Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?

Vierailija
27.01.2020 |

Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.

Kommentit (903)

Vierailija
801/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ketju! Vahvistaa minimalistista elämäntyyliäni, kun luen näitä ja ajattelen, että tämäkin asia x olisi ollut aivan turha.

Vierailija
802/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito hampaisiin on osoittautunut todelliseksi rahan hukaksi. 3 juurihoitoa putkeen ja kaikki epäonnistuivat. Järkyttävät säryt ja hermokipulääkkeet moneksi kuukaudeksi. Nukkuminen miltei mahdotonta

🤬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neljä vuotta ripsien pidennykset.

Kolme viikoin välein oli huolto joka maksoi 60€ ja ripset oli aina ekan viikon hyvännäköiset ja ennen huoltoa ihan harventuneet harakan varpaat. Ihan turhaa rahanmenoa, luonnolliset omat ripset muutenkin paljon nätimmät!

Vierailija
804/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 300 euron nettivalmennus. Voi jeesus, jaksoin muutaman viikon punnita niitä ruokia ja rehkiä salilla. No ehkä jollekin toiselle sopi. Laihdutin sitten pikku muutoksilla arkeen ja kävelyllä 25 kiloa alle vuodessa itse.

Suuri osa näistä personal trainer valmennuksista tuntuu kyllä oikeasti humpuukilta. Katsoin kerran vierestä, kun kaveri sellaiset otti. Käytännössä sai tältä trainerilta varmaan kaksi kertaa tuona aikana hyvin yksinkertaisen "ruokaohjelman". Käytännössä siis pikku lista mitä päivässä kannattaa syödä, sekä "kuntosaliohjelman" jossa muutama perusliike mitä kannattaa tehdä. Useamman satasen maksoi ja kävin salilla kanssaan hänen pyynnöstään ja jonkun kerran nurisi just siitä ohjelmasta, että kun hän maksoi tästä niin paljon. Nämähän luultavasti ovat vielä jotain simppeleitä pohjimmiltaan samoja standardiohjelmia, jotka jaetaan melkein sellaisenaan kaikille. Aika hyvät rahat saa kopsattujen viestien lähettelystä sähköpostiin. Tuo personal trainer nimikekin on sellainen, että periaatteessa siihen ei ole mitään vaatimuksia, vaan sitä saa käyttää lähes kuka tahansa.

Tämä. Itse erehdyin joulun jälkeen ostamaan erään ruokavalio-nettivalmennuksen, ilman kunnollista ennakkotietoa mistä siinä on oikeasti kyse. Jaksoin sitä alle kuukauden. Kasvissyöjälle hyvin rajoitetusti järkeviä ruokavaihtoehtoja (ja olemattomat tulokset, jos tarkoitus kiinteytyä/pudottaa painoa) . Toiminta vaikuttaa lähinnä  joltain uskonlahkolta. Valmennuksen vetäjä on koulutukseltaan muistaakseni elämäntaitovalmentaja tai vastaava, ei siis oikeaa osaamista ihmisten ruokavalioista. Jäi myös vastikään kiinni plagioinnista.

Se, mitä valmennuksessa ja valmennuksen keskustelupalstalla lähes ilman soraääniä hoetaan on, että kaikki hiilarit ovat pahasta ja kaikkien ihmisten tulee olla laihoja ollakseen terveitä. Tämän saavuttaakseen ainoa oikea keino syödä kilokaupalla rasvaa tai vaihtoehtoisesti pelkkää lihaa. Unohtamatta tietenkin pakollisia lisäravinteita ja muutamaa tarkoin valikoitua vihannesta. Ruokavaliota ei saa keskustelupalstalla arvostella (tai saa muilta vihat niskaansa) eikä varsinkaan missään nimessä tule moittia valmentajia, jotka ovat jumalhahmoja.  

Ruoka-aineet olivat kalliita ja monimutkaisia. Itse menetin osallistumisaikana ehkä vähän nestettä kropasta, siinäpä tulokset. Joillain ilmennyt vakaviakin terveyshaittoja.

Voin paljon paremmin jo parikymmentä vuotta noudattamani intuitiivisen kasvisruokavalion avulla. Syön mitä haluan silloin kun siltä tuntuu. Paino ei nouse kuin ainoastaan jouluna :D

Melkoinen kultakaivos toki valmennuksen tekijöille.

Vierailija
805/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma hevonen. Oli "hieman" huonoa tuuria matkassa enkä enää ikinä osta omaa.

Kumma kun lemmikkejä ei ole mainittu tämän enempää tässä listassa. Lenkkeilen aika paljon ympäri lähiöitä ja ne koiran ulkoiluttajat vaikuttavat joka kerta niin flegmaattisilta. Puhuvat kännykkään, röökaavat ja jättävät paskat lojumaan tien poskeen.

Tavoitteena heillä lienee ollut että koirasta on seuraa, se auttaa parempiin elämäntapoihin ja "tottahan toki minä olen vastuullinen koiranomistaja". Tämän jokapäiväisen vaivan lisäksi vielä varusteet, koiranruoka, eläinlääkärikulut, hoitopaikat lomien ajaksi...

No no!  Älä sentään ihan kokonaan tuota yleistä.

Varmaan hyvin flegmaattisen näköisenä minäkin koiraani ulkoilutan, mutta se johtuu siitä, että tämä eläinkumppanini on jo vanha.  Se ei jaksa kirmata enää niin kuin ennen.  Silti se tykkää ulkoilusta ja kävelytän sitä niin kauan kuin se vaan siihen pystyy.  Nyt se  jo välillä heittäytyy maahankin pitkäkseen, kun ei jaksa pitkään kävellä, mutta sitten taas nousee reippaasti ylös ja taas mennään nenä maassa.  Ulkoilu on koiralle ihan ehdoton juttu.  

Toisaalta olen sitä mieltä, että kun koiran kanssa lähtee ns. lenkille, ei se välttämättä pidä olla koko ajan sitä juoksemista.  Koiran pitää saada haistella paikkoja, ja välillä se juuttuu johonkin kohtaan moneksi minuutiksi, kun oikein mielenkiintoinen haju tulee sen nenään.  Se on tutkittava perusteellisesti!  Mitäs muuta ihminen voi siinä sitten tehdä, kuin vain seisoskella ja odotella.  Minä ainakin olen aina antanut koirieni myös tutkia paikkoja ja hajuja, enkä vaan kisko niitä koko ajan eteenpäin ja juoksemaan.

Riippuu lemmikistä, kuinka paljon niihin rahaa uppoaa.  Itse olen koirieni kanssa päässyt vähällä, tämä nykyinenkään ei ole koskaan sairastanut mitään.  Pakolliset rokotukset vain ja ihan tavallinen ruoka, koirannappulat ei kauheasti lovea ruokabudjettiin tee.  Pienirotuinen koira, niin kaksi keitettyä nakkia tmv. on sen päivällinen.  Aamulla ja illalla niitä nappuloita kourallinen.  Tuleeko kalliiksi?

On mulla ollut isokin koira.  En huomannut ruokabudjetissani mitään erityistä nousua senkään aikana.  

Että ei ehkä ihme, ettei ihmiset mainitse lemmikkejään tässä ketjussa.  He eivät koe niitä rahanhukkana.  Katsovat saavana joka tapauksessa vastineen rahalleen.

Hevosen ymmärrän, jos siitä jo ostaessaan odottaa saavansa tuloa, joko ratsuna tai raveissa.  Se on pitkälle onnenkauppaa.  Mutta jos sitä haluaa pitää vain lemmikkinään, niin sitten ei ehkä katso sitäkään rahanhukaksi.  Itsekin tykkäisin hevosen omistamisesta, mutta ei riitä rahat.

Vierailija
806/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo(t). Omat siis. Muiden on olleet parempia sijoituksia

Vierailija
807/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies

Vierailija
808/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulavanteen terveysvaikutukset eivät tule vielä kahden illan käytön jälkeen.

Ei mulla muuta.

Vierailija
809/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempurin sänky. Ylimainostettu. Runko selkeästi kakkoslaatua (Suomessa tehty) ja petariakaan en voi kehua. Haksahdin mainostarinoihin ja kalliiseen merkkiin.

Vierailija
810/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palju. Omasta mielestäni vaikea pitää puhtaana/epähygieeninen eikä tule käytettyä.

Miten paljun pitäminen on muka vaikeaa? Joka kerran jälkeen vesi pois ja pesu mäntysuovalla.

Vierailija
811/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipari! 

Kaikki alkoi kun tuli jossain pikkujouluissa vähän maisteltua, nykyään ei mikään riitä ja kaikki rahat menee siihen rahareikään tavalla tai toisella. Olisinpa ollut kaukonäköinen enkä koskaan lähtenyt juoksemaan sen perään.

Vierailija
812/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jotkut erikoiset elintarvikkeet / superfoodit on tullut ostettua hetken mielijohteesta, mutta niiden käyttö on jäänyt max muutamaan kertaan. Ei enää goji-marjoja (syön mielummin mustikoita) tai kollageenijauhetta (luin jälkikäteen tuotteen todellisen tutkimusnäytön). Mutta virheistä oppii ja minulle on kirkastunut, että oma hyvinvointi ja terveellinen ruokavalio ei tarvitse mitään erikoisuuksia.

No mulle on kyllä kollageeni toiminut, iho on kauniimpi ja nuorekkaampi ja heleämpi. En ikinä lopeta. Olen syönyt sitä jo pitkään ilman taukoja. Sen lisäksi syön jatkuvasti biotiinia. Nämä yhdistettynä terveisiin elämäntapoihin, monipuoliseen ravintoon, hyvään yöuneen, tupakoimattomuuteen ja runsaaseen veden juomiseen ja ulkoiluun jne. on toiminut ainakin mulle.

Ehkä kollageeni ei sitten vaan sovi kaikille tai ei toimi kaikille. Muuten, se ei imeydy ilman C-vitamiinia, joten sitä pitäisi syödä myös.

Kyllähän laihdutuspillerikin toimii yhdessä terveiden elämäntapojen kanssa. Vai oisko vaan ne terveet elämäntavat?

Täällä jotkut ovat kokeneet kasvoseerumit huuhaaksi. Mulla ne ovat kyllä talvella kosteuttaneet pintakuivaa ihoa, esim. Lumenen Valo-seerumi ja on ihan riittoisaa kun käyttää kerralla pari tippaa.

Jos sinulla on huonot geenit, niihin ei auta mitkään ihmisen luomat tuotteet. Kaikki ryppyvoiteet yms. on vain rahastusta. Jännä, että ihmiset eivät tätä tajua.

Vierailija
813/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoito hampaisiin on osoittautunut todelliseksi rahan hukaksi. 3 juurihoitoa putkeen ja kaikki epäonnistuivat. Järkyttävät säryt ja hermokipulääkkeet moneksi kuukaudeksi. Nukkuminen miltei mahdotonta

🤬

Kaverille tehtiin ensin hampaan paikkaus, se hajosi. Sitten juurihoito, ja hammas hajosi taas. Hammaslääkäri ehdotti, että tehdään nyt implantti mihin kaveri sanoi, että ei tehdä mitään, hän pärjää ilman koko hammasta. Se kun oli poskihammas eikä näy sieltä mitenkään. On pärjännyt mainiosti ilmankin, harmittaa vaan kun rahaa paloi satoja euroja noihin kokeiluihin yksityiselle hammaslääkärille. Olisi vaan heti voinut sanoa, että vetäkää se pois ja se on siinä.

Vierailija
814/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulavanteen terveysvaikutukset eivät tule vielä kahden illan käytön jälkeen.

Ei mulla muuta.

Mutta mustelmat tulee.

Vierailija
815/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaatua Suomesta kirjoitti:

Tempurin sänky. Ylimainostettu. Runko selkeästi kakkoslaatua (Suomessa tehty) ja petariakaan en voi kehua. Haksahdin mainostarinoihin ja kalliiseen merkkiin.

Jossain hesarin suuressa patjatestissä Ikean patjat voittivat kisan. Siinä patjat olivat mukana "anonyymeinä" ja halpikset meni ohi mm. tästä kalliista tempurista..

Vierailija
816/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin perheelle tätä suurta huutoa olevaa Sussia. Arvatkaa kuinka kävi. Lapset yökkäili. itse yritin urheasti näyttää mallia ja syödä annostani. Annoin periksi ja yökkäilin minäkin. Ei kiitos susille.

Kaikkea kokeillaan ainakin kerran.

Vierailija
817/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli neljä vuotta ripsien pidennykset.

Kolme viikoin välein oli huolto joka maksoi 60€ ja ripset oli aina ekan viikon hyvännäköiset ja ennen huoltoa ihan harventuneet harakan varpaat. Ihan turhaa rahanmenoa, luonnolliset omat ripset muutenkin paljon nätimmät!

Mulla oli muutaman vuoden hiustenpidennykset.  No tulipahan kokeiltua.  Olihan ne aina ihan uutena hyvän näköiset, mutta sitten niitten kanssa sai taistella.  Aito hius oli kauhea hamppuuntumaan.  Lopulta kyllästyin ja irrotin itse ne kaikki pois.  Yllätyin siitä, miten hyvin oma hius siellä pidennysten seassa voi.  Ilmeisesti se pidennyksiin laitettu hoitoaine tepsi sitäkin paremmin omiin hiuksiin, kun taas pidennyksiin ei juuri vaikuttanut.  Mutta aika kallis tehokuurihan se sitten niille omille hiuksille kuitenkin oli.  Taisi mennä toista tonnia siihen kaikkiaan, jos riittikään.  Se oli vielä aikaa, jolloin omalla paikkakunnalla niitä ei kukaan kampaaja tehnyt, aina piti ajaa isompaan kaupunkiin.  Siihen aina päivä suttaantui.

Nyt jo hiukan naurattaa itseänikin koko touhu.  Kaikkeen hulluun sitä ihminen lähtee.  Olisin ennemmin ostanut vaikka peruukin.  Varmasti olisi tullut halvemmaksi.

Vierailija
818/903 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeltävä parisuhde

Vierailija
819/903 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34359 kirjoitti:

Miten voi paperitehdas nostaa asunnon arvoa? Pikemminkin päinvastoin.

Mietipä sitä ja mieti samalla kuinka monta kaupunkia pelkästään Suomessa on muodostunut paperitehtaiden ympärille ja miksi näin on käynyt.

Vierailija
820/903 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tempur-tyyny. Mielestäni ihmiskunnan suurin huijaus. En tiedä ketään, EN KETÄÄN, kelle tuo tyyny olisi sopinut.

En ole ikinä moista testannut mutta entinen työkaverini vaimoineen käyttää noita, ja muita eivät suostu käyttämäänkään.

Minä ja mieheni olemme Tempurin vannoutuneita käyttäjiä. Pidemmille matkoillekin välillä otettu tyynyt mukaan, koska mielestäni parempaa tyynyä ei ole olemassa. Eli on täällä linjoilla ainakin yksi pariskunta, joka vannoo Tempurin nimeen. 😊

Ei taida olla tempurin, mutta itsellänikin on vuosikymmenen ollut sellainen "korkea" muotoiltu tyyny. Nukun melkein aina kyljelläni, joten se tuntuu pitävän selkärangan ja kaulan linjan suorempana. Sen sijaan jos selälleen erehtyy pitkäksi aikaa niin ei tunnu kyllä kovin hyvältä.