Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
8101/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että hallitus ja thl laskee sen varaan että lomakausi tulossa ja lomat pitää toteuttaa ettei tule peruutuksia ja tappioita ja ettei ihmiset raivostu (siis tilanteessa jossa esim laitettaisiin matkustuskielto kiinaan ja thaimaahan). Sitten lomien jälkeen taas ”kattellaan” että miten etenee js olisiko aihetta johonkin.

Itse veikkaan että jos jostain oikein jättipaska pölähtää niin se on laiva, jossa joku tartuttaa 3000 matkustajaa ja koska karsnteenia ei nynny-Taneli uskalla määrätä, nämä 3000 kirmaa suomessa kuin villit varsat ja tartuttaa 12 000 muuta. Siinpä sitten ei auta se THLn strategia että soitellaan perään ja selvitellään kenen kanssa olet ollut tekemisissä.

Vierailija
8102/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE

Koronaviruksen takia eristetyssä Wuhanissa vallitsee "sotatila" – Varapääministeri: "Rintamakarkurit naulitaan historiallisen häpeän pylvääseen"

Viranomaiset kiertävät ovelta ovelle ja vievät vastentahtoisia asukkaita karanteeniin.

Eli onko tuo nyt se kirkuvien ihmisten metalliboksi-kuljetus auton lavalla?

Kamalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8103/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri lähteistä tietoja seuranneena alkanut hivenen mietityttää... Mitä me täällä Suomessa tehdään toisin? Entä Ruotsissa ja parissa muussa maassa missä tartunnat on jääneet ilmeisen maltillisista toimenpiteistä huolimatta siihen yhteen? Melkein järkiään näyttäisi, että mitä raskaamman luokan karanteenit ja suojautumiset ovat käytössä, sitä iloisemmin korona leviää. Myös siis maissa joissa länsimainen terveydenhuolto on se mihin tukeudutaan.

Suurella todennäköisyydellähän tuo on varmaankin tilastoharha/onnekas sattuma, mutta kun miettii sitä Rovaniemen tapaustakin, millä todennäköisyydellä se jäi vain siihen yhteen, kun muualla näyttäisi ettei minkään valtakunnan eristystoimenpiteet pure?

Odotahan nyt ensin se kahden viikon itämisaika.

Vierailija
8104/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sille ’airborne’, säilyy metallipinnoilla 9vrk mitään lähdettä mainittu?

Vierailija
8105/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kaikkia oireita siinä koronassa nyt tulee? Nouseeko aina kuume? Mulla oli eilen maha ihan ripulilla koko illan, muutamia päiviä ollut kurkku kipeä ja tänään aivan ihme tunne keuhkoputken kohdalla, aristaa ja ahdistaa.

T. Hotellisiivooja

Juuri tämmöisiä, kuume on hyvin tyypillinen, yskä on kuivaa, väsymystä, hengenahdistusta, pahoinvointia, ripulia, lihaskipuja

Mutta lääkäriin et pääse, jollet voi osoittaa hotellissasi olleen kiinalaisia, mielellään Wuhanista kotoisin olevia majoittujia.

Muutenhan sinulla on vain kausiflunssa, joka menee ohi levolla ja buranalla.

Testejä ei tehdä, mutta päivystykseen pitäisi päästä. Oireissa mainintoja myös sekavuudesta ja päänsärystä. 

8106/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toimittava kirjoitti:

Meidän pitää viestittää asiallisella tavalla kansanedustajillemme, että emme halua koronavirusepidemiaa Suomeen ja olemme sen estääksemme valmiita kestämään hankaliakin toimenpiteitä.

Suomalaisten asiantuntijoiden ongelma on se, että he suhtautuvat koronavirukseen kuin luonnonvoimaan jota ei voi pysäyttää. Silloin hei eivät halua kokeilla tai edes suositella kovin voimakkaita toimenpiteitä, koska heidän mielestään ne aiheuttaisivat turhaa kärsimystä ja pelkoa. Hehän ovat ihmetelleet Kiinan voimakkaita toimenpiteitä ja pitäneet niitä ihmisille kärsimystä aiheuttavina.

Poliitikot eivät tietenkään voi yksityiskohtiin voi puuttua, mutta heidän pitää määritellä selkeä päämäärä johon pyritään. Päämäärän pitää olla koronavirus epidemian pitäminen pois Suomesta, kunnes virukseen on olemassa rokote tai tehokas hoito. Rokotetta on luvattu ensi vuoden alkuun ja sinne asti epidemian alkua pitää siis pystyä estämään. Koska THL ei tähän nähtävästi pyri, pitää hallituksen ja eduskuntamme kantaa vastuunsa ja antaa virkamiehille tärkeimmäksi tehtäväksi estää epidemia rokotteen saamiseen asti, voimakkaitakin keinoja käyttäen. Virkamiehet voivat sen jälkeen käyttää tarvittavia keinoja ja pyytää tarvittaessa lisäresursseja ja valtuuksia.

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Matkustuskieltoa kaikille?Rajat täysin kiinni? Jotain muuta?

Sitä mukaa suljetaan rajat mailta, joissa epidemia ryöstäytyy käsistä kuten Kiinassa. Esim. vaikka, jos krematoriot alkaa tekemään työtä kolmessa vuorossa, niin se on ihan hyvä syy lopettaa kaikki liikenne siihen maahan.

Jos muut maat salailee asioita niin kuin Kiina niin rajoitukset tulee liian myöhään.

Thaimaan hätäily kasvosuojaimista nostaa kysymyksen onko siellä tietoa leviämisestä. Toivon mukaan ulkoministeriö kieltää Thaimaan matkustukset ennen kuin tuhannet suomalaiset ehtivät lähteä sinne.

Ei Kiina ole mitään onnistunut salaamaan, eikä onnistu ne muutkaan. Se on vain WHO ja THL, jotka meitä nyt estää toimimasta. Ongelma ei ole enää Kiinan hallitus, vaan meidän oma hallistus ja WHO:n kaltaiset korruptoituneet organisaatiot.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8107/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Lääkärinä voin kertoa että et ole lääkäri. Tai jos olet, olet todella pihalla.

Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, hyvä kollega. Ammattikunnan sisällä kieltämättä on painetta olla myöntämättä olevansa paniikissa, mutta 20v. kokemuksella sanon silti olevani.

Toki on, mutta jos väität, että Suomessa asiat ovat huonosti niin en todellakaan tiedä mihin oikein pohjaat tietosi.

Ja lisään vielä sen verran, että itse en mitään "ammattikunnan sisäistä painetta" ole havainnut, eli senkin suhteen hiukan epäilyttää tuo lääkäriytesi.

Ammattikunnan sisäinen paine on tietysti sitä, että lääkärit koulutetaan rohkaisemaan ja sanomaan asiat aika varmana potilaille, vaikka itse olisikin epävarma.

Kyllä minun tuntemat lääkärit ainakin noudattavat potilastyössä tiettyä kaavaa, mutta siviilissä itsekin epäröivät ja jopa saattavat toimia toisin.

Olen lääkärin kaveri. Tiedän hänen miettineen mm, että voisiko sisäelinten syöpä tarttua seksiteitse puolisoon. Ja muuta vastaavaa, mitä yleinen mielipide, jota potilaille sanotaan, ei ole.

Tiedän myös erään lääkärin lääkitsevän itsensä Ab-kuurilla jokainen punkin piston jälkeen, vaikkei sitä potilailleen tuputakaan.

Tuosta tuli mieleen, että tarttuuko corona seksituristille? Esim. koronassa marinoitu ladyboy antaa ukolle suikkarin Thaimaassa ja sitten kiertoon edelleen omalle vaimolle. Plus tietenkin kaikki seksitaudit leviää kans. Taitaa jäädä "poikien reissut" pitämättä.

Vierailija
8108/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit kai että spermeoi... sulla on varmasti vahva spermeabiliteetti mitä irakilaisiin tulee.

Näinhän se menee, motiivin on pakko liittyä aina kikkeliin jos ihmisten yhtäläisestä arvosta horisee.

Vierailija
8109/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama erottelu on johtanut ihmiskunnan kamalimpiin tekoihin, kuten holokaustiin.

Vierailija
8110/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin koomisia nämä tämän hetken tapahtumat:

Venäjä suunnittelee kansalaistensa evakuointia Thaimaasta.

Suomalaislapsiperheet lähtevät viikon päästä thaikkuihin hiihtolomille.

Naapurikateus. Pitää katos päästä naapurille hehkuttaan ja esitteleen rusketusta. Reissun peruminen olis liian alentavaa ku naapuri ilkkuis että loppuiko rahat.

Kannattaa sitten yskiä ja rohista kuuluvasti pihalla, kun korona-oireet alkaa, että kuulevat naapurissakin että on sillä perkeleellä vaan ollu taas rahaa käydä Aasian-lomalla. Kyllä ne on kateellisia sitte! Ai että

Vierailija
8111/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tosiaan meidän huulipunahallituksella olla muut jutut mielessä kuin toissaijainen "korona-hysteria". Ehkä katsovat järkevämmäksi odottaa, että useampi tapaus Suomessa varmistuu, ennen kuin mitään suurempia varautumisia ruvetaan järjestämään. (Se on vain sikäli sääli, että jos näin kauan odotetaan, ei ehditä enää reagoida mitenkään ennen kuin kaikki sairaalat ovat täynnä.)

Jonkun pitäisi nyt olla rohkea ja alkaa puhua ääneen siitä, miten ja mihin Suomessa sairaita aletaan laittaa, ja mistä heille esim. sängyt ja varusteet (sekä hoitajat!).

Äkkiä kun tekee mielessään laskelmia, huomaa nopeasti, että ehkä isompaa varautumissuunnitelmaa on vaikea tehdä, koska mistä edes revittäisiin ne paikat ja resurssit? Ihmisiä vain telttasängyissä riviin messukeskuksiin ja koulujen liikuntasaleihin, niinkö? Kuka valvoo, kuka hoitaa? Mikä on poliisin ja armeijan osuus? Entä mitä jos lääkärit ja hoitajat eivät riitä?

Ei noita asioita ole tarkoituskaan tavallisille ihmisille lehdissä huudella. Ei niin tehdä muissakaan maissa.

Olen itse melko hyvällä näköalapaikalla poliisissa ja voin vakuuttaa, että meillä on kyllä ihan selvä toimintasuunnitelma myös laajamittaista pandemiaa ajatellen. Tottakai tilanteen mukaan jouduttaisiin sitten paljon luovimaan, mutta perustasolla valmiussuunnitelmat kyllä ovat ja niitä on paljon eri pelastustoimen välilläkin viime aikoina kerrattu.

OK. Minä olen näköalapaikalla sairaalassa eikä mitään tietoa mistään suunnitelmasta. Henkilökunta lähinnä puhuu omista peloistaan ja osa aikoo irtisanoutua, jos joutuu "kriisitöihin".

Olen laikkari sairaalassa ja tiedän että osastolle tulisi koronapotilaita lähes varmasti jos iskisi tälle seudulle. Jättäisin sen jälkeen menemättä töihin. Säästöjä sen verran ja varmuusvarastojakin että mökille voisin siirtyä vaikka kuukausiksi. Hoitajia poliisit vielä voivat etsiä töihin mutta minusta kukaan ei ole kiinnostunut. 

Alapeukuttajat voivat mennä minun puolestani silloin töihin. Kiinassakin suuri osa sairastuneista hoitohenkilökuntaa joten ihanan vaaraton tauti enkä valmis sairastamaan randomien takia. 

V*ttuako hakeuduit alalle? Olisit ruvennu vaikka roska auton kuljettajaks.

Laikkariksi pääsi helpommalla.

Vierailija
8112/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirukseen sairastuneiden oireita ovat olleet kuume, yskä ja hengenahdistus. Virustartunnan nopea tunnistaminen on tärkeää, jotta voidaan estää viruksen leviämistä.

Jos epäilet, että olet ollut tekemisissä mahdollisesti virusinfektioon sairastuneen henkilön kanssa sekä saat kuumetta ja hengitystieoireita 14 vuorokauden kuluessa tapaamisesta, ota ensisijaisesti puhelimitse yhteyttä omaan terveyskeskukseen tai terveydenhuollon päivystykseen. Sieltä saat ohjeet hoitoon hakeutumiseen.

Osalla oireena pahoinvointia ja ripulia ennen muita oireita.

Vierailija
8113/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on siis edelleenkin vain se yksi ainoa vahvistettu tapaus? Ja yli 400 sivua paniikkia tästä aiheesta? Jep, maailmanloppu on tulossa.

Juu, tilannehan on aivan mainio niin kauan kuin Suomessa ei ole kuin yksi tapaus. Luoja tätä itsekkyyttä.

Silti täältäkin saa lukea, kun osa porukasta jo keräilee varastoja ja suunnittelee eristäytyvänsä koteihinsa viikkokausiksi. Vaikka Suomessa on siis nimenomaan vain se yksi vahvistettu tapaus. Että olisikohan nyt kuitenkin hieman turhaa paniikinpoikasta ilmassa? Toki saa surra kaikkien tautiin menehtyneiden puolesta ja tuntea maailmantuskaa, ei sitä täällä kukaan ole kieltänytkään. Vai mitä tarkoitit tuolla itsekkyydellä?

Vierailija
8114/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri lähteistä tietoja seuranneena alkanut hivenen mietityttää... Mitä me täällä Suomessa tehdään toisin? Entä Ruotsissa ja parissa muussa maassa missä tartunnat on jääneet ilmeisen maltillisista toimenpiteistä huolimatta siihen yhteen? Melkein järkiään näyttäisi, että mitä raskaamman luokan karanteenit ja suojautumiset ovat käytössä, sitä iloisemmin korona leviää. Myös siis maissa joissa länsimainen terveydenhuolto on se mihin tukeudutaan.

Suurella todennäköisyydellähän tuo on varmaankin tilastoharha/onnekas sattuma, mutta kun miettii sitä Rovaniemen tapaustakin, millä todennäköisyydellä se jäi vain siihen yhteen, kun muualla näyttäisi ettei minkään valtakunnan eristystoimenpiteet pure?

Siks ko se on tarttunna vuan uasijalaesii...

Vierailija
8115/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomessa pääse edes testeihin, jollei ole ollut varmistetun tapauksen kanssa 15 minuutti tai juuri tullut Kiinasta.

Eihän sitten voi kellään suomalaisella ollakaan.

Vierailija
8116/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNN: WHO lähettää Kiinaan erillisen tutkimusyksikön selvittämään koronavirusta..

Vierailija
8117/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CDC : Se on pandemia

Vierailija
8118/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa boikottiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Lääkärinä voin kertoa että et ole lääkäri. Tai jos olet, olet todella pihalla.

Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, hyvä kollega. Ammattikunnan sisällä kieltämättä on painetta olla myöntämättä olevansa paniikissa, mutta 20v. kokemuksella sanon silti olevani.

Toki on, mutta jos väität, että Suomessa asiat ovat huonosti niin en todellakaan tiedä mihin oikein pohjaat tietosi.

Ja lisään vielä sen verran, että itse en mitään "ammattikunnan sisäistä painetta" ole havainnut, eli senkin suhteen hiukan epäilyttää tuo lääkäriytesi.

Ammattikunnan sisäinen paine on tietysti sitä, että lääkärit koulutetaan rohkaisemaan ja sanomaan asiat aika varmana potilaille, vaikka itse olisikin epävarma.

Kyllä minun tuntemat lääkärit ainakin noudattavat potilastyössä tiettyä kaavaa, mutta siviilissä itsekin epäröivät ja jopa saattavat toimia toisin.

Olen lääkärin kaveri. Tiedän hänen miettineen mm, että voisiko sisäelinten syöpä tarttua seksiteitse puolisoon. Ja muuta vastaavaa, mitä yleinen mielipide, jota potilaille sanotaan, ei ole.

Tiedän myös erään lääkärin lääkitsevän itsensä Ab-kuurilla jokainen punkin piston jälkeen, vaikkei sitä potilailleen tuputakaan.

Tuosta tuli mieleen, että tarttuuko corona seksituristille? Esim. koronassa marinoitu ladyboy antaa ukolle suikkarin Thaimaassa ja sitten kiertoon edelleen omalle vaimolle. Plus tietenkin kaikki seksitaudit leviää kans. Taitaa jäädä "poikien reissut" pitämättä.

Ai kamala!

8119/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama erottelu on johtanut ihmiskunnan kamalimpiin tekoihin, kuten holokaustiin.

Oletko pistänyt merkille viimeaikaisia erotteluja valkoisiin ja värillisiin? Moni on varoittanut, että se muistuttaa kovin erottelua, joka johti holokaustiin, mutta toiset ovat sanoneet ettei valkoista kohtaan voi olla rasisti. Mielenkiintoinen maailma.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8120/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina on kieltäytynyt

Maailman terveysjärjestön WHO:n avusta

koronaviruksen taltuttamisessa.

Ketju on lukittu.