Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:
Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää.
Niin miten sänä yrität ymmärtää pesukoneen tai mikroaaltouunin pihalleheiton normaalina riitelynä? Nimitit itsesi vielä psykiatriksi. Kumma kun et paaviksi niin voisit julistaa pannaan.
Juuri näin. Taivas varjele näiltä psykiatreilta.
Huvittavaa (mutta toisaalta surullista) on myös katsoa töissä, miten jollain pikku armonpaloilla narsisti vetää taas hovilaisiaan lähelleen kun on ensin käyttäytynyt heitä kohtaan todella julmasti ja ilkeästi. Ja sitten nämä ihmiset taas menevät tuohon ansaan ja hehkuttavat millaisen lahjan tms saivat. Että kyllä se osaa sitten olla niin mukavakin :) Eli hyväksyvät alistamisen, kontrollin ja pöyristyttävän käytöksen toisia ihmisiä kohtaan kunhan edes joskus saavat jonkun huomionosoituksen ja keinotekoisen itsetunnon buustauksen upealta narsistiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä ap päättelee että eksä on narsisti? on voinut olla ihan tavallinen idiootti, kun alkanut tuollaista tekemään.
Nykyään huonot käytöstavat tarkoittaa samaa kuin narsismi. Ennen sanottiin kusipäiksi.
Oikea narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen ja n. prosentilla kansasta. Eli 99% todennäköisyydellä se eksä, anoppi, pomo, naapuri, inhokkipoliitikko, jne. Ei ole narsisti.
Sulla on vähän vikaa tuossa matemaattisessa ajattelussa.
Jos narsisteja on prosentti, se tarkoittaa, että ihminen ehtii elämänsä aikana tavata narsistin noin sadan prosentin todennäköisyydellä. Se ei tarkoita sitä, että narsistiksi epäilty on sellainen vain prosentin todennäköisyydellä.
Esimerkiksi kun itse olen opettaja, olen tilastollisen todennäköisyyden mukaan opettanut noin kymmentä psykopaattia ja kymmentä narsistia, olettaen että kumpaakin on noin prosentti. Lisäksi on tietysti persoonallisuushäiriöiset huoltajat.
Omalla alalla näitä narskujen "hauskoja" tempauksia on mm. turhat valitukset, toimittajilla ja lakimiehillä uhkailu, mustamaalaus jne. Samaan aikaan saatan tulla oppilaan kanssa hyvin toimeen. Mutta huoltaja on saanut päähänsä, että olen pirusta seuraava.
Ehkäpä koomisin oli eräs hankala äiti, joka lähetti lapsensa koululle ansioluettelonsa kehuakseen itseään.
Sitä paitsi erilaisia persoonallisuushäiriöitä potee jopa 15 prosenttia. Monissa niissä on narsistisia piirteitä. Kyllä näihin törmää.
Isäni "huvittamat tempaukset" : paisko tavaroita ja karjui kun perunat jääneet vähän raaoiksi, paiskoi ne perunat oveen muussiksi, kalapuikot piti pistää roskiin koska ei ollut ruokajuomaksi maitoa
Joku oli muka silpinnut elokuvalipun minkä muka ostanut, käski pakata kaikkien kamat, sit heitti hotellille meidät ja karjui koko matkan miten ei kukaan kunnioita häntä, oli kivaa siellä pienempien sisarusten kanssa yli 20 asteen pakkasessa kykkiä, itkettiin ja äiti yritti puhelimessa lepytellä iskää, käveltiin sit kotiin, paitsi mä menin mummille
Suuttui aivan järjettömästi kun haisin muka paskalle:D suihkussa olin käynyt jne, mut vissiin hikoilin sit liikaa?? En tajua
Viimeisin episodi oli jouluna kun ruokaa olisi ollut jääkaapissa mutta kukaan ei tuonut nenään eteen sille, karjui, huuti ja raivos, oli loppu joulu ilta pilalla ja vaivaantunut
Muutenkin joka joulu ragee ja 24/7 jokaisena päivänä aina keksii syyn kilahtaa, äiti ei tajua erota, jo yli 30 vuotta tälläistä
Niin kauan kuin muistan pikkutytöstä lähtien isän raivokohtaukset oli pelottavia ja koskaan ei tiennyt mistä kilahtaa, aina saa olla varoillaan,, tulis kuolema ja korjais tuon jo pois on pilannut meidän kaikkien elämän
Jaa, kommenttini ei mennytkään läpi. Mikähän sana oli väärä...?
No, joka tapauksessa oltiin siis kaverini ja silloisen avopuolison kanssa baarissa. Lähtiessä mentiin vielä kaverin kanssa jonottamaan vessaan, mies lähti edeltä ulos soittamaan taksia. Kun kaverin kanssa päästiin ulos, ei miestä näkynyt missään. Soitin ja mies kertoi olevansa taksissa matkalla kotiin, kun ei ollut jaksanut odottaa kauempaa. Käveltiin kaverin kanssa taksitolpalle missä jouduttiin odottamaan aika kauan. Kun vihdoin päästiin kotiin (kaverini oli meillä yötä), mies odotti siellä vihaisena ja oli paiskonut tiskialtaasta likaiset astiat rikki lattiaan, kun minä "s**tanan l*hmä" vain luuhaan yöt kaupungilla enkä saa edes tiskejä tiskattua. Ja kaikki likaiset astiat siis oli illan aikana etkoilla käytettyjä.
Miehestä tuli hyvin pian sen jälkeen entinen, pari vähemmän "huvittavaa" temppua hän ehti vielä ennen eroa tehdä, niistä toisessa tarvittiin poliisinkin apua :/ En tiedä oliko hän kusipään lisäksi narsisti, ainakin likimain kaikki narsistin tuntomerkit täyttyi.
Narsistin työnhaku: ikää 30 ja koulutus pelkkä ylioppilas, ei työkokemusta. Silti se haki asiantuntijatöihin ja johtajan hommiin, koska katsoi olevansa niihin kyvykäs. Valehteli työkokemustaan cv:hen ja jäi tietysti kiinni haastatteluissa, kun ei tiennytkään mistään mitään. Sitten humalassa tilitti minulle kuinka kostaa kaikille, kun v*ttuilevat hänelle, kun hän hakee töitä. Koulutusta ei voinut hankkia, koska oli laiska ja liian ylpeä ottamaan opetusta vastaan - eihän kukaan tiennyt mitään kuin hän.
Töissä on huvittavaa seurata asiakkaiden reaktioita kun narsku joutuu tilaan jossa se narskun ydin pääsee esille: suuria harhakuvitelmia, faktojen sivuttamista, yksinpaasausta, kuuntelemattomuutta, muiden morkkaamista, kykenemättömyyttä aikuiseen rakentavaan ja tasa-arvoiseen keskusteluun. Asiakkaat tuijottavat tyrmistyneinä silmät pyöreinä, että mikä heihin iski :D
Sanomattakin selvä, että tämä ajaa firman vielä jonain päivänä konkurssiin. Muut yrittävät epätoivoisesti paikkailla narskun jälkeensä jättämiä tuhoja.
Vierailija kirjoitti:
Karmeita juttuja, toivottavasti olette päässeet eroon noista tyypeistä.
Varmasti on moni vielä lisääntynytkin noiden kanssa noiden mainittujen temppujen jälkeen.
Joku narsku alapeukuttaa jokaista viestiä. :D
Oli menossa työhaastatteluun ja soitti minulle, että katso missä sijaitsee firma x. Olin kaupassa ja elettiin aikaa ennen älykännyköitä, joten vastasin etten pysty katsomaan. Sai raivarin puhelimessa ja huusi, että on minun syyni, jos hän myöhästyy työhaastattelusta. En kysynyt, saiko paikan...
Vierailija kirjoitti:
Joku narsku alapeukuttaa jokaista viestiä. :D
No niin näköjään tekee.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on huvittavaa seurata asiakkaiden reaktioita kun narsku joutuu tilaan jossa se narskun ydin pääsee esille: suuria harhakuvitelmia, faktojen sivuttamista, yksinpaasausta, kuuntelemattomuutta, muiden morkkaamista, kykenemättömyyttä aikuiseen rakentavaan ja tasa-arvoiseen keskusteluun. Asiakkaat tuijottavat tyrmistyneinä silmät pyöreinä, että mikä heihin iski :D
Sanomattakin selvä, että tämä ajaa firman vielä jonain päivänä konkurssiin. Muut yrittävät epätoivoisesti paikkailla narskun jälkeensä jättämiä tuhoja.
Näistä tilanteista kannattaisi kyllä sanoa pomolle. Tai pyytää häntä tarkkailemaan narskun käytöstä asiakkaiden kanssa. Asiakkaiden kuuntelemattomuus on asia, josta voi antaa varoituksia ja lopulta irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kuvatuista tempauksista on sattunut naisille. Se on ihan oikein. Opitte elämää, kun saatte vähän takaisin, potut pottuina. Ei ne mitään narsismia ole olleet, ihan normi parisuhdeviestintää, samaa mitä itse olette miehelle antaneet.
Ette itsekään ole puhtaita pulmusia, olette jättäneet omat vikanne ja omituiset touhunne kertomatta. Olette itse narsisteja.
Ja täällä sitten avautui ehta narsisti. Kaikkihan on narsistimiehen mielestä naisten syy.
Vierailija kirjoitti:
Apua, minunkin ex heitteli kodinkoneita ulos! Kuuluu vissiin lajityypilliseen käytökseen.
No ne kodinkoneiden ulosheitot jo mainittu. Olin tehnyt joko liikaa, liian vähän, väärään aikaan tai väärällä tavalla. Lisäksi minut raahattiin välillä yöllä sängystä opiskelemaan mm astianpesukoneen tai pesukoneen oikeaoppista käyttöä.
Vaatekaappi sisältöineen tuli pari kertaa niskaani sänkyyn kesken unien, koska oli vakava epäilys, että olen käärinyt jotain väärin. Lopulta se kaappi lensi ikkunan läpi ulos. Harmi vaan, että pakkasta oli päälle 30 astetta, meinasi tulla vähän vilu ikkunaa hätäpaikatessa. Herra oli jo poistunut makuuhuoneeseen nukkumaan, koska hänelle ei kuulunut se, että vähän meinasi talo jäähtyä.
Talossa oli vessa tehty jälkeenpäin kylmään eteiseen ja siellä oli patteri. Kerran ex keksi, että olen salaa pistänyt patterin liian lämpöiselle ja tuhlaan ilkeyttäni sähköä. Ei auttanut selittää, että nyt on ollut pitkään kovat pakkaset, jotka lauhtuivat yöllä yllättäen nollakeleiksi, mikä sai hetkellisesti vessan lämpenemään. Ex disabloi termostaatin siihen nollakelien asentoon, etten enää ikinä pääse säätämään sitä vastoin hänen tahtoaan. Seuraavalla viikolla pakkanen jälleen kiristyi, vessa jäähtyi ja vesiputki halkesi. Melko edullista.
Sain omistaa vain kaksi paria kutakin vaatetta tai petivaatetta. Sain kuitenkin itse valita, valitsenko talvikengät ja lenkkarit vai työavokkaat ja korkkarit. Tai tuuli takin ja talvitakin vai sadetakin ja villakangastakin asiakastapaamisiin. Koristeet kiellettyjä. Erehdyin pyytää lupaa laittaa jouluvalot. Pitkän mietinnän jälkeen sain luvan laittaa työhuoneeseeni yhden kynttelikön, jota saan pitää päällä silloin, kun olen yksin kotona. Melko avokätistä.
Lähdettiin kerran minun maksamalle lomareissulle. Kohteeseen päästyämme menimme kauppaan ja olin niin typerä lehmä ja idiootti, että olin aikeissa ostaa 5 cnt kalliimpaa tuoremehua, ex ei koko loppu reissun (viikko) aikana puhunut minulle sanaakaan.
Oltiin lenkille lähdössä myöhään syksyllä, ts ex ilmoitti, että nyt lähdemme lenkille. Ikävä kyllä hänen ainoat tuulihousunsa olivat juuri pesukoneessa, joten kostoksi lähti pappakalsarit jalassa ja t-paita päällä. Oikeasti hävetti aivan perkeleesti. Yksi toinenkin lenkkikokemus jäi rakkaasti mieleen. Oltiin yhden taskulampun kanssa metsätiellä kävelyllä. Ex halusi poiketa umpimetsään ja sinne rämmittiin hyvän aikaa. Sitten hän totesi, että hänen pitääkin mennä saunaan, otti taskulampun ja juoksi kuin hirvi tiehensä. Jos tilanne ei olisi ollut hiukka pelottava ainoan valonlähteen kadotessa, olisin nauranut kuset housuissa sille, miten idiootilta mies näytti rynnätessään puskikon lämpi niinkuin olisi per ke le perässään.
En mä sitä välttis narsistiksikaan sanoisi, mutta vähän erikoinen yksilö kyllä. Yhteiselämästä ja sen dynamiikasta riittäisi juttua enemmänkin, mutta tuossa nuo nykyään huvittavat. Paljon oli sellaistakin, joka ei naurata yhtään ja saa vieläkin olon surulliseksi ja ahdistuneeksi.
Mulla tuli kyllä heti tuosta kalsarihommasta mieleen, että mies keksimällä keksi kiusan aiheita ja tuo lenkille lähtökin oli tullut hänellä mieleen vain kun oli huomannut tuulihousujensa olevan pesukoneessa ja keksi loistokiusan suuttua ja lähteä sinne kalsareissa. Vähän kyllä samaan tyyliin viittaa tuo metsään jättäminenkin ilman valoa, vähän vakavempi asia kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut käydä kävelemässä, koska oli riski, että isken muita miehiä kävelyreissuillani. Asuttiin vielä suht korvessa ja naapurit vanhuksia. Ex-mies itse ei kuitenkaan suostunut tulemaan kävelylle mukaan, joten sitten en saanut mennä minäkään.
Narsistit on oikeasti pimeitä.
Ei tuosta voi päätellä, että mies on ollut narsisti. Hän on ollut sairaalloisen mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kuvatuista tempauksista on sattunut naisille. Se on ihan oikein. Opitte elämää, kun saatte vähän takaisin, potut pottuina. Ei ne mitään narsismia ole olleet, ihan normi parisuhdeviestintää, samaa mitä itse olette miehelle antaneet.
Ette itsekään ole puhtaita pulmusia, olette jättäneet omat vikanne ja omituiset touhunne kertomatta. Olette itse narsisteja.
Katkis-mies on herännyt....
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kommenttini ei mennytkään läpi. Mikähän sana oli väärä...?
No, joka tapauksessa oltiin siis kaverini ja silloisen avopuolison kanssa baarissa. Lähtiessä mentiin vielä kaverin kanssa jonottamaan vessaan, mies lähti edeltä ulos soittamaan taksia. Kun kaverin kanssa päästiin ulos, ei miestä näkynyt missään. Soitin ja mies kertoi olevansa taksissa matkalla kotiin, kun ei ollut jaksanut odottaa kauempaa. Käveltiin kaverin kanssa taksitolpalle missä jouduttiin odottamaan aika kauan. Kun vihdoin päästiin kotiin (kaverini oli meillä yötä), mies odotti siellä vihaisena ja oli paiskonut tiskialtaasta likaiset astiat rikki lattiaan, kun minä "s**tanan l*hmä" vain luuhaan yöt kaupungilla enkä saa edes tiskejä tiskattua. Ja kaikki likaiset astiat siis oli illan aikana etkoilla käytettyjä.
Miehestä tuli hyvin pian sen jälkeen entinen, pari vähemmän "huvittavaa" temppua hän ehti vielä ennen eroa tehdä, niistä toisessa tarvittiin poliisinkin apua :/ En tiedä oliko hän kusipään lisäksi narsisti, ainakin likimain kaikki narsistin tuntomerkit täyttyi.
Miten kaverisi suhtautui tuohon astioiden rikkomiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä ap päättelee että eksä on narsisti? on voinut olla ihan tavallinen idiootti, kun alkanut tuollaista tekemään.
Nykyään huonot käytöstavat tarkoittaa samaa kuin narsismi. Ennen sanottiin kusipäiksi.
Oikea narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen ja n. prosentilla kansasta. Eli 99% todennäköisyydellä se eksä, anoppi, pomo, naapuri, inhokkipoliitikko, jne. Ei ole narsisti.
Tämä. Miksei voi vaan sanoa, että k*sipää jolla on ehkä joku tarkemmin määrittämätön mielenterveysongelma, jos ei oikeasti ole kompetenssia psykiatrisia diagnooseja tehdä? Persoonallisuushäiriöiden diagnoosit kun ovat ammattilaisillekin vaikeita.
Häpeäkseni myönnän, että olisin nuorena saattanut tehdä osan tämän ketjun jutuista. Minulla ei ole narsistista häiriötä vaan epävakaa persoonallisuus. Puolisoni saattaisi tehdä osan noista baari-iltoihin liittyvistä sekoiluista, ja hänellä ei ole muuta ongelmaa kuin täydeksi m*lkuksi muuttuminen liian kovassa humalassa. Kaikki inhottavasti ja joskus sekopäisestikin käyttäytyvät ihmiset eivät ole narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin työnhaku: ikää 30 ja koulutus pelkkä ylioppilas, ei työkokemusta. Silti se haki asiantuntijatöihin ja johtajan hommiin, koska katsoi olevansa niihin kyvykäs. Valehteli työkokemustaan cv:hen ja jäi tietysti kiinni haastatteluissa, kun ei tiennytkään mistään mitään. Sitten humalassa tilitti minulle kuinka kostaa kaikille, kun v*ttuilevat hänelle, kun hän hakee töitä. Koulutusta ei voinut hankkia, koska oli laiska ja liian ylpeä ottamaan opetusta vastaan - eihän kukaan tiennyt mitään kuin hän.
"liian ylpeä ottamaan opetusta vastaan - eihän kukaan tiennyt mitään kuin hän"
Naulan kantaan!
Narskuilla on usein valtava auktoriteettien uhma. Tai ristiriitainen suhtautuminen niihin. Toisaalta ihailevat poliiseja, lakimiehiä, sotilaita ja suuria johtajia ja yrittävät haalia näitä tuttavikseen. On ihme, ellei narskulla ole vähintään yhtä lakimiestä "kaverinaan". Mutta toisaalta kokevat kaikenlaiset auktoriteetit suureksi uhaksi. Eivät pysty ottamaan keneltäkään tietoa tai neuvoja vastaan, koska hehän osaavat ja tietävät kaiken parhaiten jo valmiiksi. Näin koulussa käyminenkin voi olla täysin mahdotonta, koska ei kukaan saa heille kertoa, miten asiat ovat, vaan HE tietävät parhaiten. Vaikka heillä ei oikeasti olisi osaamista ja muita hyviä ominaisuusia, mitä pitkällä koulutuksella saa, niin silti on tietenkin varaa morkata koulutusta ja muiden osaamista :)
Työpaikalla jonkun muun osaaminen on suuri uhka narsistille. Narsisti ei pärjää työpaikoissa missä tehdään tiimityötä ja arvostetaan aidosti toisten osaamista. Rakennetaan osaamista siten, että jokainen tuo kokonaisuuteen osansa. Narsisti haluaa vain päteä itse ja lannistaa muut ympäriltään. Hänen pitää saada loistaa eikä tiiminä tekemällä tule riittävää kilpailuasetelmaa ja toisten murskaamista kuvioon.
Narsisti oli illalla röökillä, kun naapuri käveli ohi ja kehui löytäneensä roskakatoksesta kodinkoneen, jossa oli vain pikkuvika, jonka korjasi. Naapuri aikoi siirtää kodinkoneen aamulla kotiinsa (painava). Narsisti lähti heti roskakatokseen ja kävi rikkomassa kodinkoneen korjauskelvottomaksi. Tämä tarina on tosi.