Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Joo tappaa vähemmän just sen takia ku ei ole levinnyt niin laajalle ku normi flunssa
Tsiisus
Flunssa kuolleisuus 0.1%
Korona 2% ja ylöspäin
Kun menee kauppaan ostoksille niin ostoskorit ja -kärryt ovat todella likaisia. Saastaisimmat ihmiset heviosastolla nuolaisevat sormea että saavat pikkuisen muovipussin auki hedelmiä varten. Sen jälkeen valikoimaan tuotteita. Kun seuraa ihmisten käyttäytymistä niin minä pesen nykyään kädet banaaninkin kuorimisen jälkeen ennen syömistä. Kun punnitsee tavaroita vaaka yksi saastepesä ja viimeistään maksun yhteydessä lisää tartuntapaikkaa. Hissit, liukuportaiden kaiteet jne. Kaupungilla liikkuva voi saada missä tahansa joten jos johonkin kaupunkiin sattuisi epidemia niin vaikea sitä olisi pysäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
France confirms five new cases of the virus
Five more people have tested positive for the coronavirus in France, Health Minister Agnes Buzyn said Saturday, bringing the total number of cases in France to 11.
All of the five new cases are British nationals, one of whom is a child. None are in a serious condition.
Air France said on Thursday it was extending its suspension of flights to Shanghai and Beijing and is likely to keep it in place for much of March.
https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-08-20-in…
Finnair on juuri aloittanut suorien lentojen myynnin Pekingistä ja Sganghaista Helsinkiin.
Kiinalaisilla koneilla lentävät, mutta liput myy Finnair.Iljettävää!
Finnair on läpimätä ahne paska. Kenen pitäisi se karanteeni määrätä? Finnavia lentokenttäpalvelun? Ulkoministeriön? Finnair ei sitä tee vaan ketkuilee uudet lennot ilmasiltaa pitkin suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.
Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!
Kuulostaa umpihullulta eikä tuommoisesta "niksistä" ole mitään hupia koronan torjunnassa. Helvetti mikä jätemäärä niistä hanskoista tulee. Tän täytyy olla trolli.
5 ateriaa päivässä, eli 10 hanskaa. Ja jos syö vain toisella kädellä niin 5 hanskaa. Ne on ohuita. Ei ole iso määrä. Mieti mikä jätemäärä tulee kun 56 kiloa menee kuolleeksi lihaksi.
Yksi paketti hanskoja (100 kpl) painaa 600 grammaa. Ne kestää 10 päivää. Jos pahin korona on 30 päivää, niin siihen menee 1kilo ja 800 grammaa hanskoja. Jos syö vain toisella kädellä, niin 900 grammaa. Jos sillä välttää sairastamisen, lääkkeet, testit, tehohoidon ja ehkä jopa kuoleman, niin en miettisi tässä kohdassa jätemäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.
Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.
Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.
Ööö. Kun lääkäri ilmestyy palstalle niin han aloittaa uuden ketjun. Oikeat lääkäri jotka tekevät töitä asian parissa eivät palstaile. Suurin osa täällä viihtyvistä ovat melko sivistymätöntä porukkaa.
Ööö. <--- onko tuo sinulla puhetta, vai mitä?
Itse pidän sivistymättömänä ihmistä, jonka yksi lause on "ööö".Väitinkö että olen sivistynyt? Luetun ymmärtäminen ei ole vahvin lajisi.
Minä olen DI (rakennustekniikka pääaineena, sivuaineena liikennetekniikka ja työturvallisuustekniikka)
Mutta arvostan kyllä ihan kaikkien tietoja aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimman Lääkärilehden mielipidekirjoitus paljasti syyn median vaitonaisuuteen. Kirjoittaja on infektiotautiopin emeritusprofessori Heikki Peltola ja kirjoituksen loppuosa tiivistää kaiken:
”Tällä kerralla Kiina reagoi paljon nopeammin kuin SARS-epidemiassa, mutta kymmenien miljoonien ihmisten karanteenitoimien, osoitetusti tehottomien lämpökameramittausten, ja mm. Finnairin lentoperuutusten järkevyyden voi kyseenalaistaa. Suomalainen sairaanhoitojärjestelmä sen sijaan on osoittanut osaamisensa. Kunpa mediallekin voisi opettaa suhteellisuudentajua. SARS-hysteria maksoi maailmantaloudelle 30 miljardia euroa. Kukahan laskisi ylilyöntien inhimilliset kulut?”
Täältä se kuulkaa on lähtöisin tuo median hiljentäminen. THL kuuntelee asiantuntijaa, kusi sukassa ollaan hiljaa, koska muuten keikkaa jo konkurssin partaalla oleva Suomi. Hankala on tämä soppa, ei sitä käy kiistäminen.
Mulle oli heti alusta lähtien selvää että medioita kielletty uutisoimasta, senhän näki heti ettö kummatkin iltapaskat hipihiljaa koronasta, kun muuten aina joka katastrofista revitellään pääotsikot fonttikoolla 38. Jäin vaan miettimään että todennäköisesti kielto on tullut ministeriöstä, ja ensin joku EK tai ETLA on sinne ministeriöön soittanut ja tehnyt vaatimuksen uutisoinnin rajoittamisesta.
Ymmärrän että talous on tärkeää ja suomi vaikeassa tilanteessa. Mutta ihmishenki on mittaamattoman arvokas ja kansan terveys ja henki on sata kertaa tärkeämpää kuin talous!
Nythän siis virus tahallan ja tarkoituksella päästetään suomeen kun ei haluta torjua sitä tappioiden takia. Samalla hyväksyttiin se että ihmisiä kuolee. Tämä ei bisnestä kiinnosta. Kauheinta on se että se viattomien ja syyttömien kuolemakaan ei kiinnosta ketään - sitten vasta kiinnostaa jos joku julkkis tai tissityrkky fitnessmalli on koronan kupsauttama.
Minä suren sydän särkyen jokaista kiinalaistakin, ihmisarvo on kaikilla sama ja jakmaton.Sinä puolestasi vedät asian toiseen ääripäähän! Kuinka monta viatonta on nyt kuollut Suomessa? Voitko kertoa lukumäärän kiitos? Äläkä heitä mitään mutu-arvailujasi kuinka monta ehkä tulee mahdollisesti sinun mielestäsi kuolemaan tulevaisuudessa.
Tämä on tottakai tasapainoilua, milloin vedetään kokonaan rajat kiinni ja milloin ei. Ei jokaisesta epidemiasta jossain päin maailmaa voida heti pistää rajat kiinni. Talous on kuitenkin tärkeä asia yhteiskunnan pyörittämisessä, ettei sitä voi kokonaan unohtaa halusit tai et.
En tajua sitä, että ihmiset ei kykene ennakoimaan vaaratilanteita. Tässä kohdassa juuri pitäisi toimia eri tavalla mitä kiina teki. Siellä koronaa vähäteltiin ja miten kävi? Nyt sitä ei saada pidettyä kurissa millään.
Sairastuneita on ~ 35 000 kpl ja parantuneita on VASTA ~ 2000, kuolleita ~ 700. Miltä näyttää sinun silmissä? Vakavasti sairastuneita on 17% ja tuo määrä nousee joka päivä ja niistä suurin osa tulee kuolemaan.On ihan silkkaa optimismia luulla, ettei se tulisi tännekkin matkustelijoiden mukana. Nyt olisi viimeinen hetki avata silmät ja estää se.
Ymmärrän, että talous on tärkeä, erittäin tärkeää, mutta kalliimmaksi tulee koko maapallolle, jos tuota ei saada nyt estettyä.WHO, THL ja Finnair on nyt samanlaisia kuin ne, jotka ovat ostaneet matkan thaimaahan. Ei voi jättää käyttämättä ja ottaa sitä 2000 e takkiin, vaikka toisella puolella vaakaa on elämä.
Jos elämän jättää elämättä pelon takia, voi yhtä hyvin vaikka kupsahtaakin. Todellakin lähden Thaimaahan, lentokentillä luonnollisesti noudatan kohtuuden rajoissa hyvää hygieniaa mutta muuten en tästä panikoi ennenkuin sille oikeasti on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsien pesu ei millään riitä silloin jos on oikein altistunut viruksille tai bakteereille ympäristössään. Ainoa minkä itse olen todennut auttavan on käyttää kertakäyttöhanskoja silloin kun syö tai kasvoihin täytyy koskea esim meikatessa. Minulla on monta lasta ja aikoinaan kun kuljettivat päiväkodista ja koulusta oksennustautia ja flunssaa ja mitä kaikkea, niin vaikka kuinka käsiä hinkkasi verille asti, niin itse sen lasten taudin aina lopulta sain. Ei siinä mitään, kyllä minä kestän sairastaa jos ei mitään ole pakko tehdä, mutta pienten lasten hoitaminen samaan aikaan on hirveää. Joten tieto siitä, että "päiväkodissa liikkeellä oksennustautia" sai minut aivan lannistuneeksi. On kamalaa imettää samaan aikaan kun oksentaa, tai huolehtia pienistä kun on itsellä 39,9 astetta kuumetta. Tai menettää enteroviruksen vuoksi äänensä, käsistä ja jalkapohjista nahat ja kynnet sormista ja hoitaa samalla pieniä. Yäks.
Joten siirryin kertakäyttöhanskoihin. Eli AINA jos laitan jotain suuhuni, laitan sen puhtaan hanskan kanssa, enkä ikinä pelkästään pestyillä käsillä. En ole sairastanut enää moneen vuoteen, paitsi niitä mitä itse muualta saan jos en osaa varoa ja olen pelkästään pessyt kädet. Tai jos lapsi on oksentanut suoraan naamaani niin sitten sen kyllä saan itsekkin. Käytön jälkeen laitan hanskat roskiin ja uudella aterialla otan taas uudet hanskat. Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön. Kätevää ja suhteellisen helppoa. Suosittelen!
Kuulostaa umpihullulta eikä tuommoisesta "niksistä" ole mitään hupia koronan torjunnassa. Helvetti mikä jätemäärä niistä hanskoista tulee. Tän täytyy olla trolli.
5 ateriaa päivässä, eli 10 hanskaa. Ja jos syö vain toisella kädellä niin 5 hanskaa. Ne on ohuita. Ei ole iso määrä. Mieti mikä jätemäärä tulee kun 56 kiloa menee kuolleeksi lihaksi.
Yksi paketti hanskoja (100 kpl) painaa 600 grammaa. Ne kestää 10 päivää. Jos pahin korona on 30 päivää, niin siihen menee 1kilo ja 800 grammaa hanskoja. Jos syö vain toisella kädellä, niin 900 grammaa. Jos sillä välttää sairastamisen, lääkkeet, testit, tehohoidon ja ehkä jopa kuoleman, niin en miettisi tässä kohdassa jätemäärää.
No tämä sankari elvisteli käyttävänsä niitä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa keskustellaan asiasta erittäin asiallisesti. Muutamista trolli-piipahtajista ei kannata välittää, tässä ketjussa on varmasti kymmeniä ihan alusta asti mukana olleita kuten minä. Tämä on se paikka, josta käyn välillä ’tarkistamassa uutiset’. Löytää tiedon paljon helpommin kuin muualta.
Ottaen huomioon, että suurin osa kirjoittajista on todennäköisesti ihan peruskoulupohjalta liikenteessä (ilman medialukutaitoa, lähdekritiikkitietoutta jne) ja äo hipoo hädintuskin satasta, kannattaa mennä jonnekin toiselle foorumille etsimään sitä älykästä keskustelua.
Varmaan osa keskustelijoista on peruskoulupohjalta, mutta täällä on mukana myös lääkäreitä, tilastotieteilijöitä, matemaatikkoja, toimittajia, tekniikan tohtoreita ja muuta sivistynyttä porukkaa. Itse opetan kieliä lukiossa. Siinä sulle elämämkoululaisia.
Ööö. Kun lääkäri ilmestyy palstalle niin han aloittaa uuden ketjun. Oikeat lääkäri jotka tekevät töitä asian parissa eivät palstaile. Suurin osa täällä viihtyvistä ovat melko sivistymätöntä porukkaa.
Ööö. <--- onko tuo sinulla puhetta, vai mitä?
Itse pidän sivistymättömänä ihmistä, jonka yksi lause on "ööö".Väitinkö että olen sivistynyt? Luetun ymmärtäminen ei ole vahvin lajisi.
Sivistymättömillä ei ole kompetenssia arvioida mitä sivistyneet tekevät. Miksi luulet, että lääkärit eivät kävisi täällä? Tai, että aloittaisivat uuden ketjun?
Jepjepjeppistä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että olet kielten lehtorina löytänyt paikkasi tästä maailmasta.
Tämä lienee enemmän kuin suotavaa, sillä näillä näkymin enää vajaa 5 vuotta eläköitymiseen. Toivottavasti sinäkin löydät paikkasi tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä lääkäreitä
Valelääkäreitä.
Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.
T. KTMEt tunnistanut minua trolliksi.
Terveisin terveystieteiden valemaisteri.Saat pitää tittelisi :)
Saamme kukin onnistumisen riemua eri asioista!
T. Äskeinen KTM
Kiitos.
Usko puolet mitä näet,
älä mitään mitä kuulet.
Liian paljon valheita
Trollien näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku ammattilainen tekee havaintoja siitä miten Kiinan karanteenit ja matkustuksen väheneminen näkyy ilman laadussa eli maallikkona näyttää siltä, että näyttää paremmalta kuin olisi normaalisti. Tämä näin mielenkiintoisena havaintona.
Katsoin samaa, kiinan ilma puhdistunut!
Kapitalismi pilaa maailman
Riitelemisen sijaan kannattaa kansalaisten yhdistää voimansa, koska kaikilla on erilaista osaamista ja tietämystä. Kukaan ei halua tautia itselle tai läheisille.
Onko nämä ollut?
Amerikkalainen kuoli wuhanissa:
https://www.instagram.com/p/B8TdJM2JpPO/
Kiina haluaa eroon potilaista:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku ammattilainen tekee havaintoja siitä miten Kiinan karanteenit ja matkustuksen väheneminen näkyy ilman laadussa eli maallikkona näyttää siltä, että näyttää paremmalta kuin olisi normaalisti. Tämä näin mielenkiintoisena havaintona.
Onhan se selvää, että pakokaasuja on merkittävästi vähemmän kun harva auto on nyt liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Kun menee kauppaan ostoksille niin ostoskorit ja -kärryt ovat todella likaisia. Saastaisimmat ihmiset heviosastolla nuolaisevat sormea että saavat pikkuisen muovipussin auki hedelmiä varten. Sen jälkeen valikoimaan tuotteita. Kun seuraa ihmisten käyttäytymistä niin minä pesen nykyään kädet banaaninkin kuorimisen jälkeen ennen syömistä. Kun punnitsee tavaroita vaaka yksi saastepesä ja viimeistään maksun yhteydessä lisää tartuntapaikkaa. Hissit, liukuportaiden kaiteet jne. Kaupungilla liikkuva voi saada missä tahansa joten jos johonkin kaupunkiin sattuisi epidemia niin vaikea sitä olisi pysäyttää.
Täällä pitäisi toimia kuten Kiinassa.
Eli perheestä yksi saisi mennä ulos talosta joka toinen päivä. Muuten oltaisiin kotona. Kaupungeissa kadut tyhjiksi. Ja tautisimmat kaupungit pitäisi eristää. (lemmikit pitää opettaa tekemään sisälle kakkansa ja pissansa)
Työpaikat kiinni jne.
"Valitettavasti" tämä jenkki-emäntä oli ja kuoli Wuhanissa, joten pahoin pelkään ettei tämä tapaus aiheuta riittävää mielenkiintoa länsimaissa.
Olisi dramaattisempaa, jos hän olisi menehtynyt Ameriikan maalla. Lisäksi yli 60v, joten ainakaan THL tai WHO ei kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä sankari elvisteli käyttävänsä niitä aina.
Siellä lukee: "Sitten kun vaara on ohi, lopetan hanskojen käytön."
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä ollut?
Amerikkalainen kuoli wuhanissa:
https://www.instagram.com/p/B8TdJM2JpPO/
Kiina haluaa eroon potilaista:
En ole instassa. Mutta otsikon näin. Siis onko tuossa niin, että kiina aikoo tappaa potilaita?
En tajua sitä, että ihmiset ei kykene ennakoimaan vaaratilanteita. Tässä kohdassa juuri pitäisi toimia eri tavalla mitä kiina teki. Siellä koronaa vähäteltiin ja miten kävi? Nyt sitä ei saada pidettyä kurissa millään.
Sairastuneita on ~ 35 000 kpl ja parantuneita on VASTA ~ 2000, kuolleita ~ 700. Miltä näyttää sinun silmissä? Vakavasti sairastuneita on 17% ja tuo määrä nousee joka päivä ja niistä suurin osa tulee kuolemaan.
On ihan silkkaa optimismia luulla, ettei se tulisi tännekkin matkustelijoiden mukana. Nyt olisi viimeinen hetki avata silmät ja estää se.
Ymmärrän, että talous on tärkeä, erittäin tärkeää, mutta kalliimmaksi tulee koko maapallolle, jos tuota ei saada nyt estettyä.
WHO, THL ja Finnair on nyt samanlaisia kuin ne, jotka ovat ostaneet matkan thaimaahan. Ei voi jättää käyttämättä ja ottaa sitä 2000 e takkiin, vaikka toisella puolella vaakaa on elämä.