Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
201/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clarks kengät. Viidettä vuotta nilkkurit käytössä ja vieläkin Ok kunhan vaan lankkaa säännöllisesti!

Vierailija
202/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosh Organics!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kans uniqlolle ja Lidlin urheiluvaatteille ääni! Hyviä, kestäviä kenkiä tekee saksalainen Tamaris. Lapsilla pysyneet hyvänä Vikingin kengät. Aivan eri sarjaa monen muun merkin kanssa. Toki uutena ovh on näissä mielestäni aika korkea myös. Kirpparilta löysin lapselle islantilaisen Cintamani-haalarin, joka näytti aivan uudelta ostaessani sen ja näyttää yhä edelleen vaikka ollut koko talven käytössä. Taitaa tämäkin uutena jonkin verran maksaa.

Vierailija
204/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Ehta vaatemerkki. Kestää pesua, ei nyppyynny. Myös Riva Clothingin huppari kestää ja kestää, ei nypyn nyppyä.

Pure Wasten en suosittele, ei kestä pesua lainkaan.

Hilfigeriltä collegemekot olleet kestäviä, sen sijaan 2 hupparia meni nopeasti huonoon kuntoon.

Gantin vaatteet olleet hyviä ja kestäviä.

Merrelin paljasjalkakengät kestäviä ja hyvät jalassa.

Vierailija
205/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko. Meillä on käyttäneet lapset vuorotellen raitapaitoja ja muita. Minulla on näitä jokipoika-paitoja ja yksi taskullinen mekko, joka on varmaan 15 vuotta sitten ostettu. Välillä olen kyllästynyt ja jättänyt kaappiin lojumaan, tauon jälkeen taas löytänyt uudestaan.

Vierailija
206/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän löytäisi ulkovaatteita joissa olisi hyvä vetoketju? Lähtee järki itsellä ja lapsella kun aina saa tapella jumissa olevien vetoketjujen kanssa! Halpismerkeillä tuntuu olevan nykyään kaikissa tämä sama ongelma. Intersportista löytyi hyvä takki lapselle McKinley merkiltä, mutta vetskarin kanssa on jälleen ongelmia, usein myös lähtee kesken kaiken aukeamaan vaikka itse vetoketju olisi kiinni.

Vierailija
207/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla Molon ulkovaatteet. Ovat kalliita, mutta meillä kolme poikaa ja kun vanhimmalle ostan haalarin tai takin niin se on edelleen hyvässä kunnossa kun pienin sen saa käyttöönsä.

Molon talvihaalarit ja rukkaset on kestävyydessään kyllä jotain käsittämätöntä. Ostin tytölle aikoinaan haalarin, joka oli meillä myös toisella tytöllä käytössä. Nyt se on serkun tytöllä ja ihan ehjä edelleen. Täällä etelässä nuo talvihaalarit on kovalla kulutuksella, kun välillä leikitään jäällä ja välillä soralla.

Vierailija
208/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak perfermancen talvitakki. Oli kallis 350 e, eka ekalla pojalla kaksi talvea. Sen jälkeen kaksi talvea pojalla, joka on täystuho - ja takki vieläkin siisti.

Vierailija
209/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän löytäisi ulkovaatteita joissa olisi hyvä vetoketju? Lähtee järki itsellä ja lapsella kun aina saa tapella jumissa olevien vetoketjujen kanssa! Halpismerkeillä tuntuu olevan nykyään kaikissa tämä sama ongelma. Intersportista löytyi hyvä takki lapselle McKinley merkiltä, mutta vetskarin kanssa on jälleen ongelmia, usein myös lähtee kesken kaiken aukeamaan vaikka itse vetoketju olisi kiinni.

Jos se lähtee itsestään aukeamaan, sitä vetoketjun vedinosaa pitää puristaa pihdeillä tiukemmaksi. Se on vain löystynyt liian laajaksi. Jos tuntuu, ettet uskalla itse tehdä, vie ompelimoon, jossa homma hoituu nopeasti ja edullisesti. Olen ompelija koulutukseltani, joskin toisessa työssä nykyisin. Valitettavasti kunnon vetoketjuja on vaatteissa yhä harvemmin. Vaatetehtaat säästävät kuluissa ja valitsevat huonompaa laatua.

Vierailija
210/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiltä merkeiltä hankin monet luottovaatteeni:

- M&S:n kashmirneuleet, pellavapaidat ja puuvillayöasut.

Olen käyttänyt useita kashmirneuleita eri valmistajilta, ja mielestäni näissä paras hinta-/ laatusuhde. Ihanan pehmeä laatu, eivät nyppyynny. Pellavat kestävät monta vuotta vaikka pesee usein ja käyttää paljon.

- Petite Bateun puuvillapuserot (naisille). Kun nämä löysin en ole muita käyttänyt.

- Malene Birgerin villaneuleet. Eivät nyppyynny kovassakaan käytössä.

- Levi’s-farkut. Värit kestää pesun.

Minulla kokemus, että Levisten laatu on huonoa, ehkä jopa kaikista ostamistani farkuista huonoimmat.

Paita ei kestänyt, mutta farkut kyllä, tosin ne ovat kauan olleet.   Harmi kun tykkäsin tuosta paidasta muuten.

Vierailija
211/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Didriksons (lasten haalarit etenkin), Me&i (puuvillapaidat pitävät värit loistavasti), Marimekko, Cubus (puuvillatrikookankaiset), Kuoma, Furla, Makia, Puma, Calvin Klein. Vuittonin tuotteet kalliita, mutta itselläni lompakko 10 vuotta vanha ja edelleen priimakuntoinen, eikä tarvetta ostaa uutta.

Adidaksesta taas päinvastaisia kokemuksia viimeaikoina. 1 kengät ja 2 housut hajonneet lyhyen käytön jälkeen.

Vierailija
212/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteissa Kappahlin Kaxs-merkki! Kannattaa tarkastaa että vaate on vähintään 95% puuvillaa. 5%viskoosia on ok. Sisävaatteissa kiinnitän huomiota saumoihin ja kankaan "tuntumaan" eli ei lirua trikoota vaan jämäkämpää.

Kurahanskoista Jonathan- merkkiset joissa on hitsatut saumat. Kestävät hyvin.

Vierailija
213/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin turva- ja muutkin kengät tuntuvat tosi laadukkailta. Pohjatkaan eivät kulu ja pitävät hyvin. Harvoin kenkiä ostavalle miehelle hyvät, vaikka vähän kalliimmatkin.

Vierailija
214/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy minunkin kehua Didriksonsin haalaria. Aiemmin meillä ollut käytössä yleensä Reiman ja Popin ulkovaatteita. Vaikka tämä talvi on ollut vähän mitä sattuu, ei edelleenkään haalarissa ole yhtään kulumaa polvissa tai pepussa. Haalari ollut alkutalvesta asti käytössä. Nyt vasta tänne meidänkin suunnalle on saatu paksumpi lumikerros mikä toki vähän suojaa kangasta. Haalarissa on siis rymytty asfaltilla, jäämäessä, hiekassa, kurassa ja lumessa. Ja kertaakaan ei ole sisävaatteet olleet märkänä vaikka on uitu rapakoissa plussakelillä.

Vierailija
215/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhdan toppatakki. Ostin sellaisen monta vuotta sitten ja yhäkin usean pesun jälkeen lämmittää.

Se nyt tuli mieleen hyvin toimineesta vaatteesta. Luhdan pyyhkeitäkin mulla on ollut ja nekin kesti aika pitkään.

Huonoista vaatteista mulla olisi monta esimerkkiä mutta hyvä pitää oikein miettiä.

Vierailija
216/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kestävä ei ole hyvä. Kestävissä väreissä on myrkyllisiä aineita enemmän kuin haalistuvissa. Kestävät kangasmateriaalit ovat usein hyvin monimutkaisia synteettisiä tuotoksia.

Puuvillaa on hyvin eoäekologinen ja hyvä, että siitä käytetään myös lyhyet kuidut eli ne nukkaantuvat ja nopeasti kuluvat. Ne vois käyttää siihen ointamyotiin ja klassisiin sitten ne pitkät kuidut.

Vierailija
217/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosh Organics!

Kestävätkö miten pesua ja käyttöä? Minulla olisi etsinnässä perus trikoovaatetta, t-paidat, pitkähihaiset, legginssit jne. Näitä käytän ja myös pesen eniten, mutta nykypuuvvillatrikoo on ohutta lirua lähes kaikilla. Ovat hetkessä rikki kainalosta ja haarasta. Harmi kun tämä on mennyt tällaiseksi. Olisin valmis maksamaan enemmän, jos vain olisi tae hieman pidemmästä kestosta.

Vierailija
218/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masai, Amov, Cream, Brax, Peter Hahn, Tommy Hilfiger.. Siinä muutamia mun vakiomerkkejä. Kaikki sellaisia, että kestää vuosikaudet.

Varmaan kaikilla merkeillä on hyviä ja kestäviä vaatteita, jos vaan katsoo, mitä ostaa. Ja ehdoton EI akryylille!

Ääni Masai lle. Olen käyttänyt töissä säännöllisesti ja pessyt, hyvin tuntuu laatu kestävän.

Vierailija
219/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bypias

Vierailija
220/824 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen Neulomo.795