Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
161/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.

Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä. 

Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.

Japanilaiset naiset jostain syystä tykkäävät näistä. Japanilaiset ovat maailman tyylikkäimpiä ihmisiä.

Mulle nämä vaatteet sopivat.

Vierailija
162/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ril's ja Andiata, Escada, Bushnell-neuleet

Vanhin käytössä oleva Escadan bleiseri on 90-luvun alusta

Bushnellin jakkuja 2 jotka ylikolmekymmentä vuotta vanhoja. Eivä nyppäänny.

Mitä ihmettä ovat Bushnellin jakut? Kirjoittaja tarkoittaa varmaan ranskalaista Busnel-merkkiä, joka on laadukas ja kestävä.

Alkuperäinen kysymyshän oli, mitä laadukkaita ja kestäviä merkkejä on. Ei pyydetty luettelemaan kalliita brändejä.

Olen eri, jolle vastasit. Mutta voihan kalliinkin vaatteen hinta-laatusuhde olla erinomainen, jos laatu on aivan superia. Jos jakku kestää yli 30 vuotta käytössä, niin saahan se jo jotain maksaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alpalla on ihanat tuotteet, mutta ainakin vaalea Slowly nukkaantui kyljistä jo yhden-kahden kerran jälkeen :(

Villan ominaisuus. Osta villaharja. Nukkaantuminen vähenee ajan kanssa.

Mitä eroa on villaharjalla, mohairkammalla ja pillinki-koneella?

Ohis

Vierailija
164/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höglin kengät. 10 sentin korot ja tuntuu kuin ois tohvelit jalassa.

Vierailija
165/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlo

Mistä Uniqlo vaatteita saa? Mulla ihan tuntematon merkki

Lontoossa on monta liikettä.

Vierailija
166/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nanson vaatteet, trikoopaitojen lisäksi farkut ja neuleet.

Mielestäni näissä on kyllä laatu huonontunut jos vertaa parinkymmenen vuoden takaiseen.

Johtuisikohan siitä, että tuotanto siirretty Suomesta ulkomaille?

Olivat tosiaan ennen superlaadukkaita.

Vierailija
167/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun haglöfseistä on hajonnu vetskarit. Cut&pret neuleet nyppyyntyivät nopeasti. En voi ostaa villaneuleita, sillä ne ärsyttävät ihoa aluspaidasta huolimatta. Underarmour on ihan surkea laadultaan. Samoin superdry. Myös casall ja nike menneet alaspäin. Käytän salilla nyppyisiä ja reikäisiä vaatteita. En viitsi ostaa uusia ennen kuin on pakko. Sen verran rankasti ketuttaa nykyään tuo vaatteiden olematon laatu.

Mulla on superhyvä Under Armour -treeni-t-paita. Prismasta ostettu! Tykkään erityisesti sen muotoilusta ja mitotuksesta.

Vierailija
168/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla Molon ulkovaatteet. Ovat kalliita, mutta meillä kolme poikaa ja kun vanhimmalle ostan haalarin tai takin niin se on edelleen hyvässä kunnossa kun pienin sen saa käyttöönsä.

Vierailija
169/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlo

Mistä Uniqlo vaatteita saa? Mulla ihan tuntematon merkki

Lontoossa on monta liikettä.

Lähin on varmaan Tukholmassa.

Vierailija
170/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia merkeistä kirjoitti:

Nike on ollut huomattavasti kestävämpi kuin adidas, puma, under armour ja better bodies. Niken kengät ja colleget varsinkin olleet hintaansa nähden hyvät. XXL myy välillä puman collarihousuja alle 20€ ja itselläni ollut niitä jatkuvassa käytössä jo 4 vuotta. Varsinkin puma on noista muista kaikkein surkein merkki, niistö hajoo saumat, nauhat ja vetoketjut, mutta On merkkinä myös halvempi. Better bodies on kallista mutta huonolaatuista. Vans ilta mulla on ollut kengät ja paitaa, molemmat olleet tosi kestäviä. Kalliit superdy tuotteet on lähtökohtaisesti heikkolaatuista bangladesh-roskaa. Helly hansen on kallis merkki mutta huonolaatuista bulkkikuraa. Hajoavat parissa kuukaudessa esim.vetoketjuistaan, sen sijaan haglöfs ja the north face ovat yleisesti parempaa laatua vaikka hinta samoissa hellyhansenin kanssa. Yleistyksenä voisi sanoa että on täysin tuurin kauppaa mikä milläkin merkillä kestää.

Sekä itsellä että miehellä meni Nike airit rikki ihan kaupunkikäytössä alle parinkymmenen käyttökerran jälkeen. Pohja murtuu ja kangas kului puhki siitä missä se kiinnittyy pohjaan. Järkyttävän huonoa laatua yli satasen kengillä.

Nike Air Maxit ovat aivan ihanat kävellä ja niillä jaksaa kävellä vaikka koko päivän ilman, että jalkoihin sattuu tai tulee rakkoja. Mutta kengät ovat aivan järkyttävän huonosti kestävät. Ihan tavallisessa kaupunkikäytössä kengät kestää max. 2 viikkoa ja viimeistään sitten alkaa pohjan murtuminen/halkeaminen. Ei ole kyse yksittäisistä kengistä vaan minulla käy aina näin. Oeln siirtynyt New Balanceen, eivät ole aivan niin hyvät kävellä, mutta kestävät Nike Air Maxeihin verrattuna ikuisuuden.

Vierailija
171/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Karmeita muodottomia halatteja on suurin osa vaatteista. Ja pienet koot. Rumat värit.

Muuten totta mutta koot ei todellakaan ole pieniä, päinvastoin.

Uniqlon koot on pieniä, erityisesti T-paidoissa!

Vierailija
172/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaxMara

Vierailija
173/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

105 jatkaa... ulkovaatteista ostan Reima, Didriksons, Name It, kaikkiin olen ollut tosi tyytyväinen. Kengistä Viking on ollut luottomerkki lapsilla, Haltit oli tosi huonot. Crocsit myös tosi hyviä, mutta en esim talvikenkiä osta heiltä.

Vikingille ääni myös täältä. Hyvä laatu, sopiva lesti.

Haltia en enää osta huonon laadun takia, tuntuu että suomalaisille myydään vanhalla maineella kalliilla hinnalla halpaa roskaa.

Vierailija
174/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak Performance. Todella hyvä laatu ollut kaikissa mitä meille hankittu. Ja kelpaa kierrätyksessä, "arvo" säilyy. Reebokilla on myös jotain todella hyviä collegeita nykyisin.

Vierailija
175/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva aihe, mutta vaikea vastata.

Tosiaan itse katson sitä laatua jo siellä kaupassa. Saa olla kyllä hemmetin makea vaate, että ostaisin jossain huonossa materiaalissa. Olisi harhaanjohtavaa mainita jotain merkkejä erinomaisella hinta-laatu-suhteella, sillä aika monessa merkissä on tullut sekä iloisia yllätyksiä että huteja. Esim. H&M, Lindex, Lidl, Stockan omat merkit.

Marc O Polo on kuitenkin sellainen merkki, jonka vaatteista tykkään kovasti, mutta petyn aina käytössä. Huono hinta-laatusuhde. T-paidat ovat reikiintyneet ja kutistuneet/levähtäneet. Laukut olen käyttänyt parissa vuodessa ihan loppuun. Kaulahuivista olen parsinut jo monta reikää. Mekon toinen olkapää oli venynyt jo kaupassa hengarilla, venymä ei lähtenyt ikinä edes pesuissa. Sukista olen tykännyt.

Vierailija
176/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Karmeita muodottomia halatteja on suurin osa vaatteista. Ja pienet koot. Rumat värit.

Joo. Olen aika rintava ja ainakin Pariisin Uniqlossa näytti siltä, ettei paljon mitään kannata edes sovittaa. Minulla on yksi toppi sieltä, se on kyllä lähes uuden veroinen kolmen vuoden käytön jälkeen.

Vierailija
177/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selected, mutta housuissa on järjestään sellainen vika, että ylin nappi irtoaa jo parissa kuukaudessa, muut napit pysyy. Miesten. Mutta osaan ommella sen, vaikka mies olenkin.

Vierailija
178/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Joo. Olen aika rintava ja ainakin Pariisin Uniqlossa näytti siltä, ettei paljon mitään kannata edes sovittaa. Minulla on yksi toppi sieltä, se on kyllä lähes uuden veroinen kolmen vuoden käytön jälkeen.

Itse olen 70F rinnoista ja menee s-m koot uniqlossa (riippuen mallista, ja ostan yleensä vähän löysähkönä vaatteet), en ole kokenut niitä pieniksi. Uniqlon alushousuissa olen esim. s kokoa ja se on ihan sopiva, vaikka japanilaiset onkin pienikokoisia.

Sanoisin, että normikoot, ja joskus takeissa, mekoissa saattaa olla todella isoja kokoja riippuen mallista. Kannattaa lukea arvostelut niistä vaatteista usan sivuilta ja euroopan sivuilta, se antaa jotain osviittaa mielestäni.

Vierailija
179/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin merkittömät lenkkarit Stadiumista keväällä, 19,90€ hinta. Vieläkin aivan täydessä kunnossa, vaikka epäilin, että hajoavat jo parissa kuukaudessa.

Vierailija
180/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaiset ja japanilaiset vaatemerkit ovat pääsääntöisesti laadukkaita. Ne kestävät pesua kulahtamatta ja saumat pitävät hyvin.

London Fog on amerikkalainen merkki, jota Prisma on myynyt jonkin aikaa.

Sanovat, että on hyvälaatuisia vaatteita, eikä hintakaan ole paha, joten yhden kauluspaidan ostin.

Tähän saakka on kestänyt käyttöä hyvin