**LOKAMASUT KESKIVIIKKONA**
Kommentit (23)
Mulla oli tänään neuvola.Elikkäs aloitetaan siitä.
verenpaine oli 114/62
Hb oli 120,eli oli noussut edellis kerrasta.Oon popsinu rautaa joka toinen päivä.
kohdunpohjan kork.24
pissa oli puhdas
Ja viimeisenä,mutta ei suinkaan vähäisimpänä paino.62,6kg!!!
Tää mun huikea painon nousu vaan jatkuu. Ekalla neuvola käynnillä paino oli 54,7,mutta kun ottaa huomioon että olen vuosikaudet painanut tasan 50 kg niin 10 kg raja on makiasti ylitetty.Ei taida olla muita joilla tässä vaiheessa ois kertynyt tämmöset määrät massaa?! Tai jos on niin ilmoittautukaa ja lohduttakaa mua =(
No ei kait pitäis ottaa tätä niin vakavasti.
NIMISTÄ meillä ois ollu tytölle montakin vaihtaria,jotka kävi meille molemmille,mutta pippelillä varustettu kaveri on meille tulossa.Ja yhteiymmärryksestä ei tietoakaan.Poika jää varmaan nimettömäks.
PARAS hankinta oli rintapumppu ja itkunhälytin.Tietty ilman vaunuja ja sänkyä ei olis pärjänny.Meillä on myös ollu molemmilla lapsilla lipasto mallinen hoitopöytä ja nyt sellanen on ostettu uusimmalle tulokkaallekkin.Kätevää kun kaikki käden ulottuvilla ja vaatteet saa pidettyä laatikoissa.
TURHIN ostos,pitääpä oikeen miettiä.Ei kai mikään.Paitsi vaatteista sellaiset joissa on huppu,siis tarkoitan sisävaatteita.Vauvan ollessa selällään,huppu jää ikävästi painamaan niskaan/selkään.
KUMMEISTA Tälle vaaville ei vielä pahemmin olla kummeja mietitty,mutta varmaan pyydetään ainakin mun veljeä.
Olikos se MARYJ joka mietiskeli samoja kummeja kuin esikoisella.Mun mielestä se ei oo mitenkään ihmeellistä.Me ollaan miehen kanssa kummeja saman perheen kahdelle lapselle.
LUPICAIA mukava kuulla että se sun käynti oli menny mukavasti. Ja että jatkoa seuraa.Tulee varmasti olemaan raskasta,mutta eheyttävää puhua oma elämä läpi,kaivaa ne kipeimmätkin muistot esiin.Tsemppiä kovasti!!
JUHANNUS suunnitelmia ei ole mitään kummosempia.Kotosalla ollaan ja grillaillaan.Mies pitää taukoa piha hommista ja ollaan ja nautiskellaaan vaan.Käydään varmaan vähän ajelemassa ja joitain kavereita moikkaamassa.Mun velikin tulee pääkaupunkiseudulta tänne,joten aikaa vietetään myös niiden kanssa.
Huomenna vielä viikko siivous ja kaupassa käynti.
Nyt pisulle ja pesulle ja nukkumaan!
päivänsäde 24+3
vauvan vilkkaudesta, esikoinen oli ihan hirmu vilkas mahassa ja sitä se on nytki! Ei pysy kahta sekuntia paikallaan ja nukkuessaankin pyörii tosi paljo. Ei varmaan voi luopua ihan heti pinnasängystä koska muuten olis tyttö lattialla 5min välein :) Tää toinen heppuli on sitte rauhallisempi, mutta kyllähän hänkii potkuttelee ihan mukavasti. Jospa sieltä tuliski sitte semmonen rauhallinen muksu. saapas nähdä! Mielenkiinnolla odotan.
Lupicaia(anteeksi, en muista miten oikein kirjotetaan!)lle jaksuja sinne terapiaan, on se hienoa että nykyään on apua saatavilla niin moniin mieltäpainaviin juttuihin- ei tarvi yksinään pohtia kaikkia syntyjä syviä. Toivottavasti asiat siitä lutviutuu! :)
Ja painon kanssa ressaaville- kyllä ne sitte siellä neuvolassa sanoo kun täytyy stoppi laittaa sille herkuttelulle :) Minä pilasin monet päivät itkemällä painon nousua esikoista odottaessa, mutta nyt en tee sitä virhettä. Nousee minkä nousee, kunhan nyt suhteellisesti edes pitää järjen kädessä. Kyllä se sitte häviääki- jos ei muuten niin sitte täytyy vaan synnytyksen jälkeen tehä täys ruokaremontti. Muttaku näitä vaivoja on tässä raskaana ollessa ja olo ei aina mikää paras, niin mitä sitä turhaa ittiä kiusaamaan ylimääräsellä nipottamisella :)
Öitä kaikille!
Ette kyllä usko; katsottiin tuossa telkkaria ja tuli pitsamainos. Minä sitten sanoin, että oih, kun ihanan näkönen, vois tehdä viikonloppuna muuten pitsaa niin ukko sitten otti ja lähti HAKEMAAN pitsaa pitseriasta :DDD Siis huh, aamulla on mulla heti 8 aikaan se neuvolaan meno ja muutenki varmaan vaaka hipoo ennätyslukemia, niin vielä nyt tämä :( Mutta pakkohan se on syödä kun toinen hakee ;)
Vauvan vilkkaudesta: Meillä ei mee ihan noin yksyhteen nuo jutut. Esikoinen oli tosi vilkas mahassa ja on aina ollut sitten muulloinki vilkas. Kakkonen taas oli TODELLA hiljainen masukki, siis saattoi olla vuorokausia ilman mitään liikkumista ja yleensäkin vain iltasin nukkumaan mennessäni tunsin edes jotain liiketta. Ja tosi vilkas tyttö sieltä syntyi, on samanlainen menijä kuin esikoinenki. Kolmas taas oli masussa noiden kahden välimuoto, liikkui selvästi enempi ku edellinen, mutta ei silleen potkinu ku esikko, vaan enempi mylläsi mahassa. Ja nyt 1v 5kk:n iässä on tosi rauhallinen noihin kahteen muuhun verrattuna. Sanoin jo vauva-aikana, että jos isänsä ei ois rauhallinen luonne, niin epäilisin pian että tytössä on jotain vikaa, niin rauhallinen oli aikasempiin tapauksiin nähden :D
Nyt tämä masukki on melkein yhtä vilkas kuin esikoinen.. saa nähdä millanen persoonallisuus sieltä tulee. Äitiä ei haittais, vaikka tulis rauhallinenki ;)
Nyt yritän saada tuon viimesen kukkujan nukkumaan ja sitte parkkeeraan sohvalle herkuttelemaan sillä pitsalla :D Sika minä !!!