Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2901/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tulee nyt 2 vuoden lamaan, koska kuulemma käyttö tavarat eivät mene kaupaksi. Siis kannattaa pihistää joka euro sukan varteen niin saadaan pidempi lama😭 Sitten menee myös työpaikat.

Vierailija
2902/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermanni kirjoitti:

Olen sunnuntaisin poikani kaupan kassalla. Keski-ikäinen mies maksoi ostokset pankkikortilla, loppusumma oli 4,57 € hän harmitteli kun ei ollut käteistä mukana, loppusumma olisi pyöristynyt 4,55 €. 

Totesi, että siinä säästää ajan kanssa suuren summan. 

nää vain kortillamaksajat tai mp on niin että.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Kuka juntti paperia käyttää, kun bideellä voi pestä.

Vierailija
2904/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nykyajan ihmiset näitä voi uskoa ennen kuin heiltä viedään ne. Uskotko että vessapaperia ei ollut ja en ole mikään fossiili. Ulkohuusi ja kylmä vesi sisälle. Piheys ei ollut itsetarkoitus vaan pakko. Töihin ilman koulutusta 15 v jos et kuulunut eliittiin. Tämä eliitti on vieläkin voimissaan opetus, puolustus, virkamies ym aloilla eli ei venäjän mallista kummene. Mitä haluat tietää? Katso intialaista selvitystä ja sellaista se oli. Kauppoja oli vähän ja valikoima pieni. Rahaa ei juuri ollut. Omistavaa luokaa kumarrettiin kun sisällisodassa tapettiin lähes kaikki likkuva ja maat varastettiin. Tätä aikaa eletään vieläkin monessa osassa suomea. Joten nauti maailman onellisimmasta kansasta jonka tämä luokka luo maailmalle.

Vierailija
2905/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vt7eikka kirjoitti:

paskannan töissä aamulla ja syön aamupalan myös työaikana

Sieltä pöntöstä vai?

Vierailija
2906/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

"kahvikuppiansakaan" - tuo -kaan viittaa siihen, että odottaisit hänen maksavan itsensä ja sinut. Valitan, kulttuurinen tapa on ollut, että mies maksaa. Viime seurustelusta tosin huomattavasti parempipalkkainen mies maksoi kummankin ruuat, minä naisena kahvit ja jätskit.

Höpö höpö. Ehkä jenkkikulttuurinen, mutta ei suomalainen.

Seurustelusuhteessa voidaan olettaa sen maksavan, joka on kahvilaan/ravintolaan kutsunut, mutta ei ensitreffeillä. Älytöntähän tuo olisi maksattaa tuntemattomalla ruokansa ja juomansa.

Olin kerran sokkotreffeillä. Treffit sujuivat hyvin ja päätimme yksissä tuumin mennä syömään. Ruokalistaa katsellessamme mies sanoi vähän häpeilevästi, että sopiiko jos maksamme kumpikin omamme. Minä olin aivan hämmästynyt: no tietenkin, en mä ainakaan tarjoa. Mies vastasi, että eikun odotinko hänen tarjoavan. Olin vielä hämmentyneempi: miksi ihmeessä? Eihän me edes tunneta. Minä olen itsellinen nainen, enkä armopalojen varassa. Ja toisaalta, jos mies tarjoaisi, hänelle voisi syntyä epärealistisia odotuksia treffien jatkosta.

Eli siskot: älkää koskaan odottaako (ensi)treffien tarjoavan! Se on alentavaa ja potentiaalisesti jopa vaarallista.

Ihan "itsellinen". Ja on joo todella vaarallista antaa treffikumppanin maksaa vaikka kahvit. Kuinka paljon saa nauraa 🤣

Vierailija
2907/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla sukulaisella näitä on paljon: ei käytetä imuria, vaan lakaistaan lattiat harjalla (ettei kulu sähköä), ei käytetä jääkaappia talvella, vaan  säilytetään ruokia kylmälaukussa ulkona, pestään vaatteet kesällä sadevedellä, jota on pihalla kerätty,  ei vedetä pönttöä läheskään joka kerta (jos on käyty vain pissalla), lämmöt ja lämmin vesi on pois kesäaikaan useita kuukausia jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin! Ja ihan nykyaikaisessa talossa elävät.

Vierailija
2908/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aikana ei varmaan piheyden huippua olekkaan tai kaikki keinot on sallittua , jotta rahat riittää ruokaan ja ym laskuihin.

Vierailija
2909/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö, siis omistusasuntoja täynnä, tekee kaikki mahdolliset korjaukset itse ilman asiantuntija-apua.

Viimeksi mogasi niin, että lisälaskua kertyi n 8000 euroa. Asia kesken, aikaa menee. Nyt ehkä hankitaan asiantuntijoita hätiin.

Hallituksessa superpiheja ihmisiä, joille mikään ei saa maksaa mitään. Sitten kehutaan, kuinka paljon oma joku remontti maksoi. Aivan järkyttäväa!

Olen poistumassa yhtiösta. Vioittavat kaikkien omaisuutta. Naulan hakkaaminen paikalleen on ok, mutta amatöörien ei pidä luulla liikoja itsestään.

Vierailija
2910/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhapiika polkee 45 km naapurikaupunkiin kaupan avajaisiin. Siellä saa ilmaiset pullakahveet.

Vierailija
2911/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhalla sukulaisella näitä on paljon: ei käytetä imuria, vaan lakaistaan lattiat harjalla (ettei kulu sähköä), ei käytetä jääkaappia talvella, vaan  säilytetään ruokia kylmälaukussa ulkona, pestään vaatteet kesällä sadevedellä, jota on pihalla kerätty,  ei vedetä pönttöä läheskään joka kerta (jos on käyty vain pissalla), lämmöt ja lämmin vesi on pois kesäaikaan useita kuukausia jne. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin! Ja ihan nykyaikaisessa talossa elävät.

Onhan tuo pihiä, mutta en oikeastaan pidä noita asioita huonoina juttuina. Jääkaapin kyllä pitäisin käytössä ympäri vuoden. En luota siihen, etteikö joku elukka voisi päästä käsiksi ulkona oleviin ruokiin. Meillä oli orava jyrsinyt reiän sellaiseen tosi kovaa ja paksua muovia olevaan laatikkoon, missä säilytettiin pähkinöitä, just sille itselleen tarkoitettuja. Nyt on metallipönttö sitä varten. Me siis asutaan ihan maalla. Mutta jossain kylmässä tilassa lukkojen takana ehkä voisi, niinhän meillä kotona oli joskus kun olin ihan pieni.

Jos voi käydä vaikka järvessä uimassa joka päivä ja pestä siinä itsensä ja hiuksensa, niin voisihan se toimia.

Mutta kyllä talossa lämmöt pitäisin päällä, menee kyllä niin viileäksi elämä muuten. Sairastuisin varmaan.

Mutta imuria ei tosiaan aina tarvita, lähtee ne roskat harjalla ja kihvelilläkin. Sadeveden käyttäminen on ihan järkevää myös, jos se on mahdollista.

Vierailija
2912/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla pakkasella voi ruuat jäätyä. Meillä paleltui perunat ja sipulit kylmässä ulkorapussakin ja limpskapullot oli ihan jääkalikkoina. Eli ulkona voi olla liian kylmä elintarvikkeille.

Vierailija
2913/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Exän isä teki näin myös 😂

Vierailija
2914/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaillen esim. vaatteet jotta niiden käyttöikä pitenee. Ennen heitin rikkoutuneet vaatteet helposti pois ja ostin uudet, mutta ei enää. Säästöä tulee ja pankkitilini kiittää.

Vierailija
2915/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhapiika polkee 45 km naapurikaupunkiin kaupan avajaisiin. Siellä saa ilmaiset pullakahveet.

Niin, se sinkun euro on:

"PARISKUNNAN EURO ON SINKUN 27 SENTTIÄ/AAMULEHTI 1.7.13"

Vierailija
2916/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin oikeistopropagadan lehden ja säästin 420e vuosi. Eli tätä rataa olen jatkanut vakuutuksissa, sähkössä,vakuutuksissa,luopumalla 3 krt lahosta mökistä, jne. Vuositasolla säästöä on kertnyt noin 2500e josta käytän ison osan ihan vain itseni hyväksi + ilmaiseen asumiseen. Jos joku ihmetteleee mökkiä niin mökki on kylmillään 10 kk vuodesta niin pelkästään lahon aiheuttamat sairastumisineen maksavat paljon enemmän puhumattakaan korjauksista. Nykyään hotelliasuminen ja aamiaiset ovat saaneet ymmärtämään kuinka tyhmä on ollut. Lisäksi ympäristön maatalous on aiheuttanut että ei todellakaan hyppää puhtaaseen veteen vaan johonkin liejuun.

Vierailija
2917/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui noin 20 vuotta sitten: Mieheni sai ilmaiset risteilyliput Ruotsiin, mutta emme ehtineet käyttää niitä perheenä. Lähdin risteilylle nuorimman tyttäreni kanssa ja tyttäreni koulukaverin äiti X innostui lähtemään mukaan myös tyttärensä kanssa ilmaiselle risteilylle (tietenkään ei tarvinnut maksaa mitään risteilylipuista).

Tarkoituksena oli Tukholmassa käydä lasten kanssa heille mieluisissa kohteissa. Hämmästys jo laivalle mennessä oli melkoinen, kun tämä X veti perässään valtavaa kylmälaukkua. Sieltä hän sitten kaivoi itselleen ja tyttärelleen eväitä koko matkan ajan. Ostaessani itselleni ja tyttärelleni ruokia laivan ravintoloista ja kahviloista, niin tämä äiti X lähti kyllä tyttärensä kanssa mukaan istumaan näihin paikkoihin, mutta vain katsomaan meidän syömistä (äidillä kudin mukanaan).

Tämä pihiys tuli minulle yllätyksenä; äiti X ei etukäteen millään tavalla etukäteen varoittanut, ettei hän aio ostaa mitään syömisiä koko reissulla. Olisin kyllä ymmärtänyt moisen käytöksen, jos tämä perhe olisi ollut köyhä, mutta todellakaan siitä ei ollut kyse. Ja ymmärrän hyvin, jos lapsiperheessä mukaan otetaan omia eväitä jossain määrin. Sitä en ymmärrä, että kun harvoin käydään laivalla, niin yhtään mitään sieltä ei osteta, ei edes yhtä kupillista kahvia. Säälitti X:n tyttö, joka katseli äitinsä kanssa meidän syömistä kahviloissa ja ravintoloissa. Meni kyllä maku koko reissusta tämän äidin käytöksen johdosta. Turha varmaan mainita, että tämä oli sitten takuuvarmasti viimeinen reissu tällä porukalla.

Vierailija
2918/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mainostettiin Ruotsalaista Kevalia kahvia loganilla " Kevalia, kutsumattomille vieraille" . Olen maistanut. Sopii tosiaan kutsumattomille, lähtevät varmasti kun alkaa tarjoamaan toista kuppia.

Vierailija
2919/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ketjusta:

Etäisä haluaisi vähentää tuplalapsilisän elareistaan (=varastaa lapsilisän lapsiltaan)- 

Vierailija
2920/3893 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettoman perii hänen aviopuolisonsa, mutta tässähän näin ei ollut. [/quote]

Eipä taida periä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi