Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Narsistisiä piirteitä omaava osaa olla todella vetovoimainen. Samalla hän urkkii kuin huomaamatta heikot kohdat toisesta ja alkaa iskeä niihin. Henkinen väkivalta on taidokasta ja tehoaa minunlaiseeni kilttiin ja huonon itsetunnon omaavaan ihmiseen.
Otin opikseni, mutta vuosia elin sitä painajaista. Eikä kukaan uskonut. Ei kukaan.
Allekirjoitan tämän täysin.
Ystäväni mies on suuttunut ystävälleni mm. siitä, kun
-maton hapsut eivät ole olleet suorassa
-ystäväni ei pöydästä noustuaan laittanut heti tuolia takaisin siististi pöydän alle
-ystäväni hiuksista tarttui hiusväriä tyynyliinaan hiusten värjäämisen jälkeen
-ystäväni on vain niin ärsyttävä eikä osaa mitään
Ystäväni on suhteen aikana valunut alkoholismiin, mutta ei suostu eroamaan, koska rakastaa niin paljon.
Ei kestänyt yhtään että huomioni oli muualla. Kun katsoin jotain dokumenttia, alkoi työnnellä kättään naamani eteen.
Pyysin laskujen maksuun keskittymisrauhaa, hölötti, piinasi ja kyseli jotain jatkuvasti.
Kun söin, yritti pussata toistuvasti vaikka suuni oli täynnä. Tuli tukehtumisen pelko. Tätä pyysi aina anteeksi ja verosi hurjaan rakkauteensa, mutta toisti kuitenkin yllättäen.
Ei suostunut paljastamaan lomapäiviään, piti kysymistä pettämissuunnitteluna. Ei auttanut vaikka selitin että jos yhteistä reissua tässä..
Lähti ryntäämään baarista yksin taksilla pois kesken hitaan, koska olin katsonut hänen olkapäänsä yli. Joo katsoin onko serkkuni yhä pöydässä käsilaukkujemme kanssa.
Paljon, paljon ehti vuodessa tapahtua. Nämä alkoi pieninä kummallisuuksina eskaloituen siihen, että minun olisi pitänyt soittaa hänelle töihin jos lähden kauppaan tms. Kerran huusi kun olin käynyt eri marketissa kuin missä luuli minun käyvän.
Pidin hänestä aluksi hurjasti, ja vuoden päästä vihasin häntä hurjasti. Kaikkensa teki että näin kävisi.
Kuulemma vieläkin on vuosien kuluttua murtunut kun jätin paskasti ja tein vaikka mitä (tähän kaikki mahdolliset valheet hyväksikäytöstä, pettämisestä, julmuudestani).
Olen kuullut että piinaa nykyistään kertomalla minusta elämänsä rakkautena.
Hyipäti hyi, mutta tuollainenkin piti näköjään kokea. Sitä arvostaa vakaata miestä nykyään ihan erilailla.
Jättäminen on myös oma show. Minä jätin narsistin, joka yritti vuosia saada minut takaisin, välillä lepertelemällä kuinka on muuttunut mies ja välillä huo*rittelemalla (!). Soitteli äidilleni, teki yllätysvisiitin isäni luokse ym. täysin kahjoa stalkkaamista vuosien ajan. Kun mikään ei auttanut, alkoi väittää jättäneensä minut. Siis aivan sama, kun vain jättäisi rauhaan, mutta vieläkin se sekopää saattaa soittaa - aina uudesta numerosta tietenkin. Siitäkin muutaman vuoden seurustelusuhteesta on jo varmaan 15 vuotta ja minulla on ollut perhe jo vuosikausia. Aivan päästään vialla oleva kaveri.
Jos rupeaa tarkkailemaan, niin varmaan kaikilla ihmisillä on joku persoonallisuushäiriö tai narsistisia piirteitä. Itsessänikin olen huomannut narsistisia piirteitä, mutta sitten on näitä ihan todella pahoja tapauksia.
Mun ex-bestis oli siis jonkun asteen narsisti. Hänellä oli aina hirveää draamaa kaveripiirissä. Aina oli joku kaveri, jonka kanssa oli välit poikki tai hirveät riidat.
En aluksi tajunnut tätä kun olin niin hänen lumoissaan. Miehensä siskonsa kanssa oli välit pahasti poikki yhessä vaiheessa. Kielsi jopa mieheään tapaamasta omaa siskoaan. Hän oli todella manipuloiva ja sai kaikki mitä halusi. Tajusin tämän vasta kun itse olin ”vuorossa”. Haukkui mut täysin ja siis no se tilanne oli kamala ja traumatisoiva, kun tajusin sen. Eikä ollu mitenkään huvittavaa.
No yks huvittava juttu tulee mieleen.
Meillä oli molemmilla valkoiset paidat päällä.
Ja hänellä kaatui punaviiniä omalle paidalleen aika reippaasti. Niin yhtäkkiä viskas siitä viinipullosta mun paidalle vahingoniloisesti sitä viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Mies murjotti. Ignoorasi, tuhahteli puheillani, vaihtoi huonetta kun tulin samaan tilaan.
Anelin häntä kertomaan että mitä olin tehnyt että hän näin loukkaantui. ( Sehän oli siis jo selvää, että jokin minun tekemiseni oli ollut väärin ja loukkaavaa)
Äijä puuskahtaa :” Enhän MINÄ sitä ala sinulle selvittämään! Sinun pitää se ihan ITSE TAJUTA!”
Selvää oli ettei sitä kukaan normaalilla järjellä pystynyt ymmärtämään. Eli ikinä et voi pärjätä, aina häviät sille.
Eli käyttäytyi juuri niin, kun useat naiset yleensä. Että pitäisi ajatustenlukija olla.
Vierailija kirjoitti:
Keräispä joku nämä tyypit samaan paikkaan, voisivat kiusata ja ihmetellä toisiaan :D
Yllättävää kyllä, narsistit viihtyvät keskenään. Narsisti ei helpolla saa toisesta narsistista narsismin lähdettä itselleen, mutta koska he ovat psyykkisesti samankaltaisia, toimivat samoin, ymmärtävät maailmaa ja ihmisiä samoin, niin he tulevat hyvin juttuun. Narsistit voivat pariutuakin keskenään, mutta erityisesti he voivat kaveerata toistensa kanssa. Siihen voi sisältyä normaalia voimakkaampaa kilpailuhenkisyyttä, mutta toisaalta huomionkipeys ja manipulatiivisuus johtavat herkästi jonkinlaisen siteen muodostamiseen, kun kukin esittää parastaan ja kerää toisilta kehuja ja toiset pyrkivät taas luomaan itsestään miellyttävää toisten silmissä näitä kehumalla. On mm. tutkittu juttu, että narsistit paitsi postaavat muita runsaammin itsestään kuvia sosiaaliseen mediaan, myös kilvan tykkäävät toisten narsistien kuvista. Samanlaisuus vetoaa narsisteissakin toinen toisiinsa.
Pakotti ajelemaan pimppikarvansa, koska ei itse raskauden vuoksi pystynyt.
Rouva halusi olla alapäästään kunnossa, kun menee synnyttämään.
Yläpäästään ei sitten ollutkaan kunnossa. Onneksi on jo entinen muija.
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä myös kerran piirsi paperille kuvan asennosta,miten "normaalit" ihmiset seisoo.
Jepjep.
Mikä vika? Koukkuselkä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin jo erottu, mutta uusi asunto ei ollut vielä vapautunut. Ex osti minun rahoilla itselleen useita suklaalevyjä, ja tarjosi mulle yhtä. Olin ihan että WTF? mutta en sanonut mitään koska en halunnut aiheuttaa kohtausta. Millainen ihminen ostaa itselleen yhtään mitään toisen rahoilla, sen jälkeen kun on päätetty erota?
Miten Ex pääsi käsiksi rahoihisi jos olitte jo eronneet?
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä ap päättelee että eksä on narsisti? on voinut olla ihan tavallinen idiootti, kun alkanut tuollaista tekemään.
Nykyään huonot käytöstavat tarkoittaa samaa kuin narsismi. Ennen sanottiin kusipäiksi.
Oikea narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen ja n. prosentilla kansasta. Eli 99% todennäköisyydellä se eksä, anoppi, pomo, naapuri, inhokkipoliitikko, jne. Ei ole narsisti.
Tämä. Miksei voi vaan sanoa, että k*sipää jolla on ehkä joku tarkemmin määrittämätön mielenterveysongelma, jos ei oikeasti ole kompetenssia psykiatrisia diagnooseja tehdä? Persoonallisuushäiriöiden diagnoosit kun ovat ammattilaisillekin vaikeita.
Häpeäkseni myönnän, että olisin nuorena saattanut tehdä osan tämän ketjun jutuista. Minulla ei ole narsistista häiriötä vaan epävakaa persoonallisuus. Puolisoni saattaisi tehdä osan noista baari-iltoihin liittyvistä sekoiluista, ja hänellä ei ole muuta ongelmaa kuin täydeksi m*lkuksi muuttuminen liian kovassa humalassa. Kaikki inhottavasti ja joskus sekopäisestikin käyttäytyvät ihmiset eivät ole narsisteja.
No, siinä olet oikeassa että usein diagnosoidaan väärin narsistiksi. Nimittäin epävakaa persoonallisuushäiriö on vähintäänkin yhtä kamala mutta huomattavasti kyökkipsykologien alidiagnosoima luonnevika, monet "narskujen" uhrien kertomuksista kuulostavat enemmän epävakaiden sekoilulta. Taitavat olla tilastollisestikin yleisempiä kuin narsistit. "Taudinkuvaan" kuuluu erityisesti nollasta sataan-tyylinen mielialojen heittely raivokohtauksineen, itsensä vahingoittaminen tai sillä uhkailu, epävakaat ihmissuhteet sekä sairaalloinen takertuminen ns. lempi-ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä ap päättelee että eksä on narsisti? on voinut olla ihan tavallinen idiootti, kun alkanut tuollaista tekemään.
Nykyään huonot käytöstavat tarkoittaa samaa kuin narsismi. Ennen sanottiin kusipäiksi.
Oikea narsistinen persoonallisuushäiriö on erittäin harvinainen ja n. prosentilla kansasta. Eli 99% todennäköisyydellä se eksä, anoppi, pomo, naapuri, inhokkipoliitikko, jne. Ei ole narsisti.
Tämä. Miksei voi vaan sanoa, että k*sipää jolla on ehkä joku tarkemmin määrittämätön mielenterveysongelma, jos ei oikeasti ole kompetenssia psykiatrisia diagnooseja tehdä? Persoonallisuushäiriöiden diagnoosit kun ovat ammattilaisillekin vaikeita.
Häpeäkseni myönnän, että olisin nuorena saattanut tehdä osan tämän ketjun jutuista. Minulla ei ole narsistista häiriötä vaan epävakaa persoonallisuus. Puolisoni saattaisi tehdä osan noista baari-iltoihin liittyvistä sekoiluista, ja hänellä ei ole muuta ongelmaa kuin täydeksi m*lkuksi muuttuminen liian kovassa humalassa. Kaikki inhottavasti ja joskus sekopäisestikin käyttäytyvät ihmiset eivät ole narsisteja.
No, siinä olet oikeassa että usein diagnosoidaan väärin narsistiksi. Nimittäin epävakaa persoonallisuushäiriö on vähintäänkin yhtä kamala mutta huomattavasti kyökkipsykologien alidiagnosoima luonnevika, monet "narskujen" uhrien kertomuksista kuulostavat enemmän epävakaiden sekoilulta. Taitavat olla tilastollisestikin yleisempiä kuin narsistit. "Taudinkuvaan" kuuluu erityisesti nollasta sataan-tyylinen mielialojen heittely raivokohtauksineen, itsensä vahingoittaminen tai sillä uhkailu, epävakaat ihmissuhteet sekä sairaalloinen takertuminen ns. lempi-ihmiseen.
Narsisti-leiman saa tosiaan kaikki hankalimmat pershäiriöt nykyään. Harvemmin eksää syytetään sosiopatiasta tai epävakaudesta. Paksunahkaisen narsismin ytimessä on suuruudenhulluus. Herkkänahkainen narisisti taas on kaikkein eniten kärsinyt uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut käydä kävelemässä, koska oli riski, että isken muita miehiä kävelyreissuillani. Asuttiin vielä suht korvessa ja naapurit vanhuksia. Ex-mies itse ei kuitenkaan suostunut tulemaan kävelylle mukaan, joten sitten en saanut mennä minäkään.
Narsistit on oikeasti pimeitä.
Mua kiinnostaa esim. tämän tapauksen konkretia. ELi mitä käytännössä tuollaisesa tilanteessa tapahtuu?
N: Haluaisin mennä kävelylle
M: et saa koska siellä voi olla miehiä joita isket
N: no lähde mukaani?
M: en lähde, etkä mene yksinkään.
N: ok.
Omalla kohdalla tämä menisi
N: lähden kävelylle
M: et saa koska siellä voi olla miehiä joita isket
N: Mitä vit tu va?
*ero*
Siis kiinnostaa miten eka esimerkki tapahtuu? Kiitos vastauksista.
Mullakin on ollut tapailukumppanina mies jonka heivasin kun paljastui narsistiksi. Hänen tempauksiaan olisi muutama, mutta aika pitkiä kirjoitettaviksi.
Mm. pari viikkoa etukäteen hehkutus reissusta jolle ei olta minua mukaan(pari yötä) että kuinka kiva on mennä ja harmi ettei voi ottaa minua mukaan, ja maalailua mitä siellä tekee ja miten kivaa onkaan. Aamulla sitten lähti, ja illansuussa soitteli miten on hänellä kivaa ja harmi että olen yksin kotona. Kuitenkin kaverini oli houkutellut minut keskustan baariin tuttua bändiä katsomaan. Mies suivaantui tästä niin että ajoi 500km siltä istumalta ettei minulla vain olisi mukavaa kun hän on pois :D
Se on oikeasti vaikea käsittää miksi kukaan suostuu tuollaiseen nöyryytykseen, jos ei ole itse koskaan ollut persoonallisuushäriöisen uhri. Narsistiset ja epävakaat vaikuttavat kaikin puolin normaaleja ihmisiä ensitapaamisella ja pitkään sen jälkeenkin, mutta jossain vaiheessa alkavat vähitellen kokeilemaan rajojaan ja manipuloimaan. Tuo lenkkikuviokin voi alussa mennä näin:
N: Haluaisin mennä kävelylle.
M: Tota, no, ööh, mitä jos oltais täällä?
N: Minkä takia?
M: Musta olis kiva tehdä jotain yhdessä, mulla on vähän huono olo.
N: No okei, totta kai kulta!Ja sitten seuraavalla kerralla taas sama juttu, kolmannella ehkä kerrotaan että kun tulee yksinäistä toisen ollessa lenkillä kun itse ei ulkoilusta niin välitä, tähän lisäksi kaikki muut manipulaatiotapaukset. Sitten jossain vaiheessa yhtäkkiä ollaan tuossa "kuitenkin meet panemaan muita miehiä"-syyttelyssä, ja siinä vaiheessa suhteessa on viivytty jo niin kauan että ei enää muista millaista normaali kanssakäynti on tai itsetunto on murentunut niin ettei usko ansaitsevansa/saavansa parempaa.
Ei kukaan kävele persoonallisuushäiriöisen kanssa suhteeseen ja saa heti huorittelua, nyrkkiä ja ikkunasta lenteleviä kodinkoneita eteensä, se on pitkä groomausprosessi jossa uhri pyritään eristämään muusta maailmasta. Itselläni epävakaa aloitti kriittisen osan niin että voivotteli haluavansa kuolla ja uhkaili itsemurhalla jolloin jäin henkiseksi tueksi auttamaan (eli taipumaan jokaiseen oikkuun). Tilanne oli kamala, mutta kukapa tahtoisi ottaa syyt niskoilleen toisen tappaessa itsensä? Se on helppo naureskella aitiosta että halpaan menit, mutta tositilanteen tullen harva loppujen lopuksi pystyy reagoimaan järkevästi. Etenkin koska nämä tapaukset metsästävät usein niitä miellyttämisenhaluisia, osittain traumatisoituneita ihmisiä joilla ei välttämättä ole isoa tukiverkkoa joka auttaisi tilanteesta ulos.
Tismalleen! Oltiin exän kanssa jo eroamassa, kun minun kaverini Suomesta tulivat käymään ja kävimme pizzeriassa viimeisenä iltana. Exä esitti niin huolehtivaista ja rakastavaa aviomiestä, puhe oli samettisen pehmeää ja kasvoilla lempeä ilme. Sillä sekunnilla kun poistuimme ravintolasta, ex muuttui kylmäksi ja tylyksi. Kävelimme kaksistaan takaisin puolityhjään asuntoomme ja silmät pyöreinä todistin Jekyllia ja Hydea ja itsekseni totesin, että tätä näytelmää se oli koko suhde. Mitään kommenttia exän käytöksestä en enää sanonut, turha aloittaa huutoriitelyä kun tavarat oli jo laatikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta minun mielestäni se että enimmäkseen ihmiset on epävakaita ja persoonallisuushäiriöisiä mutta eivät narsisteja, nykyään sotketaan narsismiin kaikki asiat vaikka kyseessä ei välttämättä ole siitä. Narsistia on hyvin vaikea erottaa persoonallisuushäiriöisestä,koska joillakin narsismi voi olla lievempää kuin toisella
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni mies on suuttunut ystävälleni mm. siitä, kun
-maton hapsut eivät ole olleet suorassa
-ystäväni ei pöydästä noustuaan laittanut heti tuolia takaisin siististi pöydän alle
-ystäväni hiuksista tarttui hiusväriä tyynyliinaan hiusten värjäämisen jälkeen
-ystäväni on vain niin ärsyttävä eikä osaa mitäänYstäväni on suhteen aikana valunut alkoholismiin, mutta ei suostu eroamaan, koska rakastaa niin paljon.
Näytä ystävällesi tämä ketju.
Käkättäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta minun mielestäni se että enimmäkseen ihmiset on epävakaita ja persoonallisuushäiriöisiä mutta eivät narsisteja, nykyään sotketaan narsismiin kaikki asiat vaikka kyseessä ei välttämättä ole siitä. Narsistia on hyvin vaikea erottaa persoonallisuushäiriöisestä,koska joillakin narsismi voi olla lievempää kuin toisella
No narsismi on yksi persoonallisuushäiriöistä. Mutta ei ainoa joka tuottaa mulkvisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Kaikki ei ole 50 kg kynäniskoja. Kyllä normaalin pyykkikoneen saa raivon vallassa oleva äijä puhisten kannettua pihalle.
Halusi että tatuoin hänen nimensä häpykumpuuni. Halusi varmistuksen että olen vain hänen, ja kertoi tatuoivansa itsensä sen jälkeen kun näkee tatuointini.
En suostunut, koska en pidä tatuoinneista itsessäni, ja muutenkin kuulosti epäilyttävältä. Hän suuttui ja kävi kostona vieraissa, koska "suhteessa on molemmilla samat säännöt" . Se etten tatuoinut alapäätäni tarkoitti että en sitoudu häneen ja panen vieraita miehiä. Se oikeutti minun loukkaamiseni, ja pettämisestä aiheutunut paha mieli oli itse ansaitsemaani. Mitäs en tatuoinut.
Eksä on.
Yritti syyllistää siitä että jätin, kuitenkin selkäni takana pani useampaakin naista, jopa paria tuttuani. Toiselle paikkakunnalle muutettuani lähetti hänelle jääneen mukini rikottuna paketissa osoitteeseeni. Kyllä, tykkäsin siitä mukista mutta hei kuka on noin säälittävä?