ja itse olen köyhempi. Olen huomannut, että nuo rikkaat sukulaiset ovat kaikkein piheimpiä, laskevat joka pennin ja ottavat kaikesta avunannosta maksun, lähisukulaisltakin, vaikka heillä on koneet ja muut ja avustettavat ovat suvun vanhuksia. Eivät tulleet kaatamaan vanhusten puita, mutta kun sanottiin, että saatte viedä puut ilmaiseksi, niin jo tultiin kiireesti kaatamaan, vaikka itsellä on metsää ja puita vaikka muille jakaa.

Vierailija
2852/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kitsasakka kirjoitti:

Et taida tietää, että tuommoisesta palkkatulosta menee veroa jo vähintään nelisenkymmentä prosenttia, kenties enemmänkin, eli ota tuosta melkein puolet pois ja kadehdi vasta sitten. Kaikilla suurituloisilla on Suomessa hurja veroprosentti, hipoo maailman kärkiprosentteja.. Itselläkin on kolmannes palkasta veroa, vaikka tienaan paljon vähemmän.

Nooh, itse kuulun tuohon samaan tuloluokkaan, joten tiedän miten verotus menee. Itsellä ei aika ja jaksaminen riitä tuollaiseen säästämiseen...

Vierailija
2853/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei myönnän. Aina kun appivanhemmat tai muut tylsimykset tulee visiitille kaivan sen iänikuisen lidlin Perfetto-kahvin ja juotan sitä vierailleni. Omalle perheelle keitän sitten erikoiskahvit espresso-keittimelläni. Aina hymyilyttää kun kyselen notta olikos hyvää niin väkinäinen hymy kasvoillaan vastaavat että "juu oli oikein hyvää"

Siis tuo perfetto on oikeasti niin pahaa että ikinä en ole niin pahaa kahvia maistanut.

Mutta jostain se on köyhän hupi revittävä 😀

Huh huh, olipa tuossa ilkeä ihminen!

Vierailija
2854/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni osallistui polttareihin. Maksuja maksettiin vähän ristiin rastiin kuka milloinkin. Yksi seurueesta oli kuitenkin pitänyt ilmeisen tarkkaa kirjanpitoa kun sitten tapahtuman jälkeen halusi muilta osallistujilta 0,28€ kuluja takaisin. Osallistujia oli n. 10

Joku ei ollut ilmeisesti maksanut koska kiukutteli asiasta häiden jatkoilla

Vierailija
2855/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni säästää kinkun rasvat ja paistaa siinä sitten perunoita tai mitä paistaakaan. No, rasva kuin rasva, mutta silti 🤮.

On erinomainen lisäke ja paistinrasva. Itse pakastan pieninä annoksina ja käytän lihaliemikuutioiden ja fondien sijasta.

Yök.

Kysyttiinkö sulta jotain?

Vierailija
2856/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei huollata autoaan, kunnes taas kerran auton korjaaminen maksaisi niin paljon, ettei kannata korjata.

Vierailija
2857/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies.

Meillä on omat rahat ja mies rikkaana ei kyllä tarjoa edes kahveja ilman että tekee siitä jutun.

Liittomme natisee tämän teeman vuoksi.

Vierailija
2858/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök.

Kysyttiinkö sulta jotain?

Syön kyllä kinkusta läskin sinapin kanssa, mutta kyllä kuorin jäähtyneestä keitosta ainakin isoimmat rasvat pois. Ei siinä puhtaassa ihrassa mitään makua ole ja kyllå sitä keittoon jää riittävästi kumminkin. Paistinrasvana käytin kyllä ennen - nykyään käytän voita ja oliiviöljyä. Kananrasva on hiukan vähemmän ällöttävää.

Joten yök tulee minultakin sianrasvalle. Oletko muuten kokeillut ruotsalaisten isterbandia?

Se on kevyesti hapatettu ryynimakkaraa muistuttava löysä pötkö, joka on parhaimmillaan tehty sian sisäelinrasvasta elikkä "ister". Suomessakin taidettiin ennen paistaa lihapiirakoita ja munkkejakin laardissa mikä hyvinkin saattoi olla tuota suolien ympäriltä kaavittua rasvaa. Kyllä siihen helposti voi kehittää vastenmielisyyden, vai mitä?

Vierailija
2859/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies.

Meillä on omat rahat ja mies rikkaana ei kyllä tarjoa edes kahveja ilman että tekee siitä jutun.

Liittomme natisee tämän teeman vuoksi.

Semmoisen miehen voit kyllä jättää. Ei semmoisesta ole apua kun vastoinkäymisiä tulee.

M

Vierailija
2860/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edesmennyt setäni, isäni isoveli oli kyllä melko pihi tyyppi. Hän ei tainnut muistaa, että käärinliinoissa ei ole taskuja.

Vaimo oli pienipalkkaisessa ammatissa, lapsia oli kolme ja sedällä oli hyvät tulot ison kansainvälisen firman myyntineuvottelijana, reissuilla käytiin ulkomaita myöten. Vaati kuitenkin vaimoaan ompelemaan lasten vaatteet haalareista lähtien. Siis yöllä, työpäivän jälkeen... Kankaat etsittiin poistolaareista. Kotona ei koskaan ollut uusia sohvia tms. vaan aina jotain sukulaisten vanhoja kulahtaneita romuja. Lasten kumpparit paikattiin tarpeen vaatiessa ilmastointiteipillä. Sinne kelpasi aina kaikki toisten hylätyt kamat. Äiti antoi meiltä pieniksi jääneitä lastenvaatteita aina sinne ja meidän vanhoja leluja, kun ei lapset olisi muuten saaneet niitäkään. Kylässä ne muksut ahmi herkkuja, kotiin ei vissiin saanut ostaa keksipakettiakaan. Harrastuksia lapsilla ei ollut, olisi vissiin maksaneet bensakuluista lähtien liikaa. Laskuista sai vaimo aina maksaa puolet,  ja kaikki lasten menot, vaikka tulot oli neljäsosa sedän tuloista ja lapset oli yhteisestä päätöksestä hommattu. Kyllä jonkun kerran sukulaiset kohotteli kulmiaan ja isän nuoremmat veljet välillä laittoi lapsille taskuun karkkirahaa. Isäni auttoi myös mummia sairaalalaskuissa nuorempien veljiensä kanssa, isoveljeltä ei tippunut killinkiäkään. 

En ihmettele että vaimo lopulta kyllästyi ja jätti, setä oli tästä kovin ihmeissään.....ja kiukkuinen kun piti nuoremmasta 15-veestä vielä maksaa elareita ja tietokone ja kirjat lukioon. Olisi kuulemma voinut jo maksaa ne kesätöillä itse ... :O ja mitä hittoa, sille kävelemään lähteneelle vaimolle piti maksaa puolet omaisuudestakin? Voi voi...

En tiedä johtuiko tuosta sedän pihistelyistä, mutta kummatkin vanhemmat serkkuni jättivät toisen asteen koulut kesken vuotta ennen valmistumista, (kirjat olisi vissiin maksaneet?), pistivät sitten kotoa muutettuaan ja töitä löydettyään elämän risaiseksi ja menettivät lopulta luottotietonsakin. Toinen pelasi, toinen vingutti luottokorttia ja teki osamaksua, ja huolella. 

Sedän pihistelyiden taustalla on köyhä lapsuus, mutta on aika mielenkiintoista, että saman lapsuuden elänyt faijani (ja nuoremmat veljet) pihisteli järkevästi, ymmärsi investointien päälle ja teki omaisuuden kovalla työllä, eikä meiltä lapsilta ikinä puuttunut mitään, eikä mutsilta, vanhin setä sen sijaan pihisteli ihan sairaissa paikoissa. Jälkikasvulle jäi sitten perinnöksi ihan hyvä pankkitili ja hyvältä paikalta asunto, ja nekin vei vouti jälkikasvun ulosottovelkoihin... Mietin että jos sedän lapset olisivat saaneet elää normaalin lapsuuden, jossa rahankäyttö olisi ollut järkevää, niin olisiko heille tullut sellaista himoa tuhlatakaan helppoa velkarahaa? 

Taisi tässä pihistelyssä lopulta voittaa kuitenkin ex-vaimo, joka osti erossa itselleen kerrostalokolmion uudesta talosta. No, saa nähdä viekö vouti siitäkin aikanaan 2/3, kun perunkirjoitus joskus tulee. Nuorin näistä kolmesta serkusta on hommansa hyvin hoitanut. Ei ole kertomansa mukaan sisarusten kanssa missään väleissä, eikä äitikään enää. Ovat aina rahaa vailla vaan....muistan kun aikoinaan yrittivät pumpata mummoammekin "tarttisin lainaksi viistonnia", mutta mummo ei antanut. Ei vanhalla ollut kuin arkkurahat ja vähän ylimääräistä säästössä....mites sitä kansaneläkkeestä. 

Minua surettaa, että sedän pihistely maksoi koko perheen välit. Kyllä tuollainen pihistely on mielenterveyden sairaus.