Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
181/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Kestilän ulsterit pysyvät kuosissaan ja ovat hyvin tehtyjä ja hyvän näköisiä vielä vuosienkin käytön jälkeen.

No noita oli ennen, ei taida olla enää vuoden 1990 jälkeen. Myös Martinellin takit olivat hyviä ja Dixie Coat. Eivät nuoremmat palstalla voi tajuta että ennen oli kaupat täynnä suomalaisia laadukkaita Suomeen oloihin sopivia vaatteita.

Itselläni on Dixie Coatin villakangastakki. Ostin kirpparilta kun tsekkasin pesulapun ja materiaalit oli niin laadukkaat, reilusti siis villaa matskussa. Ja ikää 28v., että äläpä siinä yleistä etteikö nuoremmatkin ymmärtäis aidon laadun päälle.

Vierailija
182/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando Essentialin eli Zalandon oman halpismerkin collegehousut. Minulla on reidet sellaiset, että usein housut hankautuu reisistä puhki, mutta näissä ei ole mitään nyppylää tai muuta hankaumaa tullut. Tosi mukavat jalassa ja tyylikkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M lasten vaatteissa kuvat pysyneet yllättävän hyvin pesusta toiseen. Citarissa ostin tytölle frozen paidan, kuva rapisi parin pesun jälkeen jo sen näköiseksi ettei sitä enään suostuttu pitämään.

Itsellä adidaksen säämiskä verkkari takki tosi vanha ja vieläkin käytössä. Espritin perus t-paidat kestäneet hyvin pesua kun taas neule nukkaantunut täysin.

Vierailija
184/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.

Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä. 

Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.

Tämän kommentin perusteella kyllä alkaa epäilyttää oletko koskaan edes käynyt kyseisessä liikkeessä tai onko sinulla jokin muu syy suhtautua vaatteisiin noin oudon voimakkaasti. Ketjussa ei ollut kysymys vaatteiden väreistä tai muodoista, joista jokaisella on oma mieltymyksensä ja tyylinsä, vaan hinta-laatusuhteesta ja kestävyydestä. 

Mutta samapa tuo, voin nyt omalta osaltani jättää asiasta kinaamisen tähän, sinulla on oma mielipiteesi, minulla omani ja jokainen on vapaa muodostamaan sen kuten parhaaksi näkee. 

Kyllähän laatuun kuuluu myös ulkonäkö. Muuten keskustelu voidaan sulkea toteamalla että varustelekan armeijan ylijäämävaatteet kestävät kirjaimellisesti ydinsodan, sieltä vain palttoot kaikille.

Mulla on just sieltä takki ja mielestäni se on nimenomaan myös hyvännäköinen

Vierailija
185/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson vaatteet kestävät käyttöä ja pesua.

Kengistä mm. Gabor ja Ecco ovat hyviä ja kestäviä.

Sloggi on esimerkki siitä, kuinka ennen niin kestävä tuote on nykyään saumoista repeilevä ja helposti reikiintyvä.

Vierailija
186/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruetin urheiluvaatteet. Ovat kestäneet hyvin, vaikka ovat kovassa käytössä päivittäin.

Vierailija
187/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miiksi ei vielä selllaisia vaatteita ole keksitty että niissä olisi sähkölämmitystoiminto tai joku varastoiva ominaisuuus. Näiiitä voisi myydä siperiaaan ja alaskaan.

Ne on jo keksitty

Vierailija
188/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melli ecodesign, Hilla ja Ommellinen :)

Vierailija
189/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin laatu vaihtelee paljon. Mulla on joitakin tosi hyvälaatuisia, mutta olen nähnyt myös huonolaatuisia.

Mulla on 2 MaxMaran takkia ja ne on hyvälaatuisia. Samoin Hilfigerin takki on laadukas.

Vierailija
190/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lululemon

Vierailija
191/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viime vuosina enää ostanut, mutta ainakin vanhat Marimekot on kestäneet. Nanson puserot. R-collection takit ja t-paidat. Tokmannin raitapaidat on jatkuvassa käytössä, ei kulumisen merkkejä.

Vierailija
192/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin merkittömät lenkkarit Stadiumista keväällä, 19,90€ hinta. Vieläkin aivan täydessä kunnossa, vaikka epäilin, että hajoavat jo parissa kuukaudessa.

Mulla on niiden merkitön toppatakki. Ihan ok.

Vierailija
193/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mujin nilkkasukat ja COSin merinovillaiset vaatteet (mutta mutta villavaatteet onkin eri juttu....)

Vierailija
194/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miesten vaatteista kohtuullisia ovat Hugo Bossin, Tommy Hilfigerin ja Tiger of Swedenin vaatteet.

Vierailija
195/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapiin mustat lasten housut. Kestänyt kovaa käyttöä ja väri pysynyt hyvänä.

Vierailija
196/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repeatin neuleet

Mielenkiintoista, ostin Hullareilta Repeatin neuletakin ja ei se mielestäni kestänyt kovaa  käyttöä, on kunnolla nyppyyntynyt.

Vierailija
197/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku hyviä virolaisia vaatemerkkejä? Tai ruotsalaisia?

Vierailija
198/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marks and Spencer

Vierailija
199/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiltä merkeiltä hankin monet luottovaatteeni:

- M&S:n kashmirneuleet, pellavapaidat ja puuvillayöasut.

Olen käyttänyt useita kashmirneuleita eri valmistajilta, ja mielestäni näissä paras hinta-/ laatusuhde. Ihanan pehmeä laatu, eivät nyppyynny. Pellavat kestävät monta vuotta vaikka pesee usein ja käyttää paljon.

- Petite Bateun puuvillapuserot (naisille). Kun nämä löysin en ole muita käyttänyt.

- Malene Birgerin villaneuleet. Eivät nyppyynny kovassakaan käytössä.

- Levi’s-farkut. Värit kestää pesun.

Minulla kokemus, että Levisten laatu on huonoa, ehkä jopa kaikista ostamistani farkuista huonoimmat.

Nykyään samaa elastaania kuin kaikki muutkin. Kaipaan kunnollisia elastaanittomia farkkuja.

Pyykinhuuhteluaine murentaa elastaanin. Siksi elastaania sisältävät vaatteet menevät nopeammin rikki ja pilalle jos käyttää huuhteluainetta. Huuhteluaine on muutenkin turhake koska se estää kuitujen normaalin kosteudensitomisen. Froteepyyhkeen pitää imeä kosteutta. Kannattaa hankkia sellaiset kuivausrummussa käytettävät nyppyläpallot froteepyyhkeiden pehmitykseen kuivausrummussa jos ei kestä tavallista kuivausrummusta tullutta froteepyyhettään.

Vierailija
200/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku hyviä virolaisia vaatemerkkejä? Tai ruotsalaisia?

Virossa on Ivo Nikkolon outlet Tallinnassa. Klassishenkistä toimistovaatetta naisille ja miehille.