Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Kaikki ei ole 50 kg kynäniskoja. Kyllä normaalin pyykkikoneen saa raivon vallassa oleva äijä puhisten kannettua pihalle.
Tuskinpa saa. Pitävää otetta on äärimmäisen hankalaa saada kulmikkaasta koneesta yksin. Tarvitaan kaksi kantajaa sekä tai yksin siirrettäissä nokkakärryt ja liinat. Että ei niitä pyykkikoneita niin vaan heitellä lumihankeen, sen tietää jokainen joka sattuu omistamaan pyykkikoneen, mutta nämä mammat näyttävät pesevän pyykkinsä mummolassa tai taloyhtiön koneissa, koska valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies heitti ovesta kirjani lumihankeen koska kiinnitin huomiota kirjoihin enemmän kuin häneen. Tämä vain yksi niistä jutuista mitä 30 vuoden liitossa tapahtui. Exä hän on nykyään.
Kyllähän naisetkin räjäyttelevät pleikkareita silloin, jos se on tärkeämpi kuin nainen ja ihan syystä. En tuossa oikein näe mitään muuta kuin sinun välinpitämättömyytesi miestä kohtaan.
Naisen pleikkarin räjäyttäminen ei ole yhtään se oikeutetumpaa eikä tervepäisen ihmisen tapa riidellä.
Minun ex-miesystäväni kertoi ihmisille mielellään vavahduttavaa tarinaa siitä, kuinka hän oli löytänyt ja kadottanut toisen vaimonsa, suuren rakkautensa. En reagoinut hänen mieleisellään tavalla, ja kerran sainkin tästä poikkeukselliset haukkumiset: joka ikinen tarinan kuullut nainen aina ja joka kerta ja poikkeuksetta ja useimmat miehetkin olivat kuulemma olleet kyynelet silmissä liikutuksesta, mutta minä, kylmä ja kalsea hirviö, olin vain ihan hiljaa. En kertonut hänelle, että minun mielestäni esitys oli säälittävää ja mahtipontista huomion ja myötätunnon kerjäämistä, johon en halunnut osallistua missään, varsinkaan "paremman puutteessa" -naisystävän roolissa.
Tarina lyhyesti: jo yhden tuskallisen avioeron kokenut miesparka tapasi ihanan naisen, meni tämän kanssa naimisiin ja sai lapsen. Vaimo kuitenkin vihasi miehen työ- ja asuinpaikkaa, joten mies otti lopputilin ja muutti vaimon kotimaahan. Mies ei ollut osannut ns. olla läsnä riittävän hyvin, joten vaimo otti eron, meni uusiin naimisiin ja kielsi miestä koskaan enää tapaamasta lastaan. Tästä huolimatta mies maksoi valtavaa kuukausisummaa lapselleen ja vähän pienempää naiselle tämän elämän loppuun saakka uudesta avioliitosta huolimatta. Jos tämä ex-vaimo pyytäisi ex-miestään takaisin, tämä lähtisi siltä istumalta perheensä luokse ja unohtaisi kaiken muun.
Suhteen loppuvaiheissa tarinan kuunteleminen vaati aikamoista itsehillintää, koska olin sattumalta saanut selville kaikenlaista. Mies oli eronnut ensimmäisestä vaimostaan, koska tämä sairastui vakavasti. Samalla jäivät pariskunnan kaksi lasta, joiden elatuksen mies oli maksanut täysi-ikäisyyteen saakka. Mies meni uuden naisen kanssa naimisiin ollessaan vielä naimisissa ensimmäisen vaimonsa kanssa. Heti hääpäivän iltana uusi vaimo sai maistaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa, joka jatkui suhteen loppuun saakka. Mies teki töissä kehnoa tulosta, sai potkut ja muutti vaimonsa kotimaahan. Lopulta vaimo karkasi parivuotiaan lapsen kanssa, meni uusiin naimisiin ja hankki miehelle ikuisen lähestymiskiellon, mikä ilmeisesti tuon maan lakien mukaan on mahdollista. Asiaa edisti se, että käytännössä pariskunta ei edes ollut naimisissa, koska häät oli pidetty edellisen avioliiton harkinta-ajan kuluessa. Mies maksoi valtavia elatusmaksuja, mutta ei missään nimessä vapaaehtoisesti.
Tämän tarinan sivujuonteena mies usein kehui itseään tavalla, joka herätti minussa valtavaa myötähäpeää ja halua puhua suuni puhtaaksi. Sekä miehet että naiset saivat nimittäin kuulla, kuinka tämä upea rakastaja ei välittänyt omasta nautinnostaan lainkaan, vaan käytti kaiken energiansa nautinnon tuottamiseen naiselle, ooh aah. Minä kuitenkin tiesin, että mies pihtasi ensin kuukausikaupalla kaikkea kosketusta ja myöhemmin paljasti, että tavanomainen seksi inhotti häntä. Hänellä oli hyvin outoja, naiselle vahingollisia fetissejä. Kun en missään tapauksessa halunnut edes harkita niihin suostumista, hän yritti syyllistää minut suostumaan ja itkeskeli muka loukkaantuneena sitä, että pidin häntä likaisena. Suhteemme loppui käytännössä tuohon, vaikka näyttikin muiden silmissä jatkuvan vielä jonkin aikaa.
Minun ja tämän miehen suhde ei jatkunut niin pitkään, että olisin saanut haukkuja pahempaa kohtelua. Seuraavan naisystävän mies kihlasi, mutta nainen sai lopulta jalat alleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättänyt pesukoneen tyhjentämättä niin rajusti, että jouduin kantamaan pesukoneen pihalle! Luntakin tuprutti taivaan täydeltä. Onneksi kyseinen naikkonen on eksä, niin en joudu enää kärsimään tuollaisesta häiriökäyttäytymisestä.
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?!:::) Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu. Lopettakaa säälin kerjääminen typerillä jutuillanne, vai huomiotako haette.
Kaikki ei ole 50 kg kynäniskoja. Kyllä normaalin pyykkikoneen saa raivon vallassa oleva äijä puhisten kannettua pihalle.
Tuskinpa saa. Pitävää otetta on äärimmäisen hankalaa saada kulmikkaasta koneesta yksin. Tarvitaan kaksi kantajaa sekä tai yksin siirrettäissä nokkakärryt ja liinat. Että ei niitä pyykkikoneita niin vaan heitellä lumihankeen, sen tietää jokainen joka sattuu omistamaan pyykkikoneen, mutta nämä mammat näyttävät pesevän pyykkinsä mummolassa tai taloyhtiön koneissa, koska valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista !
Kapea pesukone painaa pikagoogletuksella 56 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta muuttoa takana, ja kyllä pesukoneen saa päättäväinen ja vahva mies kannettua yksin. Pitkistä yläraajoista on hyötyä otteen saamisessa. Sinä et saa kannettua, jotkut toiset saa.
Ei huvittanut silloin, mutta onhan tämä aivan naurettavaa:
Olin kyydissä, kun virolainen auto täynnä nuoria miehiä ohitti meidät moottoritiellä. Tämä viiminen kiihdytti ja ohitti ohittajan. Seurasi kilpa-ajo, jossa nopeus nousi vaaralliseksi ja ajaminen kävi muutenkin aggressiiviseksi. Kun naapuriautosta väläyteltiin veistä (!), sain kuskin suostuteltua poistumaan rekkojen taukopaikalle, jotta tilanne menisi ohi.
En ole ikinä nähnyt vastaavaa. Kyseessä keski-ikäinen nainen. Teki paljon pahempaakin, työasioihin liittyen, ja hakeuduin terapiaan. Siitä sinällään seurasi kuitenkin hyvää :)
Kun moni ihmettelee, miten nämä tilanteet pääsevät syntymään: yksi syy on, ettei kukaan, jolla ei ole aiempaa kokemusta, pysty edes kuvittelemaan, millaisista asioista voi valehdella. Tai minkälaisia järjestelyjä hoitaa toisten selän takana.
Joku sanoi, että monilla tämäntapaisilla ihmisillä on juristi ystävänä. Tämäkin henkilö kehuskeli juristituttavillaan ja soitti yöpuhelun, jossa uhkasi oikeusjutulla. Samaan aikaan hän pelkäsi toisia juristeja, oli ylipäätään kiinnostunut alasta, joka ei ollut lainkaan hänen omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta muuttoa takana, ja kyllä pesukoneen saa päättäväinen ja vahva mies kannettua yksin. Pitkistä yläraajoista on hyötyä otteen saamisessa. Sinä et saa kannettua, jotkut toiset saa.
Kyllä minäkin saan pesukoneen kannettua/raahattua, ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten noita pesukoneen kantajia on noin paljon? Omituista. Kertoo myös ilmeisesti siiyä, että parisuhdeväkivaltainen vilpittömästi kokee kotitöiden ja naisen liittyvän yhteen ja että hän epäsuorasti käy käsiksi naiseen, kun "pahoinpitelee" kodinkonetta.
Oliko noista miehistä jotain varoitusmerkkejä etuköteen, mitkä tunnistaisitte nyt kokeneina ja viisaina? Miten voi väistää tuollaiset hullut? Neuvokaa muita.
Näitä on sekä miehissä että naisissa.
Paras varoitusmerkki on se, että tyyppi on jopa liiankin mukava. Jotakin epäilyttävää feikkiä hänessä kuitenkin aistii. Kehuu sinua kaikesta, antaa upeita (kalliita) lahjoja, antaa ymmärtää että rahaa on, hemmottelee ja seksi on tietenkin mahtavaa. Tällä ihmisellä on omituinen kiire mennä kihloihin ja naimisiin. Toisaalta rakastuneena siitäkin on vain erittäin otettu! Hänellä on hauskoja tarinoita kerrottavana ja hän pyörii omien sanojensa mukaan piireissä. Osaa siis miellyttää kaikin tavoin.
Sitten alkaa vähittäinen oikuttelu. Nälvii ja loukkaa. Haluaa olla aina ja kaikkialla huomion keskipiste. Saa odottamattomia raivareita ja draamailee. Syy on aina sinun. Hänen tarpeitaan ja etuaan pitää ymmärtää ja ne täytetään, muista viis. Ei mitään empatia- tai joustamiskykyä.
Valehtelee ja jää kiinni, muttei ole tästä häpeissään. Hyvä manipuloimaan puheella, erittäin hyvä puhumaan ympäri ja vakuuttamaan muita. Osaa vetää oikeista naruista eri ihmistyyppien kanssa. Löytää muiden heikot kohdat ja hyödyntää sitä. Pyrkii muutenkin hyötymään ihmisistä ympärillään eri tavoin. Jollei muuta, niin kiitollisuudenvelasta muistuttamalla. Siksi hienot lahjat tai muinoin tarjottu apu, jotta jäisit velkaa.
Rahaongelmia, lainailee eikä maksa takaisin, selityksiä löytyy. Yrittää röyhkein eri tavoin toisten kukkarolle, huijaa perinnöissä, pyrkii hyötymään vanhuksista ja lapsettomista sukulaisista, sekoittelee suvun asioita.
Työpaikat vaihtuu, vika on aina ilkeässä pomossa ja itse on uhri rassukka.
Ihmissuhteissa on ongelmia, ihmiset ovat joko vihollisia tai rakkaista rakkaimpia. Exät ovat hulluja ja niitä riittää. Alussa kehumiaan julkkistuttavia tai laajoja verkostoja suhteineen ei oikeastaan ole, harva auttaa tällaista ihmistä, kun oikea karva paljastuu. Itse on kilpailuhenkinen, vertaileva ja kateellinen ihminen. Haluaa aina olla kaikessa paras ja kehuttu - kuin pikkulapsi. Jollei ole, kehuu itse itseään ja vähättelee muita.
Ei siedä mitään - asiallistakaan - itseensä kohdistettua kritiikkiä, vaan suuttuu. Haluaa kaikessa sanoa viimeisen sanan. Mikäli kokee tulleensa loukatuksi, kostaa julkisella haukkumisella joko tärkeiden henkilöiden läsnäollessa, kirjoittelemalla someen tai lehtiin. Voi olla väkivaltainen tai vetää mukaan viranomaisia, joita aikansa johdattelee valheillaan ja sujuvilla jutuillaan.
Tällaisesta kannattaa ottaa irtiotto heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvittanut silloin, mutta onhan tämä aivan naurettavaa:
Olin kyydissä, kun virolainen auto täynnä nuoria miehiä ohitti meidät moottoritiellä. Tämä viiminen kiihdytti ja ohitti ohittajan. Seurasi kilpa-ajo, jossa nopeus nousi vaaralliseksi ja ajaminen kävi muutenkin aggressiiviseksi. Kun naapuriautosta väläyteltiin veistä (!), sain kuskin suostuteltua poistumaan rekkojen taukopaikalle, jotta tilanne menisi ohi.
En ole ikinä nähnyt vastaavaa. Kyseessä keski-ikäinen nainen. Teki paljon pahempaakin, työasioihin liittyen, ja hakeuduin terapiaan. Siitä sinällään seurasi kuitenkin hyvää :)
Kun moni ihmettelee, miten nämä tilanteet pääsevät syntymään: yksi syy on, ettei kukaan, jolla ei ole aiempaa kokemusta, pysty edes kuvittelemaan, millaisista asioista voi valehdella. Tai minkälaisia järjestelyjä hoitaa toisten selän takana.
Joku sanoi, että monilla tämäntapaisilla ihmisillä on juristi ystävänä. Tämäkin henkilö kehuskeli juristituttavillaan ja soitti yöpuhelun, jossa uhkasi oikeusjutulla. Samaan aikaan hän pelkäsi toisia juristeja, oli ylipäätään kiinnostunut alasta, joka ei ollut lainkaan hänen omansa.
Viiminen= ihminen. Ihmeellinen autocorrect :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siimakäsi puhuu.
Asuimme yksiössä. Minulla oli iso tentti tulossa mihin tarvitsin lukurauhaa. Telkkarista tuli lätkämatsi. Jouduin parvekkeelle lukemaan, koska toinen ei suostunut antamaan rauhaa. Oli talvi ja pakkanen, minä vielä kipeä enkä jaksanut kirjastoon lähteä. Siellä pakkasessa vällyjen alla sitten luin. Lapsen syntymän jälkeen kaikki paheni entisestään. Minulla ei ollut rahaa ostaa ruokaa, mies tulee kotiin ja oli ostanut itselleen tuhansien eurojen rummut. Pesukonejuttu hyvin tuttu myös. Nää ei oo kyllä ikinä hauskoja tarinoita. Onneks eksä nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se nyt sitten on. "Valehdellaan täysin tietämättöminä faktoista" puhesalaatilla yritetään kääntää musta valkoiseksi, valkoinen mustaksi. Kuulostaapa tutulta. Olen pienehkö nainen enkä harrasta punttien nostoa ja olen liikutellut pesukonetta lattiaa pitkin. Pesukonetta voi raahata. Fakta.
-Ärsyyntyi jos lukitsin vessan oven. Tuli aina kokeilemaan kahvaa kun olin asioillani. Syynä oli se että hänen lapsuudenkodissaan kukaan ei laittanut vessan ovea lukkoon...
-Joku mainitsi aiemmin tässä ketjussa saman, mutta mies ”antoi luvan” ihan ihme asioihin. Jos sanoin että menen lenkille, hän vastasi ”Joo kyl sä voit mennä”
-Osti minulle tavaroita joita en edes pyytänyt. Tämä siksi että hän voisi käyttää sitä minua vastaan myöhemmin. Jos ”valitin” mistään parisuhteeseen liittyvästä asiasta, hän alkoi syytellä minua kiittämättömyydestä koska hän ”elättää” minut.
-Ylempään liittyen. Esitti aina vieraiden aikana että hän on ainut joka tienaa rahaa. Vitsaili että olen ”golddigger” jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex oletti jälleen kysymättä ja edes asiasta kertomatta, että lähden käymään hänen sukulaisillaan satojen kilometrien päässä kesken koulua ja muita oleellisia asioita.
Kun tällä kertaa kieltäydyin ex leikki viikon, että isoisänsä on kuollut.Valehteli suvulleen, että olen itsetuhoinen, joten ei voi käydä töissä.
Tutki puoliväkisin läppärini kuva- ja tekstitiedostot, kun pyysin saada katsoa hänen konettaan veti jäätävät kilarit, mutta myöhemmin armeliaasti vilautti nopeasti koneeltaan hänen mielestään "huonoa" kuvaa itsestään.
Exän oman tietokoneen hajotessa latasi omalle koneelleni viruksen "läpällä".
Liimasi tavaroihini nimitarroja, jotka, osoittivat että kyseessä on hänen tavaransa. En olisi saanut esim. Paistaa omalla paistinpannullani tiettyjä ruokia.
Laski ja punnitsi elintarvikkeiden ja taloustavaroiden määriä tietääkseen, etten ole varastunut häneltä. Itse ostamani olivat ilman muuta yhteisiä.
Sain suhteen aikana muutaman lahjan. Yhden lahjani hinnan jouduin maksamaan hänelle takaisin ja loppuja sain vain katsella exän niitä suopeasti esitellessä. Lahjoihini koskeminen tai niiden käyttäminen oli ehdottomasti kiellettyä.
Hankin verhot isoihin sälekaihtimittomiin ikkunoihimme omin päin kun exältä ei saanut vastausta millaiset itse haluaisi. Kun koulun jälkeen palasin kotiin,verhot oli leikelty exän taideprojektiin. Näin kävi systemaattisesti kaikille tavaroille, joita exäni "ei tarvinnut". Makuuhuoneen karvamatto oli kuulema sitä varten, että siihen voi pyyhkiä kuraiset kengät.
Nuoli lautapelin nappuloita ja hajoitti pleikkaohjaimen yms. voittaakseen pelit.
Erään kerran ex palasi naama loistaen kaupasta. Oli ostanut esimmäistä kertaa ikinä minullekin valitsemiaan herkkuja. Tähän asti kuulosti vielä ihan hyvälle. Herkut esiteltyään ex kuitenkin alkoi avata ajatuksiaan tämän jalon teon taustalla. Kyseessä oli hänen kehittämänsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu.
"nsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu."
Meillä on voittaja! Mitä ihmettä oikeasti?! Tilanne kuulostaa niin absurdilta, että nauroin ääneen :D
Joo, silloin ei paljoa naurattanut :,D
Tyyppi yrtti soveltaa tätä järjestelmää vielä eron jälkeenkin esim. Keksimällä tehtäviä itseltäni kysymättä, joissa voisin auttaa häntä eroon liittyen ja varaamalla "palkkioksi" pitsaa tms.
Kun en auttanutkaan roudaamalla tavaroitaan ties minne tuli vihaista viestiä perässä, että nyt jäi sitten pitsa saamatta.
Siis multa jäi nyt ymmärtämättä, että mikä logiikka oli siinä, että vihaisena ollessaan saa herkkuja? :D
Vierailija kirjoitti:
Narsistin tempauksissa ei ole mitään huvittavaa.
No onhan nuo toppapukuun pukeutuminen yöksi, lattialla nukkuminen ja vastaavat murjotukset aika huvittavia.
Kolme kiusallista kysymystä: kirjoitti:
Miksi fiksut naiset valitsevat väärin?
Mistä te löydätte noita kultakimpaleita?
Miksi kiltihkö ei kiinnosta?
Taitaa itse asiassa useammin olla juuri se "kiltti", josta lopulta kuoriutuu alistava sekopää.
Vierailija kirjoitti:
-Ärsyyntyi jos lukitsin vessan oven. Tuli aina kokeilemaan kahvaa kun olin asioillani. Syynä oli se että hänen lapsuudenkodissaan kukaan ei laittanut vessan ovea lukkoon...
-Joku mainitsi aiemmin tässä ketjussa saman, mutta mies ”antoi luvan” ihan ihme asioihin. Jos sanoin että menen lenkille, hän vastasi ”Joo kyl sä voit mennä”
-Osti minulle tavaroita joita en edes pyytänyt. Tämä siksi että hän voisi käyttää sitä minua vastaan myöhemmin. Jos ”valitin” mistään parisuhteeseen liittyvästä asiasta, hän alkoi syytellä minua kiittämättömyydestä koska hän ”elättää” minut.
-Ylempään liittyen. Esitti aina vieraiden aikana että hän on ainut joka tienaa rahaa. Vitsaili että olen ”golddigger” jne.
Hassua, mutta opin ex-mieheltäni juuri tuon ällöttävän tavan käydä vessassa ovi auki. Olihan siitä hyötyä, kun oli pieniä lapsia ja huomionkipeitä lemmikkejä, mutta silti...
Olin siihen asti tottunut jopa laittamaan vessan oven aina lukkoon.
Olin ostanut itselleni uuden työtuolin, mikä lohkaisi opiskelijan budjetista valtavan osan. Tein kuitenkin siihen aikaan pitkiä päiviä koneella, joten kunnollinen tuoli oli välttämätön. Mies kun näki ja koeistui tuolini, hän päätti että itse tarvitsee sitä enemmän, minulle välttää hänen vanha tuolinsa. Ja mies siis pelasi ja selaili nettiä ehkä tunnin tai pari päivässä, ei aina niinkään paljon. Siinä minun hieno kallis työtuolini sitten nökötti käyttämättömänä, enkä saanut käyttää sitä edes silloin kun mies ei itse käyttänyt, etten pilaa tuolin säätöjä. Puhuin tästä yhden kaverini kanssa ja hänen neuvostaan aloin kehua miehen minulle antamaa vanhaa työtuolia, kiittelin kuinka hyvä se oli ja kuinka kilttiä oli antaa se minulle jne. Pari päivää, niin mies otti suurieleisesti tuolinsa takaisin ja armollisesti antoi minulle takaisin omani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex oletti jälleen kysymättä ja edes asiasta kertomatta, että lähden käymään hänen sukulaisillaan satojen kilometrien päässä kesken koulua ja muita oleellisia asioita.
Kun tällä kertaa kieltäydyin ex leikki viikon, että isoisänsä on kuollut.Valehteli suvulleen, että olen itsetuhoinen, joten ei voi käydä töissä.
Tutki puoliväkisin läppärini kuva- ja tekstitiedostot, kun pyysin saada katsoa hänen konettaan veti jäätävät kilarit, mutta myöhemmin armeliaasti vilautti nopeasti koneeltaan hänen mielestään "huonoa" kuvaa itsestään.
Exän oman tietokoneen hajotessa latasi omalle koneelleni viruksen "läpällä".
Liimasi tavaroihini nimitarroja, jotka, osoittivat että kyseessä on hänen tavaransa. En olisi saanut esim. Paistaa omalla paistinpannullani tiettyjä ruokia.
Laski ja punnitsi elintarvikkeiden ja taloustavaroiden määriä tietääkseen, etten ole varastunut häneltä. Itse ostamani olivat ilman muuta yhteisiä.
Sain suhteen aikana muutaman lahjan. Yhden lahjani hinnan jouduin maksamaan hänelle takaisin ja loppuja sain vain katsella exän niitä suopeasti esitellessä. Lahjoihini koskeminen tai niiden käyttäminen oli ehdottomasti kiellettyä.
Hankin verhot isoihin sälekaihtimittomiin ikkunoihimme omin päin kun exältä ei saanut vastausta millaiset itse haluaisi. Kun koulun jälkeen palasin kotiin,verhot oli leikelty exän taideprojektiin. Näin kävi systemaattisesti kaikille tavaroille, joita exäni "ei tarvinnut". Makuuhuoneen karvamatto oli kuulema sitä varten, että siihen voi pyyhkiä kuraiset kengät.
Nuoli lautapelin nappuloita ja hajoitti pleikkaohjaimen yms. voittaakseen pelit.
Erään kerran ex palasi naama loistaen kaupasta. Oli ostanut esimmäistä kertaa ikinä minullekin valitsemiaan herkkuja. Tähän asti kuulosti vielä ihan hyvälle. Herkut esiteltyään ex kuitenkin alkoi avata ajatuksiaan tämän jalon teon taustalla. Kyseessä oli hänen kehittämänsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu.
Tässä on ollut niin luonnevikainen sälli että hankala ylittää, onneksi ei ollut väkivaltaa. Miehenä mietin kuinka kauan pystyis katsomaan naisessa samaa, vaikka olis kuinka kaunis. Ei varmaan pystyis1kk olemaan.
Oli kyllä ja tässä vain jäävuoren huippu.
Osaltaan varmaan juuri siksi, että tapahtumat olivat niin hulluja ja absurdeja oli vaikea nähdä kokonaiskuvaa. Ja kuten yleensä aina tilanne paheni pikku hiljaa, aina sellaisin välein, että oli kokoajan vaikeampaa luovuttaa jo kaikesta aiemmasta panostuksesta ja uhrauksista joita suhteen eteen oli nähnyt.
Itseasiassa av:lta vasta opin, että suhteessamme oli myös fyysistä väkivaltaa, vaikka en sitä siksi suhteen aikana ymmärtänyt.
Alkuun ex mm. Satutti tosissaan leikin varjolla. Sen lisäksi jäädytti eri tavoin ja telkesi joitakin kertoja parvekkeelle "jäähylle".
Mutta vakavavimpana varmaan vuosien valvoittaminen ja nämäkin yleensä jollain "kiltillä"tekosyyllä.
Kun valvottamista tapahtuu niin pitkään on enää vaikea hahmottaa syytä. Ex tuntui ottavan onkeensa aina kun hänelle asiasta sanoin, mutta nekin toki saivat absurdeja piirteitä. Esim. Kun ex oli jälleen valvottanut yön ja mainitsin asiasta, niin seuraavana yönä juuri kun olin nukahtanut ex herätti jälleen ja kertoi ystävällisesti, että ajatteli vielä valvoa ja minun olisi parempi mennä sohvalle nukkumaan, että saan nukuttua.
Joka tapauksessa väkivallan muodot ovat niin moninaiset, että oikeasti vain harva niitä pystyy erottamaan itse tilanteessa oltuaan, jos ei suoraa fyysistä väkivaltaa ole. Toki jälkeen päin on aina helppoa sanoa. Jos tapaatte exäni, ette te tule myöskään näistä kuvauksista häntä tunnistamaan. Sen sijaan tapaatte positiivisen, muiden puolesta uhrautuvan kiltin ja hurmaavan tyypin, joka ajattelee kaikista pelkkää hyvää.
Ainakin itselläni päti myös se ajatus, että sitä on niin uniikkilumihiutale, eikä tilanne ole lainkaan verrannollinen niihin muiden suhteisiin, joissa on tarkoituksellista väkivaltaa. Vaan kyseessä on olosuhde, joka tulisi vielä korjaantumaan.
Mutta ihminen oppii ja viisastuu. Ainoa mitä voi tehdä on ylläpitää keskustelua ja toivoa, että joku muukin viisastuisi näistä kokemuksista.
Toi "jäähykin" on niin tuttu. Exä pisti mut mökillä pihalle yöksi. Oltiin saaressa, veneen avaimet hänellä, ja minä sitten nukuin yöni kiven päällä. Onneksi oli kesä.
Mutta tosiaan nämä tempaukset on niin absurdeja, ettei niitä tahdo todeksi uskoa, vaikka olisi ollut tilanteissa itse paikalla. Toki eroonhan ne johtavat. Siksi narsisteilla on ollut paljon suhteita.
Kyllähän naisetkin räjäyttelevät pleikkareita silloin, jos se on tärkeämpi kuin nainen ja ihan syystä. En tuossa oikein näe mitään muuta kuin sinun välinpitämättömyytesi miestä kohtaan.