Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
6501/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tammikuun 10. päivänä Li alkoi yskiä. Seuraavana päivänä nousi kuume. Sairaalahoitoon hän joutui 12. tammikuuta ja lähipäivinä hänen vointinsa paheni niin, että hänet siirrettiin tehohoitoon. Helmikuun 1. päivänä Lin koronavirustestitulos osoittautui positiiviseksi.

"Yhä karanteeniosastolla hoidossa oleva Li pystyy vastaamaan kysymyksiin vain sosiaalisen median kautta, sillä hän yskii liian pahasti puhuakseen. Hänen vointinsa on kuitenkin kohentunut."

Siis eilen uutisoitiin että vointi kohentunut ja tänään uutisoitiin että on kuollut...

Siis sairastiko tuo (koronavirus-potilaita hoitanut lääkäri) kolme viikkoa ennen kuin edes testattiin onko hälläkin korona-virus vai näkyikö se virus ensimmäistä kertaa testissä vasta kolmen viikon sairastamisen jälkeen?

Luin netistä ei virallisesta lähteestä, että sitä saa odotella pitkäänkin ennen kin näkyy.

Eli se siitä lällättelystä, että Suomessa ei ole enempää sairastuneita kuin se yksi. Jos kerran tauti ei edes takuuvarmasti näy tuossa testissä (johon pääseminenkin on suomessa liki mahdotonta) niin kuinka oikeasti voidaan ihan pokkanaamalla väittää ja vähätellä, että tautia ei ole täällä eikä tämä koske muutenkaan suomea. 

Vierailija
6502/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coronavirus Cases:

28,379

of which 3,863 (14%)

in critical condition

Deaths:

566

Recovered:

1,431

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Päivitys yöllä n. 00.30. Ylläolevat tiedot eilisen tietoja, ja joitakin tän päiväisiä. Yöllä ilmestyy tuhansia uusia tartuntoja. Olemme yöllä lähellä 32000 tartunnan saanutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6503/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös valtavan ahdistunut tästä asiasta. Mutta nyt olen rauhoittunut. Olen päälle nelikymppinen, eikä minulla ole lapsia, joten siinä mielessä olen ihan joutava vaikka kuolemaan, kuten perussairaudet huomioiden saattaa hyvin käydä. Mutta sitä ennen lähihoitajana teen sen minkä pystyn auttaakseni toisia. Ei oikein muuta ole tehtävissä. Niin kauan kun on elämää, on toivoa.

Vierailija
6504/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannian kolmas coronaviruksen saanut sai tartunnan Singaporesta:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7974167/Third-patient-tests-…

Eihän tuon leviämistä voi enää estää muuten kuin pysäyttämällä maailman lentoliikenne kokonaan.

Näinpä ja sitä ei varmaan tulla tekemään ennen kuin on jo liian myöhäistä. Katsos kun tieto ei kulje jos lentokoneet ei kulje (?)

Tässä digitalisaation ja kaikenlaisen kehityksen ja kunnianhimon kärkimaassa tieto ilmeisesti kuljetetaan lentorahtina. Vähän niin kuin Hölmölässä vietiin säkissä päivänvaloa ikkunattomaan torppaan.

Vierailija
6505/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/eu-maat-varautuvat-suomen-johdolla-r…

Juu, eihän se teehooällä mittään tiiä 😂

EU-maat varautuvat Suomen johdolla rajat ylittäviin terveysuhkiin

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtamaan kolmevuotiseen hankkeeseen osallistuu yhteensä 30 Euroopan maata. Hanke on EU:n terveysohjelman rahoittama, ja se toteutetaan yhteistyössä Maailman terveysjärjestön (WHO) ja Euroopan tautienehkäisy- ja -valvontakeskuksen (ECDC) kanssa.

Hankkeessa pyritään paitsi parantamaan varautumista, myös vahvistamaan mukana olevien maiden kykyä tunnistaa ja torjua terveysuhkia.

THL:n Terveysturvallisuusosaston johtajan Mika Salmisen mukaan terveysuhkiin varautuminen edellyttää kansainvälistä ja poikkihallinnollista yhteistyötä esimerkiksi poliittisten päättäjien sekä terveys- ja ruokaturvallisuusasiantuntijoiden kesken.

– Varautumiseen liittyvä taustatyö ja rakenteet eivät näy kansalaisille silloin, kun ne toimivat. Suomessa varautuminen sekä toimintavalmius ovat hyvällä tasolla ja terveysturvallisuus hahmotetaan osana laajempaa kokonaisuutta, Salminen sanoo tiedotteessa.

Salmisen mukaan on oleellista, että varautuminen perustuu olemassa oleviin ja päivittäisessä toiminnassa mukana oleviin rakenteisiin ja toimijoihin.

– Ei voida ajatella, että kriisitilanteessa jostakin materialisoituisi erikoisosaajia, joita ei muuten tarvita, vaan kaikkien on tehtävä osansa varautumista varten jo normaaliaikoina, Salminen sanoo.

Kokonaisturvallisuus koskee myös ympäristöä.

–Terveyden suojelusta puhuttaessa ajatellaan usein vain ihmisiä sekä terveydenhuoltoa, vaikka myös eläinten ja ympäristön terveydellä on keskeinen rooli kokonaisvaltaisessa terveysturvallisuudessa, sanoo SHARP-hankkeen projektipäällikkö Anna Katz .

Kansainvälisen, rajat ylittävän yhteistyön kehittäminen on tärkeää erityisesti siksi, että varautumisen tasossa on paljon eroja EU-maiden välillä ja osa maista tarvitsee lisää tukea. Keskeistä on esimerkiksi verkostoituminen ja yhteistoiminta eri sektoreiden välillä, menetelmien ja kokemusten jakaminen sekä varautumisen yhtenäistäminen.

SHARP-hankkeen avulla nykyistä varautumisen tasoa pyritään vahvistamaan yhteistyössä Euroopan komission kanssa.

SHARP-hanke (Strengthened International HeAlth Regulations and Preparedness in the EU) on THL:n koordinoima kolmevuotinen EU-hanke (2019-2022), jonka avulla tuetaan Euroopan maiden varautumista rajat ylittäviin terveys- ja biouhkiin. Hanke koostuu kymmenestä työpaketista, joiden avulla kehitetään kokonaisvaltaisesti maiden valmiutta ja varautumista terveys- ja biouhkien varalta. SHARP-hankkeessa on mukana 30 maata, joista 24 on EU:n jäsenmaita, 3 EEA/EFTA-maita ja 3 EU:n naapurimaata, ja se toteutetaan yhteistyössä Maailman terveysjärjestö (WHO) ja Euroopan tautienehkäisy- ja -valvontakeskuksen (ECDC) kanssa. Hankkeen budjetti on n. 9 MEUR, ja sen päärahoittaja on Euroopan komissio (EC). SHARP-hankkeeseen osallistuvien maiden oman kansallisen rahoituksen osuus on 20 prosenttia.

Vierailija
6506/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka kuvittelevat että lääkettä ei ole ja sellaisen kehittäminen kestäisi todella pitkään- ei pidä paikkansa. Koronaviruksiin on pyritty kehittämään lääkkeitä jo SARS epidemiasta asti. SARS on myös koronavirus.

Nyt Kiina on patentoinut Gilead lääkefirman koronaviruksiin kehittämän lääkkeen tähän koronavirukseen ja siitä tulee todennäköisesti oikeusteitse käytävä vääntö. Gildeadin patentti on vuodelta 2016. Kiina jätti patenttihakemuksen 21.1.2020 ja julkiseksi se tuli 4.2.2020.

"South China Morning Post: Who owns the coronavirus cure? China’s move to patent Gilead’s experimental drug for the novel virus could lead to legal wrangle"

https://www.scmp.com/business/article/3049227/who-owns-magic-cure-china…

Niin ja kiinalaisia käytetään koekaniineina. Mut meitähän se ei haittaa, eikös niin.

Vierailija
6507/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tulee välittömästi asettua hämähäkkimies-asentoon ja vapista!

Täällä ei vapista ennen kuin uhataan rajoittaa palstailuaikaa! 😁 Meillä on oikeus! Eiiih, ei saa sulke....

Vierailija
6508/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa siis nyt ollaan menossa tuossa valtioneuvoston paperissa?

Mun mielestä ollaan vaiheeesa 5. Tarttuu ihmisestä ihmiseen ja aiheuttanut laajoja maantieteellisesti rajoittuneita klustereita (Kiina). Sitten maantieteelliset rajat ylittyy enemmän kuin yksityistapauksia niin puhutaan pandeemisesta vaiheesta.

Vierailija
6509/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka kuvittelevat että lääkettä ei ole ja sellaisen kehittäminen kestäisi todella pitkään- ei pidä paikkansa. Koronaviruksiin on pyritty kehittämään lääkkeitä jo SARS epidemiasta asti. SARS on myös koronavirus.

Nyt Kiina on patentoinut Gilead lääkefirman koronaviruksiin kehittämän lääkkeen tähän koronavirukseen ja siitä tulee todennäköisesti oikeusteitse käytävä vääntö. Gildeadin patentti on vuodelta 2016. Kiina jätti patenttihakemuksen 21.1.2020 ja julkiseksi se tuli 4.2.2020.

"South China Morning Post: Who owns the coronavirus cure? China’s move to patent Gilead’s experimental drug for the novel virus could lead to legal wrangle"

Niin ja kiinalaisia käytetään koekaniineina. Mut meitähän se ei haittaa, eikös niin.

Mietin kans, että kiinalaiset koekaniineina tai sitten lääkkeen kehittäjillä tapahtunut joku moka. Aika jännään aikaan ovat patenttihakemuksen laittaneet.

Vierailija
6510/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta näkee kaikki maailman ilmassa parhaillaan olevat lentokoneet:

https://www.flightradar24.com/23.73,92.19/3

On niitä Kiinan ilmatilassa edelleen aika monta.

Flightradariin voi laittaa myös suodattimeksi jonkin lentoyhtiön, niin näyttää vain hakusuodattimeen asetetun yhden lentoyhtiön koneet. Kun konetta täppää, tulee reitti kartalle ja koneen tiedot.

Vierailija
6511/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Get real! kirjoitti:

Mammoilla on kyllä jännä luulo, ettei mitään tehdä missään ja mammoilla on varmasti parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa kuin asiantuntijoilla.

Mikäs setämies se sinä oikein olet? Mistä sinä tiedät puhuuko täällä vain mammat vai sedät? Et mistään. Sinulla on jännä luulo, että sinulla on varmasti parempaa ja ajankohtaisempaa tietoa millaisia keskustelijoita täällä on.

Niin, setämies luulee että kaikki on tyhmiä kotimammoja. Mä teen väitöskirjaa tekniikan alalta, täällä oli selvästi myös yksi tilastotieteilijä, finnair-salapoliisi on erittäin taitava etsimään tietoa ja fiksu, jne jne. Monet av-palstalla ovat erittäin koulutettuja ja monet myös hyvässä asemassa työelämässä. Enpä menisi setämieheilemään ja vähättelemään.
Tän ketjun tietomäärää ei mikään toimittaja olisi saanut kaivettua esiin.

Et sitten koskaan ole perehtynyt toimittajan työhön :D

On tänne kyllä moni tyhjäntoimittaja pistäny vaikka mitä potaskaa, voi luoja tedän kanssa :'D

Vierailija
6512/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin myös valtavan ahdistunut tästä asiasta. Mutta nyt olen rauhoittunut. Olen päälle nelikymppinen, eikä minulla ole lapsia, joten siinä mielessä olen ihan joutava vaikka kuolemaan, kuten perussairaudet huomioiden saattaa hyvin käydä. Mutta sitä ennen lähihoitajana teen sen minkä pystyn auttaakseni toisia. Ei oikein muuta ole tehtävissä. Niin kauan kun on elämää, on toivoa.

Minä en halua lähteä, ettei minun 2 pientä koiraa jää yksin..

Vierailija
6513/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kans, että kiinalaiset koekaniineina tai sitten lääkkeen kehittäjillä tapahtunut joku moka. Aika jännään aikaan ovat patenttihakemuksen laittaneet.

Ei siinä ole mitään jännää, vaan puhdas pakkotilanne, ettei ihmiset kuole käsiin. Nyt oiotaan kaikissa lääketieteellisessä tutkimuksessa  byrokratian suhteen, jotta saadaan tilanne hallintaan edes auttavasti.

Vierailija
6514/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wuhan doctor's conversation leaked regarding situation in a hospital (Coronavirus

Tämä vaikutti ihan uskottavalta, tosin olisi kiinnostavaa kuulla jonkun kiinaa osaavan vahvistavan käännökset. Eipä ainakaan tuossa mitään ilmeisiä foliohattujuttuja ollut, varsin todennäköistä että sairaalat joutuvat käännyttämään ilmeisen sairaita ihmisia kotiin diagnosoimatta.

Kiinaa puhuva mieheni katsoi tämän ja kertoi käännöksen olevan paikkansa pitävä

Kiitos! Tätä kannattaa katsoa hidastettuna, niin ehtii lukea kaikki tekstit. Youtubessa voi videon asetuksista laittaa hitaamman vauhdin.

Vierailija
6515/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin myös todella ahdistunut. Olen yh-äiti kahdelle, nuorempi vasta 3-vuotias. Minulla on myös perussairaus. Kysyin jo vanhemmiltani, ottavatko he lapset, jos minulle tapahtuu se pahin. Lupasivat ottaa lapset omikseen. Tämä helpotti niin, että ahdistus on lähes kadonnut. Onneksi tauti ei vaikuta olevan vakava lapsille, se antaa voimaa.

Vierailija
6516/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyalukset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 000 lentokonetta tällä hetkellä ilmassa reiteillään.

Miten risteilyalukset? Onko Suomeen tulossa niitä? Tarkoitan noita luksus jahteja, jotka viikkotolkulla seilaa.

Kesällä

Vierailija
6517/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin myös todella ahdistunut. Olen yh-äiti kahdelle, nuorempi vasta 3-vuotias. Minulla on myös perussairaus. Kysyin jo vanhemmiltani, ottavatko he lapset, jos minulle tapahtuu se pahin. Lupasivat ottaa lapset omikseen. Tämä helpotti niin, että ahdistus on lähes kadonnut. Onneksi tauti ei vaikuta olevan vakava lapsille, se antaa voimaa.

Ihmiset, älkää vielä vaipuko epätoivoon. Lapset vaistoaa, että jokin vialla. Eläkää ihan normaalia elämää. Huolehditaan sitten yhdessä, kun huolehdittavaa on. Hyvää yötä kaikille!

Vierailija
6518/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia että rakentuu tämmöinen keskustelunaloitus, johon tulee muutamassa päivässä 6500 vauva-palstan kommenttia? 

joista yli puolet on silkkaa 💩

Vierailija
6519/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, älkää vielä vaipuko epätoivoon. Lapset vaistoaa, että jokin vialla. Eläkää ihan normaalia elämää. Huolehditaan sitten yhdessä, kun huolehdittavaa on. Hyvää yötä kaikille!

Näin tehdään. Hyvää yötä kaikille.

Vierailija
6520/176779 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin jo, että pitääkö testamentti tehä. Asunto jää tyhjilleen, ku ei oo sukulaisia. Kyllä tässä on tullu jo mietittyä koko elämänkaari muutamassa päivässä.

Ketju on lukittu.