Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1104)

Vierailija
641/1104 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja

Tauko 8 min per pvä, joskus ei sitäkään ehdi pitää.

Vierailija
642/1104 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Yleensä en ehdi pitää taukoja ja minkäänlaista "luppoaikaa" ei töissä ole olemassakaan, eväätkin syödään, silloin kun ehditään, asiakkaiden seurassa, toki etäisyydet ja turvallisuus huomioiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1104 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut yli 30 v. Johdon assistenttina globaaleissa firmoissa. Paljon on tehty ylitöitä, kahvitaukoja on pidetty joskus 90-luvun työpaikoilla. Tuloksena diabetes, ylipaino ja uniongelmat kovasta kiireestä ja usein vaihtuvien esimiestenkin vuoksi. Työ on vauhdikasta ja yksikään päivä ei ole samanlainen.

Vierailija
644/1104 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja, tukkaputkella koko ajan ja 30 min ruokatauosta saa vain haaveilla

Vierailija
645/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teollisuudessa tuotantotyöntekijänä. Itse tein työaikana töitä, toiset näytti käyttävän sen lähinnä mukavien jutteluun, varsinkin nuorten naisten ympärillä näkyi pörräävän joutilaita ukkoja lörpöttelemässä jonniinjoutavia. Enhän minä joutanut kenellekään juttelemaan kun toisten tekemättömät työt kasautuivat mulle. Lopulta otin loparit kun ei se raataminen palkassakaan näkynyt...

Vierailija
646/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupan myyjä. Yksin joka vuorossa. Ei ollut edes taukohuonetta :D. Vessanpönttö oli ainut missä pystyi istumaan ja siinä samalla kun kusit söit sämpylän. Jos söit.

Täällä päin on lähikauppa missä myyjällä on lappu ovessa että on poissa tunnin. Välillä popsii eväitä kassalla. Jos myyjää ei näy missään niin tietää että se on silloin vessassa tai varastossa. Silloin painetaan kelloa kassalla ja välillä saa odottaa mutta ei se asiakkaita haittaa.

Vierailija
647/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla edellinen työ oli kanssa sellaista, että aikaa taukoihin ei juuri ollut.. mutta sitten sattumusten kautta päädyin sellaiseen paikkaan, jossa nyt voisin tehdä päivän työt ensimmäisen tunnin aikana ja lähteä sitten kotiin tai katsoa netflixiä. Päivän aikana tipahtelee jotain pikkuhommia jotka on tehty nopeasti. En olisi voinut ikinä uskoa että pääsisin tämmöiseen työhön. Vakituinen ja palkka 2200€

Kirjoitat, että voisit lähteä kotiin tai katsoa Netflixiä, mutta käytännössä et ilmeisesti kuitenkaan voi, vaan joudut koko päivän kökkimään työpaikalla tekemättä mitään? Eikö sun pää leviä tuollaisesta? Mun työn suola on just se, että luppoaikaa ei ole. Välillä jää tauko pitämättä, mutta pääsääntöisesti pidetään kynsin hampain kiinni siitä, että jokainen pääsee tauoille. Työpäivät on ohi hujauksessa. Kuolisin, jos pitäisi tuijotella matelevia kellon viisareita ja olla muka tekevinään jotain, tai selata netistä jotain turhanpäiväistä joka ikinen päivä, kun muutakaan tekemistä ei ole.

Vierailija
648/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luppoaikaa jos päätän sitä ottaa. Toki se tarkoittaa sitä, että ei se työ mihinkään tekemättä häviä ja ne pitää kuitenkin jossain vaiheessa tehdä. Välillä otan 30-60min nokoset, jotta ajatus toimii taas paremmin. Palaveri kuitenkin pitkälti rytmittää päivän niin ettei luppoajalle juurikaan ole aikaa.

Olen koodarina

Vierailija
649/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkäri

Vierailija
650/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdin tämän kirjoittaa koska olen lomalla.

651/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn öisin aseman takana ihan mitä vaan. Kiirettä pitää.

Vierailija
652/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä, ja olin ihan järkyttynyt synnytyslääkärini työoloista. Hän oli iltapäivällä neljän aikaan hoitamassa synnytystäni noin kymmenen muun kanssa, koska oli aika rankka, ja elämän ja kuoleman kysymyksiä.

Aamuyöllä hoitaja halusi kyykyttää minua etten saa kipulääkettä, jotka tämä lääkäri oli määrännyt

hän ei suostunut ennen kuin lääkäri tuotiin paikalle arvioimaan tilanne. Se oli se sama lääkäri, vielä töissä! Ja hän oli nukkumassa jossain nurkissa, ja hoitaja vielä herätti hänet aamuyöstä kertomaan paikan päällä, että kyllä, määräsin tämän lääkkeen ja tosiaan tarkoitin sitä.

Enpä haluaisi lääkäriksi.

Vierailija
653/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen navetassa töissä.

Miksi alapeukut?

Vierailija
654/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatusopen työhön verrattuna ero on se, että koulussa lasten kanssa ollaan aktiiviseti 4-5 tuntia ja päiväkodilla koko työpäivä eli noin 8 tuntia.

Vierailija
655/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomo tehtaassa. Teetän kaikki hommat muilla, oon siis patalaiska .en ole ikinä töistä tykännyt. Kun käy yläkerrassa mielistelemässä johtajalle( vaikka haukun sitä ukkoo kaikille olen siis kaksinaamanen) saan hyvän palkan ja kukaan ei hätiste minua.

Vierailija
656/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maataloustyöntekijä ei ole vapaa-ajan ongelmia

Vierailija
657/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tmi-yrittäjä.

Teen töitä n. 20 tuntia viikossa, palkkaan verrannolliset tulot n. 2 500 eur/kk (huomioitu YEL-maksut ja muut).

Sen ajan teen töitä tehokkaasti ja tauotta.

Väitän että jos tuplaisin työajan, saisin aikaiseksi korkeintaan 20-25% enemmän, ja luultavasti väsähtäisin työhön parissa kuukaudessa. Aika harvalla riittää kapasiteettia tehdä aivotyötä täydellä teholla 8h, oikeasti täyspitkästä työpäivästä suuri osa tehdään puoliteholla, ja se on hemmetin ymmärrettävää.

Vierailija
658/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen freelance-kääntäjä. Työni on siis urakkatyötä - voin laskuttaa vain valmistuneet projektit. Työpäivieni pituutta voin näin ollen säädellä itse, mutta koskaan en saa rahaa siitä, etten tekisi mitään.

Vierailija
659/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatusopen työhön verrattuna ero on se, että koulussa lasten kanssa ollaan aktiiviseti 4-5 tuntia ja päiväkodilla koko työpäivä eli noin 8 tuntia.

Varhaiskasvatusopettajan työpäivä harvoin lapsi ryhmässä 8 tuntia. Joko lyhyempi päivä tai sak aikaa tai palaveria tai vasukeskustelua tai koulutusta tai jotain tietokone hommaa. Hoitaja hoitaa lapsia kun opettaja tekee muita hommia. Koulun puolella ei ole muita auttamassa vaan opettaja on yksin lasten kanssa

Vierailija
660/1104 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatusopettajan työpäivä harvoin lapsi ryhmässä 8 tuntia. Joko lyhyempi päivä tai sak aikaa tai palaveria tai vasukeskustelua tai koulutusta tai jotain tietokone hommaa. Hoitaja hoitaa lapsia kun opettaja tekee muita hommia. Koulun puolella ei ole muita auttamassa vaan opettaja on yksin lasten kanssa

Niin.. Mitä et ymmärrä? Onko se mielestäsi luppoaikaa, kun varh kasv. ope tekee esim. kirjallisia töitään?