Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Gabor kengät, nanson yökkärit ja noppies merkin mustat äitiysvaatteet. Edellämainitut on kestänyt jo yli kymmenen vuotta, ja vielä täysin käyttökelpoisia. Ja noita äitiysvaatteita olen käyttänyt raskauksien välissä, ovat klassisia.
Anna Field vaatteet, Zalandolta ainakin saa. Melko edullisia ja hintaansa nähden laadukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon kannattajat, millainen mitoitus heillä on? Ovatko pientä kokoa? On jo pidempään kiinnostanut tilata heiltä jotain, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Ehkä hieman pieni mitoitus, kannattaa ottaa kokoa isompi.
Näiltä merkeiltä hankin monet luottovaatteeni:
- M&S:n kashmirneuleet, pellavapaidat ja puuvillayöasut.
Olen käyttänyt useita kashmirneuleita eri valmistajilta, ja mielestäni näissä paras hinta-/ laatusuhde. Ihanan pehmeä laatu, eivät nyppyynny. Pellavat kestävät monta vuotta vaikka pesee usein ja käyttää paljon.
- Petite Bateun puuvillapuserot (naisille). Kun nämä löysin en ole muita käyttänyt.
- Malene Birgerin villaneuleet. Eivät nyppyynny kovassakaan käytössä.
- Levi’s-farkut. Värit kestää pesun.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ostan lähinnä uniqlosta nykyään kaikki vaatteet.
Kannattaa odottaa alennuksia ja ostaa sitten, olen jo koonnut melkoisen määrän (halvalla) talvitakkeja, neuleita (kashmir ja merino) yms. tällä tekniikalla.
Kaikki muu on aina ollut priimaa, paitsi loungehousut, jotka oli ihan kamalaa laatua, sain kylläkin rahat takaisin niistä.
Kannattaa katsoa uniqlosta varsinkin niiden yhteistyövaatteet (mm. blizzard, disney jne.), ne on amerikkalaista puuvillaa ja todella, todella hyvää laatua, ostin kotoiluun esim. blizzardin t-paitoja ison määrän alennuksesta, ja niiden hinta oli 2 euroa kappale, ja ne on tosiaan paksua amerikkalaista hyvälaatuista puuvillaa.
Mä kävin enää kertaa viime syksynä Tukholman myymälässä. Olin vähän pettynyt, en oikein tiedä mitä odotin. Pitää käydä uudestaan ensi kesänä. Neuleita en tosin pysty käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Cos
Kivoja vaatteita, mutta laatu on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Mistä Uniqlo vaatteita saa? Mulla ihan tuntematon merkki
Liikkeitä ulkomailla, nettikauppa toimittaa Suomeen.
Tukholmassa on lähin liike. Itse suosittelen erityisesti T-paitoja.
Onko tämä merkki japanilainen? Myymälä on aina täynnä japanilaisia. Ja mulla on pari ystävää jotka on hulluna Japaniin ja hehkuttaa tätä merkkiä.
En ole ikinä löytänyt mitään itse mutta täytyy katsella t-paitoja kun seuraavaksi menen.
Super Dry, Massimo Dutti, Ralf Lauren, Marimekko, Samui.
Marks&Spencerin kashmirneuleet. Heillä on myös hyviä merinovillaneuleita, mutta niitä ei jostain syystä enää myydä Suomessa.
Emma K. kirjoitti:
Kestilän ulsterit pysyvät kuosissaan ja ovat hyvin tehtyjä ja hyvän näköisiä vielä vuosienkin käytön jälkeen.
Mun äiti ompeli niitä 40 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nanson vaatteet, trikoopaitojen lisäksi farkut ja neuleet.
Mielestäni näissä on kyllä laatu huonontunut jos vertaa parinkymmenen vuoden takaiseen.
Amerikkalaiset ja japanilaiset vaatemerkit ovat pääsääntöisesti laadukkaita. Ne kestävät pesua kulahtamatta ja saumat pitävät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt useita kashmirneuleita eri valmistajilta, ja mielestäni näissä paras hinta-/ laatusuhde. Ihanan pehmeä laatu, eivät nyppyynny. Pellavat kestävät monta vuotta vaikka pesee usein ja käyttää paljon.- Petite Bateun puuvillapuserot (naisille). Kun nämä löysin en ole muita käyttänyt.
Minulla kokemus, että Levisten laatu on huonoa, ehkä jopa kaikista ostamistani farkuista huonoimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt useita kashmirneuleita eri valmistajilta, ja mielestäni näissä paras hinta-/ laatusuhde. Ihanan pehmeä laatu, eivät nyppyynny. Pellavat kestävät monta vuotta vaikka pesee usein ja käyttää paljon.- Petite Bateun puuvillapuserot (naisille). Kun nämä löysin en ole muita käyttänyt.
Minulla kokemus, että Levisten laatu on huonoa, ehkä jopa kaikista ostamistani farkuista huonoimmat.
Aioin juuri sanoa samaa. Mies on ostanut parit levikset, yksi pari kestää hoikan toimistotyöläisen käytössä muutaman kuukauden. Sitten kuluu puhki. Käsittämätöntä tuon hintaluokan farkuille.
Mulla on joitain Primarkista 8v sitten ostettuja trikoo- ja "sifonki"paitoja ja ne on edelleen yllättävän hyvässä kunnossa!
Massimo Dutti