Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
181/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Tama nyt ei ollut kovinkaan omituinen vaan ilahduttava: kaytiin eilen kaupassa ja huomattiin parkkipaikalla, etta olutkori oli jaanyt maksamatta (se laitetaan ostoskarryjen "takaosaan" sille erikseen varatulle telineelle ja unohdin sen tyystin - siita pitaa siis sanoa kassalle silla han ei sita valttamatta nae).

No, ei kun takaisin kauppaan ja juuri ruokatarpeet myyneen kassan juttusille, anteeksi pyydellen. 

Kassa antoi mulle kiitokseksi rehellisyydestani kahdeksan euron arvoisen kukkakimpun ja sanoi, etta rehellisyyskin tulee palkita! :) 

Ihan mielenkiinosa kyselen että mikä on ostoskärryn takaosassa oleva paikka mikä on varattu erikseen oluelle? Tiedän etten kyseistä paikkaa sit vahingossa käytä muuhun tarkoitukseen:)

Ei tämmöisiä paikkoja ole enää vuosikausiin ollut kärryissä, niinkuin ei olutkorejakaan kaupoissa. Olivat siis sellaisia "esille taitettavia" alustoja kärryjen alaosassa takana, johon mahtui juuri kaljakori (24x 0,33l lasipullo) ja näin koko ostoskärry jäi muita ostoksia varten.

ON LIDL:n kärryissä. Onko oluelle vai mille, mutta esiin käännettävä lisätila on takareunassa.

Vierailija
182/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostoksilla lidlissä ja ostin mm. kaksi jäätelöpakettia. Kassalla pyysin pientä muovipussia jäätelöille, koska epäilin niiden hieman sulavan ennen kuin pääsin kotiin. Noh, eihän kassoilla nähtävästi enää ole niitä pieniä pusseja tarjota, kassa kehotti minua hakemaan vihannesosastolta. Maksoin, pakkasin ja lähdin pusseja hakemaan. Oli ruuhka-aika, sain pussit, mutta pois pääsee ainoastaan kassojen kautta, jotka olivat ihan tukossa. Ihmisiä siis kärryjen kanssa kassalla joka tukkii koko käytävän. Ulosmenoreitit muiden kassojen luota lukittu. Olipahan operaatio päästä pois kaupasta! Odottelua, "anteeksi, anteeksi" ja itsensä tunkemista pienestä välistä:D Oli hieman hämentynyt/huvittunut olo tuon jälkeen, miten tuo olikin niin vaikeaksi tehty! Noh ehkäpä muistan jatkossa ottaa pienet pussit heti alkuunsa vihannesosastolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa kassajonossa nuori paikallinen nainen (17-20v) tuli aivan mun ja pienen 4v. poikani viereen ja alkoi hymyillen kysellä mistä olemme, ehkä Ruotsistako... Pojallani aivan vaaleat hiukset, itse olen komeahko pitkähiuksinen 194cm atleettinen mies. Sanoin että Suomesta. Hän tuli hyvin lähelle. Hänellä oli erikoinen katse, sellainen flirttailevan himokas. Epäluuloisena pohdin oliko maksullinen tai taskuvaras, mutta lopulta uskon, että olimme siinä paikallisten marketissa vain yksinkertaisesti positiivisella tavalla erottuvia.

Vierailija
184/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt niin kummallinen, mutta vuosia sitten olimme Hanian lähellä Agia Marinassa, menimme ”supermarkettiin” (kaikki tietää ne pikkuliikkeet), juttelin siinä miehelleni ja taisin vähän olla tylykin arvioinnissani. Kassalla ihmettelin vielä jotain, niin se kanssa rupesi selittämään selvällä suomella. Vähän hävetti. Hän ei kyllä ollut moksiskaan, juteltiin siinä, kertoi että ollut kauan siellä ja taisi olla neljä lastakin. Nähtiin sitten usein tätä naista, ihan mahdottomalta autonromulla ajeli lapset kyydissään. Ei tainnut olla tuottoisa tämä supermarketti. Ystävällinen, mutta väsyneen näköinen ihminen oli hän.

Vierailija
185/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina puolenpäivän aikaan pizzakuski kävi ostamassa alueen kalleimmasta k-marketista 72 pulloa 1,5 litran juomia. Parin kilsan säteellä olisi ollut noin kymmenen halvempaakin kauppaa.

Vierailija
186/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina puolenpäivän aikaan pizzakuski kävi ostamassa alueen kalleimmasta k-marketista 72 pulloa 1,5 litran juomia. Parin kilsan säteellä olisi ollut noin kymmenen halvempaakin kauppaa.

Tai ehkä oli juomat loppu ja piti löytää se ainoa mesta missä juomat ei ole tarjouksessa, niissähän lukee usein "ei jälleenmyyjille"

Vierailija
187/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui noin vuosi sitten Rovaniemen Prismassa. Olin kassalla maksamassa ostoksiani kun hälytysportti alkoi piippaamaan. En itse piipauksen alkaessa ollut tuon portin kohdalla vaan maksamassa ostoksiani kassatyöntekijän kohdalla eli en itse edes voinut olla piippauksen syynä, mutta myyjä pyysi minua avaamaan laukkuni. Hälytysportti oli siis kahden kassan välissä ja piippauksen alkaessa toisen puolen kassalla asioinut mies käveli portin kohdalla. Tätä noin 50v miestä ei siis pyydetty avaamaan laukkuaan tai takkiaan vaikka hän oli portin kohdalla hälytyksen alkaessa. Minua 30v naista sen sijaan pyydettiin vaikken minkään järjen mukaan voinut olla syy hälytykseen. Olin tilanteessa niin hämmentynyt, että toimin kiltisti ja avasin laukkuni. Tilanne tuntui häpeälliseltä, koska en ole koskaan varastanut mitään  enkä häpeältä saanut suutani auki vaikka olisi pitänyt. Tämän tapauksen jälkeen en pystynyt käymään hetkeen Rovaniemen Prismassa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että myyjät halusivat päästää tämän miehen menemään ilman rangaistusta ja kiinnittivät huomion täysin syyttömään ospuoleen eli minuun, sillä molempien myyjien täytyi huomata selvästi, että hälytyksen aiheutti tämä mies enkä minä. Myyjät antoivat miehelle vain mahdollisuuden ottaa nopeasti ostoksensa mukaansa ja häipyä paikalta. 

Vierailija
188/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niin outo, mutta yleinen harmin aihe.

Myyjän kaveri on juuri edelläni. He alkavat jutella iloisesti samalla kun myyjä skannaa ostokset. Kaveri maksaa, mutta ei lähdekään pois vaan he jatkavat juttua myyjän kanssa. Myyjä skannaa ostokseni, mutta ei katso päin eikä tervehdi minua, vaan juttelee kaverinsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa olen maksanutkin ilman että kassa ottaa minuun mitään kontaktia. Se on todella ärsyttävää.

Varmaan aika moni on kokenut saman, minäkin olen useamman kerran vuosien aikana ja erikaupoissa, aika törkeää mielestäni

Vierailija
189/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ostoksiani Lidlin kassalla, kun olkaani koputettiin. Vanhempi rouva huomautti, että "anteeksi sulta taisi pudota jotain". Kännyin katsomaan, ja lattialla möllötti kondomi (oli ilmeisesti pudonnut laukusta kun olin kaivanut lompakkoa).

En halunnut aiheuttaa kohtausta, joten naama peruslukemilla kiitin rouvaa, poimin kortsun takaisin laukkuuni ja jatkoin asiointia. Toivon ettei kukaan muu huomannut mitä olin pudottanut.

Vierailija
190/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui noin vuosi sitten Rovaniemen Prismassa. Olin kassalla maksamassa ostoksiani kun hälytysportti alkoi piippaamaan. En itse piipauksen alkaessa ollut tuon portin kohdalla vaan maksamassa ostoksiani kassatyöntekijän kohdalla eli en itse edes voinut olla piippauksen syynä, mutta myyjä pyysi minua avaamaan laukkuni. Hälytysportti oli siis kahden kassan välissä ja piippauksen alkaessa toisen puolen kassalla asioinut mies käveli portin kohdalla. Tätä noin 50v miestä ei siis pyydetty avaamaan laukkuaan tai takkiaan vaikka hän oli portin kohdalla hälytyksen alkaessa. Minua 30v naista sen sijaan pyydettiin vaikken minkään järjen mukaan voinut olla syy hälytykseen. Olin tilanteessa niin hämmentynyt, että toimin kiltisti ja avasin laukkuni. Tilanne tuntui häpeälliseltä, koska en ole koskaan varastanut mitään  enkä häpeältä saanut suutani auki vaikka olisi pitänyt. Tämän tapauksen jälkeen en pystynyt käymään hetkeen Rovaniemen Prismassa. Ainoa selitys, jonka keksin on se, että myyjät halusivat päästää tämän miehen menemään ilman rangaistusta ja kiinnittivät huomion täysin syyttömään ospuoleen eli minuun, sillä molempien myyjien täytyi huomata selvästi, että hälytyksen aiheutti tämä mies enkä minä. Myyjät antoivat miehelle vain mahdollisuuden ottaa nopeasti ostoksensa mukaansa ja häipyä paikalta. 

Ikävältä tilanteelta kuulostaa. En ole koskaan lapissa asunut, mutta mitä olen kuullut niin se on hyvin "sisäsiittoista" seutua. Esim. Hanhivaaran katoamiseen vuonna 2006 liittyy paljon hämärää eikä lapin poliisi ole suostunut tapausta kunnolla tutkimaan, koska mahdolliset epäillyt ovat erään poliisin lähiipiriin kuuluvia miehiä. 

Vierailija
191/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt niin kummallinen, mutta vuosia sitten olimme Hanian lähellä Agia Marinassa, menimme ”supermarkettiin” (kaikki tietää ne pikkuliikkeet), juttelin siinä miehelleni ja taisin vähän olla tylykin arvioinnissani. Kassalla ihmettelin vielä jotain, niin se kanssa rupesi selittämään selvällä suomella. Vähän hävetti. Hän ei kyllä ollut moksiskaan, juteltiin siinä, kertoi että ollut kauan siellä ja taisi olla neljä lastakin. Nähtiin sitten usein tätä naista, ihan mahdottomalta autonromulla ajeli lapset kyydissään. Ei tainnut olla tuottoisa tämä supermarketti. Ystävällinen, mutta väsyneen näköinen ihminen oli hän.

No ei kaikki todellakaan tiedä niitä pikkuliikkeitä tai supermarketteja mistä kirjoitat. Turha yleistää. En ole ikinä käynyt Agia Marinassa eikä varmasti suurin osa suomen väestöstä ole käynyt siellä.

Vierailija
192/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun humalainen mies ei saanut ostettua kaljaa ja kosti sen viskelemällä ostokseni pitkin lattioita. Toki kauppa korvasi jo maksetut ostokseni.

Ohhoh, miten kauppa muka on vastuussa jonkun satunnaisen kännikalan örvellyksistä? Kylläpä sait superhyperhyvää palvelua!

Vierailija
193/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse olla porttien välissä. Jos pyörätuoli aiheuttaa hälytyksen, olemme silloin olleet juuri maksupisteen kohdalla. Nykyään ei enää juuri koskaan aiheuta hälytystä, mutta vielä vuosi sitten aiheutti esim lähimmässä Prismassa tietyillä porteilla. Niitä portteja tuli sitten yleensä vältettyä. Vaksit ja heidän koppi tulleet tutuksi, vaikka koskaan en ole antanut aihetta.

Veikkaan, että siellä on ulko oven luona tai ulkopuolella ollut vartija vastassa.

Vierailija
194/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tiedä onko omituisin, mutta hauskinta oli tässä pari kuukautta sitten kun Prismassa oli valehtelematta 20-30 myyjää kerralla laittamassa pakasteita. Oli hämmentävää kävellä siihen pakasteosastolle ja vihreiden paitojen meri hyöri menemään :D Näytti joltain herhiläispesältä oikein. Tuli oikeastaan hyvä mieli siitä näystä kun oli niin huvittavaa :)

Vierailija
195/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki todellakaan tiedä niitä pikkuliikkeitä tai supermarketteja mistä kirjoitat. Turha yleistää. En ole ikinä käynyt Agia Marinassa eikä varmasti suurin osa suomen väestöstä ole käynyt siellä.

Voi hyvänen aika! Tässä varmasti tarkoitettiin niitä hyvin pieniä kauppoja, jotka ovat kyltin mukaan supermarketteja, niitä siis on lähestulkoon kaikissa ns. etelän kohteissa, ei yksin Kreikassa. Ja Hania on Kreikassa, tiedoksi, jos on päässyt sekin ohi menemään, Agia Marina on pieni kylä Hanian kupeessa, n. viisi kilsaa Haniasta.

Löysäähän vähän pipoa.

Vierailija
196/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa vanhempi nainen hyräili ja harjasi pitkiä hiuksiaan tiskiharjoilla.

Vierailija
197/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vappuaattona vieraan paikkakunnan prisman kassajonossa. Jonot oli pitkät ja taakseni tuli parikymppinen punkkarin näköinen nuorimies. Mies moikkasi minua ja kun näin hänen kasvot olin ihan monttu auki että mistä tunnen tämän tyypin?? Kysyin häneltä että ollaanko me nähty jossain koska mies vaikutti niiin tutulta, kuin joku vanha kaveri jonka kanssa on ennen viettänyt paljon aikaa. Mies ei tuntenut minua ja jatkettiin jonottamista eikä puhuttu enää. Sitten tämän punkkarin taakse tulee vanhempi mies joka kommentoi myös pitkiä jonoja ja punkkarin kasvot nähtyään kysyy oitis että ovatko he tavanneet joskus. Eivät kuulemma olleet vaikka mies päivitteli että on niin tutun näköinen :D

Vierailija
198/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää sitten lähikaupassani nuori narkomaanipariskunta oli ruokaostoksilla sosiaalitoimen antamalla maksusitoumuksella. Sitoumuksen loppusummaa yritettiin saada täyteen makeisilla, joita pariskunnan nainen kävi kaikessa rauhassa yksitellen valkkaamassa siipan odotellessa kassalla. 

Vierailija
199/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tiedä onko omituisin, mutta hauskinta oli tässä pari kuukautta sitten kun Prismassa oli valehtelematta 20-30 myyjää kerralla laittamassa pakasteita. Oli hämmentävää kävellä siihen pakasteosastolle ja vihreiden paitojen meri hyöri menemään :D Näytti joltain herhiläispesältä oikein. Tuli oikeastaan hyvä mieli siitä näystä kun oli niin huvittavaa :)

Tuosta saisi lähes valmiin mainoksen.

Vierailija
200/1611 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö raamattukin jo sano että jumala tuomitsee jos niin päättää, ei ihmiset? ja muutenkin aikamoista yleistämistä, itse olen 100% ateisti enkä silti ryyppää ja rellestä ympäriinsä ja koitan kohdella ihmisiä kunnioittavasti taustoista ja mielipiteistä riippumatta, toki se on suht vaikeaa kun ne ahdasmielisimmät ja törkeimmät kommentit tulee juurikin näiden uskovaisten suusta, niinkuin oltaisiin itse jumalasta seuraavia.

Ei millään pahalla, mutta voisitko kertoa, millaisia ahdasmielisiä ja törkeitä kommentteja olet saanut uskovilta ihmisiltä?

Itse olen aktiivinen seurakuntalainen, käyn paljon srk:n tilaisuuksissa ja teen vapaaehtoistyötäkin sinne.  Tunnen todella paljon uskovia ihmisiä.  En ole koskaan kuullut, että heistä kukaan olisi sanonut mitään törkeätä kenellekään ei-uskovaiselle.  Ahdasmielisyyttäkään en ole havainnut.  Kesäisin teen vapaaehtoistyötä lähetystyön torikahvilassa ja asiakkaat ovat pääosin kivoja, mutta joskus sinnekin on mahtunut joku uskovien vihaaja, joka sitten ikävästi heittää omia kommenttejaan.  Aina vastaamme ystävällisesti ja pyrimme jopa huumorilla keventämään tilannetta.  Ikinä en ole kenenkään kuullut uhkailevan ketään helvetin tulilla ymv.   En oikein ymmärräkään tätä. että uskossa olevia pidetään niin kauhean ahdasmielisinä ja tuomitsevina, kun en ole sellaiseen törmännyt missään tilanteessa.  Tiedän kyllä, että jotkut vapaat suunnat ja esim. leastadiolaisuus voi olla hyvinkin jyrkkiä mielipiteissään, mutta tavallinen ev.lut. seurakunta ei mielestäni kuulu tähän kategoriaan.

Olen kyllä itse saanut kuulla lestadiolaisnuorelta, että olen syntinen enkä pääse taivaaseen, kun en usko heidän laillaan.  Ehkä juuri se, että on näitä jyrkkiä suuntauksia, leimaa sitten kaikki uskossaolevat.  

Ev.lut seurakunta ei jaottele eikä leimaa ihmisiä, eikä sulje ketään ulkopuolelleen.  Toisten ihmisten tuomitseminen ei kuulu kristillisiin arvoihin.  

En ole henkilö, jota pyysit kertomaan törkeistä kommenteista, mutta muistui niin monta juttua mieleeni, että päätin kertoa omista kokemuksistani. Kyseessä siis ev.lut. uskovaisten sanomisia. Kuulemma joudun helvettiin ja olen sen ansainnut, koska olen bi-seksuaali (tätä rummutti omalla facebook-sivullani entinen luokkalaiseni yläasteelta aikuisiällä). En ollut edes provosoinut mitenkään aiheesta. Hän vain päätti ottaa sen asiakseen. Myös seurakunnan vapaaehtoistyöstä kieltäytyminen pikkupaikkakunnalla johti siihen, että useampi nainen seurakunnasta kertoi minun pääsevän sinne samaiseen helvettiin. Kun keskustelin työtoverini kanssa usassa koventuneista aborttilaeista, toinen uskovainen työkaveri toivoi lasteni kuolemaa, kun sanoin, että mielestäni räiskauksen uhrien ja teinien pitäisi saada ainakin tehdä abortti tarvittaessa...

Mutta varsinaiseen otsikkoon liittyvä juttu. Lähikaupassani aikanaan kävi nainen, joka hiplaili ostoksiaan. Kiinnitin kerran huomiota, kun silitti leipäpussia korissaan, kun oltiin vierekkäin hedelmiä valitsemassa. Törmäsin häneen 5-7 kertaa noin vuoden aikana. Enää en ole nähnyt, mutta joka kerta hän hiplasi jollain tavalla ostoksia korissa. Luulen, että teki sitä ajatuksissaan, koska ei ikinä katsonut koriin sitä tehdessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi