Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
7521/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Vierailija
7522/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimman Lääkärilehden mielipidekirjoitus paljasti syyn median vaitonaisuuteen. Kirjoittaja on infektiotautiopin emeritusprofessori Heikki Peltola ja kirjoituksen loppuosa tiivistää kaiken:

”Tällä kerralla Kiina reagoi paljon nopeammin kuin SARS-epidemiassa, mutta kymmenien miljoonien ihmisten karanteenitoimien, osoitetusti tehottomien lämpökameramittausten, ja mm. Finnairin lentoperuutusten järkevyyden voi kyseenalaistaa. Suomalainen sairaanhoitojärjestelmä sen sijaan on osoittanut osaamisensa. Kunpa mediallekin voisi opettaa suhteellisuudentajua. SARS-hysteria maksoi maailmantaloudelle 30 miljardia euroa. Kukahan laskisi ylilyöntien inhimilliset kulut?”

Täältä se kuulkaa on lähtöisin tuo median hiljentäminen. THL kuuntelee asiantuntijaa, kusi sukassa ollaan hiljaa, koska muuten keikkaa jo konkurssin partaalla oleva Suomi. Hankala on tämä soppa, ei sitä käy kiistäminen.

Mulle oli heti alusta lähtien selvää että medioita kielletty uutisoimasta, senhän näki heti ettö kummatkin iltapaskat hipihiljaa koronasta, kun muuten aina joka katastrofista revitellään pääotsikot fonttikoolla 38. Jäin vaan miettimään että todennäköisesti kielto on tullut ministeriöstä, ja ensin joku EK tai ETLA on sinne ministeriöön soittanut ja tehnyt vaatimuksen uutisoinnin rajoittamisesta.

Ymmärrän että talous on tärkeää ja suomi vaikeassa tilanteessa. Mutta ihmishenki on mittaamattoman arvokas ja kansan terveys ja henki on sata kertaa tärkeämpää kuin talous!

Nythän siis virus tahallan ja tarkoituksella päästetään suomeen kun ei haluta torjua sitä tappioiden takia. Samalla hyväksyttiin se että ihmisiä kuolee. Tämä ei bisnestä kiinnosta. Kauheinta on se että se viattomien ja syyttömien kuolemakaan ei kiinnosta ketään - sitten vasta kiinnostaa jos joku julkkis tai tissityrkky fitnessmalli on koronan kupsauttama.

Minä suren sydän särkyen jokaista kiinalaistakin, ihmisarvo on kaikilla sama ja jakmaton.

Sinä puolestasi vedät asian toiseen ääripäähän! Kuinka monta viatonta on nyt kuollut Suomessa? Voitko kertoa lukumäärän kiitos? Äläkä heitä mitään mutu-arvailujasi kuinka monta ehkä tulee mahdollisesti sinun mielestäsi kuolemaan tulevaisuudessa.

Tämä on tottakai tasapainoilua, milloin vedetään kokonaan rajat kiinni ja milloin ei. Ei jokaisesta epidemiasta jossain päin maailmaa voida heti pistää rajat kiinni. Talous on kuitenkin tärkeä asia yhteiskunnan pyörittämisessä, ettei sitä voi kokonaan unohtaa halusit tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7523/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.

Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.

Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.

Ööö. Kun lääkäri ilmestyy palstalle niin han aloittaa uuden ketjun. Oikeat lääkäri jotka tekevät töitä asian parissa eivät palstaile. Suurin osa täällä viihtyvistä ovat melko sivistymätöntä porukkaa.

Ööö.

Itse pidän sivistymättömänä ihmistä, jonka yksi lause on "ööö".

Vierailija
7524/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AsiaNews: Vietnamissa uhkaa loppua desinfiontiaineet ja lääkkeet. Sairaalat on täyttymässä kovaa vauhtia epäillyistä tartuntapotilaista. Sairaaloiden kapasiteetti tulee vastaan lähiaikoina. Nyt ohjeistetaan lievimpiä tapauksia jäämään kotiin eristyksiin, ja hakeutumaan hoitoon sitten kun oireet ovat selvästi pahentuneet. 

Tällainen vapaa tulkinta google translatorin avulla.

Vierailija
7525/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.

Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!

Kuulostaa umpihullulta eikä tuommoisesta "niksistä" ole mitään hupia koronan torjunnassa. Helvetti mikä jätemäärä niistä hanskoista tulee. Tän täytyy olla trolli.

5 ateriaa päivässä, eli 10 hanskaa. Ja jos syö vain toisella kädellä niin 5 hanskaa. Ne on ohuita. Ei ole iso määrä. Mieti mikä jätemäärä tulee kun 56 kiloa menee kuolleeksi lihaksi.

Vierailija
7526/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AsiaNews: Vietnamissa uhkaa loppua desinfiontiaineet ja lääkkeet. Sairaalat on täyttymässä kovaa vauhtia epäillyistä tartuntapotilaista. Sairaaloiden kapasiteetti tulee vastaan lähiaikoina. Nyt ohjeistetaan lievimpiä tapauksia jäämään kotiin eristyksiin, ja hakeutumaan hoitoon sitten kun oireet ovat selvästi pahentuneet. 

Minä kyllä tiesin mitä siinä lukee olenhan lingvistikko.

Vierailija
7527/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta virallisten tilastojen mukaan Vietnamissa on vasta 13 todettua tartunta, joista 3 on jo toipunut. Siellä on kuintenkin 100 miljoonaa ihmistä.

Vierailija
7528/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Et tunnistanut minua trolliksi.

Terveisin terveystieteiden valemaisteri.

Vierailija
7529/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.

Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.

Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.

Ööö. Kun lääkäri ilmestyy palstalle niin han aloittaa uuden ketjun. Oikeat lääkäri jotka tekevät töitä asian parissa eivät palstaile. Suurin osa täällä viihtyvistä ovat melko sivistymätöntä porukkaa.

Ööö. <--- onko tuo sinulla puhetta, vai mitä?

Itse pidän sivistymättömänä ihmistä, jonka yksi lause on "ööö".

Väitinkö että olen sivistynyt? Luetun ymmärtäminen ei ole vahvin lajisi.

Vierailija
7530/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä sinä uskot, jos et edes infektiotautien emeritusprofessoria? Kaikki mikä ei ole paniikinlietsontaa on sinulle p-puhetta?

Toki kuuntelen mitä hänellä on sanottavanaan, mutta kuuntelen myös hänen kansainvälisiä kollegoitaan, joista suurin osa täysin eri linjoilla. Tämä kontrasti kieltämättä herättää uteliaisuuden. Mielelläni hankin tietoni useammasta eri lähteestä ja sitten pohdin aivan itsenäisesti mikä totuus mahtaa olla. Joillekin taitaa riittää tämä hyvin rajoittunut tiedotuslinja, jonka Suomi on asiassa ottanut ja pystyn hyväksymään myös sen. Jokainen reagoi omalla tavallaan.

Vierailija
7531/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta virallisten tilastojen mukaan Vietnamissa on vasta 13 todettua tartunta, joista 3 on jo toipunut. Siellä on kuintenkin 100 miljoonaa ihmistä.

Niinpä. ilmeisesti siellä ollaan peloissaan ja hakeudutaan hoitoon ihan tavallisestakin pikku flunssasta nyt. Siksi kai tuo ohjeistus. Tai sitten siellä jyllää nyt joku muukin virus joka kaataa porukkaa sänkyyn.  

Vierailija
7532/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Air France ilmoitti jatkavansa lentoboikottia Kiinaan tässä vaiheessa pitkälle maaliskuuhun.

Muistakaamme Kiinan ulkoministeriön johtavan virkamiehen sanat: "Lentojen perumiselle Kiinaan ei ole minkäänlaista rationaalista syytä".

Kas kummaa Hong Kong sulki rajan kokonaan ilman minkäänlaista rationaalista syytä

Vierailija
7533/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

France confirms five new cases of the virus

Five more people have tested positive for the coronavirus in France, Health Minister Agnes Buzyn said Saturday, bringing the total number of cases in France to 11.

All of the five new cases are British nationals, one of whom is a child. None are in a serious condition.

Air France said on Thursday it was extending its suspension of flights to Shanghai and Beijing and is likely to keep it in place for much of March.

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-08-20-in…

Finnair on juuri aloittanut suorien lentojen myynnin Pekingistä ja Sganghaista Helsinkiin.

Kiinalaisilla koneilla lentävät, mutta liput myy Finnair.

Iljettävää!

Vierailija
7534/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hysteerinen hygieniavouhotus kääntyy herkästi itseään vastaan. Jos elimistöön ei pääse säännöllisesti kaikenlaista lievempää pöpöä, immuunipuolustus voi olla ihmeissään, jos tulee jotain vähän kettumaisempaa, esim korona.

Tämähän näkyy mm kasvaneena allergioiden määränä.

Tämä on niin totta.

Itse harvoin pesen käsiä ”huvikseen”. Vessan jälkeen ja jos kädet ovat likaiset niin totta kai. En myöskään harrasta mitään käsidesiä tai kosteuspyyhkeitä ja syön lattialle tippuneen karkin kolmen sekunnin säännöllä. Olen kipeä kerran viidessä vuodessa ja kaveri, joka on minun vastakohta sairastaa flunssaa kerran kuussa.

Sama täällä ja kipeä olen hyvin harvoin. Kädet pesen ennen ruokailua tai ruuanlaittoa sekä vessassa käynnin jälkeen, muuten vain jos sottaantuvat näkyvästi.

Juuri laitoin pyykkiä koneeseen ja mietin, että sieltäkin varmaan pöllähti vaikka mitä nenään, kun vaatteita on käytetty töissä, päiväkodissa jne. Hengityssuojain päässä varmaan noitakin pitäisi käsitellä näiden "desinfioikaa koko maailma"-ihmisten mielestä.

Minäkään en ole ylihygieeninen, mutta yksi pointti tuossa käsien pesun korostamisessa on, että ihmiset levittävät käsien kautta eniten pöpöjä. Kun sitten on liikkeellä joku vttumainen tauti, kuten korona, niin ihmismassan vaikutus korostuu. Kun miljoona ihmistä pesee tarkemmin kätensä, niin taudin leviäminen hidastuu. Eli asiaa voi ajatella myös laajemmin kuin vain oman itsensä kannalta.

Kun lähden Helsingin keskustaan, joudun lääppimään ekaksi ratikan lipun lukijan kosketusnäyttöä. Lisää vastaavia viruksen jakopisteitä löytyy esim. Mäkkärin tilausutomaatilta ja postin pakettiautomaatilta.

Vierailija
7535/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaajat rupesivat puhumaan muusta. Tahallaanko?

Uutisia saa tuoreena netistä englanniksi ja muilla kielillä. Suomeksi viiveellä.

Vierailija
7536/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 28 maata, joissa virus todettu.

Vierailija
7537/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku ammattilainen tekee havaintoja siitä miten Kiinan karanteenit ja matkustuksen väheneminen näkyy ilman laadussa eli maallikkona näyttää siltä, että näyttää paremmalta kuin olisi normaalisti. Tämä näin mielenkiintoisena havaintona.

Vierailija
7538/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimman Lääkärilehden mielipidekirjoitus paljasti syyn median vaitonaisuuteen. Kirjoittaja on infektiotautiopin emeritusprofessori Heikki Peltola ja kirjoituksen loppuosa tiivistää kaiken:

”Tällä kerralla Kiina reagoi paljon nopeammin kuin SARS-epidemiassa, mutta kymmenien miljoonien ihmisten karanteenitoimien, osoitetusti tehottomien lämpökameramittausten, ja mm. Finnairin lentoperuutusten järkevyyden voi kyseenalaistaa. Suomalainen sairaanhoitojärjestelmä sen sijaan on osoittanut osaamisensa. Kunpa mediallekin voisi opettaa suhteellisuudentajua. SARS-hysteria maksoi maailmantaloudelle 30 miljardia euroa. Kukahan laskisi ylilyöntien inhimilliset kulut?”

Täältä se kuulkaa on lähtöisin tuo median hiljentäminen. THL kuuntelee asiantuntijaa, kusi sukassa ollaan hiljaa, koska muuten keikkaa jo konkurssin partaalla oleva Suomi. Hankala on tämä soppa, ei sitä käy kiistäminen.

Mulle oli heti alusta lähtien selvää että medioita kielletty uutisoimasta, senhän näki heti ettö kummatkin iltapaskat hipihiljaa koronasta, kun muuten aina joka katastrofista revitellään pääotsikot fonttikoolla 38. Jäin vaan miettimään että todennäköisesti kielto on tullut ministeriöstä, ja ensin joku EK tai ETLA on sinne ministeriöön soittanut ja tehnyt vaatimuksen uutisoinnin rajoittamisesta.

Ymmärrän että talous on tärkeää ja suomi vaikeassa tilanteessa. Mutta ihmishenki on mittaamattoman arvokas ja kansan terveys ja henki on sata kertaa tärkeämpää kuin talous!

Nythän siis virus tahallan ja tarkoituksella päästetään suomeen kun ei haluta torjua sitä tappioiden takia. Samalla hyväksyttiin se että ihmisiä kuolee. Tämä ei bisnestä kiinnosta. Kauheinta on se että se viattomien ja syyttömien kuolemakaan ei kiinnosta ketään - sitten vasta kiinnostaa jos joku julkkis tai tissityrkky fitnessmalli on koronan kupsauttama.

Minä suren sydän särkyen jokaista kiinalaistakin, ihmisarvo on kaikilla sama ja jakmaton.

Sinä puolestasi vedät asian toiseen ääripäähän! Kuinka monta viatonta on nyt kuollut Suomessa? Voitko kertoa lukumäärän kiitos? Äläkä heitä mitään mutu-arvailujasi kuinka monta ehkä tulee mahdollisesti sinun mielestäsi kuolemaan tulevaisuudessa.

Tämä on tottakai tasapainoilua, milloin vedetään kokonaan rajat kiinni ja milloin ei. Ei jokaisesta epidemiasta jossain päin maailmaa voida heti pistää rajat kiinni. Talous on kuitenkin tärkeä asia yhteiskunnan pyörittämisessä, ettei sitä voi kokonaan unohtaa halusit tai et.

EK ja ETLA selkeesti seuraa keskustelua. Niillä punainen alarm-valo alkkaa vilkkua ja pyöriä heti kun nimi esiintyy keskustelussa ja kiidetäön paikalle raivoisan puolustuspuheen kanssa.

Vierailija
7539/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesit alkaa olla loppu kaikkialta. Paikallisessa cittarissa enää kaksi pulloa jäljellä ja uusien tulosta ei tietoa, toimitusvaikeuksia.

Täällä pikkukaupungin apteekissa oli pullo tolkulla hyllyssä ja wurthilta hain eilen hengityssuojaimia. Työtäni varten, joka ei liity terveydenhoitoon millään lailla.

Vierailija
7540/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

T. KTM

Et tunnistanut minua trolliksi.

Terveisin terveystieteiden valemaisteri.

Saat pitää tittelisi :)

Saamme kukin onnistumisen riemua eri asioista!

T. Äskeinen KTM

Ketju on lukittu.