Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
1941/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kämppikseni oli täysi narsisti. Hän esitti uhria aina, kun hänen olisi pitänyt ottaa vastuuta jostain asiasta. Kun kämppä oli paskainen siksi, että häntä ei kiinnostanut siivota omia jälkiään, minä olin muka kohtuuton ja ilkeä ihminen, kun pyysin häntä siivoamaan. Hän myös valehteli päin naamaa monista asioista ja gaslighttasi, mikä on varsin tyypillistä narsistista käytöstä. 

Vierailija
1942/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kävi maksullisissa huorissa koska ei saanut minulta kuin vain kaksi kertaa viikossa aikataulu syistä. Sai tippurin. Sekin oli varmaan minun syyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehtinyt illalla tyhjentää pyykkikonetta tarpeeksi nopeasti (puoli tuntia lasten iltatoimien takia), niin herra laittoi koneen uudestaan päälle melkein kolmen tunnin ohjelmalla, siis arki-iltana kahdeksan aikaan. Ja se oli minun syyni, ettei herra saanut unta linkouksen takia.

Miksi teit lapsia tuollaisen ihmisen kanssa? Tämä aina ihmetyttää. Ei kukaan jaksa/pysty vuosikausia esittämään hyvää puolisoa. Eli jos ihmiset jaksaisivat odottaa edes kolme vuotta ennen avioliittoa ja lapsia, jäisi monet itkut itkemättä.

Vierailija
1944/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän tempaukset:

- Minun olisi pitänyt tehdä ruokaa meille kummallekin, pestä sekä omat että hänen pyykkinsä ja myös lajitella ne. Tekikö hän ikinä samaa? Ei tietenkään. Kun huomautin asiasta, sain kuulla olevani lapsellinen.

- Hän valehteli minulle tekevänsä pidempää työviikkoa kuin oikeasti teki. Hänellä oli oikeasti kerran viikossa vapaapäivä, jonka hän käytti pelien pelaamiseen. Hän tiesi, että jos kertoisi minulle, pyytäisin häntä tekemään kotitöitä, joten hän salasi sen. Sain tietää vasta, kun tulin töistä kotiin sairastettuani kesken päivän.

- Hän sanoi suoraan, että ei halua käyttää vapaa-aikaansa "turhiin hommiin", eli muuhun kuin pelien pelaamiseen tai salilla käymiseen.

Vierailija
1945/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksän tempaukset:

- Minun olisi pitänyt tehdä ruokaa meille kummallekin, pestä sekä omat että hänen pyykkinsä ja myös lajitella ne. Tekikö hän ikinä samaa? Ei tietenkään. Kun huomautin asiasta, sain kuulla olevani lapsellinen.

- Hän valehteli minulle tekevänsä pidempää työviikkoa kuin oikeasti teki. Hänellä oli oikeasti kerran viikossa vapaapäivä, jonka hän käytti pelien pelaamiseen. Hän tiesi, että jos kertoisi minulle, pyytäisin häntä tekemään kotitöitä, joten hän salasi sen. Sain tietää vasta, kun tulin töistä kotiin sairastettuani kesken päivän.

- Hän sanoi suoraan, että ei halua käyttää vapaa-aikaansa "turhiin hommiin", eli muuhun kuin pelien pelaamiseen tai salilla käymiseen.

Ei kuulosta narsistilta vaan laiskalta. Jos suhde oli muuten hyvä, olisin palkannut siivoojan.

Vierailija
1946/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:

Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää. 

Aika ajoin näihin narsismi-keskusteluihin ilmestyy näitä samanlaisia viestejä siitä, kuinka juuri kukaan kuvatuista tapauksista on narsisti ja kuinka sitä sanaa käytetään aivan liikaa ja vain mustamaalausmielessä.  Tähänkin ketjuun sellainen ilmestyi aika nopeasti, jo ennen tätä.

Mutta mistäpä nämä tätä väittävät hekään voivat mielipidettään todistaa.  Yhtä hyvin nämä kaikki kuvatut tapaukset voivat olla narsismia.  Jokainen kuvaus kyllä sopii siihen häiriöön.  Muusta käytöksestään emme tiedä.

Oikein malliesimerkki narsismista on tuo miehen yhtäkkinen katoaminen kesken illanvieton ja löytyminen sängystään murjottamassa.  Se kertoo juuri siitä narsistisesta piirteestä, kuinka hänen on oltava aina kaiken keskipiste.  Ja jos ykskaks saa päähänsä, että keskitytäänkin johonkin muuhun kuin häneen, silloin hän voi tehdä juuri tällaisia typeryyksiä.

Minun mieheni teki juuri tätä.  Aina kun oltiin isommalla porukalla, hän alkoi tarkkailla minua ja alkoi joko lähteä kotiin tai jonnekin muualle ja selitys oli se, että keskustelin muitten kanssa, en hänen.  Joten "et sää musta välitä, sää välität vain noista muista..."

Edes vanhempiani en olisi saanut juuri yhtään huomioida, tai hän teki juuri jotain tuollaista typerää.

Erittäin raskas ihminen.  Ja se kannattaisi tajuta jo seurusteluvaiheessa, kun ihmettelee, miksi tämä meidän seurustelu suhteemme on aina jotenkin niin raskasta ja aina joutuu selittelemään ja lepyttelemään toista ja olemaan aina varuillaan.  Kannattaa tutustua narsismi- käsitteeseen.  Itse olin liian nuori ensin ja hyvin epävarma itsestäni,  enkä tiennyt tällaisesta ihmistyypistä mitään.  Ihmettelin vain, miksi toisilla menee seurustellessa niin kivasti ja helposti, kun taas meillä on aina jotain vääntöä.  Ja puolesta sanasta olisi pitänyt kaikki ymmärtää.  Kaikki ilmeeni, eleeni, puheeni ja käytökseni oli koko ajan suurennuslasin alla ja aina hän syytti minua, etten rakastanut häntä tarpeeksi enkä ihaillut ja huomioinut joka minuutti.

Antakaa nyt joku muu diagnoosi sitten ihmisestä, joka haluaa aina olla kukkona tunkiolla, aina huomion keskipiste ja ihailun kohde.  Muita on mollattava, häntä on ihasteltava.  Vailla mitään perusteita edes.  Kosto seuraa, jos näin ei tee.  

Nämä mikrojen ja pesukoneitten heittelijät ymv. sopii aivan erinomaisesti tähän häiriöön.  He haluavat osoittaa valtaansa ja halveksuntaansa, saada toinen säikähtämään  ja pitämään itseään saamattomana ja tyhmänä ja heitä pitää opettaa oikein kunnolla.  Minun mies heitti kattilan kastikkeineen ikkunasta ulos, kun siinä ei ollut mielestään riittävästi suolaa.  Ettäs opin!

Vierailija
1947/1968 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lahjojen ostossa on kyse valkankäytöstä. Hän saattaa kysyä mitä toivot ja kun kerrot, ei hän sitä suinkaan osta, vaan sen viereisen tuotteen, joka on hänen mielestä parempi. Kyse ei ollut rahasta, tuote saattoi olla saman hintainen tai jopa halvempi. Kyse

Vierailija
1948/1968 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exälle ja mulle tuli kerran tavallista isompi riita ja hän jätti mut sen seurauksena pariks päiväks tosi dramaattisesti. Mä halusin vielä kummiski nähä, koska tiesin, ettei tää ollut lopullinen ero! Oltiin oltu vasta erossa reilu kuukausi ennen tätä episodia. No muutaman päivän päästä exä kutsu mut kylään. Lähdin matkaan, mutta kun pääsin kerrostalon alaovelle ja yritin soittaa miehelle oli hänen puhelin kiinni. Tajusin, että hän yrittää kostaa.

En siis olis päässy millään sisälle, ellei just eräs nuori pari olis tullut ulos talosta. Rappukäytävässä soi ihan kauhee örinämusa täysillä, lyriikat luokkaa 'I want you dead'. Mistäpäs muualta se tuliskaan, ku exän asunnosta. Koputan oveen ja katon postiluukusta sisään. Valot on pois päältä. Mielessä pyörii 1000 asiaa. Sitten mulla välähtää: vara-avain! Se löytyy, ku lö

Vierailija
1949/1968 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui jostain ja päätti nöyryytyksenä kaataa parvekkeella olleet (oli talvi ja jääkaappi täynnä) kokikset lavuaariin koska minä olin se kokisaddikti.

Unohti vain että oli tällä kertaa itse ostanut ne kokikset kun aikoi kaverinsa bileisiin ja lantrata rommia kolalla.

Sehän oli sitten tietenkin minun syyni kun olin "ärsyttänyt ja hämmentänyt".

Vierailija
1950/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyysin vaikka ojentamaan ketsuppipullon ruokapöydässä, leikki kuuroa mutta kun nousin ja kurotin itse sen ketsupin alkoi huutaa että olisi antanut sen jos en olisi pyytänyt niin v""tumaisella äänensävyllä! 

Kun sairastuin keuhkoputken tulehdukseen  juuri ennen hänen synttäreitään joita oli tarkoitus juhlia baarissa,  raivosi että minun olisi  jotenkin pitänyt estää itseäni sairastumasta ja kehui ettei itse ole koskaan sairas. Kun sai sitten vatsataudin tai ruokamyrkytyksen, päätti lähteä  ripulissa sovitulle Ikean reissulle ja koko auto lemusi kun herra sonti housuun. Mutta niin vaan pyöri Ikeassa pa""at housussa!

Ollessamme tupakalla saattoi vetää tupakan suustani ja katkaista sen huutaen, että poltan kuin 11vuotias.

Sängyssä voihki kuin huonon aikuisviihdeleffan näyttelijä ja moitti  että kanssani    tuntuu kuin kuollutta jyystäisi. Seksissä piti kuul

Vierailija
1951/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäjilleen (ts. kansan heikompiosaisille) v*ttuilu saksia heiluttelemalla.

Vierailija
1952/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksän tempaukset:

Ei kuulosta narsistilta vaan laiskalta. Jos suhde oli muuten hyvä, olisin palkannut siivoojan.

Narsistit ovat usein laiskoja.

Vierailija
1953/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin erään narskun hovista ja vaikutuspiiristä 4 vuotta sitten. Kyseessä oli eräänlainen valmennus ja "henkinen kasvu", josta tuli kulttimeininkiä. Narsku yritti lähtöni jälkeen tavoittaa minua parin kuukauden ajan ja myös värväsi muita puhumaan minua ympäri. Hän yritti väittää, että lähtöni oli henkistä väkivaltaa kun en halunnut keskustella asiasta. 

Liityin juuri Telegramiin työn vuoksi. Kuulin mieheltäni, että hänelle oli tullut ilmoitus liittymisestäni. No, meni muutama tunti ja narsku otti yhteyttä telegramissa. Blokkasin.

Vierailija
1954/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin salilla exäni kanssa kun hän tuli keskeyttämään kuntopyöräilyni ja osoitti sormella arvoilta n.17vuotiasta nuorta kaunista naista joka makasi penkillä nostamassa painoja. Exäni sanoi kovaan ääneen kuinka näkee suoraan tuon naisen hedelmälliseen kohtuun asti, toisin kuin minun kohtuni oli kuulemma kuihtunut rusina.

Usein puhui alaikäisten "virheettömistä figuureista".

Vierailija
1955/1968 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin erään narskun hovista ja vaikutuspiiristä 4 vuotta sitten. Kyseessä oli eräänlainen valmennus ja "henkinen kasvu", josta tuli kulttimeininkiä. Narsku yritti lähtöni jälkeen tavoittaa minua parin kuukauden ajan ja myös värväsi muita puhumaan minua ympäri. Hän yritti väittää, että lähtöni oli henkistä väkivaltaa kun en halunnut keskustella asiasta. 

Liityin juuri Telegramiin työn vuoksi. Kuulin mieheltäni, että hänelle oli tullut ilmoitus liittymisestäni. No, meni muutama tunti ja narsku otti yhteyttä telegramissa. Blokkasin.

Ilmoita poliisille.

Vierailija
1956/1968 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakenin narsisti ex miestäni kirjojen maailmaan ja saatoin lukea kymmenenkin romaania viikossa. Mies ei tietystikään tykännyt tästä vaan alkoi suu vaahdossa raivoamaan etten minä voi mitenkään lukea niin paljon, vaan olen vain lukevinani, tietysti häntä ärsyttääkseni. Kerran sitten hän paiskoi kaikki kirjastosta lainaamani kirjat ulos vesisateeseen, joten pilallehan ne menivät ja minä sain parin sadan euron laskun maksaakseni.. Syy oli tietysti omani.

Jatkan vielä tarinaani:Silloin ei kyllä naurattanut yhtään tämä hullu raivopää mutta jälkeen päin olen monesti nauranut sille muistikuvalle, kun lihava mies persvako kalsareista vilkkuen raivoaa ja mölisee vesisateessa keskellä pihamaata ja viskoo niitä kirjoja ja repii hampaillaan sivuja irti.. Sitten tämä paksukainen koitti jotakin banaanipotkua kirjalle ja lensi liukkaalla märällä nurmikolla turvalleen ja siitä kun yritti nous

Minäkin luin kaikkia lääkäriromaani ja mitä niitä oli,kun ahdisti eksän kanssa saman katon alla loppuaikoina. Pakenin jonnekin fantasia maailmaan sitä paskaa. Oi että nyt olen ollut vapaa jo 16vuotta. Enkä ota ketään saman katon alle enää. Toki jotain surinaa on ollut ja on menossa,mutta enää ei tarvitse kodissa kokea ahdistusta!

Vierailija
1957/1968 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksän tempaukset:

Haluaisit elää elämäsi laiskan ja ylimielisen valehtelijan palvelijana. Onko sinulla mitään rimaa? Paskaa luonnetta ei siivooja paikkaa. Nyt vähän itsekunnioitusta peliin.

Vierailija
1958/1968 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä raivosi usein, miksen voinut olla kaunis ja hyvävartaloinen kuten siskoni. Sisko on perinnyt äitini kauniit kasvot ja tiimalasivartalon, minulla on isältä peritty omenavartalotyyppi ja samat miesmäiset kasvonpiirteet. Tietenkin valitsin oman ulkonäköni ihan vain kiusallani, ettei isälleni jäänyt kaunis tytärtä kotiin kun sisko muutti nuorena toiselle puolelle Suomea. Ukkoa suututti myös, että ruuminrakenteestani huolimatta mahduin kuitenkin pieneen vaatekokoon teini-iässä. Kerrankin hän ryntäsi huoneeseeni, repi kaikki puserot ulos ja kokolapun luettuaan karjui: "EIVÄT NÄMÄ VOI OLLA SINUN VAATTEITASI VAAN SISKOLTASI JÄÄNEILTÄ!"

Vierailija
1959/1968 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä kinusi kotibileissä rahaa 8€ ilman syytä. Sanoin ettei minulla nyt ole käteistä antaa. Suivaantui ja piti mykkäkoulua minulle bileiden ajan samalla ignooraten täysin ja iskien bileiden muita naisia. Meni jopa istumassa olevan tytön päälle strippaamaan sylitanssia. Koko bileväli katsoi mykistyneenä kun heilui karvamaha paljaana ja muija kiusaantuneena tuoliin jähmettyneenä. Bileiden päätyttyä ja talosta poistuttua narsistijätkä oli kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jutusteli entiseen tapaan hyväntuulisena vaikka itkua väänsin tapahtuneesta. Totesi minulle vielä ettei sillä rahalla väliä oikeasti ollut kun hän vain sattui haluamaan tehdä silloin noin

Mieheni tekee näitä outoja tempauksia...

Vierailija
1960/1968 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin lahjojen ostossa on kyse valkankäytöstä. Hän saattaa kysyä mitä toivot ja kun kerrot, ei hän sitä suinkaan osta, vaan sen viereisen tuotteen, joka on hänen mielestä parempi. Kyse ei ollut rahasta, tuote saattoi olla saman hintainen tai jopa halvempi. Kyse

Just näin.  Narsistin lahjan antamisessakin on aina mukana joku inhottava negatiivisuus, että varmasti et tunne vilpitöntä iloa.  

Minulle narskuexä lupasi ostaa nätin sormuksen, jota olin liikkeen ikkunassa ihaillut.  Kävimme yhdessä sen ostamassa ja se jäi liikkeeseen kaiverrettavaksi. Mies lupasi hakea sen ja tuoda minulle.

Sitä ei sitten kuulunut ja kun kerran kysyin, että eikös sen pitäisi olla jo haettavissa, niin hän näytti taas sitä ällöä ilmettä, jota vihasin.  Kulmakarvat koholla, silmäluomet puolitangossa, silmissä vihainen ilme.  Ja sitten tokaisi, kuinka olen niin lahjojen perään.

Sitten hän toi sen kerran, heitti lahjarasian sohvalle ja älähti, että siinä se nyt on kun sitä olet niin kaivannut!

Eipä tuntunut mukavalta.  En viitsinyt sitten avata koko pakettia, siirsin sen vain kaappiin odottamaan parempia aikoja.

En käsitä, miksi hän halusi siitäkin tilanteesta ja asiasta tehdä niin ikävän.  Itseään hän sen sormuksen oli minulle halunnut lahjoittaa.  En vain saanut tuntea siitä iloa, vaan ihan kuin jotain syyllisyyttä.  En minä sitä todellakaan häneltä pyytänyt, hän itse sanoi, että ostan tästä sulle jonkun korun, jos joku on susta kiva.  Niin näytin sitä sormusta ja hän ihan hyväntuulisena sen minulle siinä osti.

Sitten pitikin iloni pilata.  En muistaakseni koskaan käyttänyt sitä sormusta, koska se toi mieleeni sen ahdistuksen ja pahan mielen.

Juuri näin toimii narsisti.  Antaa vähän siimaa, että toinen ilahtuu, ja sitten pilaa sen ilon.

Näin tapahtui monet kerrat niiden vuosien aikana, kun yhdessä olimme. Iloa seurasi aina masennus ja alakulo.

Kun sitten eron jälkeen tapasin nykyisen mieheni, tajusin vielä tarkemmin, missä narsistiloukussa olin ollut.  Että oli olemassa miehiä, jotka ei halunneetkaan loukata, olla ilkeitä, vedättää, vaatia jakamatonta huomiota!

Se oli kuin ihme.  Sattui vielä niin, että tämä mies on tavallistakin kivempi ja toisesta välittävä, hyväntahtoinen ja kiltti.  Ja olen saanut olla hänen kanssaan kaikki nämä vuodet ja toivottavasti vielä elämäni loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi