Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (2022)

Vierailija
1961/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut narsistimiehestä, joka ei kestänyt olla vaimonsa syntymäpäivillä, kun ei ollutkaan keskipisteenä.

Juhlat pidettiin mökillä ja kun vieraita alkoi tulla ja kaikki vain vaimoa onnittelevat, mies otti sangon ja lähti marjaan.  Oli siellä koko päivän.

Vaimolle se oli kamalan noloa ja hänen piti keksiä kaikenlaisia tekosyitä sille, miksi mies vain yhtäkkiä häipyi.  Kaikki oli hämmennyksissään, paitsi ne, jotka tiesi, mistä oli kyse.

Vierailija
1962/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksän tempaukset:

- Minun olisi pitänyt tehdä ruokaa meille kummallekin, pestä sekä omat että hänen pyykkinsä ja myös lajitella ne. Tekikö hän ikinä samaa? Ei tietenkään. Kun huomautin asiasta, sain kuulla olevani lapsellinen.

- Hän valehteli minulle tekevänsä pidempää työviikkoa kuin oikeasti teki. Hänellä oli oikeasti kerran viikossa vapaapäivä, jonka hän käytti pelien pelaamiseen. Hän tiesi, että jos kertoisi minulle, pyytäisin häntä tekemään kotitöitä, joten hän salasi sen. Sain tietää vasta, kun tulin töistä kotiin sairastettuani kesken päivän.

- Hän sanoi suoraan, että ei halua käyttää vapaa-aikaansa "turhiin hommiin", eli muuhun kuin pelien pelaamiseen tai salilla käymiseen.

Ei kuulosta narsistilta vaan laiskalta. Jos suhde oli muuten hyvä, olisin palkann

Narsistit vasta laiskoja onkin.  He ei tekisi mitään, vaan heidän eteensä pitää tehdä.  Heitä on passattava ja palvottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus on ihan normaalia, mutta ne tapaukset, joissa esiintyy sellaista suorastaan sairasmielistä mustasukkaisuutta, on minun elämässäni aina liittyneet narsismiin.  Ne tyypit on olleet päivänselviä narsisteja muiltakin osin.

Kaikista narsisteista ei sentään ei ole henkirikokseen, mutta väitänpä, että useimmat mustasukkaisuusmurhat ja -tapot on narsistien tekoja.  Vankilat on täynnä psykopaatteja ja narsisteja.

Kaikki minä minä -ihmisetkään ei tietenkään ole täysin narsisteja, mutta jos tällaisen ihmisen kanssa joutuu lähimpiin kanssakäymisiin, aika pian sieltä saa havaita narsistista käytöstä ihan tavallisessa arjessakin.  Useimmiten se on onneksi vain sellaista hieman häiritsevää, kun toinen haluaa aina olla kaikessa se ensimmäinen ja enemmän näkyvillä ja kuuluvilla, mutta kyllä sen jonkinlaiseksi narsismiksi voi jo määritellä, kun tämä käytösmalli ei koskaan hellitä.  Tämä ihminen ottaa aina itselleen sen edun ja hyödyn kaikesta.

Vierailija
1964/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on ex-kumppaneita tässä ketjussa, mutta "onneksi" muutama niitäkin joilla on narsku ollut perheessä. En koe olevani niin yksin.

Narskujututhan ei ole aina kovin yksioikoisia ja tiivistettäväksi tarinaan, vaan ne on sellaista hienovaraista jossa uhri alkaa epäilemään itseään ja saattaa jopa pitää itseään ongelmana. Varsinkin narskun lapsi oppii ajattelemaan näin koska kasvaessahan se ajatus itsestä kehittyy.

Tämä ei ole mikään pahin juttu, mutta kerran oma narsistisesti käyttäytyvä äitini suuttui kun näytin hänelle kuvan läheisestä ystävästäni ja hänen vauvastaan. Suuttumisen syy oli se, että ystäväni oli hoikka vaikka synnytyksestä oli alle vuosi. Ilmeisesti kuvaa näyttämällä  arvostelin äitini painoa..

Vierailija
1965/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli hommannut thaimaalaisen naisen sillä aikaa kun olin työmatkalla ja sanoi, ettei tarvitse minua mihinkään kun ei kerta seksiäkään saa. Kuulemma saa kavereita töistäkin.

Vierailija
1966/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksän tempaukset:

- Minun olisi pitänyt tehdä ruokaa meille kummallekin, pestä sekä omat että hänen pyykkinsä ja myös lajitella ne. Tekikö hän ikinä samaa? Ei tietenkään. Kun huomautin asiasta, sain kuulla olevani lapsellinen.

- Hän valehteli minulle tekevänsä pidempää työviikkoa kuin oikeasti teki. Hänellä oli oikeasti kerran viikossa vapaapäivä, jonka hän käytti pelien pelaamiseen. Hän tiesi, että jos kertoisi minulle, pyytäisin häntä tekemään kotitöitä, joten hän salasi sen. Sain tietää vasta, kun tulin töistä kotiin sairastettuani kesken päivän.

- Hän sanoi suoraan, että ei halua käyttää vapaa-aikaansa "turhiin hommiin", eli muuhun kuin pelien pelaamiseen tai salilla käymiseen.

Ei kuulosta narsistilta vaan laiskalta. Jos suhde oli muuten hyvä, olisin palkann

Haluaisit elää elämäsi laiskan ja ylimielisen valehtelijan palvelijana. Onko sinulla mitään rimaa? Paskaa luonnetta ei siivooja paikkaa. Nyt vähän itsekunnioitusta peliin.

Mieluummin kuin pahoinpitelevän ja pettävän miehen kanssa...

Vierailija
1967/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäsi fyysisesti kimppuun ja kun vaadin tilinteolle asiasta, teki kaiken muun, paitsi rehellisen ja kunnollisen anteeksipyynnön. Venytti, oli hiljaa, syyllisti, yritti kääntää syyn minuun, oli kuin mitään ei olisi tapahtunut jne. Ja kun lopulta joutui pyytämään anteeksi, janoaa nyt kostoa muiden ihmisten kautta, koska katkaisin välit häneen. Sairaita kyllä.

Vierailija
1968/2022 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä olisi paljon, mutta tämä on jostain syystä nyt mielen päällä. Olimme eksän kanssa muutama vuosi sitten ulkomailla vaeltamassa. Jaoimme ottamamme kuvat reissulta ensin toisillemme, ja sitten kumpikin teki instagramiin päivityksen matkasta. Minun päivityksessä oli kuvia molemmista minusta, hänestä ja maisemista silleen sopvasti ja tasaisesti. Eksän päivityksessä oli lähinnä kuvia hänestä itsestään. Minä olin yhdessä kuvassa pieni piste sivussa, ja sitten oli pari maisemakuvaa. 

Vaikka tämä on vain yksi esimerkki, se mielestäni kuvaa koko ilmiötä hyvin. 

Vierailija
1969/2022 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitätini on narsisti ja hänen lapsensakin ovat laittaneet välit poikki äitiinsä.

Hänellä on ollut vaikka mitä tempauksia, mutta pahin ja huvittavin oli kun minun äitini oli saattohoidossa ja jo tajuttomana. Enoni ja kummitätini tulivat häntä katsomaan.  Ajattelin että annan heidän olla rauhassa ja poistuin huoneesta käytävään. Meni pari minuuttia kun täti tuli tuohtuneena ulos ja alkoi tilittää minulle että En mä jaksa tuolla olla, kun ei se edes puhu mitään! Seuraavaksi hän pakotti enoni ulos huoneesta ja alkoi valittaa polvikipua ja päänsärkyä. Edes kuolevan edessä narsku ei voi jäädä huomiossa kakkoseksi.

Vierailija
1970/2022 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsensa (aikuinen) oli vakavasti sairaana sairaalassa ja tämä tokas huolissaan että tuleeko mulle hautajaiset ja taas pitää kutsua ne tätit! Siis se sitä huolestuttaa että jotkut tädit pitää kutsua eikä se että lapsensa saattaa kuolla!

Vierailija
1971/2022 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin erään narskun hovista ja vaikutuspiiristä 4 vuotta sitten. Kyseessä oli eräänlainen valmennus ja "henkinen kasvu", josta tuli kulttimeininkiä. Narsku yritti lähtöni jälkeen tavoittaa minua parin kuukauden ajan ja myös värväsi muita puhumaan minua ympäri. Hän yritti väittää, että lähtöni oli henkistä väkivaltaa kun en halunnut keskustella asiasta. 

Liityin juuri Telegramiin työn vuoksi. Kuulin mieheltäni, että hänelle oli tullut ilmoitus liittymisestäni. No, meni muutama tunti ja narsku otti yhteyttä telegramissa. Blokkasin.

Ilmoita poliisille.

Mistä?

Vierailija
1972/2022 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nexä ei suostunut koskaan matkustamaan kanssani, koska ainoa oikea kohde oli Espanjan Aurinkorannikko. Kerran hän suostui järjestämälleni matkalle Italian järviseudulle, mutta aloitti murjottamisen heti kun tultiin. Oli kuulemma ihan paska paikka, eikä vetänyt vertoja Aurinkorannikolle, joka on mm. kaikin tavoin turvallisempi.  Noh, olimme rauhallisessa pikkukylässä, jossa ei ollut vaaraa esim. ryöstöstä. Hän painui heti saavuttuamme yksin baariin koko illaksi, josta lähetti selfieitä someen. Yöllä ei löytänyt kännissä kotiin, vaikka oli korttelin toisella puolella. Minun vikani, totta kai. 
Seuraava reissu oli sitten tutulla Aurinkorannikolla, jossa kaikki on täydellistä. Vaan kun ei ollutkaan, kun rantabaari oli kiinni, ja laskeuduimme portaat turhaan rannalle. Olin siis kysynyt, että hän kun tuntee paikkoja, niin onko tämä hyvä paikka ja mahtaako olla auki. Kun ei ollut auki, niin sain kuulla, että minun ei kannata paikkoja ehdotella, vaan antaa hänen johtaa. Vaan kun ei ehdotuksia häneltäkään tullut. 
Illallisella ehdotin, että kävellään vartin matka rantakatua kotiin, kun kellokin oli vasta 21. Mies itse johdatti meitä, hänhän tunsi paikat kun omat taskunsa, ja olimme sopineet, että hän liidaa. Vastaan tuli teinejä, joista yksi sylkäisi äijää rinnuksille. Tästä äijä raivostui minulle ja haukkui minut, että olin saattanut hänet vaaraan turvallisella Aurinkorannikolla ehdottamalla kävelyä kotiin. Kuulemma ikinä ja koskaan ei näin shadylla seudulla voi pimeän jälkeen kävellä turistikadulla ja räkäisy oli ennen kaikkea minun vikani. 
Onneksi hän on jo ex. 

Vierailija
1973/2022 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1972 jatkaa..

Lopullinen ero ei ollut seurausta mistään dramaattisesta, mutta väsyin jatkuvaan itsekkyyteen, huomionhaluun ja ajatukseen, että muiden säännöt eivät koske näin ainutlaatuista ihmistä. Hän oli lupautunut hoitamaan toimitsijatehtävän poikani pelissä, mutta viime hetkellä teki oharit. Koska olin hänelle välittänyt joukkueen toimitsijasäännöt. Mutta kun mitkään säännöt eivät häntä koske, vaan hän toimii kuulemma miten haluaa, ja jos jollain on ongelma niin hän haistattaa ketut. 
Tämä tempaus, yksi niin monista, oli karva, joka katkaisi kamelin selän. Olin vaan niin väsynyt menoon. 
Todellisia hulluuspuuskiakln oli. Hän kosi. Kerroin, että kihlaus on virallista kun sormus on sormessa, mutta hänpä postasi heti someen. Sitä sormusta en kuulemma tarvitsisi, sen saisin vasta kun olisimme naimisissa. Sanoin, että häitä ei tule lähitulevaisuudessa, ja päivä päätetään (tietysti!) yhdessä, samoin paikka ja muut järjestelyt. Äijä paukautti taas Aurinkorannikolle, jossa poikansa kanssa oli järjestänyt meille häät. Se selvisi 2 viikkoa ennen hänen kaavailemaansa  päivää. Oli buukattu höyrylaiva ja bändiksi Archie Cruz. Hän kertoi asiasta samaan aikaan minulle ja kavereilleen, ja meille kaikille jäi epäselväksi, oliko äijä tosiaan kaiken buukannut ja maksanut. Päivä oli vielä keskellä viikkoa ja työpäiväni. Ei tullut häitä ei!

Vierailija
1974/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cherry Lawson kirjoitti:

Menin narsistin (papereissa ihan oikea narsismidiagnoosi, ei siis itse keksimääni. Lisäksi epävakaa persoonallisuus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö) kanssa naimisiin, ja elimme erillisliitossa eri paikkakunnilla, koska emme halunneet perustaa uusperhettä. Olimme olleet 2 kk naimisissa, kun hän aloitti toisella paikkakunnalla olevan naisen kanssa vakavan parisuhteen. Erillissuhteemme mahdollisti tälle narsistille sen, että toista suhdetta pystyi ylläpitämään täysipainoisesti ja uskottavasti, ehdotti mm. kihloja tälle toiselle. 

Narsisti jäi tästä kiinni omaa huolimattomuuttaan, sotki vahingossa aikataulut, ja toinen nainen tuli hänen luokseen, kun olin itse siellä. Jälkikäteen selvisi, että aina kun itse lähdin narsistin kotiovesta ulos, toinen uhri tuli sisään. Tai vastaavasti narsisti lähti luotani toisen uhrin luokse, tai hänen luotaan suoraan minun luokseni. Sängystä toiseen, vain lakanat vaihdettiin välissä, jos oltiin peräkkäin

Onko tämä sankari Turun seudulta? Suuri meriamiraali ja merten kapteeni! J.S.?? Kovin tutun kuuloisia juttuja.

Vierailija
1975/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin salilla exäni kanssa kun hän tuli keskeyttämään kuntopyöräilyni ja osoitti sormella arvoilta n.17vuotiasta nuorta kaunista naista joka makasi penkillä nostamassa painoja. Exäni sanoi kovaan ääneen kuinka näkee suoraan tuon naisen hedelmälliseen kohtuun asti, toisin kuin minun kohtuni oli kuulemma kuihtunut rusina.

Usein puhui alaikäisten "virheettömistä figuureista".

HYI SAAMARI!!!!

Tommonen mies ansaitsisi olla koko elämänsä ilman ketään naista!  

Entinen miehenkin oli tuota tyyppiä, puhui aina naisista ja aina tyyliin, jossa minä olin alinta kastia ja kaikki muut aina parempia, oli ne mitä vaan.

En minä siitä lannistunut, kyllä minä oman arvoni tiesin.  Olin nuori ja kaunis ja sain paljonkin ihailua osakseni.  Se kai häntä ärsyttikin.  Mutta tuollaiset höpinät oli niin väsyttävää kuultavaa, tuli niin hapan olo, että väkisinkin aloin tajuta, että tämä ei johda mihinkään eikä tämmöisellä yhteiselämällä ole mitään merkitystä eikä iloa.

Ja sitten oltiin loukkaantuneita ja vihaisia kun otin ja lähdin.  Valtava loukkaus hänen narsistista ylhäisyyttään kohtaan.

Vierailija
1976/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin täältä katoaa viestit?

Jotain 15 minuuttia sitten kirjoitin pienen kommentin, ihan tavallisen.  Tuli ilmoitus, että viestisi on hyväksytty jne.

Ja kumminkaan se ei ole täällä.

Aiemmin kun olen tällaista huomannut.  Kerran kirjoitin viestin, jossa ei ollut kuin yksi lause ja sekin sellainen jotakin, että ymmärrän edellisen kirjoittajan mielipiteen hyvin kun olen samaa kokenut.

Sitäkään ei näkynyt missään, vaikka se ilmoitettiin hyväksytyksi.

Mitä pirua?

Vierailija
1977/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni tuntuu elävän siitä energiasta, että joku on loukannut häntä ja hän on raivoissaan.

Meidän ystävien tehtävänä on on olla myötätuntoisia hänelle, miten väärin häntä on kohdeltu ja miten parempi hän on ihmisenä.

Huvittavaa tässä on jatkuvuus, vuodesta toiseen joka puhelussa. 

Kertaakaan hän ei ole murehtinut, että miten hän on loukannut jotain toista. Jos sellaista tapahtuu se on loukkaantuneen vika. 

Vierailija
1978/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tämän täällä joskus aikaisemminkin. Kun vieraat lähtivät, miesystäväni (siis exä) kietoi käsivartensa minun ympärilleni ja kuiskasi, että olin ollut sinä iltana aivan upea. Samaan hengenvetoon hän kielsi minua koskaan enää nöyryyttämästä häntä tuolla tavalla. Kun en ymmärtänyt ollenkaan, mistä oli kysymys, hän raivostui ja sihisi: "Jollet sinä sitä itse tajua, en minä rupea sitä sinulle selittämäänkään!" En tosiaan tajua vielä näin yli viidentoista vuoden jälkeen.

Sama mies sai raivokohtauksen soitettuaan hotelliin saadakseen tietää, oliko hänen tuttavansa saapunut sinne. Seurasi klassinen "etkö sinä tiedä, kuka minä olen" -repliikki ja "sinä et tässä kaupungissa enää töitä tee" -uhkaus. Mies itse oli isohko pamppu hotellialalla, muttei kuitenkaan niin iso, että olisi voinut antaa potkuja muiden hotellien työntekijöille. Tai edes omansa, koska hänellä ei ollut omia alaisia.

Herrajumala, mikä ukko! Siis kiesus sentään! En tunne sinua mutta kiitän puolestasi kaikkia jumalia, ettet enää ole sen kanssa!

Vierailija
1979/2022 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies levitteli työyhteisössä kuulemiaan juoruja vihjaillen, että hän tietää tosi hurjia juttuja muiden käytöksestä. Itse hän esiintyi samaan aikaan sekä uhrina että rohkeana asian esille tuojana. Toimintaan hermostuneita osoitteli ja syytti ylireagoiviksi ja ikään kuin suurin ongelma olisivat muiden reaktiot. Kysyttäessä tarkemmin vaikeni ja tiputteli eri tiedonmuruja eri tahoille, tiktokiin, lehdistöön, podcasteihin ja kaikkialle muualle paitsi syyttämilleen suoraan.

Vierailija
1980/2022 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti oli illalla röökillä, kun naapuri käveli ohi ja kehui löytäneensä roskakatoksesta kodinkoneen, jossa oli vain pikkuvika, jonka korjasi. Naapuri aikoi siirtää kodinkoneen aamulla kotiinsa (painava). Narsisti lähti heti roskakatokseen ja kävi rikkomassa kodinkoneen korjauskelvottomaksi. Tämä tarina on tosi.

Voi herran tähden mikä kuzipää! Siis ihan järjetöntä. Ja uskon että on totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän