Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
821/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt muualle väittelemään siitä, kuka on narsisti ja kuka ei, ja kuka ylipäätään sanaa saa käyttää. Osa tarinoista vaikuttaa omiin korviini (silmiini?) narsismilta, osa persoonallisuuhäiriöiseltä, osa mustasukkasuudelta... Osa kaikkien yhdistelmältä.

Tämähän on loistava ketju etenkin ihmisille, jotka ovat tällä hetkellä em. kaltaisen henkilön kanssa pari- tai muunlaisessa ihmissuhteessa, ja epäilevät omaa järkeäänkin jo, kun kaikki vaikuttaa niin absurdilta. Jatkuva jänkäys siitä, onko olemassa hoidettavaa narsismia (joo joo, on!) on ihan turhaa.

On mullakin persoonallisuushäiriö, mutta enpä nyt käytä aikaani siihen, että jokaista muuta p-häiriöstä alkaisin puolustelemaan/heidän puolestaan suivaantumaan. 

Tämä ketju on tukialusta nimenomaan niille, jotka ovat uhrin asemassa. 

Miksi koettavaa oikeuteksesi käskyttää täällä muita ihmisiä, tänne voi kuka vain kommentoida pidit tai et.

Tukiasema ovat tukipalvelut jossa saa vertaistukea. Täältä saat disinformatiota, koska sitä tämä ketju on täynnä, ketju jossa kaikkien eksät on ollut luonehäiriöisiä ja kaikki raivonpuuskat merkkinä luonnehäiriöstä, ketju jossa peilistä katsotaan vain pinta mutta ei koskaan mennä itseensä.

Olen tuo, jolle vastasit. Vertaistukea saa ja pitääkin hakea kaikkialta, mistä sitä saa. Ei jokainen pääse esim. psykiatrille, tai siihen ei vain ole varaa. Se on kallista lystiä.

Ja kyllä mä ihan persoonallisuushäiriöisenä sanoisin, että iso osa näistä jutuista on todellakin jo HÄIRIÖN tasolla. Ei tuollaista skitsoilua normaalit ihmiset harrasta.

En väittele asiasta kanssasi enempää, koska ei liity aiheeseen enkä halua floodata turhalla eipäs-juupas-mölinällä.

Vierailija
822/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään narsistien huvittavimpiin tempauksiin tämä joka ketjussa yrittää kontrolloida kuka saa keskustella mitä ja tuntea mitä.

Narsistien veljeskunnan esitaistelijat ovat ihan parasta viihdettä. Ei edes ketään satu!

Joo. Tässä päästää kohta harjoittelemaan narsistin hukkaamista ihan käytännön tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi jolla on ollut menkkoja vihaava ex. Kaiken muun hysterian lisäksi käski kerran "katkaisemaan" kuukautiseni hetkeksi, kun halusi sillä sekunnilla seksiä :D mitähän tuohon olisi pitänyt vastata? "Kyllä kulta, teen sen heti" ?

Vierailija
824/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV!

-71?

Vierailija
825/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt muualle väittelemään siitä, kuka on narsisti ja kuka ei, ja kuka ylipäätään sanaa saa käyttää. Osa tarinoista vaikuttaa omiin korviini (silmiini?) narsismilta, osa persoonallisuuhäiriöiseltä, osa mustasukkasuudelta... Osa kaikkien yhdistelmältä.

Tämähän on loistava ketju etenkin ihmisille, jotka ovat tällä hetkellä em. kaltaisen henkilön kanssa pari- tai muunlaisessa ihmissuhteessa, ja epäilevät omaa järkeäänkin jo, kun kaikki vaikuttaa niin absurdilta. Jatkuva jänkäys siitä, onko olemassa hoidettavaa narsismia (joo joo, on!) on ihan turhaa.

On mullakin persoonallisuushäiriö, mutta enpä nyt käytä aikaani siihen, että jokaista muuta p-häiriöstä alkaisin puolustelemaan/heidän puolestaan suivaantumaan. 

Miksi koettavaa oikeuteksesi käskyttää täällä muita ihmisiä, tänne voi kuka vain kommentoida pidit tai et.

Tukiasema ovat tukipalvelut jossa saa vertaistukea. Täältä saat disinformatiota, koska sitä tämä ketju on täynnä, ketju jossa kaikkien eksät on ollut luonehäiriöisiä ja kaikki raivonpuuskat merkkinä luonnehäiriöstä, ketju jossa peilistä katsotaan vain pinta mutta ei koskaan mennä itseensä.

Olen tuo, jolle vastasit. Vertaistukea saa ja pitääkin hakea kaikkialta, mistä sitä saa. Ei jokainen pääse esim. psykiatrille, tai siihen ei vain ole varaa. Se on kallista lystiä.

Ja kyllä mä ihan persoonallisuushäiriöisenä sanoisin, että iso osa näistä jutuista on todellakin jo HÄIRIÖN tasolla. Ei tuollaista skitsoilua normaalit ihmiset harrasta.

En väittele asiasta kanssasi enempää, koska ei liity aiheeseen enkä halua floodata turhalla eipäs-juupas-mölinällä.

Netissä niitä on pullollaan, tämä voisi olla hyvä ketju jos näistä häiriöistä saisi puhua täällä. Ihan tieteeseenkin pohjaantuen, jatkuvasti täällä katsotaan oikeudekseen kuka saa puhua ja mikä on on aiheessa pysymistä.

Kerronta se on juuri tuo mitä otsikossa lukee ja jos sisältö ei vastaa tuota, on aivan turha käskyt tää ihmisiä vaihtamaan kanavaa.

Tämän ketjun ainoa tarkoitus on mässäillä disinformatiolla, ei toimia tukena.

Vierailija
826/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi jolla on ollut menkkoja vihaava ex. Kaiken muun hysterian lisäksi käski kerran "katkaisemaan" kuukautiseni hetkeksi, kun halusi sillä sekunnilla seksiä :D mitähän tuohon olisi pitänyt vastata? "Kyllä kulta, teen sen heti" ?

Mitä ihmettä😂😂

Vierailija
827/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti osa kuvittelee että menkat on kuin pissaaminen. Mistäköhän tuo menkkavihakin on peräisin. Yleistä harmitusta siitä ettei jotain asiaa voi määrätä mieleisekseen?

Vierailija
828/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään narsistien huvittavimpiin tempauksiin tämä joka ketjussa yrittää kontrolloida kuka saa keskustella mitä ja tuntea mitä.

Narsistien veljeskunnan esitaistelijat ovat ihan parasta viihdettä. Ei edes ketään satu!

Kuten myös narsistisen sisarkuntien kaksoismoralinpuolestapuhujat.

"Mene muualle, mutta älä käskystä meitä, minä kyllä käskytän sinua, mutta jos sinä niin teet olet narsisti"

Vierailija
829/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sanotte että riitaan tarvitaan aina kaksi... Mun eksä suuttui ihan puskista joskus. Saatoin istua hiljaa keittiön pöydän ääressä ja hänhän keksi jotain huutamisen arvoista.

Hän valitti esim siitä että asuntomme ei ole tarpeeksi siisti vaikka olisin vasta siivonnut. Kerran kysyin häneltä että näyttää jonkun paikan missä ei ole tarpeeksi siistiä. MIES OSOITTI OMIA LEIVÄNMURUJAAN PÖYDÄLLÄ! Hän oli siis syömässä leipää siinä huutaessaan!

Ja ei, hän ei olettanut että minun pitäisi pyyhkiä hänen leivänmurusia samalla kun hän syö. Hän halusi vain olla oikeassa joka asiassa. Joojoo, teknisesti ottaen juuri tuo kohta tässä talossa ei ollut siisti...

Hän suuttui myös siitä että istuin sohvalla hänen tullessaan töistä. Olin tullut töistä kotiin kymmennen minuuttia aikaisemmin. Taas alkoi huutaminen kun olen laiskotellut koko päivän.

Eli siis riidan aiheet narsisteille tulee usein ihan ilman provosointia toiselta osapuolelta. Hän vain päätti että joku asia oli väärin ja minun olisi pitänyt aina tietää se. Esim se etten saisi istua sohvalla koska häntä ärsyttää se.

Provosointiin ja raivoamiseen ei tarvita kahta mutta riitaan kylläkin. Yksin ei voi väitellä. Kun poistuu paikalta asia jää siihen. Ei se niin helppoa ole, mutta jos siihen jää väittelemään niin silloin molemmat riitelee. Käytännössä jos tiedät että tuo on hänen tapa, taas alkaa riidanhaastaminen ja aivan sama mistä kunhan saa riidellä, niin silloin sinä teet valinnan jäädä siihen tai voit valita lähteä pois tai olla menemättä mukaan.

Entä, kun tyyppi kulkee perässä ja jää vaikka lukitun oven taaksen huutamaan? Kun tyyppi on jo valmiiksi (alitajuisesti?) päättänyt, miten vastapuoli reagoi ja jatkaa riitaansa oman käsikirjoituksensa mukaan riippumatta siitä, mitä vastapuoli todellisuudessa tekee?

eri

Vierailija
830/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HV!

hehtovoltti?

Tuota, joku siinä vain yritti ystävällisesti sanoa, että saisinko neuvoa haistamaan v-kirjaimen.

Vierailija
831/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä minun mieheni narsisti ?

En ikinä, koskaan, osaa ripustaa pyykkiä oikein. ( hänen sukkansa PITÄÄ venyttää )

En osaa siivota, ei rätillä, mopilla eikä varsinkaan millään märällä. ( siivoan salaa )

Käytän vaatteita, jotka eivät sovellu ikäiselleni naiselle.

Veitsi ja usein haarukkakin ovat juurikin ne väärät, jotka olin laittanut lautasen viereen.

Menimme isäni synttäreille, jonne koko suku oli kerääntynyt. Kuiskasi korvaani: ” näytellään onnellista pariskuntaa”.

Epäilee, että minulla on koira haudattuna. Tänään viimeksi, kun otin ruokaa lautaselle. Hänelle ei kuulemma meinannut riittää vaikka sitä jäi huomiseksikin. Tämä ”koira haudattuna” tulee hänen suustaan päivittäin, vailla mitään syy-yhteyttä.

Ja hän kostaa. Pienimmästäkin virheestä tai ihan mistä tahansa.

Kävelen siis munankuorilla, hajuttomana ja huomaamattoman.

Vierailija
832/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HV!

hehtovoltti?

Tuota, joku siinä vain yritti ystävällisesti sanoa, että saisinko neuvoa haistamaan v-kirjaimen.

Pahoittelen lapsellisuuttani, olisihan tuollainen kypsä ja asiallinen sekä ystävällinen neuvo lyhenne tullut ymmärtää.

Uskon että täällä useampi taitaa tarvita vähän muunlaista tukea, esimerkiksi miten keskustella rakentavasti ja muita kunnioittaen.

Toki ymmärrän jos kaikki muut on narsisteja niin joutuu turvautumaan tuollaiseen ystävälliseen ilmaisuun, aggressiivisen käskyttämisen ja haastattelun sijasta.

Kiitos, jätänkin teidän jatkamaan tätä rakentavaa keskustelua keskenänne.

Vierailija
833/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä, koskaan, osaa ripustaa pyykkiä oikein. ( hänen sukkansa PITÄÄ venyttää )

En osaa siivota, ei rätillä, mopilla eikä varsinkaan millään märällä. ( siivoan salaa )

Veitsi ja usein haarukkakin ovat juurikin ne väärät, jotka olin laittanut lautasen viereen.

Menimme isäni synttäreille, jonne koko suku oli kerääntynyt. Kuiskasi korvaani: ” näytellään onnellista pariskuntaa”.

Epäilee, että minulla on koira haudattuna. Tänään viimeksi, kun otin ruokaa lautaselle. Hänelle ei kuulemma meinannut riittää vaikka sitä jäi huomiseksikin. Tämä ”koira haudattuna” tulee hänen suustaan päivittäin, vailla mitään syy-yhteyttä.

Ja olet miehes kanssa koska?

Lompakko?

Vierailija
834/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti osa kuvittelee että menkat on kuin pissaaminen. Mistäköhän tuo menkkavihakin on peräisin. Yleistä harmitusta siitä ettei jotain asiaa voi määrätä mieleisekseen?

Näin minäkin sen näkisin, narsistilla pitää olla toinen ihminen täysin omassa hallinnassaan.

Suuttuu, kun tämä asia ei olekaan hänen käskyvallassaan.

On ne kyllä aivan hulluja ihmisenkuvia.

Vierailija
835/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kun taitaa kaikki nämä tarinat olla miehistä, niin onko narsistisuus pelkästään miesten sairaus? Vai ilmeneekö se jotenkin erilailla naisissa?

Onhan näitä naisissakin varmasti. Ja piirre näkyy monasti jo lapsena luonnehäiriönä.

Lapsuuden (tyttö) kaverini oli erikoinen. Hän ei sietänyt, jos kerroin hänelle jostakin asiasta, joka oli minulla mennyt hyvin tai jos olin saanut jostakin koulussa kehuja tai paremman koenumeron tma. Välittömästi alkoi vähätellä ja lytätä, etsiä päinvastaisia argumentteja, syitä ja vikoja.

Oli erittäin kateellinen ja kilpailuhenkinen. Haukkui ulkonäköäni, tekemisiäni ja tavaroitani. Kun olin saanut jotakin uutta, totesi sen välittömästi rumaksi tai huonoksi. ”En mä vaan olisi tuollaista halunnut!”, ”Mä vihaan vihreitä takkeja.” Taikka ”Mun tutulla oli tollanen ja se meni heti hajalle.” Yritti myös muka vahingossa rikkoa omaisuuttani.

Teki minusta syypään itse alunperin ehdottamiinsa asioihin. Valehteli ja väänteli totuutta. Mustamaalasi ja puhui pahaa muista. Itse esiintyi johtajana, fiksuna ja nerona.

Opin olemaan hänen kanssaan kaveri siten, että vähättelin itse itseäni, en kertonut mitään onnistumisiani mistä hän tulisi vain pahalle tuulelle, kehuin häntä, alistuin leikeissä ikävämpään rooliin, joustin pelien säännöissä hänen edukseen (hän halusi aina voittaa) jne. Muutoin välttelin ja olin pettynyt, kun hän pyysi minua ulos leikkimään.

Uskomatonta, mihin sitä kilttinä ja riitoja välttelevänä luonteena voikin ryhtyä! Osaltaan syy oli siinäkin, että asuin maalla eikä täällä ollut muita lapsia läheisyydessä paitsi tämä naapurin ilkiö ja äitini kannusti kaveeraamaan tämän kanssa, vaikka kerroinkin hänen kieroista edesottamuksistaan äidille.

Tunnistan oman lapseni kaveripiirissä juuri samanlaisen sekopää-kaverin ja olen suoraan sanonut, ettei tarvitse vapaa-ajalla olla tuollaisen kanssa. Oma lapseni nimittäin on kertonut minulle aivan vastaavista asioista. Onneksi hänellä on muitakin kamuja, ettei tarvitse tuossa tyypissä roikkua (huonon) seuran vuoksi...

Tajusin tätä lukiessani, että entinen lapsuuden kaverini oli aivan samanlainen! Se ns. ystävyyssuhde on häirinnyt minua siitä asti, kun tajusin ettei se ole normaalia ystävyyttä. Kaikki mitä tein eri tavalla kuin hän oli paskaa. Leluni ja muut tavarani olivat paskaa. Monista asioista käyttämäni termit olivat paskaa. Käsialani oli paskaa. Uudet vaatteeni ja kenkäni olivat paskaa. Pikkusiskoni oli paskaa. Jos pärjäsin koulussa häntä paremmin, ne tehtävät ja kokeet oli turhia. Jos taas hän pärjäsi paremmin, minä olin tyhmä lellipentu joka ei osannut mitään niin lällyn helppoa. Valehtelu ja varalla roikottaminen kuului myös kuvioon.

Vierailija
836/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois, ei tässä muuta neuvoa voi antaa.

Vierailija
837/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet miehes kanssa koska?

Lompakko?

Niinpä. Kun täällä meillä olohuoneessa on tuo virtahepo, jonka alle olen jäänyt, on sieltä tietty jotenkin päästävä pois. Helpommin sanottu kuin tehty. Tuo virtahepo on niin hallitseva, että vaatii 7 kertaa lähteä pois. Olen nyt vaiheessa 5.

Ja tiedän sen nyt, että lopun elämääni kannan osia tuosta miehestä, joka on elämäni saatossa saanut minut tuntemaan itseni niin mitättömäksi. En minä hetkessä saa takaisin menetettyä itsetuntoani takaisin. Ja, minulla on isompi lompakko kuin hänellä.

Vierailija
838/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistiäitini lannistaa vanhaa isääni samalla tavalla. Tarvitseehan hän syyn juopotteluun, ja surkimuspuoliso on erinomainen syy kipata kuppia...

Vierailija
839/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistiäitini lannistaa vanhaa isääni samalla tavalla. Tarvitseehan hän syyn juopotteluun, ja surkimuspuoliso on erinomainen syy kipata kuppia...

Juuri tätä tuolla itsetutkiskelua aiemmin tarkoitin, kiitos!

Eri

Vierailija
840/1968 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kukaan viaton ei saa kotona pataan tämän ketjun takia... :/