Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
161/1968 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon narsisti on sellainen kameleontti että vaihtaa väriä koko ajan. Kuvioihin kuuluu vastakkainasettelut, vastakohdat, peilaaminen, kaksoisviestintä ja sumuttaminen eli gas-lightning. Musta on mustaa kunnes se on valkoista tai jotain muuta tai sittenkään mitään.

Vierailija
162/1968 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narsistin tunnistaisi heti, mitään ongelmaa ei olisi. Mutta kun ne on niin normaaleja, uskottavia. Ei ikinä uskota, jos ei ole kohdalle osunut. Ne joilla on, on elämänlaatu kärsinyt pahasti.

Älköön yksikään narsisti kuvitella itsestään yhtään mitään. Väärät tekomme ei ikinä vanhene. Olette pohjasakkaa, kaikesta ulkoisesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani lähetti minulle ja miehelleni lahjaksi omista kuvistaan teettämän kalenterin, jossa oli ensimmäisenä kuva entisestä kumppanistani.

Toi on kyllä niin....Joulukorttiinkin voi tulla "vahingossa" exän nimi kortin saajaksi.

Vierailija
164/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa olisi kiva kuulla sen toisen osapuolen versio.

Olis tosiaan. Kun ensin viet kumppanin pimeään metsään ja sitten otat taskulampun ja juokset pois ja jätät sen sinne yksin pimeään metsään, niin totisesti haluaisin kuulla perustelut.

Siis sillä oli varsin selkeä perustelu, hänen täytyy nyt mennä saunaan. Siihen jäin katsomaan perään, kun toinen pinkaisee ryteikön läpi sen mitä jaloistaan saa irti. Muutenkin näihin muihin kohtauksiin oli aivan selkeä syy, joka minulle yleensä kerrottiinkin. Olin tehnyt väärin, minua piti kouluttaa. Kerran sanoi, että koska isoisänsä ja serkkunsa on akkojen tossun alla, niin pitää huolen, etten ala hyppiä silmille. Aivan selkeää katsos.

Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa, että parisuhde ei ole toisen "kouluttamista" väkivalloin.

Täysjärkinen ihminen ymmärtää myös hakeutua turvaan eli häipyä sen sijaan että jää vuosiksi ihmettelemään ja luulemaan että on itse hullu.

Olihan ketjussa sentään yksi, joka tajusi olevansa itse miellyttämisen haluinen.

Hienoa, koska manipuloijia vastaan voi suojautua vain vahvistamalla itseään.

Terveitsetuntoinen huomaa nopeasti että toinen on tärähtänyt. Ei hän kaipaa lipevää suitsutusta. Täysjärkinen ihminen ei mene naimisiin kuukauden tuttavuuden jälkeen. Nääs kun kosinta on pyyntö, ei käsky.

Narsistin kosinta voi olla käsky ja ei-vastauksesta seuraa hirveä rangaistus "kun en minä saa, ei saa muutkaan".

Vierailija
165/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia tapahtumia on teille sattunut! Silmät ymmyrkäisinä miten tuollaisia voi olla.

Vierailija
166/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pompottavasta manipuloijasta pääse eroon valkealla valheella?

"Rakas olet aivan liian hyvä minulle. En ole sinun arvoisesi joten joudun raskain sydämin lopettamaan tämän suhteen."

Vierailija
167/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis tosiaan. Kun ensin viet kumppanin pimeään metsään ja sitten otat taskulampun ja juokset pois ja jätät sen sinne yksin pimeään metsään, niin totisesti haluaisin kuulla perustelut.

Siis sillä oli varsin selkeä perustelu, hänen täytyy nyt mennä saunaan. Siihen jäin katsomaan perään, kun toinen pinkaisee ryteikön läpi sen mitä jaloistaan saa irti. Muutenkin näihin muihin kohtauksiin oli aivan selkeä syy, joka minulle yleensä kerrottiinkin. Olin tehnyt väärin, minua piti kouluttaa. Kerran sanoi, että koska isoisänsä ja serkkunsa on akkojen tossun alla, niin pitää huolen, etten ala hyppiä silmille. Aivan selkeää katsos.

Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa, että parisuhde ei ole toisen "kouluttamista" väkivalloin.

Täysjärkinen ihminen ymmärtää myös hakeutua turvaan eli häipyä sen sijaan että jää vuosiksi ihmettelemään ja luulemaan että on itse hullu.

Olihan ketjussa sentään yksi, joka tajusi olevansa itse miellyttämisen haluinen.

Terveitsetuntoinen huomaa nopeasti että toinen on tärähtänyt. Ei hän kaipaa lipevää suitsutusta. Täysjärkinen ihminen ei mene naimisiin kuukauden tuttavuuden jälkeen. Nääs kun kosinta on pyyntö, ei käsky.

Narsistin kosinta voi olla käsky ja ei-vastauksesta seuraa hirveä rangaistus "kun en minä saa, ei saa muutkaan".

No ihan seinähullu pitää olla jos antaa uhkailla itsensä naimisiin.

Nyt vähän järjenkäyttöä kiitos.

Vierailija
168/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan seinähullu pitää olla jos antaa uhkailla itsensä naimisiin.

Nyt vähän järjenkäyttöä kiitos.

Järjenkäyttöä? Kerro se uhkailevalle narsistille. Onko joku mennyt naimisiin?

Vierailija
169/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille ei koskaan kannata avautua. Vielä vuosienkin päästää uhkailee ja kiristää tiedoillaan. Oma sukulaiseni on selkäänpuukottaja, ja hyvin katkera ihminen. Vain ja ainoastaan hän on oikeassa, ja jos asioita ei tee hänen tavallaan, niin kylmä sota jatkuu, kunnes tajuat ettei edes lähisukulainen ole sen arvoinen, että menettää terveytensä. Ja huvittavinta tässä on ne hänen toimintatapansa. Välillä kiukuttelee kuin lapsi. Sitten on marttyyriprinsessa. Ja tapa että hän päiväkausia punoo juonta, millä tuhoaisi minut. On vuosia kun olen elänyt ylikilttinä ja arkana hänen varjossaan. Aikuisena suljin hänet vuosiksi elämästäni, koska olin alistunut, ja pääsin vähemmällä. Nyt olen vahvempi, enkä anna sen narskun tuhota elämääni. En suostu enää olemaan kiltti, enkä uhri. Menneeseen en jää murehtimaan. En edes vihaa tuota ihmistä. Olen päässyt irti. Viha narskua kohtaan ei kannata, koska narsku nauttii siitäkin. Kuten myös että huomaa toisen pelkäävän. Mä päästin irti, tavallaan annoin anteeksi, ja ihan itseni vuoksi. Koska muuten olisin ollut loppuelämäni surkea narskun uhri.

Vierailija
170/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pompottavasta manipuloijasta pääse eroon valkealla valheella?

"Rakas olet aivan liian hyvä minulle. En ole sinun arvoisesi joten joudun raskain sydämin lopettamaan tämän suhteen."

Ehkä, mutta narsistiin ei tepsi. Narsistin korviin se on vain sanahelinää ja toisen lähtemisen narsisti voi estää väkivalloin, toistaiseksi.

Vierailija
171/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti sai raivokohtauksen kun istuin taksissa eteen, enkä hänen viereensä taakse. Otti baarissa hatkat eikä tullut takaisin (olimme vieraassa kaupungissa vanhemmillani yötä). Uskomatonta että soittelin huolestuneena perään, nuori ja tyhmä kun olin . Ei vastannut, vasta kun seuraavana päivänä. Oli edelleen loukkaantunut että kehtasin istua kahden kilsan matkan pelkääjänpaikalla ( koska maksoin).

On jo ex. Sain kerran tarpeekseni ja otin ja lähdin lasten kanssa enkä takasin mennyt.

Vierailija
172/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin jonkin aikaa narsistisen tätini luona ulkomailla. En millään pystynyt miellyttämään häntä tekemisilläni, haukkui ensin yhdestä asiasta ja sitten kun tein kuten hän oli käskenyt niin sekin oli väärin. Esimerkkinä kuinka eräiden juhlien jälkeen sain hirveät huudot siitä kuinka olen "epäsosiaalinen suomalainen" joka ei keskustele hänen ystäviensä kanssa, vaikka olin kyllä omasta mielestäni yrittänyt jutella ja tutustua ihmisiin. Hieman myöhemmin koitti hänen poikansa ristiäiset joissa yritin olla vielä sosiaalisempi ja olin keittiössä juttelemassa joidenkin hänen ystäviensä kanssa, meillä oli joku hyvä juttu siinä menossa kun täti marssi sisälle ja alkoi huutaa minulle suomeksi kuinka häiriköin hänen ystäviää, ja luulenko tosissani että ketään kiinnostaa jutella minulle. Alkoi imitoimaan eleitäni ja puhetyyliäni siinä kaikkien katsoessa, vieraat olivat selvästi järkyttyneitä mutta minulle tuo oli jo ihan tuttua. Poistuin puutarhaan ja viiden minuutin päästä täti oli taas kuin mitään ei ollut tapahtunut ja ihmetteli miksi olen niin kireä.

Mun työpari käyttäytyy näin. Jos juttelen muiden työkavereiden kanssa normaalisti, hän tulee syyttämään mua myöhemmin, miten mielistelen muita ja yritän saada ystäviä. Hän käy päälle asiasta kuin yleinen syyttäjä tai kuin mustasukkainen hullu. Itse hän saa jutella. Minu tulisi hänen mielestään vain keskittyä palvelemaan häntä. Jos tulen aamulla hyväntuulisena töihin ja juttelen jonkun kanssa ja hän tulee taukotilaan kuin myrskyn merkki ja alkaa paiskoa kaappien ovia ja mulkoilee murhaavasti. Kun lähden paikalta, jää hyväntuulisena juttelemaan työkaverille. Olen jälkikäteen kuullut, että ihmettelee ääneen, kun minä tuolla tavoin tulin sinne riehumaan. Projisoi siis oman käytöksensä minuun. Pelottavinta on, että osa menee tähän mukaan.

Vierailija
173/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti vihasi äitiäni. Äitini oli voimakastahtoinen, äänekäs ja ulospäinsuuntautunut joka piti meidän lapsien puolia.

Narskulle se oli uhka ja hän haukkui äitiäni minulle jatkuvasti, miten äitini oli muka naisen irvikuva.

Vierailija
174/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ennen (tai nykyisin) pitäisi olla mitään "narsismitietoutta"? Ei kenenkään tarvitse tunnistaa narsistia tai alkaa diagnosoimaan narsimia vain siksi, että kokee toisen hankalaksi eikä osaa toimia toisen ja hänen tapojensa kanssa. Ei tarvita mitään muuta kuin opetella _itselleen_ kyky sanoa ei ja pitää huolta omista rajoista sekä (etenkin parisuhteen ollessa kyse) kommunikoida toiselle, että "tarvitsen tätä" ja "loukkaannun, kun...." Jos toinen ei opi näistäkään, on syytä opetella mysö taito lähteä suhteesta - silloin ettet kuulu yhteen, jos ette opi tulemaan toimeen toistenne kanssa.

Olen samaa mieltä. Itsetuntemus, sitä ennen ei kannata hakeutua parisuhteeseen. Ja tärkeää on ymmärtää ettei parisuhteen pidä olla hoitosuhde.

175/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmissa osassa näistä kyse ei ole narsismista vaan silkasta kusipäisyydestä ja tunne kylmyydestä

Termit oikein!

Terveisin, oikeasti narsistin uhri

Vierailija
176/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkättäjä kirjoitti:

Suurimmissa osassa näistä kyse ei ole narsismista vaan silkasta kusipäisyydestä ja tunne kylmyydestä

Termit oikein!

Tuleeko mieleesi yhtään narsistin "huvittavia" tempauksia? Minulle ei tule huvittavia. Ketjun otsikko on vähän harhaanjohtava. Terveisin toinen oikeasti narsistin uhri

Vierailija
177/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miehni kanssa katsomassa yhden artistin keikkaa. Mieheni suuttui kun katsoin tätä artistia,enkä häntä.

Mieheni lähti kotiin,ja kun minä keikan jälkeen menin kotiin oli helvetti irti,voi sitä raivoa,huutoa ja nyrkkien heilumista.

Hän on ex.

Vierailija
178/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex sai raivokohtauksen kun oli talvipakkasella unohtanut takaoven auki. Meni sähköä ja polttopuita hukkaan kun piti saada talo taas lämpimäksi. Tämä oli minun vikani, koska vanhempani kuulemma tuulettavat liikaa. Mitä tuohonkin voi sanoa.

179/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käkättäjä kirjoitti:

Termit oikein!

Tuleeko mieleesi yhtään narsistin "huvittavia" tempauksia? Minulle ei tule huvittavia. Ketjun otsikko on vähän harhaanjohtava. Terveisin toinen oikeasti narsistin uhri

Niin on ja minusta hirveän loukkaavaa oikeasti narsistin uhreja kohtaan!

Vierailija
180/1968 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistaminen ja kontrollointi on henkistä väkivaltaa, ja toipuminen siitä on usein vaikeampaa kuin fyysisestä väkivallasta. Hae ihmeessä apua asian käsittelyyn, että pääset elämässä eteenpäin, eikä tarvitse tuhlata enempää henkisiä voimavaroja vanhojen asioiden miettimiseen. Hyvä, että et jäänyt suhteeseen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi