Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

181/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkättäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käkättäjä kirjoitti:

Suurimmissa osassa näistä kyse ei ole narsismista vaan silkasta kusipäisyydestä ja tunne kylmyydestä

Termit oikein!

Terveisin, oikeasti narsistin uhri

Tuleeko mieleesi yhtään narsistin "huvittavia" tempauksia? Minulle ei tule huvittavia. Ketjun otsikko on vähän harhaanjohtava. Terveisin toinen oikeasti narsistin uhri

Niin on ja minusta hirveän loukkaavaa oikeasti narsistin uhreja kohtaan!

Ei todellakaan tule mieleen yhtään huvittaa narsisti isäni tempauksia,

Vierailija
182/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä jätti mut aina, kun oli esim syntymäpäiväni, joulu jne. En tiedä mitä mielihyvää siitä sai, varmaankin etten olisi iloinen, kun en hänen seurassaan ole. Emme siis asunut yhdessä. Tuli sitten joulu ja menin vanhempieni luokse ja hän taas jätti minut ja kertoi syyksi sellaisia asioita, mitä hänen ei olisi pitänyt tietää, eli kenen kanssa olen ollut mihinkin aikaa ja mitä olen tehnyt ja mitä olen jollekkin puhunut.. asia mietitytti erityisesti, koska meillä ei ollut yhteistä ystäväpiiriäkään ja tiesi ihmisiä, joista en ollut edes hänelle puhunut. Olimme onneksi seurustelleet vasta puolisen vuotta. No siis ensin soittelin kavereilleni, että ovatko he puhuneet miehelle, vai mistä hän asioita tietää? Meni vuorokausi, kun tajusin että hän on hakkeroitunut jotenkin facebookkiini ja lukenut sieltä kaikki juttuni ja kirjoitukseni. Asiaa varmisti myös se, ettei ollut enää itse omassa facessa paikalla, vaikka hän yleensä on koneellaan aina kirjautuneena, vaikka ei olisi kotonakaan. Ongelmani hoitui sillä, kun poistin koko facebook tilini ja tajusin miten sairas mies oli kyseessä. Oli siinä myös muitakin juttuja, joten päätin myös muuttaa pois koko kaupungista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edelliseen mainittuna, en ollut tehnyt edes mitään salattavaa, vaan hänen mielestään en olisi tiettyjä ihmisiä saanut nähdä tai puhua heille

Vierailija
184/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tempaukset tosiaan oo huvittavia ollu. Kerran olin suunnitellut kauan kesälomamatkaa, säästänyt siihen rahat ym. Päästiin perille merenrantaan iltamyöhällä, nukuttiin matkailuautossa yö. Aamulla olin tosi iloinen, aurinko paistoi, meri kimmelsi, suhde oli melko tuore, joten odotin ihanaa lomaa. Erehdyin sitten kysymään mieheltä, että millä mielellä olet. Hän suuttui hirveästi ja sanoi, että nyt lähdetään heti takaisin kotiin. Siinä ei auttanut mikään. Sanoi, että en ole vielä oppinut käsittelemään häntä. Toinen tilanne oli juhannuspäivänä. Oltiin jossain juhannustapahtumassa. Hän ois halunnu puristella mua julkisesti ja minä en tykännyt siitä. Suuttui niin, että piti lähteä sieltä ja mennä suoraan metsätilalleen ajamaan puita. Mökötti mulle yhteemsä kolme päivää, nukkui sohvalla, eikä puhunut edes lapsilleen mitään.

Vierailija
185/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkättäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käkättäjä kirjoitti:

Suurimmissa osassa näistä kyse ei ole narsismista vaan silkasta kusipäisyydestä ja tunne kylmyydestä

Termit oikein!

Terveisin, oikeasti narsistin uhri

Tuleeko mieleesi yhtään narsistin "huvittavia" tempauksia? Minulle ei tule huvittavia. Ketjun otsikko on vähän harhaanjohtava. Terveisin toinen oikeasti narsistin uhri

Niin on ja minusta hirveän loukkaavaa oikeasti narsistin uhreja kohtaan!

Minä taas ihmettelen miten osa täällä voi "diagnosoida" ihmisen yhden kerrotun tapauksen perusteella ei-narsistiksi.

Ja varmasti ei ole mitään huvittavaa elää narskun kanssa, mutta jos on päässyt eroon ja asiasta ns yli (joskus suhde voi loppua lyhyeenkin eikä ehdi niin pahoin traumatisoitua) niin miksei narskun tenpauksissa voisi nähdä koomisiakin puolia?

Vierailija
186/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne näin jälkikäteen ( kahdenkymmenen vuoden jälkeen) jo huvittavat, vaikka silloin tuntuikin siltä kuin koko maailma olisi murtunut alta.

Vierailija
187/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusi lapsen kuullen, että on ihan sairasta käyttää noin paljon aikaa lapsen kanssa, kun luin tälle iltasatua. Odotti itselleen viihdyttäjää vuoteeseen ja lapsen saama huomio oli häneltä pois. Lapsi ei tämän jälkeen halunnut iltasatua, koska pelkäsi isänsä huutoa.

Vierailija
188/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi ennen (tai nykyisin) pitäisi olla mitään "narsismitietoutta"? Ei kenenkään tarvitse tunnistaa narsistia tai alkaa diagnosoimaan narsimia vain siksi, että kokee toisen hankalaksi eikä osaa toimia toisen ja hänen tapojensa kanssa. Ei tarvita mitään muuta kuin opetella _itselleen_ kyky sanoa ei ja pitää huolta omista rajoista sekä (etenkin parisuhteen ollessa kyse) kommunikoida toiselle, että "tarvitsen tätä" ja "loukkaannun, kun...." Jos toinen ei opi näistäkään, on syytä opetella mysö taito lähteä suhteesta - silloin ettet kuulu yhteen, jos ette opi tulemaan toimeen toistenne kanssa.

Olen samaa mieltä. Itsetuntemus, sitä ennen ei kannata hakeutua parisuhteeseen. Ja tärkeää on ymmärtää ettei parisuhteen pidä olla hoitosuhde.

Joo, mutta kun parisuhde ei ole ainut paikka missä voi joutua narsistin uhriksi. Narsisti voi olla oma vanhempu/sisarus/muu sukulainen, työkaveri, esimies, naapuri...

Vierailija
189/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa aviomieheni selasi historiani KAIKKI kuvat, päivitykset, synttärionnittelut ym. läpi sivultani - arvosteli, tenttasi, syytteli ja osoitteli - johtaen koko somen käyttöni siihen, etten viimein koskaan päivitellyt enää mitään. Vihasi sanojensa mukaan Facebookia ja oli itse epäsosiaalinen introvertti, jonka mielestä huomionhaku somessa on pentumaista ja kipeää. Itse käytti Facea kyllä muutoin, paitsi minun läsnäollessani. Omina kavereinaan mm. vaatekaupan myyjiä ja 15 vuoden takaisia lastensa jumppakerhon tätejä XD

Tänä päivänä jo naurattaa hieman, mutta aikanaan ei. Syytteli flirttailusta mm. sukulaisteni kanssa vuosia ennen kuin me edes olimme tutustuneet, syytti hänen saattamistaan noloon asemaan joillain päivityksilläni (esim. ”Mahtava työtiimi - kiitos kollegat”-päivitys: se oli hänen mielestään piilokettuilu hänelle, kuinka minulla on mukavaa muiden paitsi hänen kanssaan).

Ilmeeni ja käyttäytymiseni muiden kanssa hän aina arvosteli minulle jälkikäteen, harrasti viikkojen mykkäkouluja ym. Hallitsi päätöksentekoani, rahojani, sosiaalisia suhteitani ja tarpeitani. Haukkui huonon makuni ja turhat haaveeni.

Jätettyäni hänet mustamaalasi tietenkin kaikille, kuinka olin hänen somenkäytön ja elämän rajoittaja, ja kaikessa hyväksikäyttäjä. Haali minun tuttavani omaan piiriinsä ja minua syytetään ”feikiksi”. Esittää aktiivia ekstroverttiä kuulema Facebookissa, näyttelee minun persoonallisuuttani, omi minun sisustus- ja elämäntyylini.

Se, joka vähättelee narsistin uhrin kokemusta, syyllistyy samaan pahoinpitelyyn, kuin itse narsistikin. Näitä on paljon.

Omituinen kirjoitus. Outoa, että sulkeutunut introvertti ensinnäkin hurmasi sinut aikanaan ja nyt sitten esittää aktiivista ekstroverttä sinuksi muuntautuneena entisten kavereidesi kanssa kun ennen oli vaan ne kaupan myyjät kavereina. On apinoinut sisustamistyylisi ja elämäntyylisi. Mitenkähän se ilmenee ?

En vähättele narsistin uhrin kokemuksia mutta tässä jutussasi ei nyt kaikki näytä oikein täsmäävän.

Samaa mietin. Teinimäistä touhua. Kilpaillaan kummalla on Facebookissa enemmän ja laadukkaampia seuraajia ja nyt toinen matkii ja on vienyt sinun kaverisi, persoonallisuustesti ja elämäntyylisi. Et vaikuta itsekään kovin mukavalta.

Vierailija
190/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielsi minulta joulunviettoon tulemisen hänen lapsuudenkotiinsa, koska olin hukannut lapsen villahaalarin.

Vierailija
191/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riittäisi kerrottavaa, mutta kerron vain pari esimerkkiä siitä että minulla ei ollut mitään arvoa että hän olisi ollut "reilu jätkä". Kylällä jossa asuttiin kiersi miespuolinen kauppias myymässä elintarvikkeita viikoittain. Tuo kulkukauppias oli naisiin menevä ja yritti useamman kerran lähennellä minua. Kerroin tämän miehelleni. Minua pelotti ja inhotti niin että en avannut hänelle enää jatkossa ovea. Kerran mies oli kotona kauppiaan liikkumisen aikaan mutta kauppias oli tottunut jo että meillä ei avata ovea ja ajoi ohi poikkeamatta. Mies haukkui minut tuosta. Olisi ilmeisesti pitänyt antaa kauppiaalle pi11ua että mieheni olisi "reilu kaveri".

Matkustimme yhteisen harrastuksen parissa ja asumme reissuilla mökeissä Matkaa kohteeseen oli niin paljon että jöuduimme yöpymään myös matkan aikana. Minä joka olin meistä työssäkäyvä ja näiden reissujen maksaja ostin asuntovaunun jotta ei tulisi niin paljon kuluja. Ensimmäisellä reissulla olimme lähdössä pois ja tuttavapariskunta jäi vielä kohteeseen. Minulla olisi pitänyt antaa asuntovaunu tuttavapariskunnalle ja minun olisi pitänyt kustantaa itselle majoitus hotellissa tai mökissä matkalla. Tuosta sain kuulla vielä monta kertaa jälkeenpäin kun en lainannut vaunua.

Minulla on koulukiusaamisesta johtuva traumatausta ja olin hyvä uhri exälle. Mentiin yhteen minun ollessa tosi nuori ja hän lyttäsi lopunkin itsetuntoni kommentoimalla minun ja ystävieni virheitäni ja vikojani ja mitä esimerkiksi tein sosiaalisissa tilanteissa väärin. Minä vain yritin miellyttää ja syytin itseäni suhteemme ongelmista. Sitten kun menin ensimmäistä kertaa töihin niin oikein ihmettelin että minähän osaan tulla toimeen ihmisten kanssa. Kävi niin että minä pärjäsin ja etenin työelämässä ja hän ei. Sen jälkeen hän antoi hyvän kuvan itsestään kehuskelemalla mitä minä teen työkseni ja miten hyvin tienaan. Minua hän kohteli edelleen kuin pazkaa.

Vierailija
192/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.

Mutta et siltikään tiedä näiden ihmisten elämästä muuta kuin yhden tapahtuneen. Ei tee sinusta kaiken tietävää, vaikka olisit minkälainen analysoija/korjaaja/virheiden poistaja tahansa.

Vierailija
193/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasi dildon veitsellä kahtia. Silppusi kaikki cd-levyni, joita oli paljon, murusiksi ympäri kämppää. Heitti tietokoneen 5.kerroksen ikkunasta ulos. Syömisissä neuroottinen. Laittoi annokset koko perheelle, isot annokset joita kukaan ei olisi pystynyt syömään loppuun. Kaikki oli syötävä loppuun ja syömisestä ei saanut kuulua pienintäkään ääntä. Sekosi jos joku maiskautti tms. Jos käytiin ravintolassa, suuttui jos söin esim. Salaattia tai kanaa. Punaista lihaa sen piti olla.

Vierailija
194/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttui siitä, kun suutuin hänelle, kun oli välinpitämättömyyttään rikkonut kotitilallaan yhden ladon oven, jota minäkin olin tuntikausia tekemässä. Hyppäsi auton rattiin ja kaasutti tiehensä. Jouduin kävelemään pakkasessa ja täysin pimeässä Tapaninpäivän illassa 17 km syrjätien laitaa. Sitten joku kiltti mies pysähtyi ja tarjosi mulle heijastinta. Sanoi että ei meinannu nähdä mua tien laidassa. Purskahdin itkuun ja pääsin viimeiset 8 km kyydissä.

Vierailija
195/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina mukava lukea tarinasta että ”ex” - he sentään ovat saaneet pisteen tarinaansa. Pisteet siitä!

Vierailija
196/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina mukava lukea tarinasta että ”ex” - he sentään ovat saaneet pisteen tarinaansa. Pisteet siitä!

Tai sitten vaan ollaan katkeria sille eksälle ja päätetään että narsisti se oli!

Vierailija
197/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koki oikeudekseen outoja asioita. Esim. vaihtoi yöllä salaa asuntojen ikkunat, kun vaihtoi kunnan rivitaloasunnosta toiseen samassa pihapiirissä. Tämän teki pitääkseen sälekaihtimet. Otti kiuaskiviä taloyhtiön saunasta, jotta makkaransa paistuu siinä paremmin. Piilotti minun tietokoneen, kun olin tehnyt jotain mielestään sopimatonta. Ei antanut ikinä takaisin

Vierailija
198/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.

Ensinnäkin "mielenterveysosasto" kirjoitetaan yhteen.  Toiseksi: mikä on virallinen ammattinimikkeesi kun johdat mielenterveysosaston psykologeja heidän työssään? Onko kyseessä iso sairaala kun siellä on mielenterveysOSASTO?

Vierailija kirjoitti:

T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:

Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää. 

Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?

Vierailija
199/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä ap päättelee että eksä on narsisti? on voinut olla ihan tavallinen idiootti, kun alkanut tuollaista tekemään.

Nykyään huonot käytöstavat tarkoittaa samaa kuin narsismi. Ennen sanottiin kusipäiksi.

Oikea narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen ja n. prosentilla kansasta. Eli 99% todennäköisyydellä se eksä, anoppi, pomo, naapuri, inhokkipoliitikko, jne. Ei ole narsisti.

Vierailija
200/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että tämä on naureskelu- ja ihmettelyketju. Näiden ihmisten toilailuille on terveellistä päästä nauramaan joskus. Olette kertoneetkin jo todella outoja ja naurettavia juttuja, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan