Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä lääkäreitä
Valelääkäreitä.
Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.
T. KTMMinäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.
Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...
Lääkärinä voin kertoa että et ole lääkäri. Tai jos olet, olet todella pihalla.
Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, hyvä kollega. Ammattikunnan sisällä kieltämättä on painetta olla myöntämättä olevansa paniikissa, mutta 20v. kokemuksella sanon silti olevani.
Toki on, mutta jos väität, että Suomessa asiat ovat huonosti niin en todellakaan tiedä mihin oikein pohjaat tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa koronaan sairastunut lapsi ehti osallistua koulun oppitunnille.
Kaikki tautiin kuolleet ovat olleet kiinalaisia, Wuhanissa menehtyiYhdysvaltain kansalainen joka oli syntyperältään kiinalainen. Tuntuu kyllä oudolta.
Sanoinhan jo aiemmin että se on näin, mutta ettepä taaskaan uskoneet. Täsmäröity on t : Vimeon videon esilletuonut.
Virus on muuntuva kyllä.
User kirjoitti:
Paniikkia ei saisi lietsoa, koska kaikkein pelokkaimmat haluavat pitää kuplansa kasassa. Sama pätee muihinkin vaaroihin. Aina löytyy porukka, joka ei joko halua uskoa asian olevan niin paha, tai kaikkein hauskin, että jos joku sympaattisen oloinen äitityyppi paljastuu vaikka murhaajaksi, niin nämä ihmiset vievät vaikka lapsensa katsomaan murhaaja-akkaa ennemmin kuin rikkovat kuplansa.
Näissä ihmisissä etoo etenkin se, että he vetävät meidät muut mielellään mukanaan. Koska meidän vaarantajumme ja pelastautumisyrityksemme ovat heille myrkkyä, koska he haluaisivat vain kärpertyä kasaan ja piiloutua harhamaailmoihinsa.
Toi on sun mielipide. Mua taas etoo panikointi, pelon lietsonta ja asioiden vääristely mutuilulla. Malttinsa säilyttävät, toimintakykynsä säilyttävät ja faktoihin järjellä suhtautuvat henkilöt ovat ne, jotka vievät joukot läpi vaikuksien. Siinä ei pitäisi olla mitään etovaa, vaan se on lohdullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloiden, koulujen ja muiden isojen laitosten keittiöissä on ainakin poikkeusolojen ohjeistus. Esim.mitä pitää olla varastoissa että 1200 ihmistä selviää viikon. Yleensä puhutaan viikoksi varautumisesta, sitä en tiedä, miten sen viikon jälkeen se 1200 ihmistä ruokitaan, tuleeko jatko-ohjeistus sitten tilanteen mukaan. Hlökohtaisesti en siinä vaiheessa ole enää soppaa keittämässä vaan huolehtimassa perheestäni mahdollisimman kaukana. Viimeksi tästä poikkeusolosta on kokemusta kuljetusalan lakon kautta viime syksyltä.
Kuka sitä sitten keittää, jollet sinä?
Ei varmaan kukaan, mutta priorisoin omat lapset ja lähipiirin tärkeämmäksi.
Mitä tapahtuu, jos ihan jokainen tekee noin?
Se on voi voi. Ei ole mun kutsumusammatti, työ on kiireistä, raskasta, huonosti palkattua ja aliarvostettua. Sijaisia ei saa ja sairaslomia ei voi pitää. En niinkään rahan takia töissä käy niin voin sen myös lopettaa milloin keksin parempaa tekemistä. Lisäksi lapseni menevät työni edelle. Suurkeittiössä virus leviää varmasti potilaista ensimmäisenä keittiöhenkilökuntaan jo tiskin välityksellä ja meille ei ole mitään ohjeita suojautumisesta kuten esim hoitajillla
Vaikka hamstraisi kaikki mahdolliset tarvikkeet ja pistäisi ovet lukkoon niin en ole varma auttaako se. Virus voi pyöriä niin kauan ympäristössä, että se vaatisi pitkän erakoitumisen. Esim. Espanjantauti kiersi aina uudelleen. Liekö virus muuttunut niin, että ei ollut enää kellään vasta-aineita vai tartuttiko toisella kierroksella ne, jotka olivat ekasta aallosta selvinneet. Siihen en ole perehtynyt. Teoriassa, jos miettii niin pysyy vain talon sisällä ja ei suostu tapaamaan ketään niin ei se virus kyllä talon sisälle tule savupiipusta. Kai sitä voisi edes kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaan terveysminiseri sanoi, että turistit pitää potkia ulos maasta, kun eivät käytä kasvomaskia.
Nyt on järkipuhetta.. Näin Suomessakin. Thaikuissa ei varmaan ole nyt turistin hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä lääkäreitä
Valelääkäreitä.
Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.
T. KTMMinäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.
Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...
Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, hyvä kollega. Ammattikunnan sisällä kieltämättä on painetta olla myöntämättä olevansa paniikissa, mutta 20v. kokemuksella sanon silti olevani.
Toki on, mutta jos väität, että Suomessa asiat ovat huonosti niin en todellakaan tiedä mihin oikein pohjaat tietosi.
Hän tarkoittanee yleistä asennetta, eikä perusvalmiuksia. Suomessa on kyllä kykyä, mutta asenne alkaa olla todella huono.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tulevat tähän ketjuun hokemaan näitä samoja ilmaisuja monta kertaa jos aihe ei kiinnosta? Täällä palstalla on muitankin ketjuja ja aiheita.
Mitähän hokemia mahdoit tarkoittaa? Olen nähnyt kommentteja moneen kertaan puolesta, vastaan ja siltä väliltä.
Siis mitä kaikkia oireita siinä koronassa nyt tulee? Nouseeko aina kuume? Mulla oli eilen maha ihan ripulilla koko illan, muutamia päiviä ollut kurkku kipeä ja tänään aivan ihme tunne keuhkoputken kohdalla, aristaa ja ahdistaa.
T. Hotellisiivooja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä lääkäreitä
Valelääkäreitä.
Oletko itse asunut ja tehnyt töitä muualla kuin Suomessa, vai mihin sinä pohjaat tietosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä lääkäreitä
Valelääkäreitä.
Ja lisään vielä sen verran, että itse en mitään "ammattikunnan sisäistä painetta" ole havainnut, eli senkin suhteen hiukan epäilyttää tuo lääkäriytesi.
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Paniikkia ei saisi lietsoa, koska kaikkein pelokkaimmat haluavat pitää kuplansa kasassa. Sama pätee muihinkin vaaroihin. Aina löytyy porukka, joka ei joko halua uskoa asian olevan niin paha, tai kaikkein hauskin, että jos joku sympaattisen oloinen äitityyppi paljastuu vaikka murhaajaksi, niin nämä ihmiset vievät vaikka lapsensa katsomaan murhaaja-akkaa ennemmin kuin rikkovat kuplansa.
Näissä ihmisissä etoo etenkin se, että he vetävät meidät muut mielellään mukanaan. Koska meidän vaarantajumme ja pelastautumisyrityksemme ovat heille myrkkyä, koska he haluaisivat vain kärpertyä kasaan ja piiloutua harhamaailmoihinsa.
Toi on sun mielipide. Mua taas etoo panikointi, pelon lietsonta ja asioiden vääristely mutuilulla. Malttinsa säilyttävät, toimintakykynsä säilyttävät ja faktoihin järjellä suhtautuvat henkilöt ovat ne, jotka vievät joukot läpi vaikuksien. Siinä ei pitäisi olla mitään etovaa, vaan se on lohdullista.
Mitä jos faktat ovat väärin. Mitä jos WHO on ottanut Kiinarahaa vastaan. Mitä jos on niin, että korruptio on aika yleistä maailmassa. Mitä jos on niin, että hallituksemme pelkää nyt niin paljon valtansa menettämistä, ettei se kykene mihinkään toimiin. Mitä jos on niin, että meillä jokaisella on vastuu tarkailla toimiiko yhteiskuntamme edelleen niin kuin sen pitäisi. Mitä jos on niin, että yhteiskuntarauha pitää ansaita joka päivä uudelleen.
Minä en etsi lohtua toiveista. Minä etsin lohtua varmuudesta.
Sosialismi tappaa!
Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE
Koronavirukseen kuolleiden määrä ylitti sarsiin kuolleiden määrän.
Meidän pitää viestittää asiallisella tavalla kansanedustajillemme, että emme halua koronavirusepidemiaa Suomeen ja olemme sen estääksemme valmiita kestämään hankaliakin toimenpiteitä.
Suomalaisten asiantuntijoiden ongelma on se, että he suhtautuvat koronavirukseen kuin luonnonvoimaan jota ei voi pysäyttää. Silloin hei eivät halua kokeilla tai edes suositella kovin voimakkaita toimenpiteitä, koska heidän mielestään ne aiheuttaisivat turhaa kärsimystä ja pelkoa. Hehän ovat ihmetelleet Kiinan voimakkaita toimenpiteitä ja pitäneet niitä ihmisille kärsimystä aiheuttavina.
Poliitikot eivät tietenkään voi yksityiskohtiin voi puuttua, mutta heidän pitää määritellä selkeä päämäärä johon pyritään. Päämäärän pitää olla koronavirus epidemian pitäminen pois Suomesta, kunnes virukseen on olemassa rokote tai tehokas hoito. Rokotetta on luvattu ensi vuoden alkuun ja sinne asti epidemian alkua pitää siis pystyä estämään. Koska THL ei tähän nähtävästi pyri, pitää hallituksen ja eduskuntamme kantaa vastuunsa ja antaa virkamiehille tärkeimmäksi tehtäväksi estää epidemia rokotteen saamiseen asti, voimakkaitakin keinoja käyttäen. Virkamiehet voivat sen jälkeen käyttää tarvittavia keinoja ja pyytää tarvittaessa lisäresursseja ja valtuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä kaikkia oireita siinä koronassa nyt tulee? Nouseeko aina kuume? Mulla oli eilen maha ihan ripulilla koko illan, muutamia päiviä ollut kurkku kipeä ja tänään aivan ihme tunne keuhkoputken kohdalla, aristaa ja ahdistaa.
T. Hotellisiivooja
Joo, ei ole koronaa, jos olet suomalainen. T. Infektiolääkäri
Jos ei lentäis ulkomaille, vaan majoittuis täällä hotelliin kahdeksi viikoksi eikä kävis ulkona ollenkaan. Sitähän se voi pahimmillaan olla, jos loma ei menekään putkeen kun karanteeni napsahtaa omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisen Spice Girls -hallituksen kansa halusi. Sitä satoa nyt kylvää mitä on niitetty. Pikkutyttöjä jotka eivät ole ikinä olleet vaikeassa tilanteessa. Keskittyvät nyt optimoimaan perhevapaita ja hoitajamitoituksiaan. Nekin hoituu itsestään kun kansaa kaikkoaa etenkin vanhemmasta päästä ja perheiden päälukukin pienenee.
Mitä johtamista, vastuunkantoa ja päätöksentekokykyä sieltä voikaan odottaa kriisitilanteessa? Tämmöinen kuin olisi ollut 1939-1945 ei Suomea kauaa olisi ollut.
Huoli pois kalkkimuna! Söpöläinen boomer-setä Väyrynen meidät kaikki vielä pelastaa. Voitte sit koronan häätämisen jälkeen paiskata fist pumpit Väykän kaa, mikäli rystyset kestää!
Väyrynen kuninkaaksi!
Väyrynen THL:n ylilääkäriksi!
Vierailija kirjoitti:
T. Hotellisiivooja
Uutisten mukaan koronaan kuuluu yskä, kuume ja hengenahdistus. Saattoi olla kurkkukipu listalla myös.
Parane pian! Jos on hengityksenahdistusta, mene pian lääkäriin.
Räjähtää Intiassa pandemiaksi?? Melkoisella tietämyksellä täällä porukka kirjoittelee.