Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Vierailija kirjoitti:
Mies haki tyttärensä joka toinen viikko kotiin äidiltään. Silloin kun hän oli hakemassa tai viemässä tapasun siivota koko asunnon, tiskata ja tehdä pyykit. Mies aina vanhemmilllern kehui kuinka siisti hän on. Otti kuvia asunnosta jonka olin juuri puunannut ja lähetteli niitä perheelleen. Suhteemme loppuaikoina tein kerran niin että kun tytär oli tulossa kotiin en siivonnutkaan mitään vaan jätin kaikken siihen kaaokseen ja sotkuun minkä herra oli viikon aikana saanut aikaan. Tuli kotiin tytön kanssa, autoin muksua riisumisessa ja leikin hänen kanssaan ja juttelin. Kesken leikin mies tulee raivon vallassa huutamaan ja keskeyttää leikin. Sain huuto haukut sekaisesta kodista pesemättömistä pyykeistä, tyttären vuoteesta joka oli täynnä hänen sinne kasaamiaan pahvilaatikoita Hän selitti lapselleen kuinka minä olen ilkeä ja vihaan lasta. Nakkeli tavaroitaan ja puhelintaan. seuraavana päivänä esitteli kuvia vanhemmilleen kuinka minä olin sotkenut asuntoa. Veti viikon mykkäkoulua ja marttyyrin ilme naamalla siivosi asunnossa ensimmäisen kerran sitten muuttomme itse. Kävi välillä minulle tiuskimassa että missä on imuri jne. Blokkasi minulta kaiken vapaa-ajan työntämällä muksunsa mulle mitä ikinä teinkin. Muksulla oli uniongelmia niin ei herra hievahtanutkaan sängystään hoitamaan. vaan mun piti. Ihmisen jonka juuri oli muksulleen terottanut kuinka vihaan muksua.
Mies?
Oletko tosissasi?
Tarkoititko ex?
Vierailija kirjoitti:
"Kilteissä miehissä" on yleensä enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä: minä ansaitsisin parhaat naiset, koska minä olen kiltti ja kunnollinen. Typerät naiset valitsevat mieluummin kusipäitä kuin minut, vaikka olen niin kiltti ja kiva. On suuri vääryys, etten minä saa naista, kun minä olen ainoa mies maailmassa joka ansaitsee naisen.
Tämä. Ja narsistisen ihmisen täysi sairaudentunnottomuus, vika on kaikissa muissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuntemasi narsisti on käyttäytynyt, kun uhri on päässyt (itse tai jonkun avulla) hänestä eroon? Eli miten käyttäytyy sellainen narsisti, joka jää yksin?
Seuraan sivusta erään sukuuni kuuluvan narsistimiehen elämää. Hän on rahakkaasta taustasta ja opiskellut yhden maisterin ja yhden lisurin arvostetuilta aloilta, eli paperilla tavallaan menestyvä ihminen meidän yhteiskunnassa. On vaihtanut työpaikkaa tiheään ja perustanut itse hirveän monta firmaa ja yhdistystä, eli joku ulkopuolinen voisi ajatella tuosta silpusta, että onpas siinä yritteliäs mies. Lisäksi nyt 41-vuotiaana takana on useampi avoliitto ja avioliitto, eli joku asiaa tuntematon voisi ehkä luulla, että kyseessä on suuri romantikkokin. Noh...
Tämän miehen suhteet ovat tietysti aina loppuneet niin, että nainen pakenee tai pelastetaan. Kaikki nämä naiset ovat halunneet kadota kokonaan miehen elämästä, ja kaikilla näillä naisilla on ollut sellainen uusi puoliso / selllaisia uusia puolisoja, jotka ovat tarvittaessa heittäneet narskun tontilta ulos hyvinkin nopeasti. Eli kukaan näistä naisista ei ole langennut uuteen narsistiin, vaan ovat kaikki saaneet lopulta hyvän elämän, täyden itsenäisyyden ja aivan täydellisen välirikon tästä narsku-exästään. Jotkut ovat myös ohittaneet narsistin saavutukset urallaan, esim. saaneet väiteltyä tohtoriksi ja nyt viimeisin sai eron jälkeen erään kansainvälisen viran, josta tiedän tämän narsistinkin haaveilleen.
On ollut mielenkiintoista seurata, miten narsistimies on näiden erojen jälkeen käyttäytynyt. Hän nimittäin on "masentunut". Hän on esimerkiksi yrittänyt päästä asumaan vanhempiensa luo. Isä näkee bluffin läpi, mutta äiti on itkenyt "masentuneen" poikansa rinnalla "sydämettömiä" naisia, jotka tämän kultakimpalepojan ovat jättäneet yksin masentumaan.
Minulle tämän narsistin sukulaisena on ollut ärsyttävää mutta myös jollain tavalla hyvin huvittavaa katsoa, miten aikuinen narsistimies itkeä vollottaa vanhan (läheisriippuvaisen?) äitinsä sylissä, kun uhri on saatu turvaan.
Onko tämä tavanomaista? Minut tuo käytös yllätti, sillä olen itse kohdannut vain sellaisia tapauksia, missä narsisti eron jälkeen uhoaa voimallaan - ei tekeydy heikoksi "masennustaan".
Millä tavalla tuo kaveri on narsisti? Oletko varma ettei kyseessä olisikin vain kiltti mies?
Toisella sivulla ehdotettiin kilttikselle sopivaa naista. Kehoitan vieläkin hakeutumaan tsekki/slovakki naisen luo saat varmasti maata jalkojasi alla palvovan naisen joka lohduttaa pienestäkin ruvesta kunhan huolehdit maksuliikenteen vakaudesta. Osaavat tosiaan olla omistushaluisia joten pääset nauttimaan koko rahan edestä tuollaisesta suhteesta mistä monet pakenevat.
Kaksi ongelmaa, olen ymmärtänyt että itäblokin naiset haluavat dominoivan rahamiehen eikä pleikkaria pelaavaa elämäntapatyötöntä vässykkää.
Kilttishän kehui tuossa viikonloppuna asuvansa kartanossa ja olevansa töissä 😉
Pisti katsomaan Ratatouille-animaatioelokuvaa, jotta saisi syyttää minua mustasukkaisuudesta animoitua hahmoa kohtaan. Oli ensin pitkään esittänyt, että sen tyyppiset ranskalaisnaiset ovat hänestä viehättäviä.
Oli koko ajan minusta "huolissaan" ja katui että valitsi elokuvan koska se viehättävä animaatiohahmo minua ärsyttää.
Ei ärsyttänyt muu kuin se, että minua syytettiin mustasukkaisuudesta ja jouduin katsomaan lastenelokuvan tätä manipulaatiohetkeä varten. Narsisti projisoi omat mustasukkaisuutensa syyttämällä toista niistä.
Vierailija kirjoitti:
"Kilteissä miehissä" on yleensä enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä: minä ansaitsisin parhaat naiset, koska minä olen kiltti ja kunnollinen. Typerät naiset valitsevat mieluummin kusipäitä kuin minut, vaikka olen niin kiltti ja kiva. On suuri vääryys, etten minä saa naista, kun minä olen ainoa mies maailmassa joka ansaitsee naisen.
Tunnistan tuosta jotain. En sitä, että kaikissa kilteissä olisi narsistia, mutta sen, että kaikilla narsisteilla on tuota olen niin kiltti ja kiva läppää. Monilla tietysti silleen sadistisesti virnuillen. Miten ihmeessä sait mut lyömään, minähän olen muille aina niin kiltti.
Ekalla tuntemallani narsistimiehellä oli äitinsä, siskonsa ja siskonsa kavereiden täysi tuki. He oikein taivastelivat, että miten tämä ihana liian kiltti mies ei löydä hyvää naista.
Toisella tuntemallani narsistimiehellä oli kaveripiirissä bi- ja lesbonaisia, joilla ei ollut kokemusta sellaisesta perinteisestä suomalaisesta heterosuhteesta, missä ukko määrää. Narsisti oli näiden naisten auttaja ja suojelija, käytti törkeästi hyväkseen sitä, että yhteiskunnassamme joskus syrjitään heitä, ja esiintyi oikein ritarina. Naiset aina puhuivat hänen kiltteydestään. Ja kotona omassa heterosuhteessaan tämä mies alisti kulloistakin heteronaiskumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuosta jotain. En sitä, että kaikissa kilteissä olisi narsistia, mutta sen, että kaikilla narsisteilla on tuota olen niin kiltti ja kiva läppää. Monilla tietysti silleen sadistisesti virnuillen. Miten ihmeessä sait mut lyömään, minähän olen muille aina niin kiltti.
Ekalla tuntemallani narsistimiehellä oli äitinsä, siskonsa ja siskonsa kavereiden täysi tuki. He oikein taivastelivat, että miten tämä ihana liian kiltti mies ei löydä hyvää naista.
Toisella tuntemallani narsistimiehellä oli kaveripiirissä bi- ja lesbonaisia, joilla ei ollut kokemusta sellaisesta perinteisestä suomalaisesta heterosuhteesta, missä ukko määrää. Narsisti oli näiden naisten auttaja ja suojelija, käytti törkeästi hyväkseen sitä, että yhteiskunnassamme joskus syrjitään heitä, ja esiintyi oikein ritarina. Naiset aina puhuivat hänen kiltteydestään. Ja kotona omassa heterosuhteessaan tämä mies alisti kulloistakin heteronaiskumppaniaan.
Tarkoitinkin "kilteillä miehillä" näitä surkimuksia, jotka todellisuudessa ovat kaukana kiltistä.
Onko olemassa narsistia, joka kohtelee perhettään hyvin? Kyse naispuolisesta siis. Perhe on kuin joku kiiltokuvaperhe.
Siis kun aina puhutaan, että narsisti on joku väkivaltainen. Voihan se ottaa ne uhrit muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.
Vierailija kirjoitti:
T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:
Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää.
Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?
Taidat olla todella huono ammatissasi, jos tällaista käyttäytymistä pidät normaalina.
Eri, mutta kyllä narsismiin tarvitaan laajempi mittari kuin mitä nämä ovat. Ei sillä että olisi normaaleja tekosia mutta onko aikuinen ihminen normaali oikeastaan koskaan kun on niinkin isosta asiasta kyse kuin vaikkapa rakkaus, se ihan tutkitusti saa mielen hulluksi.
Monella se parisuhde ja erot saavat ihmisen lapsen tasolle jolloin kumpainenkin ruokkii toisensa lapsellista käytöstä, josta voidaan päätellä että nämä henkilöt tuovat toisistaan ne huonot puolet esille. En tarkoita että kukaan olisi vastuussa toisen tekemisistä, mutta siitä kyllä ruokkiiko sitä ja miten itse käyttäytyy.
Narsisti leiman antaminen ilman pätevyyttä on lapsellista. Joku voi olla vaikkapa väkivaltainen ja kontrolloiva ilman narsistista persoonallisuushäiriötä. Narsismi ei ole synonyymi pahalle, eikä narsismilla voi selittää ihmisen toimia ja pahuutta, vaikka se kutkuttavan helppoa olisikin.
On tiettyjä piirteitä joista tuon kyllä näkee, kun on kerran kohdannut on herkempi aistimaan muissa noita vallitsevia piirteitä ja niitä piirteitä on kaikissa, mutta se että onko kyseessä narsistinen persoonallisuushäiriö niin pitäisi kyllä jättää ihan ammattilaiselle päätettäväksi.
Meneekö täällä taas sekaisin narsismi ja narsistinen persoonallisuushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä valehtelijat selvillä mitä pesukoneet painavat ?! Pesukonetta ei niin vain kanneta lumihankeen!! Tarvitaan nokkakärrit, nostamiseen ja siirtämiseen kaksi miestä, kulmikas kone on muutoinkin hankala kannettavaksi, joten yksin se ei onnistu.
Tyttöystävä kantoi pesukoneen sisälle. Yksin. Ei siihen muuta tarvittu kuin kantohihna, jolla saadaan kulmikas pesukone pysymään paremmin paikoillaan nostamisen aikana.
Tyttöystävä on pienikokoinen (165cm) mutta treenaa salilla, joten hän nostaa helposti jalkaprässissä 150 kg. Pesukone painaa noin 50 kg, joten tyttöystävä jaksaa helposti kantaa sellaisen, kun ei tarvitse käyttää KÄSIVOIMIA. Pesukoneen paino kohdistuu hartioihin ja lantioon, koska käytetään kantoremmiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa narsistia, joka kohtelee perhettään hyvin? Kyse naispuolisesta siis. Perhe on kuin joku kiiltokuvaperhe.
Siis kun aina puhutaan, että narsisti on joku väkivaltainen. Voihan se ottaa ne uhrit muualta.
Minä olen naimisissa diagnosoidusti narsistisen persoonallisuushäiriön omaavan miehen kanssa, eikä hän ole koskaan ollut väkivaltainen. Perhettäänkin kohtelee hyvin. Toki on ollut ongelmiakin mutta ei hän varsinaisen ”ilkeä” ole ollut. Eli kai se on ihan mahdollista naisenkin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Diagnostinen narsismi näkyy tuhoisina perhesuhteina. Jos kyseessä olisi oikea narsisti, niin perhe-elämä näyttäisi tietysti ihanalta. Perheen sisäiset suhteet olisivat totta kai narsistin kontrollinhalun ja väkivaltaisuuden vääristämät.
Päästää perustamansa puolueen takaovesta fasis.tit sisään ja valtaan ja sitten kieltää tapahtuneen paitsi myöhemmin kertoa, että on hartaanaa katolisena käynyt ripillä ja saanut anteeksi teoot, joita ei siis mielestään ollut tehnyt.
Myös parikymmentä vuotta jatkunut yksinoikeus oikeassaoleimiseen ja kaikkien muiden kekseliäs ja monipuolinen haukkuminen voidaan lisätä cv:hen. Tiedotusvälineet söivät narskun kädestä viime viikkoon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko narsistisen vai narsistista persoonallisuushäiriöistä?
Ei oikeastaan väliä ihminen ei välttämättä ole kumpaakaan vaikka kohteliaisuus muita huonosti omiaan tai ulkopuolisi. Ihmiset on erilaisia, eikä tietty häiriö tarkoita että ihminen olisi käytökseltään identtinen toisen samanlaisen häiriön omaavan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.
Vierailija kirjoitti:
Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää.
Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?
Taidat olla todella huono ammatissasi, jos tällaista käyttäytymistä pidät normaalina.
Eri, mutta kyllä narsismiin tarvitaan laajempi mittari kuin mitä nämä ovat. Ei sillä että olisi normaaleja tekosia mutta onko aikuinen ihminen normaali oikeastaan koskaan kun on niinkin isosta asiasta kyse kuin vaikkapa rakkaus, se ihan tutkitusti saa mielen hulluksi.
Monella se parisuhde ja erot saavat ihmisen lapsen tasolle jolloin kumpainenkin ruokkii toisensa lapsellista käytöstä, josta voidaan päätellä että nämä henkilöt tuovat toisistaan ne huonot puolet esille. En tarkoita että kukaan olisi vastuussa toisen tekemisistä, mutta siitä kyllä ruokkiiko sitä ja miten itse käyttäytyy.
Narsisti leiman antaminen ilman pätevyyttä on lapsellista. Joku voi olla vaikkapa väkivaltainen ja kontrolloiva ilman narsistista persoonallisuushäiriötä. Narsismi ei ole synonyymi pahalle, eikä narsismilla voi selittää ihmisen toimia ja pahuutta, vaikka se kutkuttavan helppoa olisikin.
On tiettyjä piirteitä joista tuon kyllä näkee, kun on kerran kohdannut on herkempi aistimaan muissa noita vallitsevia piirteitä ja niitä piirteitä on kaikissa, mutta se että onko kyseessä narsistinen persoonallisuushäiriö niin pitäisi kyllä jättää ihan ammattilaiselle päätettäväksi.
Kannattaa muistaa, että täällä kerrotut jutut ovat yksittäisiä ja niitä edes jollain lailla huvittavia tapauksia, ei suinkaan kattava kuvaus kyseisen narsistin toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä myös tykkäsi hassutella ja tehdä pikkujekkuja ilokseni esim. Lähetti sähköpostia työnantajani nimellä, jossa kerrottiin minun saaneen potkut, sekä koristeli pytyn tukkineen ulosteensa gliterillä ja jätti sen ihailtavakseni, tietoisena siitä, että kyseinen "hauska" pila aiheuttaa itsessäni hallitsemattoman okennusreaktion.
Patologisen mustasukkaisen ja kontrolloivan miehen exvaimona moni temppu on tuttu, mutta tuo paskan glitteröinti on jo luovaa. 😳😳 Luonnevikaiset osaavat olla hurmaavia, niin.kauan kuin jaksavat näytellä. Kamalan huono itsetunto monella, itseään pitää sitten yrittää nostaa lyttäämällä toinen.
Paskan glitteröinti on juuri sitä mitä tuollaiset olennot tekevät. Tuo yksilö nyt glitteröi ulosteensa, mutta oikeastihan kaikki narisitit "glitteröivät" itsensä ja toiset menevät lankaan.
Monelle ei koskaan edes valkene mitä siellä glitterin alla on, ja jotkut vilpittömästi uskovat itse olevansa se paska.
Kilttimiesten kohdalla pitäisi muistaa sekin, että trollailu korreloi narsististen piirteiden kanssa 🙄
Menin yleensä illalla exää aiemmin nukkumaan. Monta kertaa oli riitaa siitä, että olisi halunnut seksiä sen jälkeen kun minä jo nukuin, eli kun hän oli käymässä nukkumaan. En mielestäni ole ihan kohtuuton, jos haluan yöllä nukkua. Seksiä voi harrastaa aamulla, päivällä ja illalla, mutta ei enää sen jälkeen kun olen jo nukahtanut. En nukahda helposti uudestaan, ja mulla on muutenkin unihäiriöitä.
Ihan älyttömän ärsyttävää ja itsekästä. Kummalta meistä, en sitten tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että täällä kerrotut jutut ovat yksittäisiä ja niitä edes jollain lailla huvittavia tapauksia, ei suinkaan kattava kuvaus kyseisen narsistin toiminnasta.
Kyllä muistan, mutta otsikko on hieman raflaava.
Ihminen voi olla hyvin lapsellinen käyttäytyä kuin mikäkin itserakas idiootti ei se silti tee automaattisesti narsistia tai näistä kyökkipsykologeista psykologia.
Koko narsisti sana on jo niin puhki kulutettu, että ihan hauskastakin ketjusta menee pohja ja se hauskuus.
Miksi tuo narsisti piti tuohon edes ujuttaa, kun suurinosa kertomuksista ei edes viittaa narsismin vaan muuhun lapsellisen käytökseen?
Ymmärrän jos täällä käsiteltäisiin vaikka vainoamista tai manipulointia jne. mutta nämä kertomukset menevät osioon aikuisen ihmisen lapsellinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiesten kohdalla pitäisi muistaa sekin, että trollailu korreloi narsististen piirteiden kanssa 🙄
Kilttiksen slogan: ''Minulla on oikeus!''
Ai että sentään.
Onneksi on exä noin ilkeä ihminen.