Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ostanut itselleni uuden työtuolin, mikä lohkaisi opiskelijan budjetista valtavan osan. Tein kuitenkin siihen aikaan pitkiä päiviä koneella, joten kunnollinen tuoli oli välttämätön. Mies kun näki ja koeistui tuolini, hän päätti että itse tarvitsee sitä enemmän, minulle välttää hänen vanha tuolinsa. Ja mies siis pelasi ja selaili nettiä ehkä tunnin tai pari päivässä, ei aina niinkään paljon. Siinä minun hieno kallis työtuolini sitten nökötti käyttämättömänä, enkä saanut käyttää sitä edes silloin kun mies ei itse käyttänyt, etten pilaa tuolin säätöjä. Puhuin tästä yhden kaverini kanssa ja hänen neuvostaan aloin kehua miehen minulle antamaa vanhaa työtuolia, kiittelin kuinka hyvä se oli ja kuinka kilttiä oli antaa se minulle jne. Pari päivää, niin mies otti suurieleisesti tuolinsa takaisin ja armollisesti antoi minulle takaisin omani :D
Miten on mahdollista ettei kaverisi neuvo ollut heittää mies pihalle ja vähän äkkiä?
Jaa-a, enpä tiedä. Ehkä omaani ja kaverinkin suhtautumiseen vaikutti se, että tuoliepisodi oli ensimmäinen aidosti absurdi tilanne muuten hyvässä suhteessa. Tai no, silloin hyvänä pitämässäni suhteessa, ei se jälkikäteen ajateltuna ihan niin hyvä ollut, mutta ei sitä silloin ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies heitti ovesta kirjani lumihankeen koska kiinnitin huomiota kirjoihin enemmän kuin häneen. Tämä vain yksi niistä jutuista mitä 30 vuoden liitossa tapahtui. Exä hän on nykyään.
Kyllähän naisetkin räjäyttelevät pleikkareita silloin, jos se on tärkeämpi kuin nainen ja ihan syystä. En tuossa oikein näe mitään muuta kuin sinun välinpitämättömyytesi miestä kohtaan.
Palstakilttikselle sopisi kuin nenä päähän takertuvainen tsekki/slovakki nainen. Ne ei meinaa tahdo päästää miestään minnekään muualle paitsi töihin ja tunniksi salille. Sitten kuuluu jo perästä päin ;)
Ihmeessä suositan hakemaan oman tuittupään joka varmasti vahtii sua kuin haukka palvoen jokaista soluasi niin kauan kun vaan suostut pitämään neidon koreana samoin jääkaapin täynnä.
Haki roskapussin kiusallaan takaisin roskiksesta ulkoa minne noin 20m matkaa. Sitten pakotti mut viemään sen monta kertaa sinne ja takaisin. Otti ovella kellosta aikaa. Olisi pitänyt mennä alle 4 sekunnin koko viemiseen. Olin 7 vuotias.
Exäni kirjoitti kirjan, jossa haukkui minut ja tekemiseni. Valhetta ja liioittelua tietenkin.
Isä ajoi meidät yöllä rappuun, äidin myös. Siellä sitten istuttiin ja äiti jännitti, että toivottavasti naapurit ei huomaa. Isä sai muutenkin raivareita mm. herätti yöllä tyhjentämään asianpesukonetta. Kiva lähteä kouluun virkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeita narsisteja on tyyliin muutama prosentti väestöstä. Se, että olette kusipäiden kanssa ei tee kaikista eksistänne narsisteja.
Vain yksikin prosentti väestöstä olisi n. 50 000 ihmistä. Eihän täällä ole puhuttu kuin muutamista kymmenistä eksistä, hyvinkin voi mahtua tuohon määrään.
55 000 oikeasti ja sitä paitsi narskuja on useampi prosentti. Ihan kunnon psykopaatteja on prostentti.
Ja kyllähän niillä ihmispepuilla tuppaa olemaan vähän enemmän uhreja kuin vain yksi tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Haki roskapussin kiusallaan takaisin roskiksesta ulkoa minne noin 20m matkaa. Sitten pakotti mut viemään sen monta kertaa sinne ja takaisin. Otti ovella kellosta aikaa. Olisi pitänyt mennä alle 4 sekunnin koko viemiseen. Olin 7 vuotias.
Oothan jo jättänyt tuollaisen sian? Jos et ole, niin jätä tuollainen sika makaamaan esperin tai attendon vaippoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex oletti jälleen kysymättä ja edes asiasta kertomatta, että lähden käymään hänen sukulaisillaan satojen kilometrien päässä kesken koulua ja muita oleellisia asioita.
Kun tällä kertaa kieltäydyin ex leikki viikon, että isoisänsä on kuollut.Valehteli suvulleen, että olen itsetuhoinen, joten ei voi käydä töissä.
Tutki puoliväkisin läppärini kuva- ja tekstitiedostot, kun pyysin saada katsoa hänen konettaan veti jäätävät kilarit, mutta myöhemmin armeliaasti vilautti nopeasti koneeltaan hänen mielestään "huonoa" kuvaa itsestään.
Exän oman tietokoneen hajotessa latasi omalle koneelleni viruksen "läpällä".
Liimasi tavaroihini nimitarroja, jotka, osoittivat että kyseessä on hänen tavaransa. En olisi saanut esim. Paistaa omalla paistinpannullani tiettyjä ruokia.
Laski ja punnitsi elintarvikkeiden ja taloustavaroiden määriä tietääkseen, etten ole varastunut häneltä. Itse ostamani olivat ilman muuta yhteisiä.
Sain suhteen aikana muutaman lahjan. Yhden lahjani hinnan jouduin maksamaan hänelle takaisin ja loppuja sain vain katsella exän niitä suopeasti esitellessä. Lahjoihini koskeminen tai niiden käyttäminen oli ehdottomasti kiellettyä.
Hankin verhot isoihin sälekaihtimittomiin ikkunoihimme omin päin kun exältä ei saanut vastausta millaiset itse haluaisi. Kun koulun jälkeen palasin kotiin,verhot oli leikelty exän taideprojektiin. Näin kävi systemaattisesti kaikille tavaroille, joita exäni "ei tarvinnut". Makuuhuoneen karvamatto oli kuulema sitä varten, että siihen voi pyyhkiä kuraiset kengät.
Nuoli lautapelin nappuloita ja hajoitti pleikkaohjaimen yms. voittaakseen pelit.
Erään kerran ex palasi naama loistaen kaupasta. Oli ostanut esimmäistä kertaa ikinä minullekin valitsemiaan herkkuja. Tähän asti kuulosti vielä ihan hyvälle. Herkut esiteltyään ex kuitenkin alkoi avata ajatuksiaan tämän jalon teon taustalla. Kyseessä oli hänen kehittämänsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu.
"nsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu."
Meillä on voittaja! Mitä ihmettä oikeasti?! Tilanne kuulostaa niin absurdilta, että nauroin ääneen :D
Joo, silloin ei paljoa naurattanut :,D
Tyyppi yrtti soveltaa tätä järjestelmää vielä eron jälkeenkin esim. Keksimällä tehtäviä itseltäni kysymättä, joissa voisin auttaa häntä eroon liittyen ja varaamalla "palkkioksi" pitsaa tms.
Kun en auttanutkaan roudaamalla tavaroitaan ties minne tuli vihaista viestiä perässä, että nyt jäi sitten pitsa saamatta.
Siis multa jäi nyt ymmärtämättä, että mikä logiikka oli siinä, että vihaisena ollessaan saa herkkuja? :D
En tiedä ymmärsikö täysin itsekään.
Enkä tiedä vieläkään oliko kyseessä kuinka mietitty ja pitkällinen prosessi.
Kun aloin tapailemaan exää tämä vitsaili aikovansa saada minut luulemaan itseäni hulluksi. Sen verran vainoharhaisiksi kävin itsekin lopulta, etten olisi ihmetellyt vaikka tämä olisi ollut oikeasti exän suunnitelma suhteemme alusta asti.
Exän logiikka toimi niin, että mietti siirtojaan monta askelta eteenpäin- eli halusi olla "edellä". Käytännössä tämä näkyi suhteemme loppuaikoina niin, että kun ex teki jonkin täysin idioottimaisen tempauksen (jota ei kuitenkaan myöntänyt tehneensä) oli hän miettinyt valmiiksi oman siirtoni (kuvitellun kostotoimenpiteen) ja reagoi/kosti valmiiksi näihin kuviteltuihin pahuuksiini.
Tuota Pavlovin koira-kokeilua ja herkkujen syöttämisen logiikkaa voin arvailla, mutta uskoakseni se saattoi liittyä tiettyihin tästä kertomisen jälkeisiin tapahtumiin.
Olin loppuaikoina todella vihainen ja väsynyt lähes jatkuvasti. Koska exäni ei nähnyt vikaa omassa toiminnassaan pyrki hän selittämään käytöstäni itsestään riippumattomalla psykologialla esim. Hakemalla syitä ärtymykseeni lapsuuden traumoistani.
Lopulta tämä ajatus jalostui siihen, että ex pyrki sanoittamaan suuttumukseni (sekä todellisen, että kuvitellun) syitä itselleni. Eli jos ex oli vaikka hajoittanut tavaroitani tai muuten vain päätti että olen vihainen, hän sanoi, että suuttumukseni johtuu nälästä (pitäisikö sinun syödä). Tämä sinulla on nälkä hokeminen (vaikka olisin syönyt hetki sitten) jatkui sitten aina siihen asti, että jossain kohtaa oli pakko syödä. Kun olin syönyt ex totesi onnellisena, että mitä hän sanoi, minulla oli vain nälkä ja vaikutan heti syömisen jälkeen mukavammalta, todellisuudessa vain exän mielentila muuttui.
Tätä absurdia kuviota on todella hankala selittää, mutta siis luulen, että "herkkuja vihaisena" liittyi siihen kierotuneeseen ja outoon logiikkaan, että alkaisin yhdistämään suuttumukseni exältä saatuun "hyötyyn" (herkkuihin). En sitten tiedä pitikö tämän koulutusmetodin poistaa suuttumukseni exän tempuista kokonaan/ylläpitää sitä vai ainoastaan tarjota itselleni tai exälleni rationaalinen syy (nälkä) exän mukaan irrationaaliselle käytökselleni (suuttumukselle exää kohtaan).
Tämä outo ehdollistamiskuvio jatkui kuitenkin johdonmukaisesti aina suhteemme loppuun asti.
Minulla oli vuosia sitten sellainen suhteen tapainen juttu erään miehen kanssa joka ajan kanssa paljastui narsistiksi. Minun olisi pitänyt olla aina valmis menemään hänen luokseen, ihan sama mihin kellonaikaan. Pari kertaa pelotteli (ja kiristi) minua, että tekee itselleen jotain jos en mene luokseen varmistamaan että pärjää. Katkaisi minuun lopulta välit, kun sai tietää että olen menossa juhliin, joihin eräs hänen monista vihamiehistään minut kutsui. Olin kuulemma pettänyt hänet ja valinnut väärän puolen.
Seuraavan kerran kuulin hänestä pari vuotta myöhemmin, kun aloin seurustella nykyisen puolisoni kanssa joka myös tunsi tämän miehen, olivat ennen olleet ystäviä mutta välit menneet poikki samankaltaisista syistä. Tämä narsisti inhoaa puolisoani ja sain häneltä viestejä joissa kuittaili suhteestamme ja nykyisestä miehestäni. Lopulta pahoinpiteli mieheni jonkinlaisena kostona, kehui sen jälkeen kuinka nyt välit ovat viimein tasan. On vielä senkin jälkeen välillä häiriköinyt minua ottamalla yhteyttä ihan ihmeellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut käydä kävelemässä, koska oli riski, että isken muita miehiä kävelyreissuillani. Asuttiin vielä suht korvessa ja naapurit vanhuksia. Ex-mies itse ei kuitenkaan suostunut tulemaan kävelylle mukaan, joten sitten en saanut mennä minäkään.
Narsistit on oikeasti pimeitä.
Ja syy miksi et eronnut hänestä oli?
- Nää uhrit jotka eivät häivy mielipuolen kumppanuudesta ovat yhtä pimeitä itse. Sori vaan.
Etkö pysty tajuamaan, että oikea narsisti on sellainen, joka syyllistää ja manipuloi uhrin pikkuhiljaa ajattelemaan, että vika on uhrissa. Ei silloin noin vain lähdetä! Siksihän narsistin uhriksi jäädään. Jos toinen ei ole narsisti vaan muuten vain pimeä, hänestä pääsee helposti eroon.
Miten tuntemasi narsisti on käyttäytynyt, kun uhri on päässyt (itse tai jonkun avulla) hänestä eroon? Eli miten käyttäytyy sellainen narsisti, joka jää yksin?
Seuraan sivusta erään sukuuni kuuluvan narsistimiehen elämää. Hän on rahakkaasta taustasta ja opiskellut yhden maisterin ja yhden lisurin arvostetuilta aloilta, eli paperilla tavallaan menestyvä ihminen meidän yhteiskunnassa. On vaihtanut työpaikkaa tiheään ja perustanut itse hirveän monta firmaa ja yhdistystä, eli joku ulkopuolinen voisi ajatella tuosta silpusta, että onpas siinä yritteliäs mies. Lisäksi nyt 41-vuotiaana takana on useampi avoliitto ja avioliitto, eli joku asiaa tuntematon voisi ehkä luulla, että kyseessä on suuri romantikkokin. Noh...
Tämän miehen suhteet ovat tietysti aina loppuneet niin, että nainen pakenee tai pelastetaan. Kaikki nämä naiset ovat halunneet kadota kokonaan miehen elämästä, ja kaikilla näillä naisilla on ollut sellainen uusi puoliso / selllaisia uusia puolisoja, jotka ovat tarvittaessa heittäneet narskun tontilta ulos hyvinkin nopeasti. Eli kukaan näistä naisista ei ole langennut uuteen narsistiin, vaan ovat kaikki saaneet lopulta hyvän elämän, täyden itsenäisyyden ja aivan täydellisen välirikon tästä narsku-exästään. Jotkut ovat myös ohittaneet narsistin saavutukset urallaan, esim. saaneet väiteltyä tohtoriksi ja nyt viimeisin sai eron jälkeen erään kansainvälisen viran, josta tiedän tämän narsistinkin haaveilleen.
On ollut mielenkiintoista seurata, miten narsistimies on näiden erojen jälkeen käyttäytynyt. Hän nimittäin on "masentunut". Hän on esimerkiksi yrittänyt päästä asumaan vanhempiensa luo. Isä näkee bluffin läpi, mutta äiti on itkenyt "masentuneen" poikansa rinnalla "sydämettömiä" naisia, jotka tämän kultakimpalepojan ovat jättäneet yksin masentumaan.
Minulle tämän narsistin sukulaisena on ollut ärsyttävää mutta myös jollain tavalla hyvin huvittavaa katsoa, miten aikuinen narsistimies itkeä vollottaa vanhan (läheisriippuvaisen?) äitinsä sylissä, kun uhri on saatu turvaan.
Onko tämä tavanomaista? Minut tuo käytös yllätti, sillä olen itse kohdannut vain sellaisia tapauksia, missä narsisti eron jälkeen uhoaa voimallaan - ei tekeydy heikoksi "masennustaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Kaikki ei ole 50 kg kynäniskoja. Kyllä normaalin pyykkikoneen saa raivon vallassa oleva äijä puhisten kannettua pihalle.
Tuskinpa saa. Pitävää otetta on äärimmäisen hankalaa saada kulmikkaasta koneesta yksin. Tarvitaan kaksi kantajaa sekä tai yksin siirrettäissä nokkakärryt ja liinat. Että ei niitä pyykkikoneita niin vaan heitellä lumihankeen, sen tietää jokainen joka sattuu omistamaan pyykkikoneen, mutta nämä mammat näyttävät pesevän pyykkinsä mummolassa tai taloyhtiön koneissa, koska valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista !
Tätä se nyt sitten on. "Valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista" puhesalaatilla yritetään kääntää musta valkoiseksi, valkoinen mustaksi. Kuulostaapa tutulta. Olen pienehkö nainen enkä harrasta punttien nostoa ja olen liikutellut pesukonetta lattiaa pitkin. Pesukonetta voi raahata. Fakta.
Minä olen nähnyt kun mies kantaa yksi pesukonetta sylissään. Kyllä se on ihan mahdollista, jos pesukone ei ole sellainen kaikkein isoin.
Huh, näitähän piisaisi mutta muistelen tässä nyt lähinnä koomisen "wtf" fiiliksen eniten aiheuttanutta, koska en halua palata niihin synkkiin juttuihin.
Eli, olimme kävelyllä ja mies oli jo valmiiksi pahalla päällä jostain. Edellä kävellyt tyttö pudotti postikortin maahan ja ehdin huikata hänelle että hei sinulta putosi jotakin. Nostin kortin ja annoin tytölle. Siinä oli sellainen (vieläpä todella epärealistisesti) piirretty kuva jossa oli yläosaton mies, sixpack näkyvillä. Siis tyyliin tällainen: https://aijaa.com/LKDdk8 (pahoittelen, paint ei ole minulle kovin armollinen tänään)
Myöhemmin illalla vatsani oli kovalla ja wc:ssä kesti normaalia kauemmin. Kun tulin pois, mies oli naama rullalla ja alkoi tentata "no mikä v*ttu siellä kesti, run*kasitko sä ja ajattelit sitä kortin tyyppiä"
Olin ihan kysymysmerkkinä, että voiko joku oikeasti kuvitella että toinen fantasioi jostain sarjakuvahahmon näköisestä tyypistä ja olla siitä vielä mustasukkainen, näköjään voi. Ja olimme molemmat tuolloin melkein kolmekymppisiä.
Minun narsistiexäni ei ollut komea eikä suosittu vaan tavallisen hauskan näköinen, vähän ujo ja omissa oloissaan viihtyvä mies jolla oli oma talo melkein maaseudulla. Halusi puolen vuoden seurustelun jälkeen muutta yhteen, ja vauvan. Kun sanoin etten halua asua maalla oli että ok kulta, minäkin olen vähän kyllästynyt ja möi talonsa. Tästä sai myöhemmin aseen minua vastaan " vihaan asua kaupungissa, sinä painostit". Suhteessamme todellakin päti että kaikki mitä sanot, voidaan käyttää sinua vastaan!
Olin masentunut suhteemme alussa tai niin luultiin, myöhemmin minulla todettiin adhd joka periytyi myös ainoalle lapsellemme ja tästäkin mies sai aseen "sinä petit minut. Et kertonut että sinulla on tuollainen geeni ja lapsestakin tuli hullu". Esitti lääkäreille ym ketä nyt tavattiin prosessin aikana ymmärtäväistä isää ja yöllä makuuhuoneessa haukkui lasta hulluksi.
Kun erosimme, vähätteli ja naureskeli etten takuulla pärjää yksin. Halusi myös lapsen huoltajuuden. Nykyinen kihlattuni on hyvin tukeva ja repii tästä rajattomasti riemua "et sinä parempaakaan saanut!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Kaikki ei ole 50 kg kynäniskoja. Kyllä normaalin pyykkikoneen saa raivon vallassa oleva äijä puhisten kannettua pihalle.
Tuskinpa saa. Pitävää otetta on äärimmäisen hankalaa saada kulmikkaasta koneesta yksin. Tarvitaan kaksi kantajaa sekä tai yksin siirrettäissä nokkakärryt ja liinat. Että ei niitä pyykkikoneita niin vaan heitellä lumihankeen, sen tietää jokainen joka sattuu omistamaan pyykkikoneen, mutta nämä mammat näyttävät pesevän pyykkinsä mummolassa tai taloyhtiön koneissa, koska valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista !
Tätä se nyt sitten on. "Valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista" puhesalaatilla yritetään kääntää musta valkoiseksi, valkoinen mustaksi. Kuulostaapa tutulta. Olen pienehkö nainen enkä harrasta punttien nostoa ja olen liikutellut pesukonetta lattiaa pitkin. Pesukonetta voi raahata. Fakta.
Minä olen nähnyt kun mies kantaa yksi pesukonetta sylissään. Kyllä se on ihan mahdollista, jos pesukone ei ole sellainen kaikkein isoin.
Näin. Meillä mies (190cm/120kg) kantoi pesukoneen muuton yhteydessä kolmanteen kerrokseen. yksin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuntemasi narsisti on käyttäytynyt, kun uhri on päässyt (itse tai jonkun avulla) hänestä eroon? Eli miten käyttäytyy sellainen narsisti, joka jää yksin?
Seuraan sivusta erään sukuuni kuuluvan narsistimiehen elämää. Hän on rahakkaasta taustasta ja opiskellut yhden maisterin ja yhden lisurin arvostetuilta aloilta, eli paperilla tavallaan menestyvä ihminen meidän yhteiskunnassa. On vaihtanut työpaikkaa tiheään ja perustanut itse hirveän monta firmaa ja yhdistystä, eli joku ulkopuolinen voisi ajatella tuosta silpusta, että onpas siinä yritteliäs mies. Lisäksi nyt 41-vuotiaana takana on useampi avoliitto ja avioliitto, eli joku asiaa tuntematon voisi ehkä luulla, että kyseessä on suuri romantikkokin. Noh...
Tämän miehen suhteet ovat tietysti aina loppuneet niin, että nainen pakenee tai pelastetaan. Kaikki nämä naiset ovat halunneet kadota kokonaan miehen elämästä, ja kaikilla näillä naisilla on ollut sellainen uusi puoliso / selllaisia uusia puolisoja, jotka ovat tarvittaessa heittäneet narskun tontilta ulos hyvinkin nopeasti. Eli kukaan näistä naisista ei ole langennut uuteen narsistiin, vaan ovat kaikki saaneet lopulta hyvän elämän, täyden itsenäisyyden ja aivan täydellisen välirikon tästä narsku-exästään. Jotkut ovat myös ohittaneet narsistin saavutukset urallaan, esim. saaneet väiteltyä tohtoriksi ja nyt viimeisin sai eron jälkeen erään kansainvälisen viran, josta tiedän tämän narsistinkin haaveilleen.
On ollut mielenkiintoista seurata, miten narsistimies on näiden erojen jälkeen käyttäytynyt. Hän nimittäin on "masentunut". Hän on esimerkiksi yrittänyt päästä asumaan vanhempiensa luo. Isä näkee bluffin läpi, mutta äiti on itkenyt "masentuneen" poikansa rinnalla "sydämettömiä" naisia, jotka tämän kultakimpalepojan ovat jättäneet yksin masentumaan.
Minulle tämän narsistin sukulaisena on ollut ärsyttävää mutta myös jollain tavalla hyvin huvittavaa katsoa, miten aikuinen narsistimies itkeä vollottaa vanhan (läheisriippuvaisen?) äitinsä sylissä, kun uhri on saatu turvaan.
Onko tämä tavanomaista? Minut tuo käytös yllätti, sillä olen itse kohdannut vain sellaisia tapauksia, missä narsisti eron jälkeen uhoaa voimallaan - ei tekeydy heikoksi "masennustaan".
Millä tavalla tuo kaveri on narsisti? Oletko varma ettei kyseessä olisikin vain kiltti mies?
Vierailija kirjoitti:
Keräispä joku nämä tyypit samaan paikkaan, voisivat kiusata ja ihmetellä toisiaan :D
Televisioitu versio olisi yhdistelmä Supernannya ja Temppareita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Meillä mies (190cm/120kg) kantoi pesukoneen muuton yhteydessä kolmanteen kerrokseen. yksin.
Itsekin voisin kantaa pientä pesukonetta tasaista pitkin, jos olisi pikkuisen isommat kädet. Tekniikkalajihan se vain on, johon tosin vaikuttaa kehon dimensiot luonnollisestikin.
Okei. Ei enää tästä ohiksesta tämän enempää. Eiköhän tuo pellehermanni tuolla ole servattu. Mikä lie narukäsi tumpelo mikkihiiri.
Narsisteilla ei ole ns. huvittavia tempauksia. Senhän ap tietää.
Miten on mahdollista ettei kaverisi neuvo ollut heittää mies pihalle ja vähän äkkiä?