Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUT KESKIVIIKKONA**

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kello on mitä on ja itse istun tässä avonaisen ikkunan edessä koneella. Menin nukkumaan kymmeneltä ja siitä asti vaan pyörin hikisenä hikisessä sängyssä. Kaiken kruunasi hikinen melkeen 3-vuotia, joka tunki mun hikiseen kainaloon :(

No, äsken yritin nukkua sohvalla, mutta ei siitäkään mitään tullu. Ja kesä on vasta alussa?! Ei sais valittaa, ei, mutta valivali silti.

(.) Masukki liikkui koko eilisillan TOSI kovasti, teki ihan kuperkeikkoja ja sitte potkitteli tuohon alamahalle. Ihanaa :D Eilen kävin lasten kans kävellen hammaslääkärissä (matkaa n. 4km yhteen suuntaan) ja siis työnsin tyttöjä tuplarattaissa. Tulomatkalla oli selkä ihan pirun kipeä, oli pakko kotona vaan rojahtaa makuulleen. Ja alkumatkasta tuntu todella voimakas, repivä kipu alamahalla. Eka meinasin säikähtää, mutta muistin sitten että sitä repivää tunnetta oli myös aiemmissa raskauksissa rasituksessa.

Mutta, huomenna on neuvola ja ajattelin siellä vielä sanoa asiasta. Ja maanantaina tosiaan se ultra, jolloin lääkäri voinee kurkata ton kohdunsuun tilanteen.

NIMISTÄ oli taas puhetta. Meillä on " muka" päätetty nimet molemmille, mutta jos ultrassa näkyy tyttö, niin alan varmasti hiillostamaan miestä, jotta vaihdettas vähän sitä jo päätettyä nimeä. Tuli sittenki myönnyttyä vähän liian isoon kompromissiin :) Ja pojalle tosiaan eka ja kolmas nimi on varmat, siihen väliin ois tarjolla 5 hyvää nimeä, jotka kaikki kelpaa miehellekin. Pitää sitten makustella mikä kävis parhaiten.

Ja sitten kysymys nimestä: Kuinka tarkkoja te olette siitä, ettei kaveripiirissä / sukulaisilla oo samaa nimeä kuin teidän lapsella? Entä ns. nimen varaaminen? Meillä siis semmoinen juttu, että se tytön nimi, mitä nyt ollaan kutsumanimeksi laittamassa, on tavallaan varattu. Tai siis joskus on ollu nimistä puhetta ja yks meidän hyvä kaveri on sanonut pariinki kertaan, että " jos mulla on joskus tyttölapsi, niin sen nimi on XXX" . Tämä kaveri on täysin sinkkuihminen ja se lapsen teko on kyllä tosi pitkässä kuusessa vielä, mutta onko teistä väärin jos laitettas se nimi? Itselleni tämä on vähän kynnysasia, miehen mielestä ei mitään väliä tuommosella.

Sitten joku kyseli hankinnoista: Meillä ei oo oikeestaan mitään turhaa tullut hankittua. Tarpeellisimmat on ollu hyvät vaunut & rattaat sekä tietty turvakaukaulo. Meillä on muutenki ostettu _tosi_ vähän tavaraa vauvoille ja hyvin on tultu toimeen. Itkuhälyttimistä oon nyt vähän alkanu haaveilemaan, ennen niitä ei oo ollu. Nyt vois laittaa hankintalistalle, jos jää rahaa :)

Jos nyt yrittäs uudestaan tuota nukkumista.. huomenna on kuitenki väsy :(

Mianni 22+4

Vierailija
2/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytynä nyt myös neuvola ja lääkäri. Hemppa oli laskenut 101:een, ja joudun tehostamaan raudanottoa. Kohdunkaulaa oli 4 cm, paikat kiinni, eli ok.

Helle vaivaa, huimaa ja heikottaa, vessassa saa ravata 3 kertaa yössä ja päivällä vielä useammin.

Vauva potkii lähinnä iltaisin. Vieläkin mahtava olo Bruno-käynnistä!

Patovahti 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairastetaan oikein kunnon kesäflunssaa. Sniif. Masulla onneksi kaikki hyvin. Liikkeitä en edelleenkään juuri tunne, mutta kyllä ne sieltä vielä tulevat... masu ehkä ottanut jonkun kasvuspurtin nyt, ainakin olen vihdoin saanut kommentteja, että nyt se masu jo näkyy :-)

Olimme miehen kanssa viime vkl Pariisisas kahdestaan ilman tuota 1v 3kk tytärtä ja flunssasta huolimatta oli aivan kertakaikkisen ihanaa, vaikka tauti ja helle vetivät veteläksi. Käytiin näyttämässä masullekin Eiffeltorni.Mutta kummaa, en löytänyt yhdestäkään kaupasta äitiysvaatteita!!! Osaisiko joku selittää, mistä johtuu... teettävätkä pariisilaiset kaikki mammavaaatteensa.. harrastin myös nähtävyyksien katsomisen lisäksi ahkerasti vauvamahojen bongialua kaupungilla ;-)

huomenna VIHDOIN neuvola 1,5 kk jälkeen. ihanaa. Minua vain aina ahdistaa se vaa-alle nousu ja painon " syynäys" . ei kai näin pitäisi olla :-(

Jolla 22+0

Vierailija
4/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kyseltiin hankinnoista: Paras hankinta on ollut varmaan vaunut ja myös kantoliina. Ainakaan ilman vaunuja ei olisi tullut liikkumisesta mitään. Turhaa itse ostettua ei tule mieleen, mutta miehen siskolta saatiin kantoreppua lainaksi ja sitä oli musta ihan hirveä käyttää. En suosittele! Muuta ei tule nyt mieleen...

Masuun ei kuulu uutta. Lääkärineuvolasta oli puhetta ja mulla on ilmeisesti eka varsinainen vasta loppuraskaudessa, kun alkuraskaudessa kävin yksityisellä ultrassa ja siellä katottiin kohdunsuun tilanne. Sitten keskiraskaudessa eli siis viikko sitten olin siellä ylimääräisessä ultrassa neuvolan lähettämänä ja siellä kanssa tsekattiin kohdunsuu. MUTTA olen itse saanut valita, haluanko vielä varsinaiset lääkärineuvolat ja en ole halunnut ylimääräistä rönkkimistä, hyi!

Mitäs teillä on muuten juhannussuunnitelmia? Me mennään Espooseen miehen siskolle, tästä on jo tullut perinne. Kaupunkijuhannus siis tulossa taas, vaikka mieluiten menisin jonnekin mökille, jos sellainen olisi vapaana jussina. Mun isovanhemmat siis vuokraa mökkiänsä puolen kesää. No, onneksi heinäkuussa päästään mökkeilemään.

Viimeistä hellepäivää taidetaan viettää ainakin täällä Länsi-Suomessa! Yhtään ei haittaa, että ilmat vähän viilenee :)

S-I ja Lumikukka 25+1

5/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mahtava ilma- pilvistä, ja sadetta vain odottelen :) Eikä oo niin kuuma..se on parasta se.

Tässä arvon että lähenkö ostamaan verhokangasta vai alanko leipomaan pullaa. On ompelukone lainassa kaverilta niin pitäs nyt kerralla kaikki ompeluhommat hoitaa alta pois- niitä aina kerääntyy kun en omista konetta ite.

Nimistä on paljon puhuttu. Meillä ei oo mietitty nimiä ollenkaan yhessä, eikä varmaan mietitä ennenku vauva syntyypi. Ite oon mielessäni välillä jotain funtsinu. Todennäkösesti halutaan kuitenkin joku sellanen nimi, jota ei ihan jokaisella vastaantulijalla ole, mutta ei mitään liian erikoista kuitenkaan. Jos poika syntyy niin sille on jo yks etunimivaihtoehto, mutta en ite ainakaa voi etukäteen mitään päättää koska haluan nähdä sen tulokkaan ensin. Nimi tulee sitte sen mukaan minkä näkönen heppu syntyy :)

Hankintoja..mulle tais turhin hankinta olla rintapumppu, koska en saanu lypsettyä ku 30ml max. Mutta jospa siitä tällä kertaa olis jotai hyötyäki? Paras ostos, no, vaunut ja itkuhälytin. Eipä me liiemmin mitään " ylimääräsiä" osteltu- vain ne mitä oli pakko. Mm. turvaistuin ja vaunut. Itkuhälytin oli niinku extraa mutta se on kyllä ajanu asiansa mahtavasti :)

Tälle uudelle tulokkaalle ostan kantoliinan sitte kun saa sen äitiysavustusrahan.

Omaan mahaan ei mitään uutta, eipä sinne joka päivä ihmeitä tapahu :) Liikkuu ja potkii välillä enempi, välillä vähempi. Supistelee ja liitoskipuja on vähän, mutta ei sen suurempia vaivoja.

Nyt pittää lähtä vähän kattomaan tuon tytön perään kun on innostunu piirtämisestä, ei vaan taho kynä pysyä paperilla niin on lattiatki täynnä kynänjälkiä :)

Jääsydän ja ipana rv 21+1

Vierailija
6/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kesäflunssa taitaa olla tännekin tulossa..Jaiks, kurkku ihan tulessa =O

Meillä olis pienoinen murkkuongelma =/

Olen pienestä kammoksunut muurahaisia ja nyt ne sitten on majoittunut meille sisälle, parvekkeen kautta tulee..Hyi hitto! Mies kävi ostamassa myrkkyjä ja yrittää tainnuttaa ne niillä...Ite en voi edes mennä lähelle kun pelkkä ajatus saa niskavillat pystyyn..Mies menossa töihin niin täytyy lapsi laittaa imuroimaan murkut pois jos ne vielä onnistuu tänne hyökkäämään myrkyistä huolimatta...

Eilen tuli ahkeroitua oikein kunnolla. Aamulla ensin siivottiin koko huusholli ja sitten mummolan pihassa imuroin auton kunnolla...Olikin illalla maha ihan kivikova ja selkä vihoitteli...Pitäis osata ottaa vähän rauhallisemmin...

Neuvola on ens viikolla. Mulla oli lääkäriaika ihan alussa..Ekassa raskaudessa oli alku,keski,-ja loppuraskauden lääkäritarkastukset. Nyt on ilmeisesti tuo keskiraskauden tarkastus jätetty pois...

Mutta nyt pyykit kuivumaan..Outoa kun on lattiat tyhjänä kun eilen vein matot jo mummulaan odottelemaan pesua.

Juhannus vietetään perinteisesti siskon luona syöden ja saunoen..Oikeastaan koko jussi ei nappaa millään tavalla..Tyhmää vaan kun kelit viilenee...Jos sadetta lupais niin hyvä olis jos satais vaan öisin ja päivällä vois paistatella vaan auringossa ;)

Päivänjatkoja!

Camelot 22+6

Vierailija
7/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan sairaslomalla alavatsa ja alaselkäkipujen takia. Eilen säikähdin todella, kun kivut olivat sellasia aaltomaisia. Tietysti heti pelkää pahinta, et kohdunsuulla tapahtuu jotain. Perjantaina kävin lääkärissä ja tehtiin sisätutkimus ja määrättiin labrakokeisiin. Eilen uudestaan lääkärissä ja sisätutkimuksessa kaikki ok ja labrat ok. Kivut kuulema johtuvat lantion valmistumisesta synnytykseen, ei mulla muistaakseni aiemmissa raskauksissa tämmösiä ole ollut. Nyt sitten vaan panadolia ja lepoa..

Missähän se hehkeä keskiraskaus luuraa!!??

Eilen tuli päätös äitiyspakkauksesta, saa nähä, et kuin pian tulee tieto, et se on postissa. Vois varmaan pikkuhiljaa rueta vauvakamoja haalimaan kotiin. Saadaan siis suurin osa lainaan niitä.

Nimiä olen miettinyt ja tavallaan kummallekkin on nimet valmiina. Mutta lopullisestihan ne muotoutuu, kun näkee tuon masuasukin. On se vaan aina yhtä jännää vääntää niitä nimiä.

Mä en muista kuka täällä puhui pelkäävänsä jälkisupistuksia. Mulla on ihan sama homma, ne ovat olleet jotain hirveetä!! Varsinkin tuon viimesimmän jälkeen. Täytyy niistä muistaakin mainita, et sais kunnolla kipulääkettä sitten. Jotenkin viimeks tuntu, et mitähän se kipulääke oli, kun ei siitä ollut kunnon apua.

Jaksuja ja hyvät juhannukset mammoille ja masuille:))

myttynen 24+5

Vierailija
8/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä SATOI eilen illalla, jee :) Ei sitä sateesta ole ennen oikein innostunut, mutta nyt se kyllä raikastaa ilmaa kummasti. Ja huomiseksi sitte lupas tänne taas sadetta.

KELAN papereitten kans pähkäilin eilen ja meinasin saada harmaita hiuksia eikä ne vieläkään selvät ole :( Olin aatellu, että nimenomaan mun äippäraha lasketaan sen 2004 verotuksen mukaan, mutta taisinkin muistaa tuloni väärin eli kantsii sittenkin varmuuden vuoksi viedä palkkatodistus myös sen 6kk:n ajalta. Tiedättekö muuten, että lasketaanko VUOSILOMA-AJAN PALKKA tuloihin...LOMAKORVAUS ilmeisesti vähennetään suoraan, mutta eikös tuo vuosiloma-ajan palkka nyt ole ihan ANSIOTULOA??! Jos näin on niin mä odotan sitten heinäkuulle ennen kuin vien paperit. Entäpä, kun mun loma alkaa 7.7. eli silloin saan koko heinäkuun palkan niin voinko silloin jo viedä sen palkkatodistuksen ajalta helmikuu-heinäkuu, vaikkei heinäkuu ole vielä mennyt??! Tällaisia pähkäilee hän :(

Ja voinko hakea äitiyspakkausta erikseen...että ei välttämättä tarvis odottaa sen kanssa niin kauaa, vai ??

NIMISTÄ: Meille tosiaan tytön nimi oli päivänselvää, mutta kun tämä masukki onkin pojankoltiainen niin nimistä ei olla ees puhuttu ja ovat kyllä ihan hepreaa edelleen...Eiköhän kuitenkin jokin nimi löydy :) Tuntuu vaan niin paljon kätsymmältä keksiä nimiä tytölle!

Miehelle jokunen aika sanoin, että alkaa kans miettiin pojan nimiä, mutta hän halusi odottaa tuohon 4D:hen saakka eli nyt sais sitten jo luvan alkaa tulla ehdotuksia. Mulla on yks tietty nimi mielessä enkä voi olla lainkaan varma, että mies " hyväksyy" sen nimen. On meinaan tosi tarkka noitten nimien kanssa.

Meillä ei onneks oo mitään sellasta, että joillekin kavereille olis " varattuna" tietyt nimet, mutta tiettyjä nimiä en halua tietyistä syistä...mutta ei siitä sen enempää :)

Mä eilen illalla leikkasin meijän koko yläpihan nurmikon isännän yllätykseksi ;) Sitte vielä kastelin kaikki kukat, joita on ympäri tonttia ja revin kukkapenkeistä rikkaruohot, oli niin reipas olo!!

RAUDASTA: Miten pian sen aloituksen jälkeen teillä on tullut " sivuvaikutuksia" kuten ummetusta, ripulia, närästystä tms...??? Mä tosiaan otan vaan kerran päivässä max tuota rautaa.

Uskalsin eilen saunaan ekaa kertaa tän palaneen kroppani kans eikä se kyllä ihan maailman herkuimmalta tuntunut varsinkaan olkapäissä :(

Tänään tarvis värjätä hiukset....Otin ihan tummanruskeeta väriä. Laitoin eilen isännälle textarin, kun olin menossa kauppan: " Musta, Lila vai Punanen??" Hän vastasi, että ei ainakaan punanen eikä lila!!! Joo ei paljoa vaihtoehtoja jäänyt....En kuitenkaan ihan mustaa viittinyt taas ottaa eli hieman " lievempi" väri tuli matkaan :)

Kyllä nyt saa kattotuulettimet huutaa hoosiannaa yöt ja päivät. Onneks meillä on sellanen makkarissa, muuten sinne kuolisi. Meillä kun makkari on vielä yläkerrassa niin kaikki lämpö nousee sinne ja siellä on sitte paahtavaaaa!!!!! Silti mä en osaa nukkua ilman peittoa vaan pitää peitto olla korviin saakka vedettynä :D

Jep, mutta ei muuta tällä erää! Oikein mukavaa päivää kaikille ja ylihuomenna on jo JUHANNUSAATTO ja joku kyseli suunnitelmia...No, mä meen sekä perjantaina että lauantaina töihin, mutta perjantai-iltana olis tarkoitus mennä siskon luokse grillailemaan. Ei muita suunnitelmia:)

Palaillaan!

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 25+3

Vierailija
9/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tällä mammalla naama taas punoittaa. Äsken kävelin reilun 30min matkan kaverin luota kotiin ja työnsin lapsia tuplarattaissa. Ja kun lämmintä on mittarin mukaan 38c niin kylläpä meinas huono olo taas tulla. Vettä piti hörppiä pitkin matkaa. Masukin tuntui matkalla kovettuvan eli ilmeisesti supistelee. Onneksi ei tunnu kipeältä.

Jotain puhetta oli hankinnoista. Ehdottomasti paras hankinta vauvantarvikkeista on ollut vaunut. Niitä ilman ei olisi kyllä pärjätty mitenkään. Kuopuksen ollessa pari viikkoinen ostin rintarepun koska ei tyttö viihtynyt yhtään yksin lattialla tai sitterissä. Oli sitten rintarepussa kun tein ruokaa jne. Nyt kyllä taitaisin ostaa ennemmin kantoliinan mutta en viitti sitä nyt enää hankkia kun on se rintareppu vielä olemassa. Nyt äkkiseltään ei tule mieleen mitään turhaa mitä olisi tullut hankittua. Ei ainakaan mitään suurta hankintaa. Mieleeni tulee vain tuttavalta saatu heidän vanha tuulisuoja vaunuihin. Sitä ei ole käytetty kertaakaan. Tuli aina pidettyä harsoa sadesuojan kanssa jos oli tarvetta suojata vauva tuulelta.

Nimistä. Meillä on ollut jo jonkin aikaa tytölle nimi valmiina. Päästiin helposti miehen kanssa yksimielisyyteen. Molemmat oltiin niin innoissamme kun keksittiin niin hieno nimi. Mutta nyt siis näyttäis siltä sen rakenneultran mukaan että poika on tulossa. Pojalle on muutama nimivaihtoehto. Miehelle niistä kelpaa oikeestaan vaan yks joten kai siihen päädytään. Onhan tässä vielä aikaa miettiä nimiä ja varmaan lopullinen päätös nimestä tehdään vasta vauvan synnyttyä. Nimeä suurempi ongelma meillä on kummien kanssa. Ollaan jo mietitty sopivia kummeja. Jotenkin tuo tuntuu niin hankalalta asialta nyt kun ollaan täällä kaukana kotimaasta. Tulee oltua kavereiden kanssa tosi vähän yhteyksissä ja kynnys pyytää kummiksi on suurempi. Sitten kun vielä on niin että osa lähimmistä kavereista ei kuulu kirkkoon. Mitäs mieltä muuten olette, oisko typerää pyytää samoja henkilöitä kummeiksi kuin noilla vanhemmilla lapsilla on? (lähinnä mietin omia ja mieheni sisaruksia kummeiksi) Itse olen sitä mieltä että kummien tulisi olla sellaisia henkilöitä joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Itselläni on kaikki kummit sellaisia että asuvat ympäri Suomea enkä ole yhtä kummiani nähnyt varmaan 20 vuoteen! (enkä muitakaan yo-juhlien jälkeen) lmeisesti aikoinaan he kaikki ovat olleet vanhempieni hyviä kavereita mutta vuodet vierivät ja tiet erkanevat.

Mitäs muuta?! Olen täällä pakannut ja purkanut (edelleen) noita laukkuja. Kolme yötä vielä ja sitten Suomeen. Otan nyt riskin ja jätän nuo vaaleenpunaiset pienimmät vauvanvaatteet tänne. Jospa sieltä masusta sitten poika putkahtaisi. Ja jos on tyttö niin käyhän nuo " pojan väriset" vaatteet tytöllekin. Ihan hirveesti vaan näyttää tulevan tota matkatavaraa kun täytyy ottaa niin monenlaiset vaatteet lapsillekin mukaan. En nyt kaipais yhtään lisästressiä joten toivon että sattuu lentokentällä sellainen virkailija joka ei juuri laukkujen painoon kiinnitä huomiota. Tai sitten vaan maksetaan " sakkoja" liikakiloista. Täytyis muuten olla vielä sellanen sääntö lentofirmoilla että masuasukkikin saa ottaa 20kg matkatavaraa mukaan. :) (hih...olipas hyvä idea...)

Mä en ehkä enää ehdi ennen juhannusta tänne kirjoittelemaan joten hyvää juhannusta kaikille lokamasuille!

MaryJ ja masu 24+5

Vierailija
10/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella, esikoinen nukkuu. Tyttö on nukkunut näin helteellä kahdet unet, aamupäivällä jo toiset. On niin touhua paljon, että unettaa.

Ensin muistan kysyä, että päivittäiskö joku mun la:n siihen lokakuisten listaan kun en ole sitä oikein onnistunut saamaan sinne? La on 2.10. Tosin toisessa ultrassa jo veikkailtiin, että la voi olla jo syyskuun 25.pvän paikkeilla. Mutta päiväähän ei muuteta ainakaan täällä jollei muutos ole yli viikkoa.

Mä siivosin ja järjestelin eilen koko päivän kotia kun illalla tuli iso joukko kavereita kylään ( kaverin hääsuunniitelupalaveri) ja yö oli todella huono. Ei supistellut, mutta selkeästi huomasin, että liikaa olin rehkinyt. Paikkoja särki ja masussa tuntui kummalliselta, jotenkin raskaalta ja ehdottomasti hiljaiselta. Tämä vauva potkii paljon esikoiseen verrattuna. Nostelin kyllä eilen tosi raskaita huonekaluja yksin, joten tyhmä olin.

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään ongelmia koko aikana, mutta nyt kuumuus ja isompi ja korkeammalle noussut masu alkaa jo tuntua. Iltaisin pitää istuakin ihan selkä suorassa, muuten tuntuu, että kohtu tulee suuhun saakka. Enkä mä ainakaan jaksa tuolla ulkona olla yhtään auringossa - hengästyn heti. Mä olen vieä niin huono juomaan.

HANKINNOISTA: Mitään ei olla vielä hankittu, paitsi esikoiselle eilen uusi sänky, jotta ehtii tottua lasten sänkyyn ennen vauvan tuloa. Vauvalle jää perintöpinnari. Meillä on tarkoituksena laittaa vauva samaan huoneeseen nukkumaan, etenkin jos se on tyttö, sillä esikoisen aikana valvoin ekat 9 kk koska pienikin ääni sai mut hereille. Esikoiselle ostettiin baby born nukke, joka laitetaan vauvan tapaan joka ilta nukkumaan nyt pinnasänkyyn ja ainakin eka yö meno loistavasti. Tyttö antoi nuken nukkua vanhassa sängyssään ja nukkui itse 9 h heräämättä uudessa sängyssään. Tuplarattaat on ollut tarkoitus ostaa, mutta vasta syksymmällä. Kahdet tavalliset meillä onkin jo ennestään. Hoitopöydänkin myin, koska uudessa talossamme on iso kodinhoitohuone, jonka tasolla vaihdamme edelleen tarvittaessa esikoisen kakat eli 1,5 vuotiaanakin menee vielä siinä. Muutenkin olen tosi onnellinen, että khh on iso, sillä kaappeihin mahtuu molempien lasten vaatteet ja vauvan/lasten hoitotarvikkeet, ja meidän makkari on vieressä, joten se toimii kaikinpuolin.

JUHANNUKSESTA: Pitkästä aikaa kiva jussi tiedossa - mennään miehen kanssa kahdestaan siskon ja sen miehen hulppealle kesähuvilalle yöksi. Tyttö on vain kerran ollut yöhoidossa aiemmin, ja nyt on hyvillä mielin viedään. lauantaina varmaan sitten mennään ähtärin eläinpuistoon käymään, jos ei tule liian kuuma ajaa sinne.

Oho kun tuli omaa napaa -ANTEEKSI!!

Nazu ja vaavi2 rv 25+3

Vierailija
11/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivailin tässä paikkoja, muttei millään jaksas alkaa enää imuroimaan. Lepotauko siis.

Tänään oli tytön hammashoitajakäynti (siis ton vanhemman) ja ihan virheetön kuulemma hänen urukalustonsa on. Pojalla oli eilen hammaslääläri, paikattiin kaks hammasta. Me tyhmät annettiin aikanaan pojan lupsuttaa tuttipulloa reilusti yli 2,5-vuotiaaksi ja nyt on reppanalla niin huonot hampaat kuin olla voi. Vanhempi tyttö jätti pullon pois heti vuoden täytettyään ja maanantaina otin kuopukselta pullot yläkaappiin. Ei siis tehdä samaa virhettä toista kertaa.

JUHANNUKSESTA: Me ollaan ihan kotosalla. Pidetään pihatalkoot, joihin näillä näkymin on meidän perheen lisäksi tulossa minun pikkuveli ja pari meidän kaveria (+ehkä anoppi ja appiukko :O) En vaan tod ymmärrä miten tuossa pihalla voi mitään grillata tms kun ei tarvi kuin ulko-ovi avata niin sääsket hyökkää mustana massana kimppuun!!! No, laitetaan ukko grillaamaan ja pysytään lasten kans sisällä jos muu ei auta ;)

Mutta, jos tästä alkas jatkamaan tätä siivousurakkaa, niin EHKÄ sais jotain valmiiksikin.

Vierailija
12/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on vissiin esikoisella nyt sitten pukkaamassa se vesirokko - tai sitten ei. Aamulla oli selvää oiretta, nyt taas musta ei niinkään. Odotan jännityksellä :/ 1v3kk ei ole oikein koskaan ollut kipeänä, on siis ollut kerran 4h oksennustaudissa, yhden yön nuhassa ja sitten meillä oli viime syksynä kaikilla keuhkokuume mutta hänellä se esiintyi vaan kovana yskänä, ei ollut kuumetta eikä mitään. En siis vielä ole päässyt tutustumaan sairastavan lapsen arkeen kovinkaan hyvin. Ei niin että olisin kontaktia kaivannut...

Kävin tänään LÄÄKÄRINEUVOLASSA. Lääkärin mukaan kaikki ok, kohdunkaulaa 3cm ja kiinteä ja kohdunsuu kiinni. Mutta - jos nyt totta puhutaan - niin mulle jäi kyllä vähän häijy olo, kun heti kun hän oli saanut tilanteen katsottua niin sanoi että " ja sittenhän jaksatkin taas mennä töihin!" . Minä sitten siihen että joo no olen kyllä opiskelija/kotiäiti/yksityisyrittäjä enkä todellakaan voisi ottaa sairaslomaa vaikka tarjoaisitkin. Hän selvästi oli luullut, että tulin saikkua hakemaan...

No jäi sitten sellanen epäilys että heijasteliko tuo " kaikki ok" -arvio sitä että sairaslomalle ei ainakaan ole tarvetta, kun minä olisin halunnut tietää että onko tarvetta löysätä tahtia. Tk-lekuri tuskin tajusi, että minun kuvaama " työstressi" tarkoittaa 18-tuntisia päiviä eikä sitä että joudun joskus tekemään töitä vartin yliaikaa. (Anteeksi, vituttaa kun aina lääkärillä saa hävetä sitä että kehtaa tulla valittamaan.)

Tuo 3cm kaulaa kun kuulosti yliarvioidulta, olen kuitenkin aika pikainen uudelleensynnyttäjä ja jo aiemmin tässä raskaudessa arvio oli 2cm. Mutta tärkeintä oli että ei siellä mitään merkittävää ollut tapahtunut, ei kai kenenkään lääkärin etiikka kestäisi pyöristää lukuja kovin paljon siksi että saa laiskaksi luulemansa mamman töihin!

No niin mutta tulihan purkauduttua :) Jos tässä ottais jotain lounasta ja sitten menisin nukkumaan vähäksi aikaa esikoisen kanssa päikkäreitä. Tänään on harvinainen vapaa näet, jopa klo 16 asti saan lomailla :)

Sori omanapaisuus tänään! Siitä huolimatta toivottavasti kaikilla on mukava keskiviikko!

Coe rv 22+3

Vierailija
13/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt siellä keskusteluterapia-systeemissä sitten! Mukavan oloinen nainen oli se mikä nyt sitten olikaan, psykologi tai psykiatri (näytti kyllä olevan vasta erikoistuva), ja lähinnä nyt kartoitettiin tilannetta. Käytiin minun koko elämä läpi ja mikä tilanne on nyt. Epäili lievää masennusta ja pyysi tulemaan uudelleen, keskustelusta on kuulemma apua ja itsekin sitä halusin. Lääkitykselle ei ilmeisesti ole tarvetta enkä sitä suostuisi nyt ottamaankaan.

Paljon on asioita lapsuudesta tullut nyt pintaan ja kaikenlaista, vähän liikaa samalla kertaa yhdelle naiselle, eipä muuta :)

Helpotti kyllä todella kun saan nyt sitten käytyä asioita läpi ja vielä valtion piikkiin kun tässä samalla kasvatan heille uusia kansalaisia ;D

Kummiasiasta: meillä on esikoisella kaksi kummia, yksi minun suvusta ja yksi miehen. Kavereita me ei haluta kummeiksi kun niistä ei tiedä että pysyvätkö elämässä mukana.

Tälle toiselle lapselle on yksi kummi, miehen puolelta, suostunut jo hommaan.

Minun puolelta ei ole ketään sellaista jota haluttaisiin kummiksi, on pieni suku eikä olla paljon yhteyksissä.

Mutta kaipa se tuo yksi riittää, on onneksi " laadultaan hyvä" !

Juhannuksesta en vieläkään tiedä, mutta minnekään mökille en varmasti lähde! Ihaninta olisi olla kotona mutta mies taitaa haluta jossakin käydä, kaipa sitä pitää sitten vaan kärsiä taas yksi juhannus itikoita ja kännisiä miehen sukulaisia ja niin edelleen, kaikkea karmeaa.

Ihan turha juhla koko juhannus, eikö joulu riittäisi kun siinäkin on jo kestämistä? :)

-lupicaia 25+3

Vierailija
14/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että oli mennyt hyvin :)

Termistä " erikoistuva" : Psykologeilla ja psykiatreilla on kyllä jo täysi pätevyys kun lähtevät erikoistumaan. Eli eivät ole puolivalmiita vaan ihan rahan täydeltä olet saanut, jos sitä epäilit. Jos psykologina toimiva ei ole vielä valmis vaan on esim. harjoittelussa tai lomasijaisena, niin nimikkeenä on " psyk. yo" eli psykologian ylioppilas tai vastaava nimike lääketieteen ylioppilaalle (olisiko " lt yo" ?).

Erikoistuminen tehdään valmistumisen jälkeen, eli opiskellaan ja tutkitaan lisää jotakin tiettyä kapeaa alaa siltä omalta ammatin saralta. Psykologeista tulee silloin " erikoispsykologeja" , lääkäreistä (ts. psykiatreista) en tarkkaan tiedä.

" Erikoistuva psykologi" on toisin sanoen parempi juttu kuin pelkkä psykologi...

Coe

Vierailija
15/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta KUMMIasiasta piti vielä kommentoida. Elikäs meillä on lapsilla 4-5 kummia ja tosiaan on valittu semmosia, jotka on ollu todella kauan elämässämme mukana. Tosi hyviä valintoja onkin sattunut, vain yks on semmonen, joka ns unohti koko tittelinsä ja kummilapsensa heti ristiäisten jälkeen. Mutta suurin osa on tosi paljon kummilapsensa elämässä mukana.

Tulokkaalle meillä on kummit suunnilleen valittuna. Tai ainaki kaks on varmaa, sitten mietitään vielä kahta..

Niin ja jos siis lapsi kastetaan, niin kummeja täytyy olla vähintään kaksi. Meillä on 3 aiempaa lasta kastettu, mutta nyt olemme eronneet molemmat mieheni kans kirkosta, joten meillä vietetään loppuvuodesta nimiäisjuhlaa ja samoten kummeiksi tulee ainakin suurimmaksi osaksi sellaisia, jotka ei kuulu kirkkoon.

Vierailija
16/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin vaan kun oli aika nuori nainen että jee, joku opiskelija :D

Minulle on tosiaan aika hepreaa nuo että mikä on mitäkin.... Pääasia että hoito on hyvää ja että gyne on nainen :D

Satutko tietämään mikä on terapeutti? Saan ensi kerralla tavata jonkun terapeutin, jäin vähän miettimään että mikäs se sellainen on? Siis tämän naisen lisäksi, olenkohan sitten niin pimeä.

En muuten olisi ikinä arvannut alaasi ;)

Vierailija
17/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiäiset pidettiin esikoiselle mutta ei taideta viitsiä enää tälle toiselle pitää, kun ei olla mitään juhla-ihmisiä.

Vierailija
18/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai riippuu siitä onko kyse terapeutista vai psykoterapeutista. Psykoterapeutti on lailla suojattu nimike, mutta terapeutiksi voi kuka tahansa itseään kutsua.

Todnäk kyse on psykoterapeutista kuitenkin, sana vaan lyhentynyt. Mutta siis psykoterapeutti on erikoiskoulutus, joka tehdään jonkin " sopivan peruskoulutuksen" pohjalle. En ihan tarkkaan muista että ketkä voivat lukea psykoterapeutiksi, mutta psykologien ja psykiatrien lisäksi tiedän ainakin yhden papin joka toimii psykoterapeuttina. Samoin käsittääkseni sairaanhoitajat ja jotkut sosiaalialan työntekijät voivat lukea psykoterapeutiksi.

Siitä en ole ihan varma että ilmoittaako psykologipohjalta lukenut sitten itsensä nimikkeellä " psykoterapeutti, psykologian maisteri" ... itse ainakin tekisin niin etten tulisi sekoitetuksi vaikka pappiin :)

Coe

Vierailija
19/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten eilen päätin kokeilla, josko lokakuisten esittelylistan osaisin päivittää. [b]nazu![/b] Nyt on LA listalla oikein, mutta sun esittelyä ei ollut aiemmassakaan päivityksessä, että onkohan ollut jonkun vanhan version perässä ja jäänyt siksi pois…(?).

*NIMISTÄ JA KUMMEISTA* Meillä on kutsumanimet valmiina olipa tyttö tai poika, mutta esikoisen kokemuksella mieli saattaa kyllä vielä muuttua ”lisänimien”/järjestyksen suhteen viime metreillä ennen ristiäisiä. Kolme nimeä, joka tapauksessa laitetaan. 1 tai 2 nimeä tulee molempien sukujen vanhoista nimistä. Yleensä minä esitän isännälle vaihtoehtoja ja se joko hylkää tai hyväksyy, mutta kyllä sekin välillä innostuu ehdottelemaan, jos on reissuillansa jonkun kivan nimen kuullut. Eikä meitä haittaa vaikka naapurilla, ystävällä, jne… olisi sama nimi jo käytössä. Kummeiksi on pyydetty sellaisia sukulaisia ja kavereita, joiden kanssa pidetään paljon yhteyttä muutenkin.

*HANKINNOISTA* Rintapumppu oli varsinkin imetyksen alussa korvaamaton. Vaunut on ollut kans huippuhankinta ja vähän harmittaa, kun ei ostettu laadukkaampia, vaikka uudet hankittiinkin esikoiselle. Toisaalta eipä silloin kokemattomana ostaessa tajunnut, että mitä ominaisuuksia käytössä eniten kaipaa. Silloin ei omistettu tietokonettakaan, että olisi ollut netissä mahdollisuus paremmin perehtyä tarjontaan. No nyt sisarusrattaita ostaessa kyllä olen viisaampi, enkä tuijota ensimmäisenä hintaa! Turhia ostoksia meillä on ollut pikkuniistäjä ja rintareppu (kantoliina olisi ollut varmaan käytännöllisempi meillä).

*(.)* Masun asukki harrastanut 3 edellistä vuorokautta mietiskelyn sijasta potkunyrkkeilyä :D. Ihan hämillään oon kuulostellu huomattavasti vilkastunutta elämää ja yöunetkin on tästä syystä katkonaistuneet! Viimeksi, kun täällä hehkutin 3 pvän oksentamattomuutta niin sen jälkeen oonki taas joka päivä oksentanu :(…

Huomenna olis aamupäivällä taas äitipolilla kontrollikäynti, ei tule matkat olemaan herkkua ilmastoimattomalla autolla, kun meno-paluu-kilometrejä kertyy…

~ mutsikk@ 23 + risat

Vierailija
20/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit on puhuneet, että jonkin verran vauvelin luonteesta kertovat jo potkujen napakkuus ja kipakkuus.. Kuulemma yhdelläkin temperamenttisempi poitsu oli jo aika hanakkaan potkinut ja ollut vilkas masussa, ja siitä tulikin vilkas isompanakin. Kun taas sitten se vauveli, jonka potkut olivat hitaampia ja verkkaisempia onkin isompana sitten mietiskelevämpi tapaus.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Nimittäin meille tulee sitten jonkin sortin IKILIIKKUJA ja tosi vilkas kaveri:) Aika napakoita " osumia" tulee hyvin tasaiseen tahtiin koko päivän ja joskus yölläkin.

Muuten olen ns. " onnistunut" sairaslomallani hyvin.. oon vaan pötkötellyt ja tänään särkyjä ei ole tullutkaan, vielä ainakaan. yleensä ne on siis tulleet iltapäivästä, nyt ei ollenkaan. Hyvä hyvä! oon tosi iloinen! Huomenna on sitten lääkäri, katsotaan onko kaikki kunnossa. Toivotaan!

Nimistä: Me ollaan toisaalta jo päätetty tytön nimi, mutta toisaalta en tiedä, oon seuraillut lehtiä ja jonkin verran sitä nimeä annetaan, että jos se kauheasti vielä yleistyy niin ei anneta sitten sitä, ehkä.. Pojan nimi oli jo päätetty mutta epäröin sen suhteen kuitenkin. Ajattelin, että odotellaan kunnes vauva syntyy, katsotaan sitten minkä nimisen näköinen se on:)

Kummeista: Mun sisko miehineen on jo pyydetty, mutta ovat niin kiireisiä välillä, että pyydetään muitakin. Muutenkin vaikkei kiireisiä olisikaan pyydettäis varmaan jotakin muutakin pariskuntaa. Mies saa päättää omalta puoleltaan ketä pyydetään.

Terapiasta: Miten tollaiseen terapiaan oikein pääsee? Neuvolan kauttako? Täytyykö sitten asian koskea nimenomaan synnytykseen liittyviä pelkoja tms. ? Ja mitä siis maksaa? Mainittiin, että valtio maksaa, eikö itse tarvitse maksaa mitään? Aika monta kysymystä, kiva jos joku jaksaa vastata:)

Nyt täytyy mennä syömään!

Huomiseen taas!

Alisa + vauva 24+2