Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
41/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ril's ja Andiata, Escada, Bushnell-neuleet

Vanhin käytössä oleva Escadan bleiseri on 90-luvun alusta

Bushnellin jakkuja 2 jotka ylikolmekymmentä vuotta vanhoja. Eivä nyppäänny.

Tämä ei ole oikein hyvä vertailuperuste. Monetkin yli kolmekymmentä vuotta sitten tai 90-luvun alussa valmistetut vaatteet olivat laadukkaita, mutta mikä on sitä tällä hetkellä ja mistä saat nyt laadukkaita vaatteita. Kestäisikö esim. yllä mainittujen nyt ostettu vaate käytössä seuraavat 30 vuotta? Moni vanha laatumerkki on alkanut valmistaa nyttemmin huonolaatuisia tuotteita.

Vierailija
42/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi vuonna 1994 ostettu InWearin pitkähihainen teepaita edelleen käytössä, ei ole mennyt miksikään.

Minulla on melkein yhtä vanhoja H&M:n paitoja ja neuleita jotka pysyneet nukkaantumatta ja muodossa.

Opetelkaa ihmiset katsomaan mitä ostatte, älkää tuijottako merkkiä vaan vaatetta.

New Yorkerita saa myös kestäviä puuvillaisia vaatteita, jos osaa vain katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adidas ja sloggy. Siihen ne sitten loppuukin.

Ai Sloggi vai? Olivat hyviä, eivät enää. Kestää jotain pari-kolme käyttökertaa, kun hajoavat, repeävät saumoista ja tai kankaaseen tulee reikiä. Huonolaatuista kuraa nykyään

Vierailija
44/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlolle ääni myös täältä.

Ovat kivoja ja hinnaltaan myös laatuun nähden edullisia.

Vierailija
45/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage. Uudet vaatteet ovat valitettavasti pääsääntöisesti kertakäyttökamaa.

Vierailija
46/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Sloggi vai? Olivat hyviä, eivät enää. Kestää jotain pari-kolme käyttökertaa, kun hajoavat, repeävät saumoista ja tai kankaaseen tulee reikiä. Huonolaatuista kuraa nykyään

Useimmin alkaa vyötärönauha repsottaa. En osta enää.

Materiaalin lisäksi vaatteesta kannattaa tarkistaa saumat. Yllättävän usein ei ole mitään saumanvaraa tai joistakin kohdin jo valmiiksi melkein auki.

Vierailija
47/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak Performancen hupparit eivät nukkaannu ulkopuolelta. Plussaa siitä. Hupparit tosin haalistuvat käytön ja pesuje myötä, mutta oikea värivalinta (ei räikein) voi antaa priiman hupparin pitkäksikin aikaa. Samoin ainakin Gantin hupparit kestivät ainakin aikoinaan nukkaantumatta erinomaisesti.

Alpalla on ihanat tuotteet, mutta ainakin vaalea Slowly nukkaantui kyljistä jo yhden-kahden kerran jälkeen :(

Masain viskoosi/polyamidi/elastaani housut kestävät nukkaantumatta ja haalistumatta erinomaisesti.

Bossin perus t-paidat säilyvät hyvänä pitkään.

Vierailija
48/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki Camelin vaatteet on olleet hyviä ja kestäviä. Kengissä CAT:n popoihin ei ole koskaan tarvinnut pettyä.

Sporttipiolella Adidas ja NB on ollut myös laadun tae.

Vierailija
49/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kestivät edullisetkin vaatteet... Minulla on esim 15 vuotta vanha Vero Modan takki. Pesen sitä vielä todella usein (parin viikon välein) eikä ole mitään kulumisen merkkejä näkyvissä. Ollut siis käytössä koko tuon 15 vuotta.

Vierailija
50/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miiksi ei vielä selllaisia vaatteita ole keksitty että niissä olisi sähkölämmitystoiminto tai joku varastoiva ominaisuuus. Näiiitä voisi myydä siperiaaan ja alaskaan.

Onhan noita myynnissä. Lämmitttävät sukat ja hanskat jopa jossain määrin yleisiä.

Vierailija
51/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandon Your Turn! Huppari, verkkarit, shortsit sekä bokserit koettu kestäviksi ja mukaviksi!

Vierailija
52/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n vauvan vaatteet. Siis bodyt ym. Kestävät jatkuvaa pesua.

Vierailija
53/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä on jo mainittu. Minä tykkään hennesin logg (?) luomupuuvillapaidoista. Ne kestää hyvin. Muutenkin aina kannattaa vilkaista vaatteet tuoteseloste, ja katsoa vaatetta muutenkin sisältä saumoista. Hyviä vaatteita löytyy joka hintaluokasta kun oppi tunnistamaan materiaalit ja tulkita pesuohjeet. Samalla tavoin surkeita löytyy joka hintaluokasta.

Puuvilla on siitäkin helppo materiaali että se on helppo värjätä uudestaan, olen monet mustat vaatteet palauttanut loistoonsa siten.

Nykyään pidän vaatteet ihan puhki asti, sen verran hankalaa kuitenkin löytää hyviä vaatteita.

Vierailija
54/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniqlon neulepuserot!

Ja Uniqlon vaatteet ylipäänsä. Jos pitäisi valita vain yksi kauppa josta ostan vaatteeni koko loppuelämän, olisi se Uniqlo.

Ovat vaan järjettömän rumia unisex vaatteita, joita ei esim työssään business casual pukukoodiin pukeutuva voisi käyttää. Tylsän värisiä säkkimäisiä trikooriepuja. Ehkä käyvät juuri ja juuri yöasuiksi ja kotilökövaatteiksi, mutta ei mihinkään muuhun.

Vierailija
55/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slogeista lähtee väri muutamassa pesussa. Hintaan nähden tosi huono laatu, ainoa syy ostaa on zero feel mallisto joka on mukava päällä. Väri toki lähtee näistäkin.

Vierailija
56/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Pelle Pettersonin huppari ollut aktiivikäytössä useita vuosia. Ei ole mennyt miksikään, pinta on edelleen ihanan sileää ja paksua puuvillaa. Myös IcePeakin ulkoilutakki on ollut kovassa käytössä vuosia ja kestänyt hyvin. Tulee varmaan miinuksia, koska ovat merkkituotteita, mutta voi voi.

Vierailija
57/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Didriksons parkatakit, Niken juoksulenkkarit -> noista en luovu.

Allekirjoitan, minulla on Didriksonsin ruudullinen Thelma, se on ainakin 16 vuotta vanha, toki takkia käytän vain osan vuodesta, mutta olen pessyt tiheään, ei mitään kulumaa missään. Sama takki on minulla myös mustana.

Vierailija
58/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masain vaatteet on mulla kestäneet hyvin kulutusta 👍Ovat toki hieman hinnakkaita alkuinvestoinniltaan.

Vierailija
59/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta jos olette ostaneet 90-luvulla hyvän vaatteen, koska sellaista ei saa enää mistään!

Kertokaa nykyajan kestäviä vaatteita, ennen kaikki oli sellaisia mutta nykyään vaikea löytää.

Vierailija
60/824 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benettonin 100% villaneuleet. Minulla pysyneet muodossaan ja nypyttömänä. Päivittäisessä käytössä ollut kaksi neuletta koko talven, ei mitään käytön jälkiä.