Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (2022)
Kun olin ollut ilta-aikaan ulkona kavereiden kanssa tai työpaikan tilaisuuksissa, missä tahansa missä nyt voi olla tarjolla drinkki tai lasi viiniä, exä oli kotiin palatessani kyyryssä olohuoneen nurkassa, saunan lauteilla tai jossain muualla ja pöydällä lappu "alkoi pelottaa, missä kunnossa ja mielentilassa saavut ryyppyreissultasi, joten pakenin äidin luo. Jutellaan vakavasti, kun olet selvinnyt".
Muuta syytä tähän ei ollut, kuin että en olisi saanut poistua kotoa ilman häntä ja tarkoituksena eristää mut kavereistani.
Siskoni suuttui, koska sain häneltä flunssan, paitsi pahempana. Hain kuulemma huomiota.
Puolison sisarus on selvä narsisti ja toki puolison äidissäkin on näitä piirteitä.
Emme ole juurikaan tekemisissä koska ei vaan jaksa.
Puolison veli on siis lapsesta asti ollut se kultamussukka joka ei ole koskaan väärässä. Puolison varhaisimmat muistot ovat niitä kun tämä sisarus ei voinut hyväksyä puolisoni onnistumista suuressa ja haastavassa legorakennelmassa, vaan oli heittänyt sen lattialle puolisoni koulupäivän aikana. Tätä toimintaa on sitten vahvistanut puolison äidin ja tädin asettuminen aina tämän pikku despootin taakse.
Pikkudespootti ei käy töissä ja se on muiden vika. Syyllisiä ovat aina olleet hallitus (joka on vaihtunut tässä vuosien varrella melko monesti), kela, työkkäri, työpaikat, se että muut saa kuulemma suhteilla töitä jne jne seliseliseli...
Tämä despootti on myös ihan anorektinen, koska se laihuus on puolison äidin ja tämän despootin mielestä ainoa menestyksen mittari.
Puolison kiloja kommentoidaan negatiiviseen sävyyn joka kerta nähdessä, koska kesustelu halutaan ohjata pois puolison ja minun menestymisestä, opinnoista, työpaikoista, fiksuista lapsista.
Pikku despootin sängynpetaus sen sijaan on maailmanluokan uroteko.
Pikku despootti on siis lähes 40 vuotias eikä hänen kanssaan saa olla eri mieltä. Katkerin, kateellisin, itsekkäin ja narsistisin ihminen jonka tiedän- ja syystäkin pidän lapset etäisinä heille.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu mies levitteli työyhteisössä kuulemiaan juoruja vihjaillen, että hän tietää tosi hurjia juttuja muiden käytöksestä. Itse hän esiintyi samaan aikaan sekä uhrina että rohkeana asian esille tuojana. Toimintaan hermostuneita osoitteli ja syytti ylireagoiviksi ja ikään kuin suurin ongelma olisivat muiden reaktiot. Kysyttäessä tarkemmin vaikeni ja tiputteli eri tiedonmuruja eri tahoille, tiktokiin, lehdistöön, podcasteihin ja kaikkialle muualle paitsi syyttämilleen suoraan.
Niin tämä, itsekin kokeneena mm. Lauseita "kumpa tietäisit..", "ei sulle/sille viitti sanoa...", "sitten kun kerron sen totuuden...", "en pahalla halua sanoa tätä siitä, mutta...", "kannattaa uskoa nyt kun uskalsin kertoa...". Jne.
Ja uhreille jankuttaa, että ei kukaan niitä juttuja kuitenkaan uskoisi ja silti paastoaa kaikkialle muualla juoruamassa keksimillään "totuuksilla". Se on niin oudon näköistä sivusta katseltuna, se sana verkko mihin jotkut draama laamat takertuu. Vähän huvittavaa ajatella, että nämä henkilöt pystyisivät pystyttämään jonkun itsemurha kultin ja draama laamat seuraa perässä. Ei voi kun pudistella päätään ja nauraa epäuskoisena koko homman läpinäkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsensa (aikuinen) oli vakavasti sairaana sairaalassa ja tämä tokas huolissaan että tuleeko mulle hautajaiset ja taas pitää kutsua ne tätit! Siis se sitä huolestuttaa että jotkut tädit pitää kutsua eikä se että lapsensa saattaa kuolla!
Jatkan tästä vielä. Huonosti siinä kävi ja tämä lapsi menehtyi. Narsistin arvolle ei sopinut lapsen kuolinsyy koska oli niin häpeällinen. Keksi päästään, toisen hienomman kuolinsyyn minkä kertoi lähipiirilleen. Tiedän koska olen lähisukua. Mikäänhän ei estä minua paljastamasta todellista syytä. Jospa lähipiirinkin silmät aukenisivat millaisen henkilön kanssa ollaan tekemisissä.
Erään narsistin vanhempi kuoli. Tämä uhosi että järjestää yksinään hautajaiset. Sisarusten apu ei aluksi kelvannut. Sitten alkoi sälyttää tehtäviä muille kun huomasi, että kaikki todistukset, arkku yms pitää maksaa ensin- sälytti siis nämä muille mistä tuli joku lasku.
Muistotilaisuus piti järjestää yhden lapsen kotona ettei synny kuluja. Tietysti niitä syntyi sille joka ne kodissaan piti mutta eihän tämä narsisti sitä myöntänyt.
Nyt vuosien päästä muistelee kuinka järjesti yksin kaiken.
Tyypillistä narsistia,valitsee itselleen mieluisimmat tehtävät ja teettää muilla kaikista v*ttumaisimmat- mutta ottaa kunnian kaikista itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Entinen haukkui minua viereisessä huoneessa näille lakeijoilleen jotka vain kauhistelivat kuinka paljon kumppanini vuokseni joutuukaan kärsimään ja puhui kuinka on himoinnut entistänsä viime aikoina. Olin laittanut radion pienemmälle kuullakseni mitä hän näille puhuu ja huoneeseen tullessaan kumppani huomasi radion olevan pois päältä ja kävi huutamaan ja paiskomaan tavaroita, hän ei voinut käsittää kuinka sairas kusipää voinkaan olla kun olen kuunnellut hänen puheita. Tämän jälkeen hän lukitsi minut huoneeseen ja meni takaisin toiseen huoneeseen. Sama valitus ystäville jatkui, nämä kuuntelivat kun yritin hakata ovea ja päästä pois mutta eivät puuttuneet mitenkään asiaan. Ei senkään jälkeen kun tämä kumppanini kyllästyi minun solvaamiseen ja alkoi käydä läpi yhden paikalla olleen ystävänsä epäonnistumisia ja kuinka luusereita tämän lapsetkin ovat. Yksi näistä kavereista oli lentänyt aiemmin samalla viikolla pihalle kun ei ker
Tämä on oikeasti järkyttävää, että mistä niitä loputtomasti puolustelevia lentäviä apinoita löytyykin narsuille lähteeksi? Katsoin hiljattain Tell me lies -sarjan ja siitä jäi lähinnä epäusko, että kuka ihme voisi pitää sellaista tyyppiä kuin se Stephen ystävänään? Aivan hullua.
Kommenteissa usein mainittu tieto siitä että narsisteja olisi väestöstä vain 2%. Tämä pitää paikkansa siinä mielessä että täydiä nsrsisteja on varmasn tuon verran. Mutta elämää haittaavia narsistisia ominaisuuksia omaavia on jopa 30%. Eli noin joka kolmannella on vahvojakin narsistisia piirteitä. Ja toi 2% on vain ne narsistit joilla piirteet vahvoina kaikissa ominaisuuksissaan. ja sekin on sivan valtaisa määrä. Turun kokoisessa kaupungissa n.4000 täysveristä narsistia. Eli kyllä on hyvät mahdollisuudet saada sellainen johonkin osaan omassa elämässään.
Jotenkin tuntuu että niillä jotka näitä juttuja vähättelevät on oma lehmä ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa usein mainittu tieto siitä että narsisteja olisi väestöstä vain 2%. Tämä pitää paikkansa siinä mielessä että täydiä nsrsisteja on varmasn tuon verran. Mutta elämää haittaavia narsistisia ominaisuuksia omaavia on jopa 30%. Eli noin joka kolmannella on vahvojakin narsistisia piirteitä. Ja toi 2% on vain ne narsistit joilla piirteet vahvoina kaikissa ominaisuuksissaan. ja sekin on sivan valtaisa määrä. Turun kokoisessa kaupungissa n.4000 täysveristä narsistia. Eli kyllä on hyvät mahdollisuudet saada sellainen johonkin osaan omassa elämässään.
Jotenkin tuntuu että niillä jotka näitä juttuja vähättelevät on oma lehmä ojassa.
Se 2% on kai vaan ne joilla on diagnoosi, ei niitä jotka olisivat varmuudella diagnosoitavissa.
Narsistin lapsi kuoli oman käden kautta. Oli varmasti todella vaikeaa sillä lapsella, asua kaksin hullun äitinsä kanssa. No anyways, hän kielsi ketään tulemasta hautajaisiin, koska laösi oli hänen omaisuuttaan. Me lähiperhe (4 kpl) kuitenkin menimme siunaustilaisuuteen ja nainen sai pahan raivokohtauksen. Huusi ja löi, ja syytti meitä hautajaisten pilaamisesta. Kukahan sen tilaisuuden pilasi, mietitäänpä hetki.
Vein lapsen spontaanisti hauskaan ja erikoiseen tapahtumaan, jossa lapsi pääsi yllättäen loistamaan taidoillaan ja pääsi oikein paikallislehteenkin. Lapsi oli tietysti aivan onnessaan tästä ja syystäkin hehkutti asiaa monta päivää.
No lapsen toinen vanhempi sitten raivostui, että olin memnyt tällaista tekemään ja kasvatan lapsen kieroon ja olin varmaati suunnitellut salaa kaiken, ja että hän järjestää samanlaisen tapahtuman itse, että lapsi pääsee sielläkin loistamaan, ja vielä paremmin. Hän siis alkoi suunnittelemaan sellaista suurehkoa tivoli-/festaritapahtumaa ihan vaan siksi, että halusi lapsen pääsevän loistamaan spontaanisti vielä kirkkaammin Hänen Ansiostaan.
Meillä oli firman virkistyspäivä ja ravintola piti valita sen mukaan että ruokarajoitteinen harjoittelija löytää myös syötävää. Tämä oli siis pomon päätös että etsitään kaikille sopiva paikka eikä mennä sinne missä yleensä käytiin. Yksi vanhemmista työkavereista ei tykännyt asiasta yhtään ja huokaili monta päivää etukäteen kuinka turhaa on mennä niin kalliiseen paikkaan ja mitä vikaa siinä vakipaikassa on. Miettikää millaista nuoresta amislaisesta oli joutua kuuntelemaan sitä valitusta... No sitten kun vihdoin oltiin ravintolassa ja ruuat tuotiin pöytään, tämä vanhempi työkaveri nosti metelin harjoittelijan pizzasta kun siinä oli päällä rucolaa, ja hän on niin kamalan allerginen rucolalle ja toivottavasti ei nyt saa anafylaktista shokkia. He istuivat jo valmiiksi eri puolilla pöytää eikä edes ihan vastakkain, mutta rucola-allergikon piti vaihtaa suurella huomiolla paikkaa jonkun toisen kanssa että hän pääsi varmasti turvaan tappajarucolalta. Harjoittelijan jakso loppui pian sen jälkeen, eikä rucola-allergiasta puhuttu enää kertaakaan niiden vuosien aikana kun käytiin porukalla jossain syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti oli illalla röökillä, kun naapuri käveli ohi ja kehui löytäneensä roskakatoksesta kodinkoneen, jossa oli vain pikkuvika, jonka korjasi. Naapuri aikoi siirtää kodinkoneen aamulla kotiinsa (painava). Narsisti lähti heti roskakatokseen ja kävi rikkomassa kodinkoneen korjauskelvottomaksi. Tämä tarina on tosi.
Voi herran tähden mikä kuzipää! Siis ihan järjetöntä. Ja uskon että on totta.
Narsisti ei tietenkään itse osaa korjata mitään, mutta rikkominen on ydinosaamista.
Narsisti, joka ei ole itse töissä, halveksuu muiden työssä ja opinnoissa menestymistä väheksymällä muiden saavutuksia tai jättämällä ne kokonaan huomiotta. Normaali ihmiset kuitenkin onnittelevat läheisiään menestyksestä, kuten työpaikan saamisesta tai opintojen valmistumisesta- narsisti sen sijaan kihisee kiukusta, kun joku läheinen jota hän on aina mollannut, saavuttaa jotain mihin narsisti itse ei ole yltänyt.
Esimerkkinä sukulainen ottaa puheeksi kuinka narsistin sisarus on saavuttanut jotain elämässään, opiskellut ja saanut hyvän työpaikan, ostanut uuden auton ja nähnyt kaiken eteen paljon vaivaa. Narsisti kääntää asian niin, että opinnot oli helpot, työpaikan sai suhteilla ja autokin on velaksi- ja alkaa sitten suu vaahdossa sepittää valheita tuon menestyneen sisaruksen velkaisesta ja valheeseen perustuvasta elämästä.
Todellisuus on sitä, että narsisti ei kestä muiden menestymistä ja asia pitää sitten vääristellä. Narsisti itse on tietenkin uhri, jolle kuuluu kaikki ilman ponnisteluja. Narsisti ansaitsee omasta mielestään kaiken ihailun ja huomion- sukulaiset eivät saa mainita positiivisessa mielessä tätä sisarusta ollenkaan.
Ihminen jota luulin ystäväkseni oli askarrellut sellaisen A3 -kokoisen "diplomin" minulle, jonka oli kiinnittänyt oveeni. Siinä oli ansoikseni merkitty mm. ruskea lempiväri ja erittäin hyvät manipulaatiotaidot. :D Ja siihen oli käytetty ihan aikaa ja vaivaa. Onneksi pääsin hänestä lopulta eroon ignoroimalla tyypin täysin. Asui naapurissani mutta muutti lopulta pois kun ei vissiin kestänyt sitä kun jätin kaikin tavoin koko tyypin huomiotta.
Narsisti kaveri järjesti kunnon shown yks kaks ja halusi katkoa välit. Ennen sitä oli kuitenkin sitä sun tätä mitä olisi pitänyt tehdä ja tanssia hänen pillin mukaan. Ihmetteli varmaan kun ei onnistunutkaan ja lähdin kerrasta itse menemään enkä katsonut taakseni. Siitä olen ylpeä. Meni koko show hukkaan ku ei ollutkaan osallistujaa muuta kuin hän itse.
Sairastuin teininä keliakiaan. Äiti alkoi käyttää gluteenitonta ruokaa rangaistuskeinona: jos en käyttäytynyt hänen mielestään hyvin, en saanut syödä niitä. Huonoksi käytökseksi saattoi riittää että minulla oli päällä väärä paita. Kerran päivälliseni oli pelkkää jauhelihakastiketta koska olin lähtenyt kaksi minuuttia liian myöhään kouluun. Välillä taas sitten ruoka oli palkinto, saatoin saada paketin keksejä mitkä piti syödä samana päivänä ettei äidille tule paha mieli, ja sitten en saanut varmaan kuukauteen mitään kun olin ahminut kerralla pitkäksi ajaksi varatut herkut. Ei varmaan ole yllätys että seurauksena oli lopulta syömishäiriö mistä kärsin edelleen keski-ikäisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin teininä keliakiaan. Äiti alkoi käyttää gluteenitonta ruokaa rangaistuskeinona: jos en käyttäytynyt hänen mielestään hyvin, en saanut syödä niitä. Huonoksi käytökseksi saattoi riittää että minulla oli päällä väärä paita. Kerran päivälliseni oli pelkkää jauhelihakastiketta koska olin lähtenyt kaksi minuuttia liian myöhään kouluun. Välillä taas sitten ruoka oli palkinto, saatoin saada paketin keksejä mitkä piti syödä samana päivänä ettei äidille tule paha mieli, ja sitten en saanut varmaan kuukauteen mitään kun olin ahminut kerralla pitkäksi ajaksi varatut herkut. Ei varmaan ole yllätys että seurauksena oli lopulta syömishäiriö mistä kärsin edelleen keski-ikäisenäkin.
Järkyttävää 😨
Tuntemani narsistin perheessä myös ruokaa käytettiin vallan välineenä. Narsku jota äitinsä palvoo, sai lapsena syödä kalliita leikkeleitä kaupan lihatiskiltä. Muut perheen lapset eivät saaneet syödä niitä tai heille oli jotain halpaa kuten lauantaimakkaraa- eikä aina sitäkään.
Narsku on tuo aiemman kertomani mukainen anorektikko, jonka mielestä laihuus on ainoa menestyksen mittari (koska se on ainoa asia missä hän on "menestynyt"- terveytensä hinnalla)
Kun ei enää ole tekemisissä, on etäämmältä helpompi havaita nuo aiemmin vain outoina pitämäni perhekuviot- huh huh ! Sairasta.
Mikä logiikka! Täysin murtamaton! Tää on tosiaan järjetyömyydessään huumoria. Jestas.