Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ruokakaupassa oli p*skat housussa yksi jonottava epäsiisti ihminen, olin ostamassa deodorantin loppuneen tilalle joten oli vähän pakko olla toisessa jonossa jonottamassa ja sietämässä ulostuksen lemua. Haju oli erittäin kuvottava ja varmaan ollut jo päivän housussa ne ripulit. Sitten yksi nainen jonossa teki oksennusliikkeen ja jätti täyden korin ruokaostoksia ja juoksi ulos, ei ihme. Vartiija ihmetteli sitä pois juossutta, mutta ei kuitenkaan huomannut että ko.kaupan jonossa oli joku pskan hajuinen hemmo ja myös itsepalvelukassalla näkyi outoja tyyppejä jotka sujauttivat ostoksia kassan ohi. Eikö ruokakaupoissa ole mitään sääntöä ettei niihin saa tulla ulostamaan? ilmeisesti ei.
Joillakin on ärtyvän suolen oireyhtymä. Kakka voi tulla ihan yllättäenkin, eikä siinä kerkiä mihinkään vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ruokakaupassa oli p*skat housussa yksi jonottava epäsiisti ihminen, olin ostamassa deodorantin loppuneen tilalle joten oli vähän pakko olla toisessa jonossa jonottamassa ja sietämässä ulostuksen lemua. Haju oli erittäin kuvottava ja varmaan ollut jo päivän housussa ne ripulit. Sitten yksi nainen jonossa teki oksennusliikkeen ja jätti täyden korin ruokaostoksia ja juoksi ulos, ei ihme. Vartiija ihmetteli sitä pois juossutta, mutta ei kuitenkaan huomannut että ko.kaupan jonossa oli joku pskan hajuinen hemmo ja myös itsepalvelukassalla näkyi outoja tyyppejä jotka sujauttivat ostoksia kassan ohi. Eikö ruokakaupoissa ole mitään sääntöä ettei niihin saa tulla ulostamaan? ilmeisesti ei.
Joillakin on ärtyvän suolen oireyhtymä. Kakka voi tulla ihan yllättäenkin, eikä siinä kerkiä mihinkään vessaan.
Joten kun housuun läjähtää, niin sama kai se ihan kasuaalisti hoitaa kauppareissu läpi ja vasta kotona siivota jäljet?
Kerran ostin pelkästään pitkävartiset kumihanskat (siivoukseen) ja käsivoidepurkin (kuiva iho). Onneksi en ole mies...
Entajuaminäkään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että liki joka kerralla kaupan edessä on kiinni jonkun asiakkaan koira. Miksi koira otetaan mukaan kauppareissulle? Onko siihen muuta syytä kuin omistajan laiskuus, ettei viitsi käydä erikseen kaupassa ja erikseen koiran kanssa lenkillä?
Kaiken lisäksi koiraparkit on tehty niin et mahdollisimman lähellä pääovia, sit jotkut koirat räksyttää ja murisee jokaiselle kauppaan menijålle, pelottavaa tässä on se et pitää ohittaa se koira mahdollisimman kaukaa mut jos joku tulee vastaan samalla niin melkein joutuu hipaisemaan noita räksyttäjiä jotka voi olla jopa vaarallisia muille ihmisille...
Tästä täysin samaa mieltä, että nuo koiraparkit pitäis sijoittaa kauemmaksi ovista. Ei ole oikein kiva, kun joutuu kiertämään puoli parkkipaikkaa haukkuvan rottweilerin pelossa. (Toki tietysti se räkyttävä chihu on se, joka todennäköisimmin puree).
Olin saanut uudet työvaatteet (huomioväriset takki ja housut) ja menin ne päällä tavarataloon. Sisäänmenoportilla hälytin piippasi kohdallani ja samoin, kun lähdin kassalta. Jostain syystä kummassakaan tapauksessa henkilökunta ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota, enkä huomannut, että laitteet olisivat piipanneet muille. Kotona tarkastin vaatteet perusteellisesti, enkä löytänyt mitään hälyttimiä. Luulen, että hälyttimet reagoivat heijastimien materiaaliin ja/tai siihen että minulla oli kaksi puhelinta taskussa.
Pari viikkoa sitten ollessani S-marketissa pieni pyylevä keski-ikäinen mies hurjasteli siellä ostoskärryjen kanssa. Ei ottanut kärryynsä mitään, työnsi vain niitä puolijuoksua varomattomasti. Hyppäsi välillä sillä tavalla mahansa varaan sen työntökahvan päälle, ja liukui metrin ilman jalkoja. Nautti selkeästi tästä touhusta, naureskeli pari kertaa ihan ääneen. Oli vain hyvin koomista, kun aina sama mies kaahaa hyllyvälistä toiseen iloisesti virnistellen. Ei edes ollut mikään spurgu, hyvin siististi pukeutunut, tukka kammattu keskijakaukselle (;D) jne. Ei sitä hurjastelua kauaa kestänyt, mies tuli kauppaan jälkeeni, ja ostin vain pari tavaraa. Seisoin kassajonossa, kun mies taas kerran kurvasi iloisesti virnuillen kulman takaa. Kulmassa seisoi sattumalta nuori naismyyjä. Mies törmäsi kärryillänsä myyjään kaataen tämän. Mies katsoi häntä hyvin järkyttyneenä, kumarsi tälle, ja pyyhälsi kaupasta ulos. Myyjälle ei käynyt kuinkaan, nousi ylös vähän hämmentyneenä ja jatkoi töitään.
Hulvaton ketju, olen nauranut monta kertaa ihan ääneen!
Olin viime kesänä myymässä mansikoita erään kaupan edustalla. Kojulle tuli mies, joka oli pukeutunut paksuhkoon takkiin ja kumisaappaisiin, vaikka oli pahimmat kesähelteet. Hän sanoi joka välissä ”Jiihaa” Keskustelumme meni suunnilleen näin:
Minä: Mitä saisi olla?
Mies: Litra mansikoita, jiihaa.
Minä: Viisi euroa kiitos!
Mies: Viisi euroa, jiihaa.
Minä: Kiitoksia, hyvää päivänjatkoa.
Mies: Jiihaa jiihaa, hyvää päivänjatkoa, jiihaa!
Otti mansikkansa ja lähti. Olin niin hämmentynyt, että sanoin vahingossa seuraavalle asiakkaalle: ”Jiihaa, mitä saisi olla”. Onneksi kyseessä nuorimies, joka oli itsekin seurannut ostostilannetta hämmentyneenä, eikä mikään kärttyinen mummeli.
Muutama vuosi sitten etelä-pohjanmaalla isäni tuli kaupasta ulos ja istui autoonsa ja siinä hetken touhusi jotain, niin yhtäkkiä apparin ovi aukeaa ja joku rouva istuu autoon ja samalla pieraisee. Siihen isäni tokaisee että nyt taitaa rouva olla väärässä autossa😆 oli kuulemma pikkasen nolona rouva pyydelly anteeks. Sen oma mies odotti vähän matkan päässä samanlaisessa autossa..😉
Oon kirjoittanut tämän varmaan pari vuotta sitten johonkin aiempaan vastaavaan ketjuun, mutta menköön uudelleen. Olin Tokmannilla ostamassa urheilurintsikoita ja -alushousuja. Olivat jossain tarjouksessa ja ostin kerralla useampia. Ne oli kiinnitetty pikku henkareilla, eivätkä olleet siis missään pahvipakkauksessa. Menin kassalle, jossa oli keski-ikäinen mies. Jonotin omaa vuoroani ja huomasin, että kassahenkilö on mahdollisesti joku palkkatuki yms. työllistetty, sillä hänen kädet tärisivät ja hän änkytti. Muutenkin kassan käyttö ja tavaroiden skannaus oli hänellä selvästi hitaampaa mitä yleensä kaupoissa näkee. Kun tuli oma vuoroni ja mies alkoi irrottaa alusvaatteita henkareista, alusvaatteet ilmeisesti laukaisivat miehessä tic-oireita ja tämä alkoi hihittää hervottomasti ja nauraa tyrskähteli. Henkareista irrottamisessa kesti ja kesti kun kädet tärisivät entistä enemmän. Vaikka tajusin, että miehellä on pakosti joku neurologinen vamma, eikä hän pysty hallitsemaan käytöstään, tuntui se kiusalliselta. Jäädyin myös tilanteessa. Olisihan voinut hyvin auttaa miestä irrottamaan ne pikku henkarit ja lieventää kiusallista tunnelmaa vaikka sanomalla, että onpas nämä nyt tiukassa. Tilanne oli varmasti myös miehelle ikävä. Jäin miettimään, että on kyllä hyvä että erilaisia ihmisiä palkataan töihin, mutta teini-ikäinen minäni olisi kokenut tuon tilanteen varmasti kovin hämmentävänä ja jopa ahdistavana.
Kerran ollessani Prismassa minut otti kiinni nainen, joka pyysi minua tarkistamaan, että onko hänellä vuotanut yli (menkat siis) ja tarjosi takapäätään näytille. Hämmentyneenä tarkastin asian, eikä ollut vuotanut. Nainen kiitti ja meni menojaan.
Olen siis nainen itsekin, jos tämä on tärkeää!
Loppuvuodesta citymarketin hedelmäosastolla joku ulkomaalaiselta vaikuttava pari punnitsi varmaan n.6kk ikäistä vauvaa hedelmäpuntarilla. En voinut kuin nauraa ja nauratti itse pariakin heidän touhunsa😂😂 toivottavasti kuuluvat neuvolapalveluiden piiriin ettei tarvitsisi noin epätoivoinen olla🙄
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten etelä-pohjanmaalla isäni tuli kaupasta ulos ja istui autoonsa ja siinä hetken touhusi jotain, niin yhtäkkiä apparin ovi aukeaa ja joku rouva istuu autoon ja samalla pieraisee. Siihen isäni tokaisee että nyt taitaa rouva olla väärässä autossa😆 oli kuulemma pikkasen nolona rouva pyydelly anteeks. Sen oma mies odotti vähän matkan päässä samanlaisessa autossa..😉
Joo ihan varmasti tapahtui juuri sinun isällesi tämä maailman kulunein urbaanilegendatilanne.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kesähelteellä menin käymään kaupassa ihan tavallinen musta maksimekko ylläni. Ostin jäätelön, ja kassajonossa takanani odotellut vanhempi mies mittaili minua päästä varpaisiin ja tokaisi "sähän oot tyttö HAUTAJAISPUVUSSA!" Minä heitin siihen takaisin, että joo, just oon hautajaisista tulossa. Mies sanoi moittivaan sävyyn, ettei tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä mieli jäätelöä, ja alkoi sitten kysellä, kenen hautajaiset mahtoivat olivat kyseessä. "Sun äidin vai isoisän? Vai kaverin?" Käännyin poispäin ja jätin keskustelun siihen.
Voi näitä oman elämänsä lenitaairistoja kyllä riittää (anteeksi Lenita jos sinäkin palstailet), miehiä ja naisia. Vanhat papat ovat usein huomauttaneet mustista ja LIIAN PEITTÄVISTÄ vaatteistani. Kerran naishenkilö pelkäsi äänekkäästi koiransa puolesta "tuota hirveää mustiin pukeutunutta naista", arveli minun varmaan uhraavan pikku Fifi-paran saatanalle. Tästä voisi kuvitella, että olen kasvoista tatuoitu tai gootti, mutta ehei, olen kiltin tädin näköinen perunanaamainen vaaleatukkainen ja meikitön ihminen. Hirveän pelottava, kun on mustat vaatteet. Ja liian peittävät miesten makuun.
Ehkä minäkin vanhana alan nälviä pappojen vaatteita oikein äänekkästi. Toivottavasti en kuitenkaan.
Joku vanha äijä osti kerran kaupassa aika paljon (10-15) kortsua. Kassalla selitti kovaan ääneen kuinka nämä tulee vielä näin vanhoillakin päivillä tarpeeseen. Kun kassatyttö sanoi hinnan, ei äijältä löytynytkään rahaa. Etsi laukusta, takin taskusta, housun taskusta, ei löytänyt mistään. Kysyi että myydäänkö velaksi. Kassa ilmoitti että ei myydä. Mies alkoi räyhäämään, että vielä vanhoilla päivillään pitää huonoa palvelua kokea. Jatkoi jankkaamista, haukkui kassatytön, kaupan, muut myyjät, K-ketjun, Suomen valtion ja Euroopan Unionin. Lopulta vartijat tulivat hakemaan äijän, hyvin vastahakoisesti lähti mukaan. Muuan kiukkuinen rouva huusi jonosta miehen perään, että toivottavasti et nyt tartuta niitä satiaisias. Kassatyttö keräsi kortsut tiskin alle, näytti siltä kuin olisi joutunut asiasta vääntämään useamminkin saman henkilön kanssa.
Pari vuotta sitten eräs venäläinen keski-ikäinen nainen (kuulin puheesta että puhui venäjää kun kailotti puhelimeen) puristeli helsinkiläisen K-marketin kaikki, siis todellakin kaikki nektariinit, joita siis oli todella paljon, kunnolla lommoille mutta ei ostanut niistä yhtään.
Eräässä helsinkiläisessä K-Citymarketissa oli kolme somalinaista ja n. 9 ilmeisesti heidän lastaaan joista yksi kulki karkkihyllyltä toiselle ja puristeli Suffelipatukat yms. murskaksi tai katkoi ne poikki. Kukasn somalinaisista ei puuttunut asiaan millään tavalla eikä myöskään kassa jolle asiasta mainitsin.
Eräässä Hiekkaharjussa sijaitsevassa lähikaupassa jota ei enää ole, hyllyttämässä oleva henkilö vilkaisi ilmeisesti liian pitkään erästä romaninaista joka ilmeisesti oli aiemmin kätkenyt vahingossa ostoksia hameeseensa. Kyseinen asiakas herneytyi siinä määrin tuosta viipyvän katseen profiloinnista että ilmoitti hakevansa autostaan "mutkan". En jäänyt odottamaan ja havainnoimaan oliko tosiaan mutka matkassa kuten E. Åkerlundilla vaiko ei.
P. S.
En ole rasisti mutta...
Ostin Viikin Prisman hyllystä juoman ja myöhemmin himassa avasin. En ehtiny edes nielasta, koska joku hauska ihminen oli tyhjentäny sen, täyttäny kusella ja pannu takas hyllyyn. Kyllä mä ehin siitä hörpätä mutten niellä. Nykysin tarkistan aina että siinä pullossa ym on jonkinlainen sinetti kiinni tai että napsahtaa avatessa ym. Siellähän voi muuten olla mitä vaan
Niin selvästikään et ole rasisti kun kyttäät kaikkia ei-valkoisia ja tulet tänne levittämään satujasi
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten eräs venäläinen keski-ikäinen nainen (kuulin puheesta että puhui venäjää kun kailotti puhelimeen) puristeli helsinkiläisen K-marketin kaikki, siis todellakin kaikki nektariinit, joita siis oli todella paljon, kunnolla lommoille mutta ei ostanut niistä yhtään.
Eräässä helsinkiläisessä K-Citymarketissa oli kolme somalinaista ja n. 9 ilmeisesti heidän lastaaan joista yksi kulki karkkihyllyltä toiselle ja puristeli Suffelipatukat yms. murskaksi tai katkoi ne poikki. Kukasn somalinaisista ei puuttunut asiaan millään tavalla eikä myöskään kassa jolle asiasta mainitsin.
Eräässä Hiekkaharjussa sijaitsevassa lähikaupassa jota ei enää ole, hyllyttämässä oleva henkilö vilkaisi ilmeisesti liian pitkään erästä romaninaista joka ilmeisesti oli aiemmin kätkenyt vahingossa ostoksia hameeseensa. Kyseinen asiakas herneytyi siinä määrin tuosta viipyvän katseen profiloinnista että ilmoitti hakevansa autostaan "mutkan". En jäänyt odottamaan ja havainnoimaan oliko tosiaan mutka matkassa kuten E. Åkerlundilla vaiko ei.
P. S.
En ole rasisti mutta...
Kerran kauppaostoksia tehdessäni tuntematon naishenkilö työnsi kassanohi jäätelön minun maksettavaksi. Sanoin toki kassamyyjälle, että maksan vain omat ostokseni mutta minun piikkiin se ostos meni ja sen heittänyt naishenkilö sai sitten ilmaisen jäätelön. Valitettavasti huomasin tilanteen vasta autossa.
Varmasti olivat taukohuoneen ruokavarastoa täyttämässä.