Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
7481/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

For most this is a mild infection.

"The WHO also released new data from 17,000 patients that suggested 82% had a mild form of the disease, with 15% considered severe cases and 3% critical.

This is the clearest detail we've had on the spectrum of disease this coronavirus can cause.

It is good news for most people and emphasises that for more than four-in-five, this is a mild infection."

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51419015

oon itte lukenu epäilyjä siitä että on liikkeellä viruksesta KAHTA eri tyyppiä, toinen joka aiheuttaa vain tavallisen flunssan, ja toinen joka tappaa...

Tauti tappaa tupakoitsijat. Muille tauti aiheuttaa vain flunssan.

Olet vääräsä, tupakointi ei ole ainoa juurisyy

Vierailija
7482/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"The WHO also released new data from 17,000 patients that suggested 82% had a mild form of the disease, with 15% considered severe cases and 3% critical.

This is the clearest detail we've had on the spectrum of disease this coronavirus can cause.

It is good news for most people and emphasises that for more than four-in-five, this is a mild infection."

oon itte lukenu epäilyjä siitä että on liikkeellä viruksesta KAHTA eri tyyppiä, toinen joka aiheuttaa vain tavallisen flunssan, ja toinen joka tappaa...

korkea verenpaine on tutkimuksessa todettu olevan yleisin sairaus sairastuneilla....se usein on monella jolla vähänkin ylipainoa eikä edes tiedä että on se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Suomi ala rahastaa ottamalla kiinalaisia Suomeen?

1000 miljoonaa kiinalaista Suomeen ja rahat pois?

Vierailija
7484/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

korkea verenpaine on tutkimuksessa todettu olevan yleisin sairaus sairastuneilla....se usein on monella jolla vähänkin ylipainoa eikä edes tiedä että on se.

Missä tutkimuksessa?

Vierailija
7485/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Pudong lentoyhtiö jonka suoria lentoja Finnair nyt myy ei ole allianssikumppani!

Finnair sivujen mukaan allianssikumppaneita ovat seuraavat:

premium airport lounges.

Finnair

American Airlines

British Airways

Cathay Pacific

Iberia

Japan Airlines

LATAM

Malaysia Airlines

Qantas

Qatar

Royal Jordanian

S7 Airlines

SriLankan Airlines

Okei. No sitten on tutkinnan paikka, miksi noita lentoja voi ostaa finnairin alustalta, jos ei ole partneriyhtiö. 

Vierailija
7486/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisin sairaus joka tän viruksen saaneilla on , on KORKEA VERENPAINE!

Mistä tieto peräisin?

Suomessa on paljon verenpainetautia, sekä perinnöllistä että muista syistä johtuvaa. Lisäksi monilla on korkea verenpaine tietämättään, koska se ei oireile vaan löydetään yleensä rutiinitarkastuksessa tai muun taudin yhteydessä ja vaatii pitkää seurantaa.

esim. tää Harvardin opettaja jakoi tän JAMA:n (journal of American Medical Association) tutkimuksen: katso kohta comorbidies: hypertension

https://twitter.com/DrEricDing/status/1225843053706874880

Vierailija
7487/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tutkimuksessa?

https://twitter.com/DrEricDing/status/1225843053706874880

Vierailija
7488/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair on boikotissa, niin törkeää ahnetta opportunistista toimintaa. Ovat selkeesti etsineet äkkiä uuden kunppanin lopettaneen Cathayn tilalle.

Vierailija
7489/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.

Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.

Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.

Vierailija
7490/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Rovaniemellä. Työkaveri on korkeassa kuumeessa kotonaan, ei kuulema ole käynyt tai edes soittanut terveyskeskukseen, työterveydestä sai 3 pv saikkulapun soittamalla.

Yksi tuttu kertoi että hänellä puoliso kovassa kuumeessa kotona, on töissä hotellin respassa. En tiedä onko hän käynyt missään.

RS-virus, A- tai B-influenssa pyörivät nyt kaikkialla. Oman luokkani oppilaista 3/4:aa on ollut kuumeessa viimeisen viikon aikana, ja usemmille heistä on kehittynyt kova kuume. On tietysti pieni mahdollisuus sillekin, että Rovaniemen tapauksessa kyse olisi jostain muusta viruksesta, kun kaupungissa liikkuu paljon ulkomaalaisia turisteja.

RS-virus jyllää Kymenlaaksossa - Kaksi vakavasti sairastunutta joutui tehohoitoon:

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/8f21939c-4ecc-4dd9-a9f2-3903…

Rally Sport-virus?

Toi RS-virus on todella vaarallinen vauvoille. Oma lapsi oli tehohoidossa sairaalassa muutaman kuukauden ikäisenä tuon viruksen takia. Aikuiselle se on vain normiflunssa.

Vierailija
7491/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hysteerinen hygieniavouhotus kääntyy herkästi itseään vastaan. Jos elimistöön ei pääse säännöllisesti kaikenlaista lievempää pöpöä, immuunipuolustus voi olla ihmeissään, jos tulee jotain vähän kettumaisempaa, esim korona.

Tämähän näkyy mm kasvaneena allergioiden määränä.

Tämä on niin totta.

Itse harvoin pesen käsiä ”huvikseen”. Vessan jälkeen ja jos kädet ovat likaiset niin totta kai. En myöskään harrasta mitään käsidesiä tai kosteuspyyhkeitä ja syön lattialle tippuneen karkin kolmen sekunnin säännöllä. Olen kipeä kerran viidessä vuodessa ja kaveri, joka on minun vastakohta sairastaa flunssaa kerran kuussa.

Kolmen sekunnin sääntö? Voin syödä karkin vaikka viikonkin jälkeen jos se on oman kodin lattialla. Julkisten tilojen lattialta en lainkaan.

Mikrobiologi

Vierailija
7492/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hysteerinen hygieniavouhotus kääntyy herkästi itseään vastaan. Jos elimistöön ei pääse säännöllisesti kaikenlaista lievempää pöpöä, immuunipuolustus voi olla ihmeissään, jos tulee jotain vähän kettumaisempaa, esim korona.

En minä yleensä ole ollenkaan hygieniavouhottaja. Ajattelin kuitenkin koronan kanssa olla, koska olen perussairas ja perheessä on myös lapsia.

Mutta kannattaisi muidenkin olla, nimittäin jos samaan aikaan on jokin huono bakteeri elimistössä valloillaan, niin korona voi olla kohtalokas. Bakteereita ja pieneliötä meillä on koko ajan ja hyvä kun on, koska osa niistä myös suojelee meitä, mutta tässä asiassa vääränlainen bakteeri on huono juttu.

Eli peskää niitä käsiä.

Välillä on ihan hyvä ottaa joku vähän huonompikin bakteeri tai virus koettelemaan vastustuskykyä. Vaikka muuten olenkin hyvän käsipesun lämmin kannattaja.

Vierailija
7493/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.

Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.

Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.

Niin. Itsekin uskon että ketjussa on keskimäärin koulutetumpaa väkeä, monella on kyky lukea tieteellisiä tutkimusartikkeleita jne.

Kemisti

Vierailija
7494/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Itse harvoin pesen käsiä ”huvikseen”. Vessan jälkeen ja jos kädet ovat likaiset niin totta kai. En myöskään harrasta mitään käsidesiä tai kosteuspyyhkeitä ja syön lattialle tippuneen karkin kolmen sekunnin säännöllä. Olen kipeä kerran viidessä vuodessa ja kaveri, joka on minun vastakohta sairastaa flunssaa kerran kuussa.

Sama täällä ja kipeä olen hyvin harvoin. Kädet pesen ennen ruokailua tai ruuanlaittoa sekä vessassa käynnin jälkeen, muuten vain jos sottaantuvat näkyvästi.

Juuri laitoin pyykkiä koneeseen ja mietin, että sieltäkin varmaan pöllähti vaikka mitä nenään, kun vaatteita on käytetty töissä, päiväkodissa jne. Hengityssuojain päässä varmaan noitakin pitäisi käsitellä näiden "desinfioikaa koko maailma"-ihmisten mielestä.

Minäkään en ole ylihygieeninen, mutta yksi pointti tuossa käsien pesun korostamisessa on, että ihmiset levittävät käsien kautta eniten pöpöjä. Kun sitten on liikkeellä joku vttumainen tauti, kuten korona, niin ihmismassan vaikutus korostuu. Kun miljoona ihmistä pesee tarkemmin kätensä, niin taudin leviäminen hidastuu. Eli asiaa voi ajatella myös laajemmin kuin vain oman itsensä kannalta.

Vierailija
7495/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Kolmen sekunnin sääntö? Voin syödä karkin vaikka viikonkin jälkeen jos se on oman kodin lattialla. Julkisten tilojen lattialta en lainkaan.

Mikrobiologi

Itse nuolen vessan lattioita kolme sekuntia kerrallaan.

Vierailija
7496/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.

Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!

Vierailija
7497/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse en ole kieltenopettaja, mutta kieliä yliopistossa opiskellut, ja voin lukea uutiset ilman kääntäjää suomeksi, englanniksi, venäjäksi, espanjaksi, portugaliksi, saksaksi, ruotsiksi, norjaksi ja tanskaksi. Aika paljon enemmän tietoa saatavilla ja sisäistettävissä verrattuna kieliä osaamattoman suomalaiseen, jonka tiedot aiheesta ovat suomalaisen hyssyttelevän media varassa.

Vierailija
7498/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta.

Sama täällä ja kipeä olen hyvin harvoin. Kädet pesen ennen ruokailua tai ruuanlaittoa sekä vessassa käynnin jälkeen, muuten vain jos sottaantuvat näkyvästi.

Juuri laitoin pyykkiä koneeseen ja mietin, että sieltäkin varmaan pöllähti vaikka mitä nenään, kun vaatteita on käytetty töissä, päiväkodissa jne. Hengityssuojain päässä varmaan noitakin pitäisi käsitellä näiden "desinfioikaa koko maailma"-ihmisten mielestä.

Minäkään en ole ylihygieeninen, mutta yksi pointti tuossa käsien pesun korostamisessa on, että ihmiset levittävät käsien kautta eniten pöpöjä. Kun sitten on liikkeellä joku vttumainen tauti, kuten korona, niin ihmismassan vaikutus korostuu. Kun miljoona ihmistä pesee tarkemmin kätensä, niin taudin leviäminen hidastuu. Eli asiaa voi ajatella myös laajemmin kuin vain oman itsensä kannalta.

Juuri näin....mutta kun minä, minä ja minun omat basillini. No, jokainen voi tehdä parhaansa itsensä suojaamiseksi. Muihin ei ole juuri luottamista.

Vierailija
7499/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

France confirms five new cases of the virus

Five more people have tested positive for the coronavirus in France, Health Minister Agnes Buzyn said Saturday, bringing the total number of cases in France to 11.

All of the five new cases are British nationals, one of whom is a child. None are in a serious condition.

Air France said on Thursday it was extending its suspension of flights to Shanghai and Beijing and is likely to keep it in place for much of March.

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-08-20-in…

Vierailija
7500/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.

Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!

Itse eristän itseni lasten kanssa aina jos lapsilla on oksennustautia (molemmat lapset vielä kotihoidossa niin onnistuu).

Luultavasti olen aina noiden tautien oireeton kantaja koska jotenkin lapset onnistuu aina oksentamaan ainakin kerran yrjötaudissa niin, että vähintään roiskeet tulee mun naamalle 😝

Mutten koskaan itse ole vielä sairastunut.

Ketju on lukittu.