Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?

Vierailija
27.01.2020 |

Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.

Kommentit (903)

Vierailija
741/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kiva, kädessä pidettävä "höyrytin", jolla vaan suhautetaan vaatteet sileiksi ja raikastetaan ne samalla. Älkää hairahtuko samaan. Minulla oli ennestään silitysrauta, jota olen 20 vuoden aikana käyttänyt ehkä 5 kertaa.

- siihen vehkeeseen sopii vettä n. 1 rkl -> suhauttelet yhden napamittaisen topin ja juokset täyttämään sitä uudestaan

- se painaa -> käteesi sattuu, et jaksa, muistat että naisten ylävartalon lihakset ovat heikot, pitäisi treenata, sekin vielä, aijai, seuraavana päivänä kätesi vispaa kuin krapulaisen teinin

- se ei toimi kaikkeen -> haluaisitko todellakin höyrytellä partakoneen kokoisella jatkuvasti täytettävällä liian painavalla pikku mulkerolla king size kokoiset lakanasi? Ei se toimi edes puuvillapuseron kaulukseen. Huomaat, että smock-mekkokin on aikas iso kun höyryttelet sen ruttusia helmoja YKSI SENTTI KERRALLAAN

- toinen kissa haluaa jyrsiä johtoa samalla kuin toinen saa elämänsä traumat ja virtsaneuroosin suhisevasta hirviökoneesta

- poltat sormesi

Vierailija
742/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkimatto on kylläkin oikeasti tehokas selkäjumeihin, vaikka joku täällä muuta väittikin. Kun meinaa selkä jumahtaa, niin piikkimatto lattialle tai sohvalle ja siihen päälle makoilemaan ilman paitaa 10-20 minuutiksi, niin jo helpottaa. Ei tunnu kivalta, mutta toimii.

Komppaan! Mulla on ollut matto viikottaisessa käytössä niistä vuosista alkaen kun näitä ostettiin joululahjoiksi. Ostin vastikään myös piikkityynyn.

Mihin tämän piikkimaton teho perustuu?

Sen toinen nimi on akupunktiomatto, joten väittäisin et se stimuloi hermoja. Mulla ja miehellä on useita mattoja ja tyynny, ilman ei enää osaisi olla. Käytössä joka ilta ja päivisinkin. Kun niska jumii, hetki tyynnyllä auttaa. Veikkaan, et piikkien ärsytys vapauttaa myös jotain dopamiineja aivoissa, koska itsellä on advanced-mallinen matto joka sattuu ihan sikana alussa, mutta kun muutaman minuutin kestään olen aivan pöllyissä autuaasta tunteesta. Siitä tulee siis aidosti ihana fiilis. Kun matolta nousee, veri ryntää alueelle ja samalla myös lämpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanhukka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahanhukka kirjoitti:

Suurin haksahdus on kyllä ollut transprosessi ja "sukupuolenkorjaus". Hormonihoitoihin ja leikkauksiin kului rahaa vaikka Kela-korvattuja olivatkin. Lisäksi kaikki matkakulut lääkäreiden tapaamisiin, henkilöpapereiden muutokset yms. Sitten vanhempana tajusin ettei tämä nyt maagisesti ratkaissutkaan ongelmiani, ja aloitin takaisinkorjauksen mistä tullut taas lisää lääkärissä ramppaamista, karvanpoistokuluja yms. On tähän kulunut tonni tai kaksikin.

.

Onko tämä tosijuttu?

Jos, niin olet rohkea, että nimettömänäkin uskallat puhua tästä, että korjauksesi oli virhe. Luulen, että olet käyttänyt rahaa paljon enemmän kuin pari tonnia. Kymppitonni voisi kuulostaa totuudenmukaisemmalta. Kuvittelisin, että transhoidot tulevat vähintään yhtä kalliiksi kuin lapsettomuushoidot.

On tosi juttu. Kyllä meitä löytyy muutamakin jotka on puhuneet julkisesti tai netissä...

On varmaan mennyt yli pari tonnia mutta en usko että on mennyt enempää kuin viitisen tonnia. En käynyt prosessia "loppuun asti" joten esim sairaalassaolosta ei ole tullut kuluja niin paljon kun en ole käynyt kuin kahdessa leikkauksessa.

Ja miksi ajattelen, että haksahdus? Koska internetissä ja kaveripiirissäni transhommaa nimenomaan markkinoitiin ihmehoitona ahdistukseen ja masennukseen...

Kiinnostaisi kuulla mikä tekee juuri sukupuolenkorjauksesta ihmehoidon mt-ongelmiin.

Vierailija
744/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukku, tarjouksessa n. 700 euroa. Vaaleanruskeaa mokkanahkaa, oli todella kaunis uutena ja "hulluus" iski. Perustelin sen itselleni sillä, että käytän laukkua vuosia.

Käytin laukkua farkkujen kanssa. Farkuista tarttui siihen ensimmäisen viikon aikana väriä, ja kun menin laukkuliikkeeseen ostamaan puhdistusainetta, sain kuulla, että farkkuvärjäymiä ei saa irti. Lisäksi laukun kaunis mokkapinta hankautui parissa viikossa pois, joten nyt minulla on kallis ja likaisen näköinen laukku. **tuttaa niin paljon, että en halua nähdäkään laukkua ja se on jäänyt kaappiin.

Laukun voisi kuulemma viedä suutarille, joka voi yrittää käsitellä laukun pinnan niin, että pahimmat värjäytymät lähtevät pois. Mutta laukun väri muuttuu siinä toimenpiteessä tummemmaksi, joten en halua tehdä sitä.

Oli viimeinen kerta kun ostan noin kalliin, vaalean laukun.

Vierailija
745/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kukat. Jostain syystä mätänevät vain pystyyn.

Jotkut kosmetiikkatuotteet esim. kuorinnat. Saman asian ajaa kaapeista löytyvä taloussokeri ja rapsiöljy.

Jotkut juurekset ja salaatit joita en kuitenkaan ikinä syö.

Avokadopussi. Osa jo valmiiksi mätiä ja osa menossa. Jossain vaiheessa oli avokadohössötys menossa ja ostin itsekin.

Kookosöljy. Joutuu aina kairaamaan sieltä purkista sopivan nökäreen. Vessan kaapissa ei voi säilyttää kun menee pilalle. Liikaa jos laittaa hiuksiin hiukset rasvaiset. Leivän päällä tylsä. Iholla ok, mutta koko ajan leijailee se ällö kookoksen löyhkä ympärillä.

Kuukuppi. Sinänsä sopii fysiikalleni, mutta työläämpi kuin tamponit. Ei kiinnosta keitellä kuppia missään kattilassa yms. eikä se rahanmeno tamponeissa ole niin kummoinen kuppiin verrattuna.

Kirjat kirjastosta. Ei sinänsä mikään hankinta, mutta aina joku kirja on myöhässä. Sitten siellä on joku + 2 e taas lisää maksettavaa aivan turhia kuluja. Kirjoissa vihoviimeinen se "nyt sivistän itseäni tällä"-ajatus joka johtaa siihen etten todellakaan lue.

Vierailija
746/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philipsin rikkaimuri. Teho liian heikko.

Vierailija
747/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukku, tarjouksessa n. 700 euroa. Vaaleanruskeaa mokkanahkaa, oli todella kaunis uutena ja "hulluus" iski. Perustelin sen itselleni sillä, että käytän laukkua vuosia.

Käytin laukkua farkkujen kanssa. Farkuista tarttui siihen ensimmäisen viikon aikana väriä, ja kun menin laukkuliikkeeseen ostamaan puhdistusainetta, sain kuulla, että farkkuvärjäymiä ei saa irti. Lisäksi laukun kaunis mokkapinta hankautui parissa viikossa pois, joten nyt minulla on kallis ja likaisen näköinen laukku. **tuttaa niin paljon, että en halua nähdäkään laukkua ja se on jäänyt kaappiin.

Laukun voisi kuulemma viedä suutarille, joka voi yrittää käsitellä laukun pinnan niin, että pahimmat värjäytymät lähtevät pois. Mutta laukun väri muuttuu siinä toimenpiteessä tummemmaksi, joten en halua tehdä sitä.

Oli viimeinen kerta kun ostan noin kalliin, vaalean laukun.

Olisiko niin paha, jos menisi tummemmaksi? Syksy tullut ja tummat sävyt aivan ok. Jos et itse halua sellaista sävyä, ehkä voisit sitten myydä sen ja saada edes hiukan rahaa takaisin?

Vierailija
748/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murtohälyttimet ja vartiointipalvelu.

Vaikka tulee hälytys, niin ei kohteeseen mitään vartijaa lähetetä, vaan aspa vaatii sitkeästi tunnussanaa puhelimessa, jotta saa kuitata hälytyksen aiheettomaksi.

Tämä. Tiedän tapauksen, jossa huumehörhö-sekopää yritti väkisin sisään asuntoon. Asukkaat painoivat vartiointipalvelun nappulaa, eipä tullut vartijoita paikalle. Soittivat vaan ja kertoivat hälyttäneensä poliisin paikalle. Olishan sen voinut itsekin tehdä maksamatta vartiointipalvelulle turhaa kuukausimaksua. 

Vierailija
749/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merileväjauhe (jodin saantiin).

Muuten ei valittamista, mutta tökötti on niin karmean makuista, ettei sitä puolta teelusikallistakaan saa millään alas. Yhtä pahaa sellaisenaan/ruokaan/veteen sekoitettuna. Yritykset päättyvät yleensä yökkimiseen; mikään muu ruoka-aine ei ole aiheuttanut tällaista reaktiota.

Uhmaan palstapoliisin kieltoa, että ei saa kertoa myönteisiä kokemuksia.

Minä sekoitan merileväjauhetta itsetehdyn leivän taikinaan. Tulee todella hyvää! Ennen paistamista haiskahtaa kyllä kuolemalle, mutta kypsänä ei enää. :)

Minä käytin 5 vuotta putkeen merilevävalmisteita (spirulina, chlorella) annostusohjeiden mukaisesti. Lopetin, kun kilpirauhasarvot alkoivat heilahdella ja tilanteen korjaamiseksi tarvittiin Thyroxin-lääkitys. Vahvasti siis epäilen vaivan johtuvan nimenomaan noista levävalmisteista.

Vierailija
750/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louis vuitton laukut

Nämä olivat yhdessä vaiheessa kova juttu, nyt enemmänkin white trash-muotia, josta näkee feikkikopioita katukuvassa. Samaan sarjaan menee Michael Kors.

Vierailija
751/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, mutta... mulla ollut rakennekynnet useamman vuoden, välillä jonkin aikaa olin ilmankin. Koska ne tuntui kuitenkin olevan rahanhukkaa. Mutta mulla on sen verran hankala onykofagia (pakko-oireinen kynsien pureskelu), että tämä tuntuu olevan ainoa keino pitää kynnet, kynsinauhat ja sormenpäät ehjinä. Muutoin kynnet ympäryksineen koko ajan tulehtuneet, kipeät, kynnen aluset vuotavat verta jne.

Joten kuitenkin melko kohtuullinen kustannus tuottamaansa hyötyyn nähden.

Vierailija
752/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilöytö: villatakki 100 % villaa, luotettava merkki, maksoi noin 5 euroa. Vähitellen tajusin, että kotona lentelevät hyönteiset ovat vaatekoita. En jaksa luetella kaikkea raivaamista, pesemistä ja dumppaamista. Taisi mennä yli vuosi, ennen kuin tilanne rauhoittui. Toivon hartaasti, ettei jäänyt jotain koinmunia kytemään. 

Kirpputorit on jääneet.

Vierailija
753/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ei valittamista, mutta tökötti on niin karmean makuista, ettei sitä puolta teelusikallistakaan saa millään alas. Yhtä pahaa sellaisenaan/ruokaan/veteen sekoitettuna. Yritykset päättyvät yleensä yökkimiseen; mikään muu ruoka-aine ei ole aiheuttanut tällaista reaktiota.

Minä sekoitan merileväjauhetta itsetehdyn leivän taikinaan. Tulee todella hyvää! Ennen paistamista haiskahtaa kyllä kuolemalle, mutta kypsänä ei enää. :)

Minä käytin 5 vuotta putkeen merilevävalmisteita (spirulina, chlorella) annostusohjeiden mukaisesti. Lopetin, kun kilpirauhasarvot alkoivat heilahdella ja tilanteen korjaamiseksi tarvittiin Thyroxin-lääkitys. Vahvasti siis epäilen vaivan johtuvan nimenomaan noista levävalmisteista.

Mahdollista, tuleehan joillekin geenihäiriön omaaville maksavaurio ihan normaalista, muille sopivasta määrästä vihreää teetä.

Itse käytän sekä Spirulinaa että Chorellaa KUURIluontoisesti. Spirulina haisee kuolemalle, Chrorella on ihan "mietoa". Syön silloin tällöin shotteina veteen sekoitettuna tai viikon pari putkeen. Sitten taukoa.

Vierailija
754/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorilöytö: villatakki 100 % villaa, luotettava merkki, maksoi noin 5 euroa. Vähitellen tajusin, että kotona lentelevät hyönteiset ovat vaatekoita. En jaksa luetella kaikkea raivaamista, pesemistä ja dumppaamista. Taisi mennä yli vuosi, ennen kuin tilanne rauhoittui. Toivon hartaasti, ettei jäänyt jotain koinmunia kytemään. 

Kirpputorit on jääneet.

Halusin ostaa jotain, koska oli synttäripäiväni. Ostin sitten täyttä villaa olevan vaatteen, vaikka hieman epäilytti. Se oli kutittavan tikkuinen. Se oli painava. Se alkoi haista pahalta. Tuuletin ja tuuletin. Villahan haisee pahalle märkänä, joten ajattelin pitkän pakkastuuletuksen auttavan. Ei auttanut. Vedin sen päälle ja kiemurtelin kutinasta ja ympärillä tuntui leijuivan kuolleita laamoja ja lampaita. En käyttänyt sitä kertaakaan. Panin sen ROSKIIN ja tunsin häpeää.

Älkää menkö ostoksille syntymäpäivänänne.

Vierailija
755/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat, eikä tarvitse edes olla Philips. Aivan mitätön imuteho eikä koko vekottimella tee mitään, turhakkeista turhakkein ja omani päätyi jo vuosia sitten roskiin (silloin ei ollut vielä SER-keräystä).

Vierailija
756/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaussihteerikurssi. Kallis ja turha. Piti olla huutava pula kuvaussihteereistä. Töitä ei löytynyt. Alalla yleisesti kova kilpailu ja selkäänpuukotusmeininki, johon en halunnut mukaan. 

Vierailija
757/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaessani kauan sitten ensimmäisen läppärini, myyjä höynäytti ostamaan sille laukun samalla. Lojuu vieläkin jossain vaatehuoneen perukoilla täysin käyttämättömänä.

Vierailija
758/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat sanat, eikä tarvitse edes olla Philips. Aivan mitätön imuteho eikä koko vekottimella tee mitään, turhakkeista turhakkein ja omani päätyi jo vuosia sitten roskiin (silloin ei ollut vielä SER-keräystä).

Aivan.  Nää rikkaimurit on kyllä aikas turhakkeita.  Haksahdin itsekin siihen ja ajattelin, että on kätevämpi ottaa esille, kun tarvii jotain imuroida.  Imuri on raskas ja aina se johdon kelaaminen ja imurin kiskominen rasittaa.

Nyt tämä rikkaimuri on mulla kylppärissä.  Imuroin sillä lattialle pudonneet hiukset, sen se just pystyy tekemään.  

Siivouksessa vanha kunnon Miele.  Ei vaan jaksaisi aina ottaa sitä esille.  Kun se on vielä sellainen  kummastus, että siinä ei ole oikein mitään, mistä ottaa kiinni mokomaa möhkälettä.  Eli kiskon sitä siivouskomerosta esille siitä letkusta, joka sitten helposti irtoaa.  

Vierailija
759/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista, tuleehan joillekin geenihäiriön omaaville maksavaurio ihan normaalista, muille sopivasta määrästä vihreää teetä.

Itse käytän sekä Spirulinaa että Chorellaa KUURIluontoisesti. Spirulina haisee kuolemalle, Chrorella on ihan "mietoa". Syön silloin tällöin shotteina veteen sekoitettuna tai viikon pari putkeen. Sitten taukoa.

Nuo levätuotteet voivat tosiaan vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan. Thyroxin-lääkityksen kanssa niitä ei edes saa käyttää.

Vierailija
760/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia vaatteita on tullut ostetuksi elämän varrella.  Kerran ostin sellaiset kengätkin, jotka jo kaupassa kokeiltaessa tuntui ikäviltä jaloissa.  Mutta kun ne oli niin hyvän näköiset!  En pystynyt käyttämään niitä kuin yhden kerran ja silloinkin kärsin ihan kamalasti.  Jonnekin ne hävitin sitten.

Kerran tilasin sellaisen laihdutusjutun, missä piti ottaa jotain veteen sekoitettavaa jauhetta aamulla ja jotain toista illalla, ja vielä oli joku kolmaskin aine siinä, ja kaikki piti ottaa säännöllisiin aikoihin.  Ei siitä tullut mitään, vajaan viikon jaksoin ja sitten ne jäi käyttämättä.  Sen muistan, että kauhea ripuli tuli ensin, muuta vaikutusta en ehtinyt kokemaan.  Ei ollut edes mikään halpa juttu.  Tyhmä minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi