Miten teette täytetyt paprikat? Mitä laitatte sisälle?
Tekisi mieli tehdä täytettyjä paprikoita, mutten osaa. Olisiko teillä jotain herkullista ohjetta? :)
Kommentit (28)
Laitan pelkästään maustettua riisiä ja päälle sitten juustoraastetta.
erilaisia kasviksia ja vaikka fetaa tai tofua. Kesäkurpitsaraasteesta saa kivasti mehevyyttä. Juustoa päälle tai täytemassaan, niin homma pysyy kasassa.
Miksi joku näpertäisi tuollaista? Paprikat raakana. Mitään jauheliha-riisipöperöä en syö.
Esim. riisiä ja jauhelihaa, tai riisiä ja reilusti yrttejä, tai linssi-tomaatti-kesäkurpitsapaistosta täytteeksi, tai mozzarellaa ja kesäkurpitsaa... Mitä vaan mitä sattuu olemaan.
On jäänyt tekemättä sen takia, että täyte resepteissä on aina jauhelihaa, josta en niin kauheasti pidä. Enkä ole keksinyt vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku näpertäisi tuollaista? Paprikat raakana. Mitään jauheliha-riisipöperöä en syö.
Koska on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
erilaisia kasviksia ja vaikka fetaa tai tofua.
Kesäkurpitsaraasteesta saa kivasti mehevyyttä. Juustoa päälle tai täytemassaan, niin homma pysyy kasassa.
Tofu ei ihmisen ruokaa.
Osaamista siinä nyt ei juuri vaadita. Senkuin kaivertaa paprikat ja leikkaa halutessaan "hatun" yläosasta päälle. Täyte valmistetaan pannulla ja sullotaan sitten niihin kaiverreittuihin paprikoihin. Paprikat asetetaan kattilaan tai muuhun astiaan, maustettuun tomaattikastikkeeseen (murskaan tai muuhun) kiehumaan kannen alle.
Vierailija kirjoitti:
On jäänyt tekemättä sen takia, että täyte resepteissä on aina jauhelihaa, josta en niin kauheasti pidä. Enkä ole keksinyt vaihtoehtoa.
Ei ole vain jauhelihaa, reseptejä on pilvin pimein.
No mikä sen jauhelihan muka korvaa täytteessä? Ei ainakaan kesäkurpitsa tai muu kasvis. Pitäisi sen korvikkeen sentään joku yhtä täyttävä yms. olla kuin mitä jauheliha on.
Vierailija kirjoitti:
Osaamista siinä nyt ei juuri vaadita. Senkuin kaivertaa paprikat ja leikkaa halutessaan "hatun" yläosasta päälle. Täyte valmistetaan pannulla ja sullotaan sitten niihin kaiverreittuihin paprikoihin. Paprikat asetetaan kattilaan tai muuhun astiaan, maustettuun tomaattikastikkeeseen (murskaan tai muuhun) kiehumaan kannen alle.
Uuniin tai grilliin, ei niitä keitetä.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sen jauhelihan muka korvaa täytteessä? Ei ainakaan kesäkurpitsa tai muu kasvis. Pitäisi sen korvikkeen sentään joku yhtä täyttävä yms. olla kuin mitä jauheliha on.
Broileri, sienet.
Esikeitä paprikat. Paista jauhelihasta, tomaattimurskasta, sipulista ja kesäkurpitsasta hyvin maustettu (itse laitan chiliä ja pippureita) tukeva kastike ja laita esikeitettyjen paprikoiden sisään. PIntaan kunnolla juustoa ja paisto uunissa vähän tummaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihan sijaan voi käyttää ihan mitä tahansa muuta lihaa sopivan pieninä palasina. On se sitten nyhtöpossua, kinkkusuikaletta, broileria, pekonia, nautaa... Jos et halua lihaa, sinne voi laittaa myös jotain kasvisproteiinia. Jos et käytä kasvisproteiineja, täytä paprikat pelkillä kasviksilla tai kasviksilla ja juustolla (mikä tahansa käy).
Ui saakeli, pitäsikin tehdä pitkästä aikaa täytettyjä paprikoita. Kiitos ap ideasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin keitetään niissä resepteissä, mitä minä olen katsonut. Mutta olenkin katsellut lämpimien maiden reseptejä, en suomalaisia versioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on 3 ohjetta, joista vain yhdessä on jauhelihaa
https://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-paprikat/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin keitetään niissä resepteissä, mitä minä olen katsonut. Mutta olenkin katsellut lämpimien maiden reseptejä, en suomalaisia versioita.
Löytyy myös Suomesta sellaisia reseptejä. Blogeista ja mm. täältä: https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/396906/T%C3%A4ytetyt%20paprika…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on 3 ohjetta, joista vain yhdessä on jauhelihaa
https://www.valio.fi/reseptit/taytetyt-paprikat/
Kiitos!
Googlella saat vaikka mitä ohjeita.
Itse en käytä ohjeita, joten laitan esim. jauhelihaa, kasviksia, juustoa (Auraa, fetaa, juustoraastetta tms). Joku toinen voisi laittaa lisäksi myös esim. riisiä, itse en sitä käytä.