Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta jos olette ostaneet 90-luvulla hyvän vaatteen, koska sellaista ei saa enää mistään!
Kertokaa nykyajan kestäviä vaatteita, ennen kaikki oli sellaisia mutta nykyään vaikea löytää.
Jotkut kalliimmat ulkoiluvaatteet ehkä. Muuten harrastan itse sitä, että käyn kirpputoreilla ja tarkistan vaatteiden materiaalin, kunnon ja pesuohjeet. Välillä tulee löytöjä, välillä ei. Siellä huomaa kyllä muutoksen, mikä uudempien ja vanhempien vaatteiden materiaaleissa on tapahtunut. Ennen puuvillavaatteet olivat paksuja.
Vierailija kirjoitti:
Alpalla on ihanat tuotteet, mutta ainakin vaalea Slowly nukkaantui kyljistä jo yhden-kahden kerran jälkeen :(
Villan ominaisuus. Osta villaharja. Nukkaantuminen vähenee ajan kanssa.
Adidakset Nikerät ja muut merkkirievut eivät kelpaa öljyräteiksikään. Merkkivaatteihin ei kannata tuhlata penniäkään ja ilmankin niitä pärjää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta jos olette ostaneet 90-luvulla hyvän vaatteen, koska sellaista ei saa enää mistään!
Kertokaa nykyajan kestäviä vaatteita, ennen kaikki oli sellaisia mutta nykyään vaikea löytää.
Ei kannata ostaa ollenkaan vaatteita jotka on alle 30 vuotta vanhoja. Itse koluan kirppareilta ja sekonhand storeista niitä hyviä vanhoja vaatteita. Aikaahan se vie, mutta kova työ aina palkitaan kun tarpeeksi kauan koluaa ja etsii niitä näitten uusien halpisrättien seasta.
Crivit by Lidl. Kestää katseen ja kukkaron.
Didriksonin ulkovaatteet ovat olleet todella laadukkaita ja kestäviä, niin lasten kuin aikuistenkin. Muita en enää ostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille Metsola. Hyväkuntoisia vielä toisellakin kierroksella.
Meillä kyllä ihan toisenlainen kokemus. Etenkin mustapohjaiset vatteet nukkaantuu ja haalistuu muutamassa pesussa. Joo ehkä käyttää voi, mutta jos hintaa vertaa laatuun niin ei oikein kohtaa.. Sama kokemus esim. gugguun tummista väreistä. Eli hinta ei kohtaa laatua. Printtikuvioiduista lastenvaatteetteista on osoittautuneet kestävimmiksi, ihme kyllä, halpa-hallista ostetut perusvaatteet. Halpoja ja ajavat asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille Metsola. Hyväkuntoisia vielä toisellakin kierroksella.
Meillä kyllä ihan toisenlainen kokemus. Etenkin mustapohjaiset vatteet nukkaantuu ja haalistuu muutamassa pesussa. Joo ehkä käyttää voi, mutta jos hintaa vertaa laatuun niin ei oikein kohtaa.. Sama kokemus esim. gugguun tummista väreistä. Eli hinta ei kohtaa laatua. Printtikuvioiduista lastenvaatteetteista on osoittautuneet kestävimmiksi, ihme kyllä, halpa-hallista ostetut perusvaatteet. Halpoja ja ajavat asiansa.
Ne Halpa-hallin Lovely bears (tjtn sinnepäin) olivat aivan uskomattoman hyviä vauvanvaatteita! Säilyttivät värinsä ja kuosinsa pesusta toiseen. Ihan harmitti, kun Halpa-halli lopetti tässä kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon neulepuserot!
Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.
Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.
Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kalliimmat ulkoiluvaatteet ehkä. Muuten harrastan itse sitä, että käyn kirpputoreilla ja tarkistan vaatteiden materiaalin, kunnon ja pesuohjeet. Välillä tulee löytöjä, välillä ei. Siellä huomaa kyllä muutoksen, mikä uudempien ja vanhempien vaatteiden materiaaleissa on tapahtunut. Ennen puuvillavaatteet olivat paksuja.
Ja uudemmissa kirppisvaatteissa ei varmaan ole edes pesuohjeita jäljellä, kun se puolimetrinen rapiseva ja pistelevä lappu on ollut pakko leikata pois.
Gudrun Sjödeniltä olen ostanut yksivärisiä pellavamekkoja tai -neuletakkeja ja useita hyviä yksivärisiä villatuotteita. Kallis hinta, mutta hyvä laatu.
Lidlin leggingsit ja paksut sukkahousut olivat hyvin.
Sloggi Tai on mielestäni hyvä ja kestävä alusvaate.
Talvitakkini on Ril'sin, melkein 20 vuotta vanha ja monet luulevat takin olevan uusi. Vetoketju on vaihdettu pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniqlon neulepuserot!
Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.
Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.
Jaa, minä olen kyllä joka kerta liikkeestä löytänyt hyvälaatuisia ja kestäviä, mutta siihen nähden edullisia ja myös ihan kauniita ja naisellisia, hyvin leikattuja vaatteita toimistotöihin sekä siistejä, kivan värisiä vaatteita myös vapaa-aikaan. Trikooriepuja en osta ollenkaan mistään. Mutta tämä onkin minun kokemus ja mielipide, jota tässä kai kysyttiin? Ei kukaan pakota sinua tuolla shoppailemaan jos olet noin agressiivisesti tuota mieltä.
Sitten meillä on aika erilainen käsitys kauniista ja naisellisista vaatteista, koska mun silmiin nuo ovat haljuja rekkale*sbomalleja jotka ovat sopivia ihmiselle joka haluaa sulautua toimiston beigenväriseen takaseinään. Sellaisia "ostin kun oli pakko jotain ostaa eikä ole mitään väliä miltä näyttää kunhan on jokin rätti päällä, plus kätevää kun puoliso voi lainata samoja vaatteita" -valintoja.
House-merkin paitapusero ollut kestävä. Kalliitakin ostettu pitkällä harkinnalla, silkki ja pellava hyviä, kun vaan pesee oikein.
Stockan Cut&Pret merinovillaneuleet.
Gerry Weber. Kuosit usein aika mummoja mutta oon löytänyt muutaman helmen, jotka on kestäneet vuosia hyvinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi vuonna 1994 ostettu InWearin pitkähihainen teepaita edelleen käytössä, ei ole mennyt miksikään.
Minulla on melkein yhtä vanhoja H&M:n paitoja ja neuleita jotka pysyneet nukkaantumatta ja muodossa.
Opetelkaa ihmiset katsomaan mitä ostatte, älkää tuijottako merkkiä vaan vaatetta.
New Yorkerita saa myös kestäviä puuvillaisia vaatteita, jos osaa vain katsoa.
H&M ysärilaadusta voi vain unelmoida tänä päivänä. Omistin markoilla ostettuja t-paitoja ja pyjaman, jotka poistin käytöstä parin viime vuoden aikana. Flanellipyjaman kangas oli kulunut ohueksi ja t-paitaan alkoi tulla kaulusresoriin kulumareikiä. Saumat eivät kiertäneet eikä muutakaan vikaa ollut.
Lidlistä voi saada hyvää edullisesti, mutta myös huonoa. Urheiluvaatteet ovat tosiaan olleet hyviä ja kestäviä. Myös joitakin vuosia sitten ostettu yöpuku on erinomaisessa kunnossa edelleen.
Jo mainitut Lidlin urheilulegginsit. Todella edulliset, paksut, kestävät.
Lidlistä myös pellavatopit ja -paidat.
H&M pellavaiset paidat ovat kestäneet hyvin, maksoivat 14€/kpl.
Ril`s. Pola, jota saa Tokmannilta ainakin - paksua puuvillaa.
Peak Performancen hupparit pysyvät sileinä ja pehmeinä pesusta toiseen - tosin kovin usein ei edes kannata pestä, tuuletus ja yksittäisten tahrojen poisto pidentää entisestään käyttöikää.
Anne Linnonmaan paksu puuvillaneulos todella laadukasta, Suomessa tehtyä vielä.
Gantin liikkeestä ostamani vaatteet ovat kestäneet hyvin, hupparit vieläkin kuin uusia.
Tosin pesen vaatteet aina pesuohjeen mukaan ja lajittelen värien mukaan.
Ystäväni ihmettelee miksi hänen vaatteensa ei kestä, kun tunkee koneeseen kaikkia värejä samaan aikaan, kuivaa kuivarissa ja pesee millä sattuu pesuohjelmalla.