Mitä väliä sillä on millaisia entiset kumppanit oli.
Suhde uuteen ihmiseen on aina uusi ja ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan ja ulkonäöltään. Minua ei ikinä kiinnosta miehen entiset tai edes erojen syyt, mitä se minulle kuuluu?
Kommentit (87)
On sillä väliä koska ex-miesten ominaisuuksia siirtyy lapsiin. Tutkittu asia.
Kyllä minua hävettää entinen kumppani. On nykyään aivan narkkarin näköinen joten en halua että minua yhdistetään häneen. Ilmeisesti hän kuitenkin käy töissä eikä ainakaan meidän yhteisinä aikoina käyttänyt mitään huumeita. On kylläkin harrastelijamuusikko joka ihannoi kovasti juuri niitä muusikkoja jotka ovat tunnettuja huumeiden käyttäjiä ja tuntui olevan lähes sitä mieltä, että hänkin olisi päässyt musiikkimaailman huipulle jos vain lähtisi sille tielle että käyttäisi itsekin huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa. Se kertoo miehestä paljon, miten hän pystyy analysoimaan suhteitaan. Eli vastaus kertoo enemmän miehestä kuin eksästä.
Tämä. Nuorena en asiaa niin ajatellut, mutta nyt yli 40-vuotiaana, kun vaihtelua on enemmän (tarkoitan että joillain ei ole ollut parisuhteita oikein ollenkaan eikä lapsia, joillain on ollut yksi nainen teini-iästä asti ja tämän kanssa lapsia, ja kaikkea tuolta väliltä) niin on sillä vastauksella väliä. Myös se sävy millä mies puhuu exästään kertoo jotain. Jos ero on tuore ja riitaisa niin tietää itse miettiä haluaako suhteen vai olla laastari...
Ei ole liiemmin tullut exät puheeksi nykyisen mieheni kanssa. Tiedetään kumpikin, että molemmilla niitä on ja kaiketi ihan normaaleja tervepäisiä ihmisiä. Pahinta mahdollista olisi kumppani, joka selittäisi ummet ja lammet, kuinka hänen kaikki exät ovat hulluja sekopäitä ja keventäisi lopuksi sanomaansa "sinä sentään olet erilainen". Kyllä sellaisesta nousee niskavillat pystyyn.
Tiedän ihmisiä, jotka aloittavat sen exävouhotuksen jo deittailuvaiheessa... Exä sitä ja exä tätä. Todella mautonta ja sekopäistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen menneisyydestä paljastuu joku jättimelainen niin sitä suhdetta on turha enää jatkaa. Ei sellaisen jälkeen tavismela tunnu miltään ja seksielämä olisi pelkkiä pettymyksiä.
Kyseletkö sinä naisilta heidän exien penisten koosta?
Seurustelin miehen kanssa, jolla oli eksät mustasukkaisia hulluja hänen mielestään. Epäilyksiä oli myös pettämisestä ja ties mistä... Onneksi minä olin piristävä poikkeus kohtaamissaan naisissa :D Naimisiinkin hän oli mennyt näiden "hullujen" kanssa. Yhteisten lasten takia nämä naiset olivat kuitenkin osa elämää. En päässyt heitä tapaamaan, koska mies oli sulkenut heidät pois elämästään. Minua alkoi tosissaan ahdistaa nämä kuviot, epätietoisuus, hänen tapansa hoitaa ihmissuhteita eikä suhde edennyt sen pidemmälle.
Minusta on mukavaa, että nykyisellä pitkäaikaisella miesystävällä on hyvät välit lastensa äitiin. Se vaikuttaa meidänkin suhteeseen: jos esim. haluamme reissuun, tiedämme että lasten äiti osaltaan tulee vastaan siinä ja myös toisin päin. Myös sekin on tärkeä tieto menneistä suhteista, että toinen pystyy sitoutumaan ja ei heti vaihda lennosta vaikeuksien tullessa. Minusta se on aika huolestuttavaa, jos suhteita on paljon ja kesto lasketaan korkeintaan kuukausissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen menneisyydestä paljastuu joku jättimelainen niin sitä suhdetta on turha enää jatkaa. Ei sellaisen jälkeen tavismela tunnu miltään ja seksielämä olisi pelkkiä pettymyksiä.
En mutta humalassa naisilta paljastuu kaikenlaista. Alkoholi on yhdenlainen totuusseerumi. Yksi näytti käsillään että suunnilleen tämän kokoinen. Nauroi päälle kun oli hänen mielestään hauska juttu. Lähdin pois seuraavana päivänä. En koskaan kertonut miksi lopetin tapailun siihen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mutta humalassa naisilta paljastuu kaikenlaista. Alkoholi on yhdenlainen totuusseerumi. Yksi näytti käsillään että suunnilleen tämän kokoinen. Nauroi päälle kun oli hänen mielestään hauska juttu. Lähdin pois seuraavana päivänä. En koskaan kertonut miksi lopetin tapailun siihen kertaan.
Tuollainen ei kyllä niinkään kerro siitä, että peniksesi ei riittäisi isompaa "saaneelle", vaan että tuo nainen oli tökerö yksilö kertoessaan tuollaisesta, ilmeisesti ihan kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä joku kaava yleensä on, eikä ole aina niin mairittelevaa nähdä, millainen itse on... Esim. kun selviää, että kaikki kumppanin exät ovat omaan silmään todella rumia.
Eli sitten sinäkin olet ruma? Mikä logikka tässä on? Jos on ollut tyhmiä kumppaneita, olet myös tyhmä ja kun on eruttu, teidän suhteesta ei voi tulla mitään. Näinkö se meneekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä joku kaava yleensä on, eikä ole aina niin mairittelevaa nähdä, millainen itse on... Esim. kun selviää, että kaikki kumppanin exät ovat omaan silmään todella rumia.
Eli sitten sinäkin olet ruma? Mikä logikka tässä on? Jos on ollut tyhmiä kumppaneita, olet myös tyhmä ja kun on eruttu, teidän suhteesta ei voi tulla mitään. Näinkö se meneekin?
Kyllä ne entiset kumppanit kertovat ihmisen nais- tai miesmausta jotakin. Jos kaikki edelliset ovat olleet rumia, niin taidan minäkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta keskustella nyxän kanssa existä. Ap:n kanssa samoilla linjoilla.
Minä tiedän puolisostani, että hän on ollut naimisissa ja jäänyt leskeksi. Se riittää, en näe mitään syytä kysellä hänen nuoruuden suhteistaan tai siitä, mitä hän on tehnyt leskeksi jäämisen jälkeen. Edesmenneestä puolisosta tiedän ammatin ja että olivat suunnilleen saman ikäisiä. Puolisoni tietää minun olleen kerran naimisissa ja että sen jälkeen on ollut yksi pitempi suhde muutamaa vuotta ennen kuin tapasin hänet. Ei ole koskaan halunnut tietää enempää.
En tapailisi ketään miestä joka käy maksullisissa naisissa, se ei välttämättä tule mistään tosin ilmi. HIV ja AIDS edelleenkin elinvoimainen esim. Thaimaassa. Ihan työni kautta siis tämä mielipide muodostunut.
t: sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne entiset kumppanit kertovat ihmisen nais- tai miesmausta jotakin. Jos kaikki edelliset ovat olleet rumia, niin taidan minäkin olla.
Se ei kerro hänestä mitään, mutta kertoo, että sinulla on huono itsetunto.
Jos minun miehellä on rumia eksiä, osan sen merkkinä siitä, että hän ei ryhdy suhteeseen pinnallisista syistä, kuten ulkonäkö, vaan persoonallisuus on tärkeämpää, kuten minullekin.
Kukaan meistä ei ole nätti ikuisesti, joten on hyvä merkki, ettei hän valitse kumppania siltä pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan kiinnosta keskustella nyxän kanssa existä. Ap:n kanssa samoilla linjoilla.
Minä tiedän puolisostani, että hän on ollut naimisissa ja jäänyt leskeksi. Se riittää, en näe mitään syytä kysellä hänen nuoruuden suhteistaan tai siitä, mitä hän on tehnyt leskeksi jäämisen jälkeen. Edesmenneestä puolisosta tiedän ammatin ja että olivat suunnilleen saman ikäisiä. Puolisoni tietää minun olleen kerran naimisissa ja että sen jälkeen on ollut yksi pitempi suhde muutamaa vuotta ennen kuin tapasin hänet. Ei ole koskaan halunnut tietää enempää.
Kypsillä ihmisillä ei ole tarvis ylenmäärin haukkua tai kehua exiä puolisolle. Suhteet heidän kanssa on mennyttä, nyt ollaan tässä, ja onnellisia kumppanista, joka on löytynyt rinnalle.
Vain kakarat retostelevat eksien kanssa tekemiään, kun eivät ole vielä oppineet empatiaa kumppania kohtaan. Ja ettei kaikkea pidä kaataa sen lähimmän päälle, hän ei ole kotiterapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko olevasi osa tätä rumien kumppanien jatkumoa, vai miksi kumppanisi eksien ulkonäkö on noin merkittävä tekijä sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Minun ensimmäisellä avomiehellä oli jättimela 21 cm (mittasin) ja toisella myös suuri 18 cm mela. Kolmannella miehellä oli tavallinen 13 cm ja hänen kanssaan minulla oli elämäni parasta seksiä. Seksin hyvyys on taidoista kiinni, ei melan koosta. Ja ennenkuin joku provosoituu, niin kaikki miehet olivat ihan valkoihoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä kerro sinusta mitään. Tarkoitatko että joku on viehättynyt vain rumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa. Se kertoo miehestä paljon, miten hän pystyy analysoimaan suhteitaan. Eli vastaus kertoo enemmän miehestä kuin eksästä.
Ja entä, jos miehellä ei ole ainoatakaan ex-kumppania?
Paljonko tällä hypoteettisellä miehellä on ikää?
Parikymppisenä voi olla täysin normaaliakin, että ei ole löytänyt ketään. Sitten jos mennään yli kolmenkympin tai vieläkin vanhempaan ikäluokkaan niin kysymyksiä alkaa nousta esiin. Olisihan se hyvä, että niitä kumppaneita on ainakin yksi ollut historiassa. Ei aikuisiällä oikein voi enää aloittaa nollasta, kun suhteen toisella osapuolella on mitä todennäköisimmin takana useita eripituisia suhteita.
Mistä sinä naisten melomiset selvität? Jos tapailemani mies alkaisi minulta kysellä, millaisia peniksiä aiemmilla miehilläni on ollut, niin pitäisin sairaana.