Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?

Vierailija
27.01.2020 |

Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.

Kommentit (903)

Vierailija
721/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikkimatto on kylläkin oikeasti tehokas selkäjumeihin, vaikka joku täällä muuta väittikin. Kun meinaa selkä jumahtaa, niin piikkimatto lattialle tai sohvalle ja siihen päälle makoilemaan ilman paitaa 10-20 minuutiksi, niin jo helpottaa. Ei tunnu kivalta, mutta toimii.

Komppaan! Mulla on ollut matto viikottaisessa käytössä niistä vuosista alkaen kun näitä ostettiin joululahjoiksi. Ostin vastikään myös piikkityynyn.

Mihin tämän piikkimaton teho perustuu?

Poliisi heittää sen pakenevan auton eteen ja ajaessaan piikkimaton päältä auton renkaat puhkeavat, vauhti hidastuu ja auton hallinta heikkenee. Se on silloin helppo saada kiinni. En tosin tiedä, millaista käyttöä yksityisellä ihmisellä on piikkimatolle, ei kai autoja saa huvikseen pysäytellään sen avulla.

Vierailija
722/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YEL-vakuutus + SYT-kassan jäsenyys minullakin.

En saanut penninpyörylää työttömäksi jouduttuani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde.

Asutaan erillään, ajetaan jatkuvasti kotiemme väliä, aina väsyttää tai on ikävä. Asutaan alueella, jossa asunnot ei mene kaupaksi ja vuokra-asuntoja on liikaa. En tiedä saadaanko yhteinen asunto ostettua vai erotaanko kahden asunnon loukkuun.

Sinkkuna rahaa säästyi. Nyt rahat vaan lipeää tililtä bensaan ja tuplatavaroihin kahteen kotiin ja ties mihin.

Vierailija
724/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tempur-tyyny. Mielestäni ihmiskunnan suurin huijaus. En tiedä ketään, EN KETÄÄN, kelle tuo tyyny olisi sopinut.

En ole ikinä moista testannut mutta entinen työkaverini vaimoineen käyttää noita, ja muita eivät suostu käyttämäänkään.

Vierailija
725/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Louis vuitton laukut

Tänne on kiva kirjoittaa anonyymisti.

Olen pitänyt blogia yli 10 v ja tuo nykyään merkittävän osan tuloistani.

Saan viikoittain paketteja toivossa julkaisen jotain.

Kaikkia en kuitenkaan kerkeä mainostamaan ja nämä myyn eteenpäin.

Rahoilla ostan 2 Vuittonin laukkua vuodessa, yhden keväällä ja yhden syksyllä.

Minulla on oma myyjä Vuittonilla ja hän pitkälti päättää minkä ostan.

Omistan myös Chanelin mummolaukun ja muitakin merkkilaukkuja, Vuittonit kasvaa säännöllisesti. Marimekon ostan lähes joka vuosi.

No sun blogin anti täytyy olla jossakin muussa kuin hyvässä ja kivassa tekstissä. Näin huonoa suomea pääsee harvoin lukemaan. Ehkä sun blogi on täynnä eri asennoissa otettuja herutuskuvia, joissa rekvisiittana on merkkisälää?

Kyllä. Minulla on assari, joka ottaa kuvat, käsittelee ne, vastaa sopimuksiin

Itse olen lähinnä vain kasvot ja hyväksyn aiheet.

Ei mainostajia tulisi, jos blogi ei olisi miellyttävä.

Paketteja tulee viikoittain ja julkaisee max 3 juttua viikoittain.

Annan myös paljon hyväntekeväisyyteen. Mm kosmetiikkaa menee paljon tyttöjen kodille ja jos on vanhemmalle naiselle tuotteita, annan työntekijöille.

Koti ei ole minimalismia nähnytkään, mutta jos kaiken säilyttäisin, näyttäisi koti tavaratalolle hyvin nopeasti.

Vierailija
726/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat olleet pahinta rahanhukkaa. Parempi ottaa ilmaiseksi.

Vierailija
727/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.

Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣

Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.

Miksi tästä pitää aina jankuttaa? Kuukuppi e i s o v i kaikille, vaikka kuinka harjoittelet!

eri

Vierailija
728/903 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten sopinut hinkkas

Vierailija
729/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on rahanhukkaa mitä ihminen ei tarvitse hengissä pysymiseen.

Vierailija
730/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo

Vierailija
731/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde.

Asutaan erillään, ajetaan jatkuvasti kotiemme väliä, aina väsyttää tai on ikävä. Asutaan alueella, jossa asunnot ei mene kaupaksi ja vuokra-asuntoja on liikaa. En tiedä saadaanko yhteinen asunto ostettua vai erotaanko kahden asunnon loukkuun.

Sinkkuna rahaa säästyi. Nyt rahat vaan lipeää tililtä bensaan ja tuplatavaroihin kahteen kotiin ja ties mihin.

Seksi on yleensä maksullista vaikka jotkut kehtaavat jeesustella miesten huarissa käymisistä.

Vierailija
732/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketinsoitin, josta oli näyttö rikki. Olin muuttanut vasta kotoa pois opiskelemaan, ja halusin jatkaa vuosia kestänyttä pianoharrastustani kerrostalossakin, joten päädyin sähköpianoon. Torin kautta bongasin sopivan, ja paikan päällä ilmenikin, että näyttö on rikki. Olin liian nuori ja kiltti sanomaan, että juu ei kiitos. :O no eihän sillä sitten mitään tehnyt ilman sitä näyttöä. Eikä ollut rahaa korjauttaa. Oli muuten ma mu perhe, suomalaisten myymissä tavaroissa en ole törmännyt tuollaiseen että pokkana ilmoitetaan viat vasta ostajan jo tultua paikalle. Mekin oltiin vuokrattu auto tuota varten.

Vierailija
733/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jotkut erikoiset elintarvikkeet / superfoodit on tullut ostettua hetken mielijohteesta, mutta niiden käyttö on jäänyt max muutamaan kertaan. Ei enää goji-marjoja (syön mielummin mustikoita) tai kollageenijauhetta (luin jälkikäteen tuotteen todellisen tutkimusnäytön). Mutta virheistä oppii ja minulle on kirkastunut, että oma hyvinvointi ja terveellinen ruokavalio ei tarvitse mitään erikoisuuksia.

No mulle on kyllä kollageeni toiminut, iho on kauniimpi ja nuorekkaampi ja heleämpi. En ikinä lopeta. Olen syönyt sitä jo pitkään ilman taukoja. Sen lisäksi syön jatkuvasti biotiinia. Nämä yhdistettynä terveisiin elämäntapoihin, monipuoliseen ravintoon, hyvään yöuneen, tupakoimattomuuteen ja runsaaseen veden juomiseen ja ulkoiluun jne. on toiminut ainakin mulle.

Ehkä kollageeni ei sitten vaan sovi kaikille tai ei toimi kaikille. Muuten, se ei imeydy ilman C-vitamiinia, joten sitä pitäisi syödä myös.

Kyllähän laihdutuspillerikin toimii yhdessä terveiden elämäntapojen kanssa. Vai oisko vaan ne terveet elämäntavat?

Täällä jotkut ovat kokeneet kasvoseerumit huuhaaksi. Mulla ne ovat kyllä talvella kosteuttaneet pintakuivaa ihoa, esim. Lumenen Valo-seerumi ja on ihan riittoisaa kun käyttää kerralla pari tippaa.

Vierailija
734/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmänympärysvoiteisiin. Niihin on mennyt rahaa 30 vuoden aikana aikamoinen määrä. Ei ole auttanut mihinkään, minulla on enemmän silmäryppyjä kuin samanikäisellä miehelläni joka ei ikinä ole käyttänyt mitään voiteita.

Olen käyttänyt silmänympärysvoidetta n. 25v, kaikista halvinta mitä olen löytänyt. Ei vieläkään ryppyjä silmän ympärillä ja ikää on 55+.

Suurin vaikuttavin tekijä on geenit, toiseksi aurinko ja tupakointi. Todennäköisesti sinulla ei olisi ryppyjä vaikka olisit rasvannut ikäsi vaseliinilla.

Tärkein tekijä on ihon kosteutus itsessään noiden geenien yms. jälkeen. Eli iho ei välitä siitä minkä hintaista tököttiä laittaa kunhan se vain tuo kosteutta sille. Ei juonteita muutenkaan edes erota hyvin tarpeeksi kosteutetulla iholla.

Vierailija
735/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisure.

Vierailija
736/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkahan se on noin yleisesti ottaen turha rahanreikä. Tyhjillä lupauksilla myydään ylihintaisia tuotteita joita sitten eltaantuneina saa heitellä roskiin kun ei tullutkaan käytettyä.

Ja jos jotain erehtyy ostamaan kaupustelijalta, myyntiesittelyn perusteella, on varmasti ylihintaista.

Geenit sanelee ihon kunnon ja vanhenemisen merkit hyvin pitkälle eikä rasvoista ole muuta hyötyä kuin kosteutus. Ihan apteekin perusrasvoja olen naamaani lätkinyt eikä iho ole sen kummempi kuin niillä, jotka käyttävät siihen 10x määrän rahaa.

Vierailija
737/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fitfarmin valmennukset. Vieläpä kahdesti. Olisin osannut kirjoittaa ne ruokaohjeet ja treeniohjelmat itsekin.

Täsmälleen samaa mieltä, enkä vain kahdesti vaan ties kuinka monta kertaa. Aina herää innostus uusiin treeneihin ja sitten ne kuitenkin ovat ihan samanlaisia kuin ne lukemattomat aikaisemmatkin, jotka olen tallentanut. Samoin se ruokavalio, vatsa ei tuumaa edes lestää niin paljoa proteiinia. En ymmärrä miksi haksahdan näihin.

Vierailija
738/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealainen ja aasialainen ihonhoito ja kaikki etanaseerumit ja aasinhikitipat. Ainoa hyvä löytynyt asia on ollut Misshan bb-voide, jota saa Cittarista.

Vierailija
739/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tempur-tyyny. Mielestäni ihmiskunnan suurin huijaus. En tiedä ketään, EN KETÄÄN, kelle tuo tyyny olisi sopinut.

En ole ikinä moista testannut mutta entinen työkaverini vaimoineen käyttää noita, ja muita eivät suostu käyttämäänkään.

Minä olen myös yksi käyttäjistä, joka ei enää muihin tyynyihin vaihda. Halvat kopiot on testattu ja huonommiksi todettu.

Vierailija
740/903 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.

Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣

Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.

Mitenpä tyhjennät sen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta tyhjentää kuukuppia. Joko kopeissa on pelkät pöntöt, eikä edes bideetä, tai sitten invavessat, joissa lavuaari on metrin, puolentoista päässä. Paperiako tunget siinä välissä, että pääset lavuaarille?

Useimmat voivat käyttää kuukuppia 12h kerrallaan. Ei siis välttämättä tarvitse tyhjentää töissä tai koulussa.

Itsellä kyllä ei ole mitään hankaluuksia tyhjentää kuppia pönttöön - siinähän jo istutaan valmiiksi, sen kun kääntää kupin ylösalaisin kun sen on ottanut ulos. Kotona teen tämän ennen suihkua, eikä siinä vessasta kylpyhuoneeseen siirtyessä nyt niin paljoa vuoda että se ongelma olisi.

Jos kuppia voi käyttää 12 tuntia ilman tyhjennystä, niin se kuulostaa aika niukalta vuodolta...

Toiseksi, yleensä se kuppi huuhdellaan vedellä tai jopa pestään tarkoitukseen sopivalla pesuaineella tyhjennyksen jälkeen, vaikka toki sen voi verisenäkin työntää takaisin "sinne".

(En ole kukaan aiemmista kommentoijista).

Normaalisti kuukautisvuotoa (ei pelkkää verta) tulee googlen mukaan ~80 ml/menkat. Useimpiin kuppeihin mahtuu 20-30 ml nestettä. Ja yleensähän menkat kestää jotain 4 päivää tms... Ihan hyvin voi uskoa että useimmilla ei mene ainakaan 30 ml:n kuppi täyteen 12h:n sisällä. 

Anyway, kuukupin voi jättää huuhtelematta jos vettä ei ole lähistöllä, mutta se kannattaisi vähintään kuivata vessapaperilla. Ja sitten se pitäisi pestä kunnolla heti seuraavan tyhjennyksen yhteydessä. 

Itse kannan laukussa aina tyhjää vesipulloa jonka täytän vessan lavuaareilla ja vien koppiin mukanani, sillä voi sitten pestä kupin lisäksi myös kädetkin. Toinen vaihtoehto on kuppipyyhkeet.

4 päivää?

Täällä ainakin kokonaiset 7 päivää joista ekat 5 on täyttä tappoa niin vuodon määrän kuin kipujenkin puolesta :D

Eli ei kuppia mulle, jodun tamponinkin kanssa käyttämään samalla sidettä kun alkaa ekoina päivinä vuotaa ohi alle parin tunnin jälkeen.

Aivainsanat: normaalisti, yleensä, useimmilla. En missään vaiheessa yrittänyt väittää että kaikilla on juuri tällaiset menkat.

Kuppiin kuitenkin menee se 20-30 ml, normisiteisiin n. 5 ml ja supertamponeihin 10 ml nestettä... eli ei pitäisi olla kovin vaikeaa päätellä mikä voisi olla sopiva suoja mikäli menkat todella ovat niin älyttömän runsaat. Ja niitä kipuja ei taida kuitenkaan yhtään mikään suoja lieventää. Mikään pakko kenenkään ei tietenkään ole käyttää kuppia jos ei halua (eikä se edes sovi kaikille), yritin vain vähän auttaaa ihmetteleviä. 

Mutta tällä aiheella taitaa tosiaankin olla ihan omia keskusteluja jonne voi mennä vapaasti voivottelemaan niitä omia menkkojaan/kuppejaan ilman että pitää jatkuvasti vetää ohi koko ketjun aiheen. Jaarittelut tästä aiheesta ovat nyt minun osaltani ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi