Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihasuunnitelma puutarhuriopiskelijan lopputyönä?

21.06.2006 |

Onko jollain kokemuksia? Miten olette sellaisen onnistuneet saamaan (ei siis tuttua)? Ihan soittamallako oppilaitokseen? Mitähän maksaa noin...? Miten onnistunut suunnitelmasta tuli? Missähän päin näitä ko. kouluja on?

Kaikki kokemukset ja yhteystiedot otetaan kiitollisena vastaan!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin, että siellä olevilla opiskelijoilla olisi jo vähän enemmän näkemystä ja jopa käytännön kokemusta kuin ihan nuorisoastella. www.aike.fi -sivustolta löytyy luettelo oppilaitoksista.

Vierailija
2/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei valmistu puutarhureita. Itse olen teettänyt suunnitelman puutarhuriopiskelijan lopputyönä, sain sen kyllä ihan ammattini puolesta samasta oppilaitoksesta.

Oppilaitoksia on ympäri Suomea ja se, tekevätkö niitä, selviää kun soitat oppilaitokseen. Muista myös ammatilliset erityisoppilaitokset, niistäkin valmistuu puutarhureita.

Osa oppilatoksista ottaa siis suunnittelutöitä vastaan, riippuu paljon oppilatoksesta ja opettajastakin. Ihan ok juttu, koska auttaa opiskelijaa valmistumisessa ja opinnäytetyön aihe on varmasti konkreettinen, siis " oikeasta elämästä" . Työtähän ohjaa sitten opettaja, joten on siis ihan ammattipohjalta.

Ota vaan rohkeasti selville eri oppilaitokset ja ota yhteyttä opettajiin. Kannattaa kysyä asuinpaikan läheltä, koska tärkeää on että opiskelija näkee pihan muutenkin kuin paperilla. Tietysti voihan oppilaitos olla kaukana, kun vaan opiskelija vaikkapa asuu paikkakunnallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä onko lopputyö vai mikä, kun suunnittelua meille ehdotti oppilaitoksen opettaja. Koulu on Mäntsälässä. Opiskelijatyönäkin suunnittelu maksaa n. 150e ja siihen hintaan saa useamman suunnitelman. Hinta sisältää materiaali-, matka- ja kopiokulut. Ihan kohtuullista minusta.

Tonttimme on kooltaan 1423 neliötä ja uudisrakennuksen piha eli suunnittelija joutuu suunnittelemaa kaiken alusta saakka.

Vierailija
4/8 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla tämän Mäntsälän koulun yhteystietoja? En löytänyt sellaista opistoa netin kautta... Kiitos sinulle, jos viitsit ne antaa :)

Vierailija
5/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain suunnitttelun opettajana toimivan Eeva Blombergin kautta. Yritin siis kysellä häneltä pihasuunnittelun hintaa, mutta oli niin työllistetty, että ehdotti tätä oppilaitosta. Koulun yhteystietoja minulla ei ole, mutta täältä saat yhteyden opettajaan http://www.pihasuunnittelu.net/ Kyselyjä tulee kuulemma valtavasti, joten kannattaa olla nopea :-)

Vierailija
6/8 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... riippuu vaan paikkakunnasta ja opistosta!

Vierailija
7/8 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä valitset Mäntsälän ammattiopiston, muistaakseni sieltä löytyy yhteystiedot.

T: Itse ko. koulua käynyt.

Vierailija
8/8 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Lepaalta valmistuu puutarhureita sekä maisemasuunnittelun hortonomeja. En tiedä veloittavatko suunnitelmista jotain. Yhteystiedot löytyy osoitteesta www.lepaa.hamk.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme