Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Aasian maissa tartunnat lisääntyy huomattavasti enemmän kuin länsimaissa. Biologisen aseen mahdollisuus alkaa tuntua kaikista todennäköisemmältä.
Jännä moraali Sanomalla kun antaa trollin mellastaa ja luoda aiheetonta pelkoa.
No, onneksi harva edes uskoo näitä sepustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille, jotka kuvittelevat että lääkettä ei ole ja sellaisen kehittäminen kestäisi todella pitkään- ei pidä paikkansa. Koronaviruksiin on pyritty kehittämään lääkkeitä jo SARS epidemiasta asti. SARS on myös koronavirus.
Nyt Kiina on patentoinut Gilead lääkefirman koronaviruksiin kehittämän lääkkeen tähän koronavirukseen ja siitä tulee todennäköisesti oikeusteitse käytävä vääntö. Gildeadin patentti on vuodelta 2016. Kiina jätti patenttihakemuksen 21.1.2020 ja julkiseksi se tuli 4.2.2020.
"South China Morning Post: Who owns the coronavirus cure? China’s move to patent Gilead’s experimental drug for the novel virus could lead to legal wrangle"
https://www.scmp.com/business/article/3049227/who-owns-magic-cure-china…
Niin ja kiinalaisia käytetään koekaniineina. Mut meitähän se ei haittaa, eikös niin.
Mietin kans, että kiinalaiset koekaniineina tai sitten lääkkeen kehittäjillä tapahtunut joku moka. Aika jännään aikaan ovat patenttihakemuksen laittaneet.
Ei siinä ole mitään jännää, vaan puhdas pakkotilanne, ettei ihmiset kuole käsiin. Nyt oiotaan kaikissa lääketieteellisessä tutkimuksessa byrokratian suhteen, jotta saadaan tilanne hallintaan edes auttavasti.
On siinä paljonkin jännää. Gilead on hakenut patenttia samasta kehittämästään lääkkeestä aiemmin. Kiina ei voi ohittaa sitä. Se ei ilmeisesti myöskään ole hyvä koronaan.
Huumeet tekee harhaiseksi.
Vieläkö te pelkäätte sitä virusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Get real! kirjoitti:
Mammoilla on kyllä jännä luulo, ettei mitään tehdä missään ja mammoilla on varmasti parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa kuin asiantuntijoilla.
Mikäs setämies se sinä oikein olet? Mistä sinä tiedät puhuuko täällä vain mammat vai sedät? Et mistään. Sinulla on jännä luulo, että sinulla on varmasti parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa millaisia keskustelijoita täällä on.
Niin, setämies luulee että kaikki on tyhmiä kotimammoja. Mä teen väitöskirjaa tekniikan alalta, täällä oli selvästi myös yksi tilastotieteilijä, finnair-salapoliisi on erittäin taitava etsimään tietoa ja fiksu, jne jne. Monet av-palstalla ovat erittäin koulutettuja ja monet myös hyvässä asemassa työelämässä. Enpä menisi setämieheilemään ja vähättelemään.
Tän ketjun tietomäärää ei mikään toimittaja olisi saanut kaivettua esiin.Et sitten koskaan ole perehtynyt toimittajan työhön :D
On tänne kyllä moni tyhjäntoimittaja pistäny vaikka mitä potaskaa, voi luoja tedän kanssa :'D
Minä olen tutustunut toimittajan työhön, olen itsekin free-toimittaja. Toivotan median edustajat lämpimästi mukaan tähän ketjuun perehtymään avoimin mielin siihen, missä tässä korona-asiassa mennään. Hesari ja Yle elävät jossain ihan omassa maailmassaan tämän asian suhteen. Siinä maailmassa on näköjään tärkeää pitää hyvää tunnelmaa yllä ja kuunnella kiltisti Kiinan ja Suomen viranomaisia ja tietysti WHO:ta, jonka johtaja on etiopialainen lääkäri, ja joka jo taustansa vuoksi on taipuvainen vahvasti kumartamaan Kiinan suuntaan. Onhan Kiina Afrikan suurin kumppani nykyään, sieltä se raha virtaa Afrikkaan.
Esimerkiksi pyytäisin perehtymään siihen, että minkä ikäisiä tähän tautiin todellakin kuolee. Kiinan ulkopuoliset uhrit ovat 44- ja 39-vuotiaat. Nyt kuoli tämä julkkislääkäri, 34-vuotias. NYT VÄHÄN VALOJA PÄÄLLE SIELLÄ TOIMITUKSESSA :)
Hyviä tietolähteitä on mm. Euroopan infektiotautien keskus Tukholmassa (en muista tarkkaa nimeä) ja Yhdysvaltain CDC (tarttuvien tautien virasto tms). Siellä Tukholmassa on suomalainenkin huippuasiantuntija, Pasi Penttinen, jota voisi haastatella (Huvari haastattteli). Hän mm. sanoi, että Euroopassakin saatetaan mennä siihen, että kouluja suljetaan ym.
Tämä video pitää ehdottomasti katsoa ja moneen kertaan:
Siinä wuhanilaiset lääkärit keskustelevat tilanteesta nimettömänä. Ruumiita tulee niin paljon, että hautaustoimistot eivät pysty vastaanottamaan. He ovat sitä mieltä, että valtion julkisuuteen antamat luvut eivät ole oikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille, jotka kuvittelevat että lääkettä ei ole ja sellaisen kehittäminen kestäisi todella pitkään- ei pidä paikkansa. Koronaviruksiin on pyritty kehittämään lääkkeitä jo SARS epidemiasta asti. SARS on myös koronavirus.
Nyt Kiina on patentoinut Gilead lääkefirman koronaviruksiin kehittämän lääkkeen tähän koronavirukseen ja siitä tulee todennäköisesti oikeusteitse käytävä vääntö. Gildeadin patentti on vuodelta 2016. Kiina jätti patenttihakemuksen 21.1.2020 ja julkiseksi se tuli 4.2.2020.
"South China Morning Post: Who owns the coronavirus cure? China’s move to patent Gilead’s experimental drug for the novel virus could lead to legal wrangle"
Niin ja kiinalaisia käytetään koekaniineina. Mut meitähän se ei haittaa, eikös niin.
Mietin kans, että kiinalaiset koekaniineina tai sitten lääkkeen kehittäjillä tapahtunut joku moka. Aika jännään aikaan ovat patenttihakemuksen laittaneet.
He sai sen kokeellisen lääkkeen Gilesdilta edellisenä päivänä ja 24h myöhemmin kiinalaiset tosiaan patentoivat itse sen koostumuksen "jotta markkinoille ei pääse Väärennöksiä".
Gilead on käyttänyt kehitystyöhön miljoonia ja kiinalaiset omivat sen 😡
Gilead antoi kokeellisen lääkkeen Testikäyttöön ilmaiseksi (toki varmaan Laskivat saavansa kätevästi käytännön testauksen tässä toteutettua) mutta Kiinapoika oli ahne paskapää (joka epäilemättä meiltäkin suuret summat nyhtää jos virus joskus täällä leviää ja tuo lääke toimii 😡)
Mitä tästä voimme oppia??
Vierailija kirjoitti:
Kiina on kyllä jättänyt hakemuksen tuolloin, mutta ei se suinkaan ole tullut julkiseksi 4.2. saati että olisi saanut patentin hyväksytyksi samantien.
4824 on kriittisessä tilassa. 15% sairaanhoitoapua tarvitsevista testatuista. Nyt ne pahimmat alkaa näkyä. Lääkärilläkin kesti kuukauden pahimpaan vaiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
4824 on kriittisessä tilassa. 15% sairaanhoitoapua tarvitsevista testatuista. Nyt ne pahimmat alkaa näkyä. Lääkärilläkin kesti kuukauden pahimpaan vaiheeseen.
Ja se lääkärikin sitten oikeasti kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin myös valtavan ahdistunut tästä asiasta. Mutta nyt olen rauhoittunut. Olen päälle nelikymppinen, eikä minulla ole lapsia, joten siinä mielessä olen ihan joutava vaikka kuolemaan, kuten perussairaudet huomioiden saattaa hyvin käydä. Mutta sitä ennen lähihoitajana teen sen minkä pystyn auttaakseni toisia. Ei oikein muuta ole tehtävissä. Niin kauan kun on elämää, on toivoa.
Minä olin myös todella ahdistunut. Olen yh-äiti kahdelle, nuorempi vasta 3-vuotias. Minulla on myös perussairaus. Kysyin jo vanhemmiltani, ottavatko he lapset, jos minulle tapahtuu se pahin. Lupasivat ottaa lapset omikseen. Tämä helpotti niin, että ahdistus on lähes kadonnut. Onneksi tauti ei vaikuta olevan vakava lapsille, se antaa voimaa.
Ihmiset, älkää vielä vaipuko epätoivoon. Lapset vaistoaa, että jokin vialla. Eläkää ihan normaalia elämää. Huolehditaan sitten yhdessä, kun huolehdittavaa on. Hyvää yötä kaikille!
Minä mietin jo, että pitääkö testamentti tehä. Asunto jää tyhjilleen, ku ei oo sukulaisia. Kyllä tässä on tullu jo mietittyä koko elämänkaari muutamassa päivässä.
Tavallanjotain hyvääkin tässä epidemiasta.
Tee se testamentti.
Itse olen printattu äidilleni netistä "hoitotahto" lomakkeen ja ohjeistanut hänet täyttämään siihen mitä tykkää, ja työstämme myös edunvalvontavaltuutusta. Näitä molempia hän on jutellut varmaan kohta kymmenen vuotta "tarttis varmaan joskus sellainenkin tehdä" - jos tämä, onneksi vielä kaukana kylläpä virus, saa meitä hoitamaan kuntoon vastaisuuden varalle tällaisia asioita niin Todella, jotain positiivista!
Ja äitini totesi, että ihana juttu, kun hän on näitä niin stressannut - mutta vaikka itse ollaan nuo paperit tehty jo aiemmin niin jotenkin vaikeaa muistuttaa vanhempaa ihmistä että sä siitä koko ajan rapistut ja dementoidut, hoidetaan nämä nyt kuntoon kun sinulla vielä vähän järki toimii.
Joo ihan kun Китай sulkisi lukuisia New Yorkin kokoisia kaupunkeja kausiflunssan takia 😅 muuten vaa nuoret lääkärit kuolee
Sillä laivalla tartunnan saaneita on nyt 10 eri kansallisuudesta. Joukossa ei ole yhtään mannerkiinalaista. Virus leviää kyllä muihinkin kuin kiinalaisiin tai vain aasialaisiin. Siellä on ainakin yksi brittikin myös joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Menolippu kiinaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla finnair salapoliisilla oli apuna myös toimittaja, joka otti kuvakaappauksia finnair chatissa.
Finnair ei voi peitellä asioita. Finnairin ei iljennyt pitää lentoja myynnissä vain kiinalaisille, nyt ne lennot on myynnissä myøs Suomalaisille. Mutta kuka hullu haluaa kiinaan lentää.
Eli se on vain kosmetiikkaa että myös suomalaisille liput taas auki.Voisko Suomen valtio maksaa lennot, että Finnair veisi kaikki kiinalaisturistit maasta pois mahdollisimman pian. Finnair lentokoneet voi antaa kiinalaisille lahjaksi.
Eikö niitä lentoja juuri sen takia ole koko ajan järjestettykin. "Finnair salapoliisi" on ainakin koko ajan jankuttanut, että taas sieltä Kiinasta tulee niin ja niin monta lentoa. Fiksuudesta en puhuisi mitään, kun samaan aikaan itkee, että miksi niitä kiinalaisia ei lennätetä sinne Kiinaan vaan kuvittelee selvästi niiden koneiden kulkevan ainoastaan Kiinasta Suomeen päin.
Ei ole finnair salapoliisi kuvitellut. Yhdessä vaiheessa Finnair sanoi asiakaspalvelusss että lentoja mannerkiinaan ei voi varata koska maksuvaiheessa tapahtuma keskeytyy. Samaan aikaan mannerkiinasta Helsinkiin lippuja varatessa tapahtuma ei keskeytynyt.
Nyt lippuja voi varata taas molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannian kolmas coronaviruksen saanut sai tartunnan Singaporesta:
https://www.dailymail.co.uk/health/article-7974167/Third-patient-tests-…
Eihän tuon leviämistä voi enää estää muuten kuin pysäyttämällä maailman lentoliikenne kokonaan.
Näinpä ja sitä ei varmaan tulla tekemään ennen kuin on jo liian myöhäistä. Katsos kun tieto ei kulje jos lentokoneet ei kulje (?)
Tässä digitalisaation ja kaikenlaisen kehityksen ja kunnianhimon kärkimaassa tieto ilmeisesti kuljetetaan lentorahtina. Vähän niin kuin Hölmölässä vietiin säkissä päivänvaloa ikkunattomaan torppaan.
Et sitten ajatellut vaikka ulkomaalaisten toimittajien liikkumista?
Netti pursuaa videoita, joissa ihmiset kaatuvat suorilta jaloilta kadulle ja katujen varret on täynnä ruumispusseja.
Ketään ei ilmeisesti saisi päästää paikalle tarkistamaan, onko tilanne oikeasti näin, koska jännempää uskotella sen pitävän paikkansa?
Wuhaniin ei päästetä toimittajia. Tai päästettäisiin, mutta sitten sieltä ei pääse enää pois. Myöskään amerikkalaisten tutkijoiden ryhmää ei ole päästetty (vai saiko se lopulta luvan). Minusta siellä pitäisi olla kansainvälinen riippumaton ryhmä raportoimassa. Vähän niin kuin vaalivalvontajärjestelmä - maissa, joissa on "heikko demokratia" ja epäillään vaalivilppiä, on monesti ulkopuolisia vaalivalvojia.
Koronaviruksesta varoittanut lääkäri Li Wenliang, 34, on kuollut. Perusterve kaveri ja varmasti sai kolegoiltaan parasta mahdollista hoitoa.
Toyota pitää Kiinan tuotannon seisokissa toistaiseksi corona viruksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
31 481 tartuntaa
638 kuollutta
4824 kriittisessä tilassa
1563 parantunuttaJapanin tilanne jännittää, siellä tartunnat melkein tuplaantuivat. 86 tartuntaa viikossa.
Parantuneita n. 5%, joten puheet 2% kuolleisuudesta ovat täyttä 💩a. Kuolleisuus voi olla siis jopa 95%.
Ne ketkä naureskelee niille, ketkä pitää tätä vakavana sairautena, eivät ole taineet lukea noita tutkimuksia korona-taudin kulusta tai katsoneet kuvia keuhkoista. Hokevat vaan, että "missä ne kuolleet kun ei niitä näy?"
Hidas tauti ja kriittinen tila tulee vasta myöhään, 20 päivän jälkeen. Ensin on melkein terve olo ja sitten huononee kun keuhkot alkaa täyttymään. Englanniksi löytyy tietoa ja tässä suomeksi:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-koronavirus-runtelee-siihen-sa…
Vierailija kirjoitti:
No nyt taas uutisoidaan, että se lääkäri onkin kuollut. Mikähän lie totuus?
Elät vain kahdesti.
Kyllä se täysin ra sismiin verrattavaa on, että kaikkia maailman kiinalaisia vaaditaan nyt palaamaan Kiinaan ja pysymään siellä ja heihin suhtaudutaan epäluuloisesti, vaikkei nyt sentään noiden poikien lailla suoraan ääneen koronavirukseksi haukkuen, niin vähintäänkin ajatellen, että kaikki kiinalaiset altistavat muita virukselle.