Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
461/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Lidlissä ostin pari kassillista ruokaa. Kassalla myyjä yhtäkkiä kysyi henkkareitani, katsoin ihmeissäni ostoksiani että mitä ihmettä kun en edes ostanut mitään alkoholituotteita enkä tupakkaa. Vielä enemmän hämmästyin kun myyjä sanattomasti osoitti tiramisupakkausta. Olikohan siinä muistaakseni jopa jotain 0,3% alkoholia, ja siksi vaatimus henkkareista! :'D Oli kyllä aika naurettavaa, mutta heillä ilmeisesti käytäntö tämä. En kyllä aatellu mitää tiramisukännejä vetää, ja paljoko niitä olis edes pitäny ostaa että jossain olis tuntunu?? :DD 

:D 

Pitääkin muistaa, etten yritä ikinä ostaa tiramisua, kun minulla ei ole yleensä henkkareita kaupassa mukana!

Vierailija
462/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran Lidlissä ostin pari kassillista ruokaa. Kassalla myyjä yhtäkkiä kysyi henkkareitani, katsoin ihmeissäni ostoksiani että mitä ihmettä kun en edes ostanut mitään alkoholituotteita enkä tupakkaa. Vielä enemmän hämmästyin kun myyjä sanattomasti osoitti tiramisupakkausta. Olikohan siinä muistaakseni jopa jotain 0,3% alkoholia, ja siksi vaatimus henkkareista! :'D Oli kyllä aika naurettavaa, mutta heillä ilmeisesti käytäntö tämä. En kyllä aatellu mitää tiramisukännejä vetää, ja paljoko niitä olis edes pitäny ostaa että jossain olis tuntunu?? :DD 

:D 

Pitääkin muistaa, etten yritä ikinä ostaa tiramisua, kun minulla ei ole yleensä henkkareita kaupassa mukana!

Ja kun jää rattijuoppoudesta kiinni kannattaa sönkätä poliisille nauttineensa pari tiramisua ennenkuin hyppäsi rattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa muutaman holillisen ja 0% oluita taannoin

En vaan tajunnut, että jätin kännykän, jonka kuoressa säilytän ajokorttiani kotiin.

Sinne jäi sekä holilliset että nollaprossaiset kauppaan.

Ei siis suostunut edes noita alkoholittomia oluita myymään kun ei henkkareita. :D

En tiedä onko ihan normikäytäntö?

Vierailija
464/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli aikoinaan käynyt Lidlissä ostoksissa kaverinsa kanssa. Olivat olleet ostamassa herkkuja illalle. Osa porukasta oli alaikäisiä. Eivät olleet suostuneet myymään tiramisua kun seurueessa oli pari alaikäistä.

Vierailija
465/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt niin kummallinen, mutta vuosia sitten olimme Hanian lähellä Agia Marinassa, menimme ”supermarkettiin” (kaikki tietää ne pikkuliikkeet), juttelin siinä miehelleni ja taisin vähän olla tylykin arvioinnissani. Kassalla ihmettelin vielä jotain, niin se kanssa rupesi selittämään selvällä suomella. Vähän hävetti. Hän ei kyllä ollut moksiskaan, juteltiin siinä, kertoi että ollut kauan siellä ja taisi olla neljä lastakin. Nähtiin sitten usein tätä naista, ihan mahdottomalta autonromulla ajeli lapset kyydissään. Ei tainnut olla tuottoisa tämä supermarketti. Ystävällinen, mutta väsyneen näköinen ihminen oli hän.

No ei kaikki todellakaan tiedä niitä pikkuliikkeitä tai supermarketteja mistä kirjoitat. Turha yleistää. En ole ikinä käynyt Agia Marinassa eikä varmasti suurin osa suomen väestöstä ole käynyt siellä.

Jos on käynyt ulkomailla, tietää mistä pikkumarketeista puhutaan. Sellaisia on pitkin maailmaa. Outo hyökkäys sinulta, tai sitten et vain ymmärtänyt kirjoittajaa.

Vierailija
466/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
467/1640 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui ulkomailla pienessä marketissa, jossa olin kaverin kanssa tutkimassa hyllyjä ahtaalla käytävällä. Meillä oli reput selässä ja paikallinen baabushka ilmoitti haluavansa tietä lyömällä täysillä meidän reppuja :D

Vierailija
468/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
469/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnsin maksupäätteeseen vahingossa bussikortin. Jumittui onneksi vai muutamaksi minuutiksi.

Vierailija
470/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Se on kato ku joillakin on se asenne semmoinen, että minulla on oikeus tehdä ihan mitä tahansa. Eivät todellakaan tykkää hyvää, jos heille siitä tullaan sanomaan. Silloin heille on tehty vääryyttä, vaikka he itse ovat toimineet väärin. Aika härskiä ja röyhkeää.

Vierailija
471/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli samaan aikaan k-marketissa joku vanhahko akka jonka henki haisi ihan hirveälle! >P Oli liikkeellä jonkun miehen kanssa, jolle puhui ja kuljin vain ohi mutta se tyrmäävä haju leyhyi yli metrin päähän! Osta siinä nyt ruokaa kun ruokahalu mennyt.

Yritin vältellä tätä hajupommia, mutta se tuntui tulevan aina samoille hyllyille kun itsekin. Huomasi kai jotain kiukkuisesta vilkuilustani koska näytti jotenkin ymmällä olevalta.

Vierailija
472/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.

Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.

Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.

Mulla alkoi kun ostin uuden kännykän. Kun vaihdoin sen toiseen, hälytykset loppuivat. Nokia Lumia oli. Tästä useampi vuosi aikaa.

Vierailija
473/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli samaan aikaan k-marketissa joku vanhahko akka jonka henki haisi ihan hirveälle! >P Oli liikkeellä jonkun miehen kanssa, jolle puhui ja kuljin vain ohi mutta se tyrmäävä haju leyhyi yli metrin päähän! Osta siinä nyt ruokaa kun ruokahalu mennyt.

Yritin vältellä tätä hajupommia, mutta se tuntui tulevan aina samoille hyllyille kun itsekin. Huomasi kai jotain kiukkuisesta vilkuilustani koska näytti jotenkin ymmällä olevalta.

Muistinkin tästä, kun entiseen lähimarkettiini tuli vuosia sitten hyllyttäjäksi töihin nuori mies, jolla oli sellaiset pitkähköt hiukset. Satuin paikalle kun joku kokeneempi työntekijä oli juuri opastamassa tätä miestä, enkä ollut ehtinyt vielä ihan viiden metrin päähänkään kun vastaan iski hirveä likaisten hiusten ja eltaantuneen talin haju. Tässä vaiheessa huomasinkin, että miehen hiukset näyttivät siltä, ettei niitä oltu pesty oikeasti VUOSIIN, ne olivat pelkkää sellaista lähmäistä ja sotkuista klimppiä ja ihan täynnä isoa hilsettä. Sen toisen työntekijän ilmekin oli näkemisen arvoinen, kun hän nojasi miehelle puhuessaan taaksepäin ja hengitti suun kautta. Ihmetytti kyllä miten tuollainen tyyppi oli saanut työpaikan RUOKAkaupasta.

Vierailija
474/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistinkin tästä, kun entiseen lähimarkettiini tuli vuosia sitten hyllyttäjäksi töihin nuori mies, jolla oli sellaiset pitkähköt hiukset. Satuin paikalle kun joku kokeneempi työntekijä oli juuri opastamassa tätä miestä, enkä ollut ehtinyt vielä ihan viiden metrin päähänkään kun vastaan iski hirveä likaisten hiusten ja eltaantuneen talin haju. Tässä vaiheessa huomasinkin, että miehen hiukset näyttivät siltä, ettei niitä oltu pesty oikeasti VUOSIIN, ne olivat pelkkää sellaista lähmäistä ja sotkuista klimppiä ja ihan täynnä isoa hilsettä. Sen toisen työntekijän ilmekin oli näkemisen arvoinen, kun hän nojasi miehelle puhuessaan taaksepäin ja hengitti suun kautta. Ihmetytti kyllä miten tuollainen tyyppi oli saanut työpaikan RUOKAkaupasta.

Kuntoutuva työtoimija? Arveli pääsevänsä pälkähästä =työtoiminnasta ruokkoamattomalla olemuksellaan. Siitähän ei tule karenssia jos "työnantaja" keskeyttää harjoittelun.

Vierailija
475/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskos siinä tiramisussa ollut kuitenkin 3 painoprosenttia sitä alkoholia eikä 0,3? Kiinteiden alkoholivalmisteiden raja on 2,8 %, sitä vahvempia leivonnaisia, karkkeja tai jäätelöitä ei saa ollenkaan myydä alaikäisille ja niiden ostamiseen tarvitaan henkilötodistus jos näyttää kassasta alle 30-vuotiaalta.

Vierailija
476/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina puolenpäivän aikaan pizzakuski kävi ostamassa alueen kalleimmasta k-marketista 72 pulloa 1,5 litran juomia. Parin kilsan säteellä olisi ollut noin kymmenen halvempaakin kauppaa.

Laskitko jokaisen pullon, minkä osti?

Vierailija
477/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö raamattukin jo sano että jumala tuomitsee jos niin päättää, ei ihmiset? ja muutenkin aikamoista yleistämistä, itse olen 100% ateisti enkä silti ryyppää ja rellestä ympäriinsä ja koitan kohdella ihmisiä kunnioittavasti taustoista ja mielipiteistä riippumatta, toki se on suht vaikeaa kun ne ahdasmielisimmät ja törkeimmät kommentit tulee juurikin näiden uskovaisten suusta, niinkuin oltaisiin itse jumalasta seuraavia.

Ei millään pahalla, mutta voisitko kertoa, millaisia ahdasmielisiä ja törkeitä kommentteja olet saanut uskovilta ihmisiltä?

Itse olen aktiivinen seurakuntalainen, käyn paljon srk:n tilaisuuksissa ja teen vapaaehtoistyötäkin sinne.  Tunnen todella paljon uskovia ihmisiä.  En ole koskaan kuullut, että heistä kukaan olisi sanonut mitään törkeätä kenellekään ei-uskovaiselle.  Ahdasmielisyyttäkään en ole havainnut.  Kesäisin teen vapaaehtoistyötä lähetystyön torikahvilassa ja asiakkaat ovat pääosin kivoja, mutta joskus sinnekin on mahtunut joku uskovien vihaaja, joka sitten ikävästi heittää omia kommenttejaan.  Aina vastaamme ystävällisesti ja pyrimme jopa huumorilla keventämään tilannetta.  Ikinä en ole kenenkään kuullut uhkailevan ketään helvetin tulilla ymv.   En oikein ymmärräkään tätä. että uskossa olevia pidetään niin kauhean ahdasmielisinä ja tuomitsevina, kun en ole sellaiseen törmännyt missään tilanteessa.  Tiedän kyllä, että jotkut vapaat suunnat ja esim. leastadiolaisuus voi olla hyvinkin jyrkkiä mielipiteissään, mutta tavallinen ev.lut. seurakunta ei mielestäni kuulu tähän kategoriaan.

Olen kyllä itse saanut kuulla lestadiolaisnuorelta, että olen syntinen enkä pääse taivaaseen, kun en usko heidän laillaan.  Ehkä juuri se, että on näitä jyrkkiä suuntauksia, leimaa sitten kaikki uskossaolevat.  

Ev.lut seurakunta ei jaottele eikä leimaa ihmisiä, eikä sulje ketään ulkopuolelleen.  Toisten ihmisten tuomitseminen ei kuulu kristillisiin arvoihin.  

En ole henkilö, jota pyysit kertomaan törkeistä kommenteista, mutta muistui niin monta juttua mieleeni, että päätin kertoa omista kokemuksistani. Kyseessä siis ev.lut. uskovaisten sanomisia. Kuulemma joudun helvettiin ja olen sen ansainnut, koska olen bi-seksuaali (tätä rummutti omalla facebook-sivullani entinen luokkalaiseni yläasteelta aikuisiällä). En ollut edes provosoinut mitenkään aiheesta. Hän vain päätti ottaa sen asiakseen. Myös seurakunnan vapaaehtoistyöstä kieltäytyminen pikkupaikkakunnalla johti siihen, että useampi nainen seurakunnasta kertoi minun pääsevän sinne samaiseen helvettiin. Kun keskustelin työtoverini kanssa usassa koventuneista aborttilaeista, toinen uskovainen työkaveri toivoi lasteni kuolemaa, kun sanoin, että mielestäni räiskauksen uhrien ja teinien pitäisi saada ainakin tehdä abortti tarvittaessa...

Mutta varsinaiseen otsikkoon liittyvä juttu. Lähikaupassani aikanaan kävi nainen, joka hiplaili ostoksiaan. Kiinnitin kerran huomiota, kun silitti leipäpussia korissaan, kun oltiin vierekkäin hedelmiä valitsemassa. Törmäsin häneen 5-7 kertaa noin vuoden aikana. Enää en ole nähnyt, mutta joka kerta hän hiplasi jollain tavalla ostoksia korissa. Luulen, että teki sitä ajatuksissaan, koska ei ikinä katsonut koriin sitä tehdessään.

Jos hänellä on tapana kantaa pientä kissaa/koiraa korissa ja silitellä sitä. Ja siitä tuo silitysrefleksi jäänyt päälle.

Samoin kuin vaunuja heilutteleva äiti ajatuksissaan heiluttaa tottumuksesta ostoskärryjä eestaas. 🤔

Vierailija
478/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on parikin kertaa luultu myyjäksi ja suututtu, kun ilmoitin, että en ole myyjä enkä sitten lähtenyt palvelemaan asiakasta. Outoa tämä on ollut sikäli, että minulla on ollut ylläni ihan tavalliset arkivaatteet - miksi ihmeessä siis olisin myyjä? Molemmilla kerroilla kyseessä oli vanhempi nainen.

En ole ollut kärpäsenä katossa seuraamassa, että menikö tämä tilanne niin että henkilö on kysynyt ”oletko myyjä” vaiko niin, että henkilö on kysynyt vaikkapa ”hei anteeksi, ylettäisittekö tuohon purkkiin” johon sitten sinä olet tuhahtanut, että et ole myyjä luullen, että tuo vanhus on luullut sinua myyjäksi ja käyttäynyt vain itse tökerösti perus ystävällisen sijaan.

On minultakin kerran joku täti tullut kysymään suoraan, että olenko kaupan työntekijä. Ylläni vihreä kansitakki ja siniset farkut,  kaipa olisi tädillä ollut aihetta silmälasireseptin uusintaan. Tai ehkä naamaltani vain näytän niin palvelevalta. M33

Vierailija
479/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.

Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).

Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.

Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.  

Vierailija
480/1640 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kävin kerran Prismassa ja jäin siihen eteiseen pankeille istumaan valtavan ostoskassikuorman kanssa, kun odotin miehen tulevan hakemaan.

Miehellä kesti aika pitkään ja viihdyttiin itseäni siinä vauvafoorumia selaamalla.

Sivusilmästä olin näkevinään, että joku ruumiinkieleltään vähän erikoinen mies istuu penkille siihen viereen, ja viittilöi jotain.

En viitsinyt katsoa hänen suuntaansa, vaan keskityin vaan kännykkään.

Mies viittilöi siinä hyvän tovin, mutta ei sanonut mitään. Järkeilin, että jos hänellä olisi ollut jotain järkevää asiaa, hän olisi sanonut ”anteeksi, rouva...” tms. Mutta ei, ihan hissukseen salamyhkäisenä yritti siinä mun huomiota saada kiinnitetyksi kaupan aulan penkillä. Yritti aina hirveästi elehtiä, jos vähänkin erehdyin katsomaan sinne suuntaan.

Lopulta mies soitti autosta ja lähdin raahaamaan kauppakasseja ulos.

Vilkaisin samalla tyyppiä vähän tarkemmin. Kyseessä oli todella pienikokoinen ja hintelä minua paljon nuorempi mies, jolla oli oudot, pienikokoiset aurinkolasit päässä. Vähän tämän tyyliset:

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2017-05/3/15/asset/buzz…

En sitten tiedä oliko se iskuyritys vai mikä. Sinne se pieni kuvatus jäi viittilöimään. Varmaan joku palstamiehistä joka yritti päästä IRL kontaktiin naisen kanssa. Tai jotain.

Jos yritti viittomakielellä saada selitettyä jotain asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme