Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua,home oireet uudessa työpaikassa!

Vierailija
17.01.2020 |

Aloitin vuoden vaihteessa uudessa työpaikassa jossa on niin paha sisäilmaongelma etten voi siellä olla.
Minulla on määräaikainen sopimus heinäkuun loppuun jossa ei ole koeaikaa eikä irtisanomis pykälää.
Olen sairastanut koko alkuvuoden poskiontelotulehduksia/keuhkoputken tulehduksia jne enkä kohta enää jaksa. Mitä tässä voisi tehdä? Jos irtosanoudun niin saan varmasti karenssin ja vielä ta:n puolelta sanktioita, koska eihän siellä mitään ongelmia virallisesti tietenkään ole. Eikä.ole vara olla tulottomanakaan. Siirtääkään minua ei voi ,koska työtehtäväni on sidottu juuri tuohon rakennukseen. Joku päivä varmasti tukehdun tuonne. Auttakaa mitä voin tehdä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 päivää, flunssa-aikana ei ole vielä paljoa.

nimim. oikeasti työpaikalla sairastunut

Vierailija
2/27 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta tulehdusta olet ehtinyt sairastaa parissa viikossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työsuojeluun, terveystarkastajaan tai tahoihin, jotka voivat vaikuttaa. Hae sairauslomaa aina kun olet sairaana.

Vierailija
4/27 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monta tulehdusta olet ehtinyt sairastaa parissa viikossa?

Ensimmäiset kaksi päivää kestin ja sitten on ollut oireet päällä koko ajan eli luultavasti yksi sama tulehdus joka ei parane. Oireet helpottavat vkl aikana ja pahenevat taas maanantaina .

Enkä nyt kaipaa epäilyksiä tms vaan faktaa miten pääsen pois äkkiä ilman suurempaa taloudellista katastrofia.

Vierailija
5/27 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 päivää, flunssa-aikana ei ole vielä paljoa.

nimim. oikeasti työpaikalla sairastunut

Taisi ap:llä mennä laskut sekaisin, kun luuli, että tuossa ajassa ehtii oikeasti sairastamaan useita tulehduksia.

Vierailija
6/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet hoitanut tätä infektiota lepäämällä sairaslomalla?

Ja puhut poskionteloista/ keuhkoputkista. Oletko tarkistuttanut lääkärillä antibioottikuurin tarpeen, bakteeritulehdus vaatii antibiootit.

Alkuun haet sairaslomaa aina sairaana. Kun sulla on näyttöä siitä, että sairastelet paljon ja oireet pahenevat työpaikalla, työsuojeluun yhteys.

Omilla diagnooseilla sanktiot seuraa varmasti, tarvitset tukea väitteillesi mm. em. asiantuntijatahoilta.

Vierailija
7/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamasi oireet eivät liity mitenkään rakennuksen sisäilmaan tai väittämääsi homealtistukseen.

Vierailija
8/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele yhdyssanat ja välimerkkien käyttö.

Vierailija
9/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydeltä on mahdollista saada kirjallinen lausunto siitä, ettet voi työskennellä noissa tiloissa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta sinua saamaan palkkaa heinäkuuhun saakka.

Vierailija
10/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireileeko siellä kukaan muu? Aika nopeasti homma eskaloitunut.

Vierailija
11/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveydeltä on mahdollista saada kirjallinen lausunto siitä, ettet voi työskennellä noissa tiloissa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta sinua saamaan palkkaa heinäkuuhun saakka.

Ei ihan noin helppo juttu. Ensin pitäisi osoittaa kattavilla tutkimuksilla, että rakennuksessa edes on mitään epäilyttävää. Rakennusterveysasiantuntija tekee tutkimusten pohjalta altistumisolosuhdearvion ja jos se antaa aihetta (altistumisolosuhde todennäköinen), työterveydenhuolto tekee terveydellisen merkityksen arvioinnin. Vasta jos työterveys on arviossaan sitä mieltä, että terveyshaitta on mahdollinen, voidaan alkaa edes puhumaan sisäilmaongelmasta. Tätä aihetta ylikorostetaan jatkuvasti eikä ap:n mielipide sisäilmaongelmasta muutaman viikon tiloissa oleskelun perusteella vaikuta mihinkään. Jotta em. prosessi edes aloitetaan, pitää oire-epäilyjä olla usealla eri henkilöllä. Onneksi viimeaikoina myös terveyspuolen viranomaiset ovat alkaneet ottaa kantaa tähän keskusteluun ja viesti on selvä: terveydelliset pysyvät haitat tästä ovat hyvin harvinaisia. Ärsytysoireita koetaan usein mutta ne eivät ole terveyshaitta, mihin pitäisi puuttua.

Vierailija
12/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski ap:lle työallergia. Siihen kyllä siedättyy ajan myötä. Työallergikoilla on yleistä se, että oireiden yrittn selittää johtuvan rakennuksesta.

Vierailija
13/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet esimiehesi puhuille ja kerrot asian niinkuin se on, kukaan esimies ei halua pitää kuluna jatkuvasti saikuttavaa ihmistä, sanot että muutetaan sopimusta sisältämään koeaika ja heitä tekemään sitten koeaika purun. Saattaa olla että he miettivät jo ihan samaa että miten susta päästään eroon laillisesti.....

Vierailija
14/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on se että etsit sen uuden työpaikan nyt ja kärsit sitten sanktiot jos niitä tulee tuolta lähtemisestä-

Vierailija
15/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämistukityö 6kk? Eikö noita paikkoja voi vaihtaa? Stressi?

Vierailija
16/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannehan on siis se ,että sieltä on moni joutunut lopettamaan juurikin sisäilma ongelmien takia. Mittaajat ovat käyneet ja havainneet joitain ongelmia joita on paranneltu ilmanpuhdistajalla,mutta sen isompaa ei aleta tekemään vaan rakennus puretaan muutaman vuoden sisällä.

Minulle ei vaan näistä puhuttu mitään ennenkuin oli nimi paperissa. Eikä näitä ongelmia varmasti virallisesti edes myönnetä.

Olen altistunut ennenkin joten tiedän kyllä mistä oireeni tulevat ja nyt syön töistä antibioottikuuria keuhkoputken ja poskiontelotulehduksiin.

Työ olisi sijainniltaan ja tehtäviltään unelma,mutta en pysty siellä olemaan joten mikä neuvoksi.

Ap

Vierailija
17/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan on siis se ,että sieltä on moni joutunut lopettamaan juurikin sisäilma ongelmien takia. Mittaajat ovat käyneet ja havainneet joitain ongelmia joita on paranneltu ilmanpuhdistajalla,mutta sen isompaa ei aleta tekemään vaan rakennus puretaan muutaman vuoden sisällä.

Minulle ei vaan näistä puhuttu mitään ennenkuin oli nimi paperissa. Eikä näitä ongelmia varmasti virallisesti edes myönnetä.

Olen altistunut ennenkin joten tiedän kyllä mistä oireeni tulevat ja nyt syön töistä antibioottikuuria keuhkoputken ja poskiontelotulehduksiin.

Työ olisi sijainniltaan ja tehtäviltään unelma,mutta en pysty siellä olemaan joten mikä neuvoksi.

Ap

Höpsis ap. Lue viesti 11.

Vierailija
18/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nämä vastaajat jotain maksettuja trolleja vai mistä johtuu tämä vähättely jota sisäilmaongelma keskustelut saavat osakseen? Työallergia,ärsytysoireet jne !vain altistuneet voivat tietää miltä tuntuu kun pää on sumussa ja tulehdus jyllää .

Tsemppiä ap:lle ja lähde heti sieltä, jos tuossa ajassa oireilet noin pahasti niin ongelma on paha. Kärsi taloudelliset tappiot ,ne eivät ole ikuisia toisin kuin terveydelliset haitat. Olen itse menettänyt terveyteni kaupungin työpaikassa joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
19/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuttavan huonon sisäilman huomaa melko äkkiä, jos siihen vain kiinnittää huomiota. Monella on kotonakin niin huono ilmanlaatu, etteivät äkkää eroa. Eli, todennäköisesti asian olisi voinut huomata haastattelutilanteessa. Onko tämän asian vuoksi muita poissaolijoita?

Vierailija
20/27 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko nämä vastaajat jotain maksettuja trolleja vai mistä johtuu tämä vähättely jota sisäilmaongelma keskustelut saavat osakseen? Työallergia,ärsytysoireet jne !vain altistuneet voivat tietää miltä tuntuu kun pää on sumussa ja tulehdus jyllää .

Tsemppiä ap:lle ja lähde heti sieltä, jos tuossa ajassa oireilet noin pahasti niin ongelma on paha. Kärsi taloudelliset tappiot ,ne eivät ole ikuisia toisin kuin terveydelliset haitat. Olen itse menettänyt terveyteni kaupungin työpaikassa joten tiedän mistä puhun.

Lue viimeisimmät tutkimukset aiheesta äläkä mölyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä