Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
161/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikkeessä, joka myy kalliita merkkivaatteita, on käytössä ostoskärryt sekä muovipussit?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en epäile tarinaa.

Vierailija
162/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleenpainuvimmat kerrat ovat olleet ulkomailla. Lukiossa lähdimme espanjaa opiskelevien kanssa suomalaisittain isoon espanjalaiseen kaupunkiin. Ei ollut turistirysäpaikka. Kävin kenkäkaupassa ja näin kauniit kengät, joita halusin kokeilla. Esillä oli vain pieniä kokoja 34-37. Aikuisten kenkiä. Kysyin mies myyjältä, että onko heillä kokoa 39. Miehen ilme oli sanoinkuvaamaton, hän laski katseensa hitaasti jalkoihini ja näytti järkyttyneeltä. Puisti kauhistuneena kasvojaan. Koko kenkäkaupassa ei ollut 39 kokoisia naisten kenkiä! Jälkikäteen miehen ilme ja käytös vain nauratti. Kengän kokoni on ihan normaali Suomessa, mutta ilmeisesti Espanjassa jalkani ovat lumimiehen mitoissa...

Vähän vastaava oli Bangkokissa isossa paikallisessa vaateliikkeessä, jossa kysyin yhdestä rintsikasta kokoa 75 b/c. Naismyyjän katseli siihen tyyliin, ettei meillä niin Isoja kokoja ole. 165 cm ja kokoa 36 olevana en iso mielestäni ole, mutta onhan espanjalaiset ja thaimaalaiset lyhyempiä ja sirompia.

Brasiliassa ällötti ruokakaupassa, kun yli 30 asteen lämmössä lihat ja kalat olivat huoneen lämmössä jäiden päällä. Kärpäsiä oli älyttömästi ja olivat lihojen/kalojen päällä. Sen jälkeen ei tehnyt mieli syödä lihaa tai kalaa siellä. Tulin sairaaksi siellä, mutta en tiedä liittyikö hygieniaan.

Suomessa oudointa oli nuorena kassajonossa Prismassa, kun takana oleva mummo alkoi hakata selkääni ostoskärryillä. Tökkäsi, otti vauhtia ja tökkäsi uudelleen, vauhtia ja tökkäs...olin ihan hämilläni ja en osannut reagoida mitenkään. En vieläkään ymmärrä, miksi tahallaan hakata ostoiskärryllä toista. Kyse ei ollut, mistään en olisi tajunnut mennä eteenpäin tms, kun jonossa oli monta ihmistä ennen mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko eksoottisen näköinen ja tottunut huomioon missä liikunkin. Niinpä outoa olikin, kun raskaaksi tultuani muutuin näkymättömäksi. Lähikaupan nuori mieskassa ei tervehtinyt tai noteerannut minua. Ostoksiani piipatessaan flirttailu oikealle ja vasemmalle (nuorelle naisille ja keski-ikäiselle), mutta minulle ei suonut sanaakaan. Edes laskun loppusummaa! Teki mieli huutaa, että huhuu, täällä ollaan!

Vierailija
164/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...

Vierailija
165/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Koska mitään jumalaa ei ole olemassa niin ei voi kuin hymyillä sekoiluillesi.

Sinä uskot ettei ole ja joku muu uskoo että on. Voimme vain uskoa, emme tietää.

Vierailija
166/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudointa oli, kun olin erään tämän pikkukaupunkini supermarketissa (niitä on täällä kolme), niin en yht'äkkiä tiennyt missä niistä olen. Luulin olevani liikkeessä B, johon mielestäni olin mennyt, mutta se ei näyttänyt lainkaan siltä, ja hämmennyin hetkeksi. Olinkin liikkeessä C. Kantamarkettini on A, mutta kaikki A, B ja C ovat oikein tuttuja. En oikein tajunnut, miten olin edes tullut liikkeeseen C, kun se on ihan eri paikassa kuin B, jossa siis ensin luulin olevani. 

Pelästyin, että onko minulla joku outo psyykkinen episodi, tai pieni muistinmenetys tai jotain muuta outoa. Mutta kun ymmärsin missä oikeasti olen, niin olo rauhoittui. Sen jälkeen tällaista ei ole tapahtunut. Tästä on nyt muutama kuukausi. 

Hieman OT, mutta tästä juontui mieleeni vuosia sitten itselleni tapahtunut episodi.

Olin kotona, luultavasti lojuin sängyllä läppärin kanssa ja pohdin, että pitäisi kaupassa vihdoin käydä, kunhan jaksaisi. Seuraavaksi tajusinkin olevani siellä kaupassa ostoksilla.

Tällä välin minun oli siis kuitenkin täytynyt käydä suihkussa, käydä läpi ihosairauteni vaatima pesun jälkeinen hoitorutiini, meikata (se sama ihosairaus, jos nyt joku ihmettelee, miksi meikkaan kauppareissulle), kuivata ja muotoilla hiukset, pukeutua ja kävellä sinne kauppaan. Tähän on kaikkinensa kulunut reiluhkosti aikaa ja kaiken tämän olen suorittanut mitä ilmeisimmin aivan kuten yleensäkin, mutta minkäänlaisia muistikuvia minulla ei mistään näistä ollut. Kyllähän nuo arkiset toimet tulee usein hoidettua varsin rutiinilla, mutta nyt siirryin kirjaimellisesti silmänräpäyksessä kauppareissupohdinnasta ko. kaupan hyllyjen väliin.

Tästä eteenpäin kaikki sujui täysin normaalisti, enkä kokenut oloani mitenkään oudoksi tai vastaavaa, kovin hämmentynyt toki olin. En vieläkään tiedä, mitä minulle tuolloin tapahtui.

Vierailija
167/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä liikkeessä, joka myy kalliita merkkivaatteita, on käytössä ostoskärryt sekä muovipussit?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en epäile tarinaa.

Oulussa oli ainakin Stockmannilla ja Kärkkäisellä Ylivieskassa. Oulun Kärkkäisellä en ole käynyt, mutta veikkaan Kärkkäisellä joka puolella löytyvän. Samoin sieltä löytyy kaikkea metsästysvaatteista vaelluksille ja muita tunnetuimpia huippumerkkejä. Kärkkäisellä tuo ei kuitenkaan ole ollut, jos olisi vaateosastolla lähtenyt kärryä etsimään ja löytänyt kassalta. Kassa on eri kerroksessa kuin vaatteet.

Vierailija
168/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Tuo ei ole kristillistä puhetta.

Vierailija
169/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhytkasvuinen ja kurotin varpaillani seisten yhtä pakkausta hyllystä kun takanani ollut mies nosti minut yhtäkkiä kainaloista ilmaan :D en nyt tästä osannut loukkaantuakaan koska hyväähän hän tarkoitti, mutta olisi kyllä voinut ihan vaan kysyä "tarvitsetko apua"

Jos olet oikeasti lyhytkasvuinen, ehkä hän luuli lapseksi - kenties jopa omakseen? Vieraiden lapsiin ei uskoisi monen uskaltavankaan koskea etenkään tänä päivänä, mutta voihan tuo isäihmisellä tulla ihan selkäytimestä sen enempiä ajattelematta...

Hassu tapaus silti. :D

Vierailija
170/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Espanjassa luokkaretkellä. Ruokakaupasta ostimme kolmen kaverin kanssa 24-packin Coca-Colaa hotellihuoneen jääkaappiin. Hotellista sitten lähdettiin lähelle katselemaan paikkoja ja otettiin pari tölkkiä mukaan. Huomasimme että lähellä on koripallokenttä, no ei muuta kuin takaisin samaan kauppaan ostamaan halpa pallo.

Kassalla vartija pysäytti meidät. Kaverilla oli tölkki repun verkkotaskussa, josta se näkyi selvästi. Vartija puhui vain espanjaa. Siinä sitten yritettiin selvittää, ettei tölkkiä ole varastettu. Vartija ei oikein ymmärtänyt. Onneksi toisella kaverilla oli kuitti mukana.

Ei mikään erikoinen, mutta jäi mieleen.

Vierailija
171/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi kauppareissulla sillä lailla että olin ajatuksissani vaihtanut omat kärryni toisiin. Huomasin tämän vasta kassajonossa kun joku mies huomautti minulle että "Jopa olet löytänyt paljon kenkiä" Olin vahingossa ottanut kaupan kärryt johon oli laitettu puolilleen tarjouskenkiä, sellaisia kesälipposia laidasta laitaan. Vähän nolotti. En ostanut niitä. Tein uu käännöksen ja kävin etsimässä omat kärryni:D

Vierailija
172/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Alkossa. Edessäni oli n. 50v nainen kahden viinipullon kanssa. Maksaessaan ostoksia nainen huudahti myyjälle "Mä olen sitten lääkäri! Että jos ihmettelen ostoksia niin..", myyjätär ja minä katsoimme naista hämmentyneinä.

Yleensä nimenomaan alkoholisteilla on selittelyntarve ostoksilleen ja kaksi viinipulloa ei ole edes mitenkään outo ostos.

Vierailija
173/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Alkossa. Edessäni oli n. 50v nainen kahden viinipullon kanssa. Maksaessaan ostoksia nainen huudahti myyjälle "Mä olen sitten lääkäri! Että jos ihmettelen ostoksia niin..", myyjätär ja minä katsoimme naista hämmentyneinä.

Yleensä nimenomaan alkoholisteilla on selittelyntarve ostoksilleen ja kaksi viinipulloa ei ole edes mitenkään outo ostos.

Siis "ihmettelet" piti kirjoittaa, ei "ihmettelen".

Vierailija
174/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella

Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen

Sulla on aika paljon opittavaa vielä, uskovan pitää olla ystävällinen ja kohdella ihmisiä hyvin, silloinkin kun ne sanovat sua tyhmäksi. Helvetillä uhkailu tuossa tilanteessa on oikeasti aika paskamaista. Jumala päättää sen kuka pääsee taivaaseen, etkä sinä. 

Missään tapauksessa kukaan ei käänny kristinuskoon sun vihaisuutesi takia. Ei Jeesuskaan olisi saanut ihmisiä puolelleen, jos olisi alkanut raivota joka kerta kun häntä arvosteltiin.

Vierailija
175/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2004 lankalauantaina emme pitäneet kiirettä ruokaostoksille menossa. Lopulta lähdin yksin puoli kuuden aikaan illalla. Siihen aikaan kaupat pidettiin pyhäpäivinä kiinni.

Kuinkas ollakaan S-Marketissa oli ollut tulipalo ja se oli suljettu. En olisi ehtinyt kauempana olevaan marketiin, joten suunnistin läheiseen pikkukauppaan, jossa hyllyt olivat melkein tyhjinä, liha ja tuoretiski varsinkin. Oli ankeat pääsiäisruuat :)

Vierailija
176/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko eksoottisen näköinen ja tottunut huomioon missä liikunkin. Niinpä outoa olikin, kun raskaaksi tultuani muutuin näkymättömäksi. Lähikaupan nuori mieskassa ei tervehtinyt tai noteerannut minua. Ostoksiani piipatessaan flirttailu oikealle ja vasemmalle (nuorelle naisille ja keski-ikäiselle), mutta minulle ei suonut sanaakaan. Edes laskun loppusummaa! Teki mieli huutaa, että huhuu, täällä ollaan!

Mitä ihmetteleistä tässä nyt on? Luonnollisesti hän piti sinua vastenmielisenä ällöttävän raskausvatsasi vuoksi.

No on todella epäasiallista myyjältä, jos ei katso päin eikä moikkaa.

Itse olen 93 kg ja suurin osa myyijstä, myös miehistä, kohtelee minua ihan ystävällisesti. Vaikka minulla onkin vatsaa. Flirttailla ei, mutta ei kohdella kylmästikään.

Vierailija
177/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkättäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu oikein ihanalta, suvaitsevalta ja tyyppilliseltä jumalan rakkauden ja hyväksynnän sanan levittäjältä vaikutatkin..

Itse uskon jumalaan ja minua ei kuvota mikään niin paljon kuin tekopyhät, minä olen parempi ja pelastun kun te kaikki muut kärsitte helvetin tulessa tyypit.. Menehän nyt lukemaan se raamattusi uudestaan ja mieti mitä siellä kerrotaan esim. sen ensimmäisen kiven heittäjästä.. Taitaa olla sinulle varattu ihan oma paikka siellä kuumemmalla puolella jos et käytöstäsi muuta.. Pthyi mikä tyyppi

Pthyi itsellesi, joka itseään ylentää se alennetaan, kannattaa katsoa mitä raamattu puhuu lopunajoista ja lopunajan ihmisistä. Justiinsa monet vainoaa ja mustamaalaa niitä kristittyjä jotka haluaa elää raamatun mukaan ja olla kuuliaisia jeesukselle. Tottakai löytyy niitä uskovia jotka esim haukkuu ja mollaa ja pitää itseään parempana, mutta se ei ole lähimmäisen rakkautta, rakkautta on varoittaa synnistä ja kehottaa tekemään parannusta esim kaikki tuollainen viha, panettelu, toisen ihmisen haukkuminen, mollaaminen ovat ns piilosyntejä joita monilla on, sitten on julkisyntejä kuten avoliitto, haureus, väkivalta toista kohtaan, pedofiili, alkoholi yms

Monet ihmiset haukkuu ja mollaa sekopääksi ja käskee menemään hoitoon jos sanoo että on uskova ja seuraa Jeesusta, mielestäni sellaisten ihmisten tulisi tarkastella omaa käytöstään ja sanoja itse

On aika paksua väittää että Suomessa "vainotaan" uskovia, kun joka ikisessä tuppukylässäkin on ev.lut.kirkko ja seurakunta. Ihan tiedoksi, että kun uskovia oikeasti vainottiin, Raamattuja piti salakuljettaa ja tavata salassa. Pahimmassa tapauksessa menetti henkensä uskonsa tähden.

Kaikki nyt vain eivät usko samaan kuin sinä. Joittenkin mielestä uskomukset ovat tyhmiä, sille ei voi mitään. Olen itsekin kristitty ja joskus minua kohdellaan kuin tyhmää, mutta en ikimaailmassa väittäisi että vainotaan.

Vierailija
178/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä niin outo, mutta yleinen harmin aihe.

Myyjän kaveri on juuri edelläni. He alkavat jutella iloisesti samalla kun myyjä skannaa ostokset. Kaveri maksaa, mutta ei lähdekään pois vaan he jatkavat juttua myyjän kanssa. Myyjä skannaa ostokseni, mutta ei katso päin eikä tervehdi minua, vaan juttelee kaverinsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa olen maksanutkin ilman että kassa ottaa minuun mitään kontaktia. Se on todella ärsyttävää.

Vierailija
179/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun juoppo mies osti deodorantin ja saatuaan sen maksettua, joi sen. Ilmeisesti oli pakko saada alkoholia ja kaljan myyntiaika oli siltä päivältä ohi. Todella surullista.

Vierailija
180/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka itsensä ylentää....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan