Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon neulepuserot!
Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.
Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.
Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä.
Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.
Tämän kommentin perusteella kyllä alkaa epäilyttää oletko koskaan edes käynyt kyseisessä liikkeessä tai onko sinulla jokin muu syy suhtautua vaatteisiin noin oudon voimakkaasti. Ketjussa ei ollut kysymys vaatteiden väreistä tai muodoista, joista jokaisella on oma mieltymyksensä ja tyylinsä, vaan hinta-laatusuhteesta ja kestävyydestä.
Mutta samapa tuo, voin nyt omalta osaltani jättää asiasta kinaamisen tähän, sinulla on oma mielipiteesi, minulla omani ja jokainen on vapaa muodostamaan sen kuten parhaaksi näkee.
Diesel farkut kirpputoreilta bongattuna muutamalla eurolla. Uutenahan niillä on hintaa, mutta käytettynä hyväkuntoisina löydettynä hintalaatusuhde on erinomainen. Nehän kestää vuosikausia käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Mistä Uniqlo vaatteita saa? Mulla ihan tuntematon merkki
Pari kertaa olen satsannut Caterpillarin kenkiin, ja on kyllä olleet kestävät kengät. Toki niitä ei voi käyttää ihan minkä vaateyhdistelmän kanssa tahansa.
A-Torstai ja Sail&Ski. Onko nää vielä olemassa. Just tulin ulkoilemasta 80-luvun alussa ostetuissa noiden merkkien kamoissa. Ovat vielä aika slimmejä mitoituksesta ja heleät pastellivärit. Ei ihme, jos ei noita firmoja ole enää tai ovat menneet konkkaan kun tekivät Suomessa suomalaisella työvoimalla sukupolvelta toiselle kestäviä vaatteitA.
Tällaisista vaatteista voisi maksaa ihan mitä tahansa, jos tietäisi, että vaate kestää ja voi siten vähentää kertakäyttökaman hankkimista.
North Outdoorin merinovillaneuleet,vieläpä Suomessa valmistettuja ja hinta alle satasen.
Uniqlo sanon minäkin, paidat ja housut, neuleet
Ei oo monesti hinta/merkkikohtaista vaatteen kestävyys. Kestäviä yksilöitä voi löytää halpahallista, ja tosi kallis vaate voi olla huonolaatuinen. Mulla on monta nyppääntynyttä Marimekon silkki/villaneuletta ja trkoovaatteet reikiintyneet nopeasti. Myös Rils neuleista huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Liikkeitä ulkomailla, nettikauppa toimittaa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Crivit by Lidl. Kestää katseen ja kukkaron.
Hajosivat saumoista ja eivät kestä kulutusta. Toimivat vain soffaperunaurheilijoille.
Kestävät 5 spinningtuntia ja 5 pesua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon neulepuserot!
Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.
Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.
Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä.
Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.
Tämän kommentin perusteella kyllä alkaa epäilyttää oletko koskaan edes käynyt kyseisessä liikkeessä tai onko sinulla jokin muu syy suhtautua vaatteisiin noin oudon voimakkaasti. Ketjussa ei ollut kysymys vaatteiden väreistä tai muodoista, joista jokaisella on oma mieltymyksensä ja tyylinsä, vaan hinta-laatusuhteesta ja kestävyydestä.
Mutta samapa tuo, voin nyt omalta osaltani jättää asiasta kinaamisen tähän, sinulla on oma mielipiteesi, minulla omani ja jokainen on vapaa muodostamaan sen kuten parhaaksi näkee.
Kyllähän laatuun kuuluu myös ulkonäkö. Muuten keskustelu voidaan sulkea toteamalla että varustelekan armeijan ylijäämävaatteet kestävät kirjaimellisesti ydinsodan, sieltä vain palttoot kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crivit by Lidl. Kestää katseen ja kukkaron.
Hajosivat saumoista ja eivät kestä kulutusta. Toimivat vain soffaperunaurheilijoille.
Kestävät 5 spinningtuntia ja 5 pesua.
Oliko koko oikea?
Kaikissa Lidlin vaatteissa on ylivoimainen hinta-laatu-suhde, sillä ne ovat keskivertovaatteita kestävämpiä ja huomattavasti edullisempia samanaikaisesti. Esim. Lidlin lastenvaatteet ovat kestävämpiä kuin H&M:n, Stockmannin Bogin, Espritin tai KappAhlin vaatteet ja se pätee saumoihin, kankaan kestävyyteen ja värien pysymiseen. Ne yksinkertaisesti eivät kulahda niin nopeasti kuin useimpien korkeintaan keskihintaisten merkkien vaatteet. Jopa Adidaksen lastenverkkarit (pääosin puuvillasta valmistetut) kulahtivat nopeammin kuin Lidlin vastaavat päiväkoti-ikäisten vauhdikkaitten lasten käytössä.
Itsekin ostan lähinnä uniqlosta nykyään kaikki vaatteet.
Kannattaa odottaa alennuksia ja ostaa sitten, olen jo koonnut melkoisen määrän (halvalla) talvitakkeja, neuleita (kashmir ja merino) yms. tällä tekniikalla.
Kaikki muu on aina ollut priimaa, paitsi loungehousut, jotka oli ihan kamalaa laatua, sain kylläkin rahat takaisin niistä.
Kannattaa katsoa uniqlosta varsinkin niiden yhteistyövaatteet (mm. blizzard, disney jne.), ne on amerikkalaista puuvillaa ja todella, todella hyvää laatua, ostin kotoiluun esim. blizzardin t-paitoja ison määrän alennuksesta, ja niiden hinta oli 2 euroa kappale, ja ne on tosiaan paksua amerikkalaista hyvälaatuista puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlo
Liikkeitä ulkomailla, nettikauppa toimittaa Suomeen.
Tukholmassa on lähin liike. Itse suosittelen erityisesti T-paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ostan lähinnä uniqlosta nykyään kaikki vaatteet....
Lisään vielä tähän uniqlo viestiin, että pesen KAIKKI puuvillavaatteet 60 asteen pesussa, uniqlon vaatteet kestää tuota pesulämpötilaa ja jatkuvaa pesemistä vuosia hyvänä.
Samoin pesen niiden villavaatteet mielen villapesulla useita kertoja per kk, vanhimmat neuleet on jotain viitisen vuotta vanhoja ja kestää. Kampaan ne nypyt pois vaan.
Second chance. Kokonaan Suomessa tehty, alusta loppuun. Vaatteen lisäksi ympäristö kestää!
Esprit ei kyllä nykyään eroa hmstä kuin hinnan puolesta. Laatu laski kuin heinän häntä kymmenisen vuotta sitten.
Itsellä kestää vuodesta toiseen Uggin ja Dr. Martensin kengät. Vaatteissa hyviksi havaittuja on Your FACE, Prisman merkki House ja Didriksonin ulkoiluvaatteet. Muuten katson yleensä kankaan laadun ja työn huolellisuuden mm. saumoista, kanttauksista. Lapsilla kestää Lindex, H&M:n collegevaatteet, P.o.P., Nike, Puma, Five Seasons, Kuoma, Remu, Ice Peak.