Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kihloihin/naimisiin, koska siitä on vaivaa

Vierailija
19.01.2020 |

Kolmas yhteinen lapsi tulossa, ja mies ei vieläkään suostu kanssani kihloihin/naimisiin. Olen muutaman kerran asiasta puhunut, mutta vastaus on aina sama tyly, että siitä on liikaa vaivaa. Tuntuu kurjalta, että minulla ja lapsillani on eri sukunimet.
Minulle kävisi maistraatti ilman mitään kahveja/juhlia/vieraita, mutta kun ei.
Yhdessä mies kuitenkin haluaa pysyä, myös erosta on muutamaan kertaan ollut puhetta.

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa leskeneläkkeeseen! Jos jompi kumpi teistä sattuisi yhtäkkiä menehtymään, turvaisi se perheen elämää.

Vierailija
62/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pärjätä elämässä ilman, että joskus pitää tehdä jotain sovitun aikataulun mukaan? Ilmeisesti nainen saa hoitaa kaiken lapsiin liittyvän yksin, kun vähintäänkin heidän kautta tulee noita "pakollisia aikatauluja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miksi sinä ylipäätään haluat naimisiin ? 

Koska mun mielestä näin me ei olla perhe. Matkustan ja liikun missä milloinkin lasten kanssa ja suoraan sanoen hävettää kun minulla ja lapsilla on eri sukunimi.

Vierailija
64/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Jos ap joutuu vaikka sairaalaan viikoksi, niin eipä pääse lapset harrastuksiinsa tai muihin menoihin, koska iskä ei tykkää aikatauluista!👍

Lapsilla on kyllä henkilö joka heidät hoitaa jos minulle jotain sattuu.

Ap

Vierailija
65/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mun mielestä näin me ei olla perhe. Matkustan ja liikun missä milloinkin lasten kanssa ja suoraan sanoen hävettää kun minulla ja lapsilla on eri sukunimi.

Mutta olet kuitenkin asian hyväksynyt, tääläkin vain puolustelet miestä kun raukka ei voi elää aikataulujen mukaan.

Vierailija
66/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparat.

Jos ap joutuu vaikka sairaalaan viikoksi, niin eipä pääse lapset harrastuksiinsa tai muihin menoihin, koska iskä ei tykkää aikatauluista!👍

Lapsilla on kyllä henkilö joka heidät hoitaa jos minulle jotain sattuu.

Ap

Miehesi on kyllä vuoden isä!

Miksi edes tollaisen vätyksen kanssa haluat naimisiin?

Vierailija
67/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on helmi. 😂

Vierailija
68/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut jo yli 30 vuotta sukunimilaki, jonka mukaan vanhemmat voivat avioliitossakin pitää omat sukunimensä. Tällöin avioliitossakin toinen vanhemmista on väistämättä lasten kanssa eri sukunimellä. Kukaan ei nykyään ajattele heitä erilliseksi perheestä. Eli jos tuo on ainoa perusteesi, niin se on aika outo.

Vierailija
69/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on satoja, ellei tuhansia perheitä, joissa lapsilla on eri sukunimi kuin äidillä. Jos noin paljon oikeasti hävettää, että naimisiin pitää mennä vain sen takia, niin olisiko kannattanut jättää ne lapset omalle sukunimelle ? Sattumoisin avoliitossa sukunimen päätäntävalta on äidillä, ellei joku sitä tiennyt. Samoin pieni terapia voisi olla paikallaan, että pääsee häpeäntunteesta eroon.

Vierailija
70/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä perhe te muutenkaan olette? Mies elää omaa aikataulutonta elämäänsä, välillä käy panemassa akan paksuksi ja siinä se.

Vierailija
71/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäinen kysymys on miksi edes haluat naimisiin? Kertomastasi päätellen olet aika yksin lasten kanssa. Isä ei halua naimisiin eikä mitään aikatauluja rajoittamaan - perheessä niiltä ei voi välttyä.

Vierailija
72/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällimmäinen kysymys on miksi edes haluat naimisiin? Kertomastasi päätellen olet aika yksin lasten kanssa. Isä ei halua naimisiin eikä mitään aikatauluja rajoittamaan - perheessä niiltä ei voi välttyä.

Lue muutama kommentti ylöspäin. Haluan saman sukunimen lasteni kanssa.

Vierailija
73/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on satoja, ellei tuhansia perheitä, joissa lapsilla on eri sukunimi kuin äidillä. Jos noin paljon oikeasti hävettää, että naimisiin pitää mennä vain sen takia, niin olisiko kannattanut jättää ne lapset omalle sukunimelle ? Sattumoisin avoliitossa sukunimen päätäntävalta on äidillä, ellei joku sitä tiennyt. Samoin pieni terapia voisi olla paikallaan, että pääsee häpeäntunteesta eroon.

Joo kyllä olisi kannattanut jättää lapset omalle nimelle, sehän tässä kaduttaakin! Mutta tehtyä nyt ei saa enää tekemättömäksi

Vierailija
74/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue muutama kommentti ylöspäin. Haluan saman sukunimen lasteni kanssa.

Kuulehan, kun se on nyt vähän myöhäistä haluta. Sinä olet itse toiminut ääliömäisesti, niin voi, voi. 

Vierailija
75/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on joko (ihan hauska) provo tai sitten ap toivottavasti saa ajattelemisen aihetta naimisiinmeno toiveidensa suhteen. Selvää on, että avioliittoa ei tule. Miten mies/isä voi elää perheessä noin vapaamatkustajana, ettei kukaan koskaan tiedä milloin tulee ja menee kun ei voi sitoutua aikatauluihin?

Vierailija
76/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä olisi kannattanut jättää lapset omalle nimelle, sehän tässä kaduttaakin! Mutta tehtyä nyt ei saa enää tekemättömäksi

Vaihdat lasten sukunimen. Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin allekirjoittaa nimenvaihdos paperi.

Vierailija
77/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista on se, että sinunkaan ei tarvitse olla täyssitoutunut tuohon kummalliseen itsekkääseen vässykkä mieheen. Sinuna alkaisin katsella ympärilleni. Pyytöisin myös miehen kännykän luettavaksi, sieltä voi paljastua vaikka useampi toinen nainen.

Vierailija
78/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ollut jo yli 30 vuotta sukunimilaki, jonka mukaan vanhemmat voivat avioliitossakin pitää omat sukunimensä. Tällöin avioliitossakin toinen vanhemmista on väistämättä lasten kanssa eri sukunimellä. Kukaan ei nykyään ajattele heitä erilliseksi perheestä. Eli jos tuo on ainoa perusteesi, niin se on aika outo.

Minulle on aivan sama mitä muut ajattelevat, itsestä vain tuntuu siltä että en ole lapsille mitään kun minulla on eri nimi kuin heillä.

Vierailija
79/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista on se, että sinunkaan ei tarvitse olla täyssitoutunut tuohon kummalliseen itsekkääseen vässykkä mieheen. Sinuna alkaisin katsella ympärilleni. Pyytöisin myös miehen kännykän luettavaksi, sieltä voi paljastua vaikka useampi toinen nainen.

Miksi lukisin toisen puhelinta tai muuta henkilökohtaista? Jos on toinen nainen tai vaikka useampi niin sitten olkoon

Vierailija
80/203 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on joko (ihan hauska) provo tai sitten ap toivottavasti saa ajattelemisen aihetta naimisiinmeno toiveidensa suhteen. Selvää on, että avioliittoa ei tule. Miten mies/isä voi elää perheessä noin vapaamatkustajana, ettei kukaan koskaan tiedä milloin tulee ja menee kun ei voi sitoutua aikatauluihin?

Isä on siis spontaani ekstrovertti... 😂 Tuli mieleen eräs ketju täällä noin viikko-pari sitten. Ei mulla muuta.