Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
2801/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri osti naapurikunnan sivukylältä talon kun oli keskustassa oli niin kalliita asuntoja. Osti myös teslan jotta säästää bensakuluissa. Paikallisen yhtiön sähkö kuulemma halpaa. Kolme teslaa lisää niin olisi saanut keskustasta kämpän ja voinut kävellä.

Vierailija
2802/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli ja hänen vaimonsa ovat niin pihejä, että eivät edes viitsineet omista rahoistaan maksaa äidille muistovihkoa hautajaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tapaamani mies ei ostanut vessapaperia säästösyistä.

On maita joissa vessapaperia ei käytetä lainkaan. Vasen käsi ja vesipiste ovat sitä varten.

Onhan niitä maita ja kulttuureita (esim. savimajoissakin asutaan), mutta käsittääkseni ketju koskee Suomen pihejä ja lokkeja.

Vierailija
2804/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni säästää kinkun rasvat ja paistaa siinä sitten perunoita tai mitä paistaakaan. No, rasva kuin rasva, mutta silti 🤮.

Vierailija
2805/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskijukka kirjoitti:

Kusen ämpäriin ja kastelen ruukkukukat sillä. Sadassa vuodessa säästyy ihan älyttömasti vettä.

Ja kukkasi on aina kuolleet samantien. Kusi on ihan hyvä lannoite sisäkukillekin, saati ulkokukille, mutta se pitää laimentaa reilusti vedellä. Eli vettä ei säästy mutta eipähän mene rahaa kaupan kukkalannoitteisiin.

Tietenkin säästät vettäkin jos käytät sadevettä.

Kusi kannattaa laittaa kompostiin.

Vierailija
2806/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appi taas vihanneksia/hedelmiä punnitessan ei tee siihen solmua, koska se solmu kuulemma painaa. Säästö se on kuvitektukin säästö.

Kerrassaan hupaisaa - tässähän menevät nurin Newtonin painovoimalaki, termodynamiikka ja Einsteinin yleinen suhteellisuusteoria.

Ehkä appesi tietää jotain informaatiotermodynamiikasta :D

Vierailija
2807/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun edesmennyt pappapuoleni ei suostunut ottamaan lapsiani kylään sen jälkeen, kun oppivat liikkumaan. Syynä oli uudet parkettilattiat, jotka olisivat kuulemma kuluneet lasten juoksentelusta. Tyyppi oli koko ikänsä pihi, mutta vanhuuden päivillä homma lähti ihan käsistä. Mummon kuoleman jälkeen myi kaikki mummon "arvokkaat" tavarat (maljakot, pöytäliinat jne.), jotta me muut sukulaiset emme saa senttiäkään. Ihmetteli kyllä sitten, kun oma kunto romahti ja joutui vanhainkotiin, kun kukaan ei käynyt enää katsomassa. Ei edes omat lapset.

Tätä on yläpeukutettu lähes 100 kertaa ja vain 1 alapeukku. Ollaanko täällä nyt sitä mieltä, että kyllä se papan ja mummon omaisuus olisi jälkeläisille kuulunut eikä pappa olisi omisuudellaan saanut tehdä mitä haluaa?

Aviopuolisot eivät peri toisiaan joten kyllä ne mummon tavarat kuuluivat lapsille ei papalle.

Kyllä kuuluvat, jos testamentti on tehty.

Aviopuolisot ei peri toisiaan, mutta heillä on toistensa omaisuuteen avio-oikeus. Eli periaatteessa sama asia kuin periminen. Eli mummon kuoltua hänen omaisuutensa kuuluu papalle. Sitten kun pappakin on kuollut, lapset perivät.

Sen mitä on jäljellä.

Sun "tiedot" on pielessä. Ei mene noin, avio-oikeus ei ole ihan sama asiakaan kuin tasinko-oikeus. Avio-oikeus tulee eteen avioerotilanteessa, ja siinä varakkaampi osapuoli luovuttaa omaisuutta köyhemmälle, jos  sitä estävää avioehtoa ei ole.  Pappa ei automaattisesti peri yhtään mitään. Kuolema-tilanteessa eloonjääneellä puolisolla on tasinko-oikeus vain, jos hänen omaisuutensa on pienempi kuin vainajan. Silloin puntit laitetaan ns. tasan. Lopun perivät mummon lapset! Jos eloonjääneellä on saman verran omaisuutta tai isompi omaisuus, hänellä on oikeus olla antamatta vainajan kuolinpesään tasinkoa eikä hän saa mitään, paitsi hallinta-oikeuden yhteiseen kotiin. Lapset perivät aina,  jos keskinäistä testamenttia ei ole. 

Lapsettoman perii hänen aviopuolisonsa, mutta tässähän näin ei ollut. 

Vierailija
2808/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttava on laittanut joulukortin joskus josta huomasin että postimerkki oli irrotettu toisesta ja liimattu kiinni sekä vanha kortti pohja johon sitten liimaillut tarroja muista korteista mitä itse varmaan saanut eli lähetetty kortti ei maksanut mitään. Ehkä muutkin huomasi kun muutaman vuoden ei ole korttia tullut. Nyt soittaa pika puhelun sanoo että akku tyhjä ja laittaa puhelimen kiinni joten olen soittanut perään eihän minulla kun on rajaton liittymä hänellä taitaa olla pribeid 🤔. Rahasta hänellä ei ole kiinni ainoa lapsi perinyt vanhempansa ja muutaman tädin mutta todella nuuka. Erään kerran vuosia sitten tulivat kesällä käymään olivat viikon ja kahvi paketti riitti ei tullut mieleenkään kysyä ruoka puolta kun söi monta kertaa päivässä kävi jääkaapilla kunnes totesin ettei tämä ole mikään hotelli sen jälkeen ei ole näkynyt. Puhelut olen harventanut vain Tapanin päivän puheluun hän puhuu vain omia asioitaan vaikka kuusi tuntia eli yksinpuhelua. Mutta jos ei hyödy jostain niin ei pidä yhteyttä niihin ihmisiin. Eli katson että aito ystävyys on molemmin puolin välittämistä eikä niin että käyttää toista hyväksi. No nyt meni asian vierestä mutta alku kumminkin johtaa tähän loppujen lopuksi.

Mikä on "pribeid"?

No kyllä sinä tiedät mitä tuo tarkoittaa, vaikka onkin väärin kirjoitettu.

Vierailija
2809/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivos.tuttavaa...

Anna mä arvaan, sun nainen on valittu tekoripsien ja geelikynsien, ruuanlaiton ja pynttäytymisen vuoksi.

"Ihanaa kun nainen on nainen" :D

Ehkei naiselta puutu eniten älyä, vaan siltä joka sellaisen valitsee :D

Vierailija
2810/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käytä vessapaperia ollenkaan, pitäähän ne kädet kuitenkin pestä

Vierailija
2811/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo aika huono: mun vaimo säästää siten, että jättää jonkun laskun maksamatta ja siirtää vastaavan summan säästötilille. Ei ymmärrä että se lasku joudutaan sitten maksamaan seuraavassa kuussa korkojen kera. Raivos.tuttavaa...

Anna mä arvaan, sun nainen on valittu tekoripsien ja geelikynsien, ruuanlaiton ja pynttäytymisen vuoksi.

"Ihanaa kun nainen on nainen" :D

Ehkei naiselta puutu eniten älyä, vaan siltä joka sellaisen valitsee :D

Koskeeko sama toisinpäin: Jos mies tekee typeryyksiä niin se on naisen vika?

Vierailija
2812/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Vierailija
2813/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ympärillä jonkun verran noita pihejä ihmisiä. Olen huomannut sen, että usein taustalla on köyhä lapsuus tai malli vanhemmista, jotka ovat syntyneet sodan aikoihin. Itselläni oli aiemmin tapana ostaa mahdollisimman halpoja vaatteita, johtuen äitini antamasta mallista. Päätin, että minulla rahat riittävät kaikkeen, mitä tarvitsen ja hyvin ovat riittäneet. Kyse on siis uskomus malleista esim. raha on tärkeintä elämässä tai raha on maanpäällinen jumala, olen arvokas tai parempi ihminen, kun minulla on rahaa, olet hyvä ihminen, kun olet erittäin säästäväinen, rumat ne vaatteilla koreilee, olet onnellinen, kun sinulla on rahaa. Kannattaa pohtia näitä asioita ja varsinkin kyseenalaistaa omia uskomuksia, valitettavasti toista ei muuttaa, vain itseä.

Vierailija
2814/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk. Toivottavasti et ole pihi saippuan suhteen.

Talvella puhdistuu kun työntää kädet lumihankeen, kesällä pyyhin isoimmat nurmikkoon

Vierailija
2815/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni säästää kinkun rasvat ja paistaa siinä sitten perunoita tai mitä paistaakaan. No, rasva kuin rasva, mutta silti 🤮.

On erinomainen lisäke ja paistinrasva. Itse pakastan pieninä annoksina ja käytän lihaliemikuutioiden ja fondien sijasta.

Vierailija
2816/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni tienaa lähes 5000€/kk ja ajaa yli 20v Toyotalla. Huoltaakin autonsa itse. Ärsyttävää, mihin se niitä rahojaan säästää....

Ihan sama mihin säästää mutta hemmetin järkevää olla tunkematta niitä autoon ruostumaan. Itse ajelin oman autoni 22-vuotiaaksi ennenkuin vaihdoin, ja senkin tein vain koska jälkikasvu ei enää suostunut tulemaan vanhan kyytiin. Itselleni kelpaisi vielä hyvin, ja ainiin, tienaan 6ke/kk.

Oma autoni 50v vanha ja tienaan + 100k € / vuosi.

Liikenne taitaa olla vaarallisin asia Suomessa perusterveelle. Siksi on huvittavaa nuukailla auton ostossa. Taitaa myös polttoaineen kulutus olla vähän eri luokkaa 20+v vanhoissa autoissa kuin uusissa

Vierailija
2817/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen perheenisä, joka pyytää loppurahat ja kuitin aina kun joku lapsista käy kaupassa hakemassa jotain. Vaikka olisi antanut lapselle 5 euroa, josta jää yli 20 senttiä, niin kolikko on palautettava isälle kuitin kera.

Vierailija
2818/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on erittäin järkevää ja ekologista. Se rasvahan on täysin syömäkelpoista, syöt sitä kinkkusiivujesi joukossa itsekin.

Vierailija
2819/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni appi oli sellainen järjen jättiläinen, joka tarttui kaikkiin tarjouksiin. Esim. osti hirmuisen läjän saarioisten pizzoja (joissa parasta ennen päivä oli sitä lajia, että tarrat). No ei tuossa mitään, mutta kun hän ei oikeasti edes pidä näistä pizzoista eikä näin ollen saanut aikaiseksi niitä edes syödä. 85+% ehtivät pilaantumaan ennen käyttöä. Kyllä kannatti se "tarjous". 

Mikä hełveŧın "sitä lajia, että tarrat"?!?!?!? OPETELKAA KIRJOITTAMAAN KUNNOLLISTA SUOMEN KIELTÄ!!!!! 😑😑😑😑😑

Hakeudu psykiatriseen hoitoon. Se ei ole mikään häpeä.

Vierailija
2820/3893 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. Tilillä rahaa 200 000. Eläke tulee kuolemaan asti mutta vissiin pelkää että rahat loppuu.