Asia, johon olet haksahtanut ja joka on osoittautunut rahanhukaksi?
Itselläni viimeisin oli joku pitkän kaavan mukaan tehty kasvohoito, jolla olisi pitänyt olla ties mitä mullistavia vaikutuksia ulkonäköön. Oli tietysti kallis ja seuraavalla viikolla iho oli samanlainen kuin ennenkin.
Kommentit (903)
Vierailija kirjoitti:
Joku ehtikin jo mainita hulavanteen.
Ostin, pyöritin kaksi iltaa ja annoin eteenpäin. :D Maksoi muistaakseni 40 e postituksineen.
Tämä kyllä oikeasti toimii. Itsellä lähtenyt 5 cm vyötäröltä pelkästään hulavanteen ansiosta. Ainut miinus, että pyörittäminen vie paljon tilaa.
Moni mainitsee hulavanteen.
Sehän on mahtava kapistus, vyötärö kapenee telkkaa katsellessa. Ei kannata hävittää pois.
Palkkasin itselleni "hyvinvoinnti valmentajan". Järkyttävän kallista. Istuimme sohvalla vierekkäin ja kuuntelin, kuinka itselle pitää olla lempeä. Ja nauttia elämän pienistä asioista.
Oikeesti. Toi on pahin :D
Vierailija kirjoitti:
Aikaa myöten kaikki sillä hetkellä suositut villitykset kuten piikkimatto, selätin ja hulavanne, jäävät usein pölyttymään kaapin perälle.
Rahaa olen minäkin lisäksi pistänyt erilaisiin ihoseerumeihin yms., joiden tehosta ei ole takuita. Lisäksi jotkut (kalliitkin) vaatteet ovat paljastuneet turhiksi heräteostoksiksi, kun ei ole tullut käytettyä.
Itselläni taas hulavanne on päivittäisessä käytössä. Raskauden jälkeiset selkäkivut lähtivät sillä pois, jolloin pääsin taas muuten jatkamaan liikuntaharrastuksia. Samoin piikkimattoa olen käyttänyt vuosia muutaman kerran viikossa. Apu on lyhyt, mutta jos esim. selkä on niin kipeä ettei tahdo uni tulla, helpottaa se sen hetken.
CrossTrainer. Oli hyvin epäergonominen. Kuntosalilla myöhemmin kokeilin ja huomasin, millainen laitteen kuuluisi olla ollakseen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Piikkimatto on kylläkin oikeasti tehokas selkäjumeihin, vaikka joku täällä muuta väittikin. Kun meinaa selkä jumahtaa, niin piikkimatto lattialle tai sohvalle ja siihen päälle makoilemaan ilman paitaa 10-20 minuutiksi, niin jo helpottaa. Ei tunnu kivalta, mutta toimii.
Komppaan! Mulla on ollut matto viikottaisessa käytössä niistä vuosista alkaen kun näitä ostettiin joululahjoiksi. Ostin vastikään myös piikkityynyn.
Nyt on niin hyvät myyntipuheet että lähden ostamaan hulavanteen. Katsotaan jääkö minulla turhakkeeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoiteisiin. Niihin on mennyt rahaa 30 vuoden aikana aikamoinen määrä. Ei ole auttanut mihinkään, minulla on enemmän silmäryppyjä kuin samanikäisellä miehelläni joka ei ikinä ole käyttänyt mitään voiteita.
Olen käyttänyt silmänympärysvoidetta n. 25v, kaikista halvinta mitä olen löytänyt. Ei vieläkään ryppyjä silmän ympärillä ja ikää on 55+.
Suurin vaikuttavin tekijä on geenit, toiseksi aurinko ja tupakointi. Todennäköisesti sinulla ei olisi ryppyjä vaikka olisit rasvannut ikäsi vaseliinilla.
Vitaepro ylihintaiset vitamiinit, jolla tuntuu olevan vähän samanlainen household brand-maine kuin Buranalla. Kansa ostaa innolla ja pillerimaakari nauraa matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Moni mainitsee hulavanteen.
Sehän on mahtava kapistus, vyötärö kapenee telkkaa katsellessa. Ei kannata hävittää pois.
Jos ei opi pyörittämään, niin mikään ei kapene.
Liityin Toimittajaliittoon
Luulin että kyseessä on joku vakavasti otettava järjestö, kunnes paljastui että se on venäjätrollien peitejärjestö, jossa häärii kaikenlaisia rötöksistä tuomittuja puuhastelijoita. Nyt hävettää, mutta eipä siitä nyt voi erotakkaan, kun on tullut vouhotettua asiasta kavereille ja oikea Journalistiliitto ei todellakaan ota jäseneksi blogaus harrastuksen pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoiteisiin. Niihin on mennyt rahaa 30 vuoden aikana aikamoinen määrä. Ei ole auttanut mihinkään, minulla on enemmän silmäryppyjä kuin samanikäisellä miehelläni joka ei ikinä ole käyttänyt mitään voiteita.
Olen käyttänyt silmänympärysvoidetta n. 25v, kaikista halvinta mitä olen löytänyt. Ei vieläkään ryppyjä silmän ympärillä ja ikää on 55+.
Suurin vaikuttavin tekijä on geenit, toiseksi aurinko ja tupakointi. Todennäköisesti sinulla ei olisi ryppyjä vaikka olisit rasvannut ikäsi vaseliinilla.
Olen rypytön mummuikäinen. En ole käyttänyt pahemmin kosteusvoiteita puhumattakaan jostain silmänympärysvoiteesta. En tupakoi, en ole auringonpalvoja ja geenitkin ovat kohdallaan. Jos nyt olisin käyttänyt kaikenlaisia voiteita ja seerumeita, halpoja tai kalliita, niin varmaankin vannoisin niiden nimeen että kannattaa käyttää kun ne ehkäisevät ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kallis on suhteellinen käsite, mutta kuukuppi oli viimeisin täysin turha hankinta. Ei sopinut mulle ollenkaan anatomisten muotojeni puolesta vaikka leikkasin antennin kokonaan pois.
Eikä vissiin jälleenmyyntiarvoa ole. 🤣
Mutta kun kuukuppia oppii käyttämään, se on kyllä paras hankinta. Säästyy rahaa ja luontoa + olo on paljon parempi kuukautisten aikaan.
Mitenpä tyhjennät sen töissä? Olen ollut monessa työpaikassa, jossa ei ole ollut mahdollisuutta tyhjentää kuukuppia. Joko kopeissa on pelkät pöntöt, eikä edes bideetä, tai sitten invavessat, joissa lavuaari on metrin, puolentoista päässä. Paperiako tunget siinä välissä, että pääset lavuaarille?
Useimmat voivat käyttää kuukuppia 12h kerrallaan. Ei siis välttämättä tarvitse tyhjentää töissä tai koulussa.
Itsellä kyllä ei ole mitään hankaluuksia tyhjentää kuppia pönttöön - siinähän jo istutaan valmiiksi, sen kun kääntää kupin ylösalaisin kun sen on ottanut ulos. Kotona teen tämän ennen suihkua, eikä siinä vessasta kylpyhuoneeseen siirtyessä nyt niin paljoa vuoda että se ongelma olisi.
Jos kuppia voi käyttää 12 tuntia ilman tyhjennystä, niin se kuulostaa aika niukalta vuodolta...
Toiseksi, yleensä se kuppi huuhdellaan vedellä tai jopa pestään tarkoitukseen sopivalla pesuaineella tyhjennyksen jälkeen, vaikka toki sen voi verisenäkin työntää takaisin "sinne".
(En ole kukaan aiemmista kommentoijista).
Normaalisti kuukautisvuotoa (ei pelkkää verta) tulee googlen mukaan ~80 ml/menkat. Useimpiin kuppeihin mahtuu 20-30 ml nestettä. Ja yleensähän menkat kestää jotain 4 päivää tms... Ihan hyvin voi uskoa että useimmilla ei mene ainakaan 30 ml:n kuppi täyteen 12h:n sisällä.
Anyway, kuukupin voi jättää huuhtelematta jos vettä ei ole lähistöllä, mutta se kannattaisi vähintään kuivata vessapaperilla. Ja sitten se pitäisi pestä kunnolla heti seuraavan tyhjennyksen yhteydessä.
Itse kannan laukussa aina tyhjää vesipulloa jonka täytän vessan lavuaareilla ja vien koppiin mukanani, sillä voi sitten pestä kupin lisäksi myös kädetkin. Toinen vaihtoehto on kuppipyyhkeet.
4 päivää?
Täällä ainakin kokonaiset 7 päivää joista ekat 5 on täyttä tappoa niin vuodon määrän kuin kipujenkin puolesta :D
Eli ei kuppia mulle, jodun tamponinkin kanssa käyttämään samalla sidettä kun alkaa ekoina päivinä vuotaa ohi alle parin tunnin jälkeen.
Hiuspidennykset. Niihin ehti mennä melkein 15 vuodessa paljon rahaa. Sitten päätin kärsiä ja kasvatin omat hiukset ja oman värin, useampi vuosi siihen meni. Luulin aina että omat hiukset ovat ohuenohuet mutta sieltä paljastuikin todella kauniinvärinen ja paljon tuuheampi tukka, kuin olisin koskaan uskonut.
Ja päinvastoin sitä ihme käsitystä, että hiuksia pitää muka jatkuvasti leikata että ne kasvaa,’on roskaa. En leikannut hiuksia ensimmäiseeen kahteen vuoteen kertaakaan ja pidin ne kiinni. Nyt edellisestä käynnistä alkaa olla vuosi. Se latva huononee aina. Jos hiuksen leikkaa, menee hetki ja sitten se latva on taas huono. Joten aivan sama leikkaako vai ei vai antaako olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikkimatto on kylläkin oikeasti tehokas selkäjumeihin, vaikka joku täällä muuta väittikin. Kun meinaa selkä jumahtaa, niin piikkimatto lattialle tai sohvalle ja siihen päälle makoilemaan ilman paitaa 10-20 minuutiksi, niin jo helpottaa. Ei tunnu kivalta, mutta toimii.
Komppaan! Mulla on ollut matto viikottaisessa käytössä niistä vuosista alkaen kun näitä ostettiin joululahjoiksi. Ostin vastikään myös piikkityynyn.
Mihin tämän piikkimaton teho perustuu?
Sama. En tee kirkon jäsenyydellä yhtään mitään. Uskoa voi ilman että tarvitsee siitä jotain maksaa. Ja jos jostain syystä kirkkoon pitää mennä, niin ei siellä kukaan kysy että kuulutko kirkkoon vai et. Ja jos joskus vielä naimisiin menen, niin siviilivihkiminen sitten, ja kummiksi en enää ryhdy kenellekkään.