Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Oma narsistinen eksäni oli hyvin tarkka ulkonäöstään, kävi paljon salilla ja vahti syömisiään. Itsekin kävin salilla, liikuin aktiivisesti ja olin hyvässä ja hoikassa kunnossa, mutta silti eksä otti asiakseen kertoa kuinka hänen ihannevartalonsa naisella olisi muutaman kilon hoikempi mitä minun vartaloni (painoin tuolloin siis ehkä 55 kg).. Nooh, suhde päättyi lopulta toisen osapuolen kännipettämiseen, ja nykyisin tämä herra on parisuhteessa minua selkeästi tanakampirakenteisen daamin kanssa. Lieneekö maku vai standardit muuttuneet matkan varrella.
Orpoa kun katsoo tulee kaikista pahin narsku mieleen,,Eipä ääniä kokoomukselle..
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin hiukseni lyhyeksi enkä ollut tajunnut mainita asiasta etukäteen puolisolle . Hän sai niin pahan slaagin että ajoi itsensä kaljuksi uuden hiustyylini vuoksi.
Voi ei!! Pystyn niin hyvin kuvittelemaan tämän tapahtumaketjun.
https://www.lily.fi/blogit/elamaa-ei-sen-enempaa/olin-narsistin-uhri/
Narsisti jankkaaja perustanut jankkaamista varten oikein bloginkin
Vierailija kirjoitti:
Onko narsismi periytyvää vai lapsuudesta johtuvaa?
Eräässä akateemisessa tutkimuksessa sanottiin, että perinnöllisyyskerroin olisi 0,7 -luokkaa. Se on aika korkea - korkeampi kuin skitsofreniassa. Mutta tietty narsismin aste voi lieventyä tai pahentua sukupolvesta toiseen. Ja ympäristö ja lapsuuen kokemukset vaikuttavat tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko narsismi periytyvää vai lapsuudesta johtuvaa?
Eräässä akateemisessa tutkimuksessa sanottiin, että perinnöllisyyskerroin olisi 0,7 -luokkaa. Se on aika korkea - korkeampi kuin skitsofreniassa. Mutta tietty narsismin aste voi lieventyä tai pahentua sukupolvesta toiseen. Ja ympäristö ja lapsuuen kokemukset vaikuttavat tottakai.
Nyt alan ymmärtämään paremmln tätä. Eli perimällä vaikutus ja siihe ympäristö päälle lapsuudessa.
Tilastotieteen oppitunti narsismista:
Vaikka narsisteja on vain se arvioitu 0,5-6% väestöstä, niin jatkuvasti ikisinkkuna tai pettävänä parisuhteessa he tapaavat todella monta puolisoehdokasta elämänsä aikana. Olettaen vaikka täällä puhutuista, niin noin puoli vuotta - vuosi on narsistin suhteen keskipituus. Plus ne ketä vain hetken deittaa eikä jää "nalkkiin" jos uhri huomaa heti oudot merkit. Niin ikävuosien 18-55 välillä yksi ainoa narsisti ehtii deittailla puoli vuotta kestolla laskien yli 70 suhdetta. Kun naimisiin / pitkään suhteeseen päätyvällä ihmisellä kumppaneita ei tuota määrää kerry. Varsinkin kun narsistilla ei ole mitään "olen vuoden mieli maassa kun suhde päättyi"-suruaikaa.
Eli yksi ainoa narsisti ehtii levittämään pahuuttaan todella monen ihmisen elämään deittielämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka narsisteja on vain se arvioitu 0,5-6% väestöstä, niin jatkuvasti ikisinkkuna tai pettävänä parisuhteessa he tapaavat todella monta puolisoehdokasta elämänsä aikana. Olettaen vaikka täällä puhutuista, niin noin puoli vuotta - vuosi on narsistin suhteen keskipituus. Plus ne ketä vain hetken deittaa eikä jää "nalkkiin" jos uhri huomaa heti oudot merkit. Niin ikävuosien 18-55 välillä yksi ainoa narsisti ehtii deittailla puoli vuotta kestolla laskien yli 70 suhdetta. Kun naimisiin / pitkään suhteeseen päätyvällä ihmisellä kumppaneita ei tuota määrää kerry. Varsinkin kun narsistilla ei ole mitään "olen vuoden mieli maassa kun suhde päättyi"-suruaikaa.Eli yksi ainoa narsisti ehtii levittämään pahuuttaan todella monen ihmisen elämään deittielämänsä aikana.
Narsistit hyppivät suhteesta toiseen aina pettämisen kautta lennosta. Koska pitää saada uusi lähde.
Vierailija kirjoitti:
Oma narsistinen eksäni oli hyvin tarkka ulkonäöstään, kävi paljon salilla ja vahti syömisiään. Itsekin kävin salilla, liikuin aktiivisesti ja olin hyvässä ja hoikassa kunnossa, mutta silti eksä otti asiakseen kertoa kuinka hänen ihannevartalonsa naisella olisi muutaman kilon hoikempi mitä minun vartaloni (painoin tuolloin siis ehkä 55 kg).. Nooh, suhde päättyi lopulta toisen osapuolen kännipettämiseen, ja nykyisin tämä herra on parisuhteessa minua selkeästi tanakampirakenteisen daamin kanssa. Lieneekö maku vai standardit muuttuneet matkan varrella.
Narsistisen persoonan egonpönkitys ei katso todellisuudessa mitään ulkonäköä. Olit todennäköisesti liian hyväitsetuntoinen joten heikompi-itsetuntoinen on kivempi koska sitä voi lytätä helpommin. Todennäköisesti kehuu nykyiselleen sinua ja sänkytaitojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka narsisteja on vain se arvioitu 0,5-6% väestöstä, niin jatkuvasti ikisinkkuna tai pettävänä parisuhteessa he tapaavat todella monta puolisoehdokasta elämänsä aikana. Olettaen vaikka täällä puhutuista, niin noin puoli vuotta - vuosi on narsistin suhteen keskipituus. Plus ne ketä vain hetken deittaa eikä jää "nalkkiin" jos uhri huomaa heti oudot merkit. Niin ikävuosien 18-55 välillä yksi ainoa narsisti ehtii deittailla puoli vuotta kestolla laskien yli 70 suhdetta. Kun naimisiin / pitkään suhteeseen päätyvällä ihmisellä kumppaneita ei tuota määrää kerry. Varsinkin kun narsistilla ei ole mitään "olen vuoden mieli maassa kun suhde päättyi"-suruaikaa.Eli yksi ainoa narsisti ehtii levittämään pahuuttaan todella monen ihmisen elämään deittielämänsä aikana.
Narsistit hyppivät suhteesta toiseen aina pettämisen kautta lennosta. Koska pitää saada uusi lähde.
Toi pettäminen on tosi yleistä ja salamyhkäistä. Aina pitää saada sitä ihailua muilta ja tuntea olevansa haluttu. Narsistimies on jäänyt henkisesti lapsen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa oli narsistin yletön palvominen alussa, sitten matto vetäistiin alta mikä ei ollut enää huvittavaa. Ei pitäisi langeta narsistien myyntipuheisiin ja palvomiseen. Henkilö vaikutti aivan maagisen hyvältä aluksi.
Narsistit obat taitavia valehtelijoita ja ihmisten hyväksikäyttäjä. Rakkauspommitus alussa heillä ihan taitolaji. Kaikki kuitenkin ihan feikkiä!
Vierailija kirjoitti:
Oma onarsistinen eksäni oli hyvin tarkka ulkonäöstään, kävi paljon salilla ja vahti syömisiään. Itsekin kävin salilla, liikuin aktiivisesti ja olin hyvässä ja hoikassa kunnossa, mutta silti eksä otti asiakseen kertoa kuinka hänen ihannevartalonsa naisella olisi muutaman kilon hoikempi mitä minun vartaloni (painoin tuolloin siis ehkä 55 kg).. Nooh, suhde päättyi lopulta toisen osapuolen kännipettämiseen, ja nykyisin tämä herra on parisuhteessa minua selkeästi tanakampirakenteisen daamin kanssa. Lieneekö maku vai standardit muuttuneet matkan varrella.
Usein narsistit ovat täydellisyyden tavoittelijoita. Jos narsisti on itse suhteellisen komea ja menestynyt eli status myös tärkeä sekä raha, on naisenkin oltava kaunis ja täydellinen. Narsistit ovat kontrollifriikkejä. Anoreksiaa saattaa myös olla koska kammoavat lihavuutta ja ylipäätään kaikkea heikkoutta. Itse yritin mukautua mahdollisimman paljon että olisin "mahdollisimman täydellinen" hänelle ( mikä on ihan typerää) mutta narsistille ei mikään riitä. Narsistit ovat pinnallisia ja syvällisiin keskusteluihin ja itseanalyysiin täysin kykenettömiä. Pelkkiä tyhjiä kuoria.
Jos kysyin mitä kello oli niin valehteli ajan ja väitti minun sitten kuulleen väärin.
Sain jatkuvasti kuulla putsaa korvas,hanki kuulokoje.
Teki mielellään ruokaa josta itse söi vain nokareen ja painosti minua syömään koko hiton kattilan tyhjäksi,ei käynyt päinsä että olisi laitettu jääkaappiin ja lämmitetty seuraavana päivänä pois. Heti piti syödä. Kerran tilasi perhepitsan,otti siivun ja vaati minua syömään loput. En pystynyt jolloin suuttuneena heitti pitsan roskiin ja raivosi,ettei koskaan enää yllätä minua pitsalla.
Osti minulle joululahjaksi lahjakortin tatuointiliikkeseen mutta halusi itse valita kuvan. Kun en suostunut niin arvatkaa otinko lopulta koko tatuointia.
Aina kun sairastuin väitti minun haluavan huomiota ja teeskentelevän,jopa silloin kun minulta puhkesi umpisuoli vaati sairaalassa että lähden tikit mahassa kanssaan tupakalle. En kuulemma voinut olla niin kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Herra Jee Jee kirjoitti:
Suomalaisista miehistä 92,7% on narsisteja.
Lähde: vauva.fi keskustelupalsta
Hyvin pieni prosentti on narsisteja, ainoastaan nämä pellet keistä täällä kerrotaan. Normaaleja miehiä riittää pilvin pimein, eikä heistä kukaan tekisi täällä mainittuja älyttömyyksiä.
Täälläkään kerrotuista tapauksista ei usemmista löydy narsismin häivääkään. Ihminen voi olla muutenkin vinoluonteinen, kypsymätön, kärsiä jostain sairaudesta kuten kilpirauhasongelmista käyttäytäkseen huonosti. Yksi syy on myös yhteensopimattomat persoonallisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin parisen kuukautta miehen kanssa joka jos ei ihan narsisti ollut, niin ainakin omasi vahvoja piirteitä siihen suuntaan. Miehellä oli tuolloin ikää 50+.
- Hyvin pian jäi kiinni siitä, että laittoi viestiä toiselle naiselle ja ehdotteli tälle. Oli kuulemma vitsi ja asia sovittiin.
- Jos meille tuli erimielisyyttä, niin mies ei suostunut kuuntelemaan ja puhumaan. Sanoi vain mun räyhäävän vaikka puhuin täysin rauhassa ja asiallisesti. Välillä meni sitten lopulta hermot kun toinen ei suostunut ratkaisemaan erimielisyyttä vaan piti lapsellista mykkäkoulua.
- Kerran ruoka epäonnistui vähän kun paloi uunissa osittain. Mies veti totaaliset pultit ja raivosi niin kovasti, että menin vessaan lukkojen taakse piiloon koska mua pelotti. Itkin siellä ja kuuntelin miehen raivoamista.
- Mies ei pessyt ikinä käsiään kun kävi vessassa, ei edes kun oli käynyt pjaskalla. Mä siitä hänelle sanoin ja mies aina suuttui asiasta eikä suostunut ymmärtämään mun perusteluita perushygieniasta. Kerran sanoin tästä miehen kaverin läsnäollessa ja miehen kaveri peesaili mua, että kyllä kädet pitää pestä. Mies suuttui sitten meille molemmille.
- Kävi kerran viikossa saunassa ja pesulla. Ei ihme kyllä haissut hieltä tai lialta, mutta muuta kuin alapää haisi. Kun ei siis tehnyt alapesujakaan joka päivä. Sitten tulee haisevan vehkeen kanssa mun naaman eteen, että ota suihin. Käskin pesulle, ihme kyllä meni.
- Ilmeisesti koko lyhyen seurustelun ajan viestitteli exänsä kanssa. Olivat seurustelleet useamman vuoden miehen erottua pitkäaikaisesta avopuolisostaan.
- Haukkui jatkuvasti tyttärensä miestä vaikka tyttären mies asiallinen, ahkera työtä tekevä mies jolla oma yritys.
- Väitti mun haukkuneen entistä avopuolisoaan vaikka en koskaan niin tehnyt.
- On myös pari seksiin liittyvää juttua, mutta ne ei tunnu hauskalta vieläkään. Nuo muut alkaa jo huvittaa kun miettii, että kyse aikuisesta ihmisestä. Tulee mieleen, että kuinka tyhmä ihminen oikein voi olla. Se mies kyllä toi hyvin esille oman tyhmyytensä vaikka ilmeisesti kuvitteli olevansa kovinkin fiksu. Rasistinen, ylimielinen, itseään täynnä oleva, itsekeskeinen juntti.
Suhde loppui lyhyeen ja onneksi niin. Aloin voimaan todella huonosti noin lyhyessä ajassa ja seurustelun loppuminen oli suuri helpotus. Ei mies vainonnut, mitä nyt pari kertaa kännipäissään ehdotteli seksiä. Joillekin hän puhui, että mä en tehnyt mitään eli siis siivonnut hänen luonaan jne. Tein aina ruoan kun olin hänen luonaan ja välillä vähän siivoilin. Mies oli työtön joten hänellä oli kyllä aikaa siivota pieni kaksionsa. Mulla oli oma asunto, lapsi, opiskelut ja työ joten miksi mun olisi pitänyt siivota työttömän ihmisen asuntoa?!
Mä ihmettelen hänen entistä avopuolisoaan, että miten hän jaksoi olla tuon ihmisen kanssa vuosikymmeniä ja tehdä hänen kanssaan vielä viisi lasta. Tiedän ainakin yhden naisen jonka kanssa tämä mies on exäänsä pettänyt, mutta en tiedä tietääkö tämä nainen tuosta.
Ulkoisesti mies on komea, mutta sisältä täyttä pjaskaa. Kuvottaa nykyään nähdä koko miestä.
Tsiisus, mietin jo että olenko seurustellut saman miehen kanssa, mutta tällä ei ole lapsia, eikä ole komea. Mutta jonkinlaista viestittelyä muiden kanssa, mykkäkoulut, mitään asioita ei pysty hänen kanssaan selvittämään, käsien pesu niin ja näin, mutta uskallapa jostain sellaisesta sanoa...
Ei riittänyt että tein kaikki ruoat ja hoidin tiskit, olisi pitänyt vielä siivotakin hänen asuntonsa.
Joskus juoksi yhtäkkiä karjumaan päikkäreiltä makkarista kun nähtävästi oli ruoan haistanut sinne, huusi että uunissa palaa, käsittämätön raivari.
No seksi tälle ei kelvannut, minulta ainakaan. Usein haukkui läskiksi, saattoi ihan tosta vaan vetäistä "missä sun läskit, missäs sun liikunta"jne. Läskittely alkoi jo 3 kk suhteen jälkeen, kummastuttaa kyllä että miksi läskin valitsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole silloin riitelyä ellei siihen toinen mene mukaan. Sanakirja käteen. Kiusantekoa ja raivoamista kylläkin.
Minun mielestäni ihmiset tarkoittavat yksin riitelyllä sitä että toinen huutaa vaikka vastaisin ihan normaalilla äänensävyllä takaisin. Tai jos yrität poistua tilanteesta, toinen seuraa perässä.
Onko se tappelua jos joku hyökkää kimppuuni ja yrittää pahoinpidellä.
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa oli eräässä harrastuskeskustelupalstalla. Äitini joku kaveri oli siellä myös. Kerran menin käymään vanhempieni luo käymään. Äitini iski tulostettuna kaikki kommentit mitä olin kirjoittanut. Olin kuulema "riehunut" palstalla.
Miksi copy-pastaan tänne osia toisten kertomuksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun alussa oli eräässä harrastuskeskustelupalstalla. Äitini joku kaveri oli siellä myös. Kerran menin käymään vanhempieni luo käymään. Äitini iski tulostettuna kaikki kommentit mitä olin kirjoittanut. Olin kuulema "riehunut" palstalla.
Miksi copy-pastaan tänne osia toisten kertomuksista?
siis piti olla copy-pastaat...
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyin mitä kello oli niin valehteli ajan ja väitti minun sitten kuulleen väärin.
Sain jatkuvasti kuulla putsaa korvas,hanki kuulokoje.
Teki mielellään ruokaa josta itse söi vain nokareen ja painosti minua syömään koko hiton kattilan tyhjäksi,ei käynyt päinsä että olisi laitettu jääkaappiin ja lämmitetty seuraavana päivänä pois. Heti piti syödä. Kerran tilasi perhepitsan,otti siivun ja vaati minua syömään loput. En pystynyt jolloin suuttuneena heitti pitsan roskiin ja raivosi,ettei koskaan enää yllätä minua pitsalla.
Osti minulle joululahjaksi lahjakortin tatuointiliikkeseen mutta halusi itse valita kuvan. Kun en suostunut niin arvatkaa otinko lopulta koko tatuointia.
Aina kun sairastuin väitti minun haluavan huomiota ja teeskentelevän,jopa silloin kun minulta puhkesi umpisuoli vaati sairaalassa että lähden tikit mahassa kanssaan tupakalle. En kuulemma voinut olla niin kipeä.
Voi jessus. Miehelläni on samanlaisia eleitä. On usein sellaista, että kieltäytyy jostain, kun on niin loukkaantunut. Ensin itse karjunut ja sitten onkin taas uhri. Jää vaikkapa keitetyt ruoat syömättä tai jotain vastaavaa.
Punainen lippunen seurusteluajalta: Olimme ajaneet hyvän matkaa yhden urheiluliikkeen takia. Ehkä 50 km. Kun olimme perillä (kauppa olikin kiinni!), katselimme näyteikkunaa. Minulla oli pissahätä ja sanoin sen hänelle. Seuraus? Suuttuminen. Sanoin, että mennään jonnekin, missä voin käydä vessassa ja tullaan sitten takaisin. Vihaisena sitten kapusi autoon, ajoimme pois. Hän ei missään tapauksessa halunnut ajaa takaisin sinne kaupalle, vaikka sitä ehdotin. Luuli varmaan, että halusin vain manipuloida, jotta päästään pois sieltä kaupalta. En manipuloinut, vaan oli rakkko täynnä.
Näitä teatteriesityksiä olen nähnyt vuotten varrella monia. Käytös on kuin uhmaikäisellä lapsella. Jos joku juttu ei suju, sitten suuttuu, kieltäytyy, tulee heti stoppi jutulle. Ei mahdollisuutta puhua asioita selväksi.
Noin viimeisen viikon aikana on joka päivä syntynyt kränä. Aina ihme asioista. Alan olla täysin kyllästynyt siihen, että minulle karjutaan ja saan olla varpaisillani, että mies ei taas ota jotain pikkuseikkaa itseensä. Käytös on tällä hetkellä aivan lapsen asteella, loukkaantuu mistä tahansa ja joka kerta saan aggressiot vastaan. Mistään asiasta ei voi keskustella. Valehtelee mulle päin naamaa, väittää, että sanoit sitä tai tätä. Ilmeisesti vääntää sen mitä sanon mielensä mukaan. Se on sitten totuus. Olenkin sanonut, että taidan ostaa tallentavan laitteen, että tiedetään, mikä oli totuus. Ollaan kohta kuin Johnny Depp ja Amber Heard.
Olen kuuskymppinen ja antanut aivan liian paljon valtaa tälle ihmiselle. Ehkä vielä uskallan lähteä omilleni.
Moni narsistin tempaus saa selityksen, kun miettii miten uhmaikäinen, tai murrosikäinen, toimisi koettaessaan pompottaa aikuista.