Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yrittänyt syödä kevyemmin ja kasvispainotteisesti. Olo on väsynyt, missä vika?

Vierailija
21.01.2020 |

Aloitin tammikuusta syömään kevyemmin niiden, vaikka en aiemminkaan syönyt mitenkään epäterveellisesti, mutt olen nyt vähentänyt punaisen lihan ja valkoisen pastan käyttöä. Ajattelin olon olevan energisempi, mutta ei. Kävin juuri lenkillä ja olo on väsynyt. Ennen ei tällaista ole ollut.

Tänään olen syönyt:

Aamupalaksi kaurapuuro veteen, pakastemarjoja
Lounaaksi kasvissosekeitto perunasta, porkkanasta ja kermasta
Välipalaksi omena
Päivälliseksi kasviswokkia nuudelista, tomaatista ja porkkanasta, ruisleipä

Voisiko joku antaa vinkkejä, mitä tehdä, jotta olo olisi hieman energisempi.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pärjännyt kasvissafkoilla. Tuli ihan hirveä olo, joka parani, kun söin vähän punaista lihaa. Raudan puute?

Vierailija
62/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pärjännyt kasvissafkoilla. Tuli ihan hirveä olo, joka parani, kun söin vähän punaista lihaa. Raudan puute?

Eli et vain osannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle käy noin mutta varsin harvoin on kyse siitä, että ei oikein koostetullakaan vegeruoalla pärjäisi. Yleensä on kyse jostain puutoksesta esim. proteiinia liian vähän, rautaa liian vähän, rasvaa liian vähän, D-vitamiinia liian vähän, tai ollaan vegaaneita mutta ei oteta B12. 

Vegaaniksi ei kaikki kyllä pysty ryhtymään syystä että siinä on ehdottoman tärkeää syödä proteiinin takia palkokasveja ja niistä tehtyjä tuotteita, ja kaikkien vatsa ei kestä niitä suurissa määrin. Lakto-ovovegetarismi taas sopii lähes kaikille jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän